روايات

رواية كما يشاء قدري الفصل الثامن 8 بقلم سها أحمد

رواية كما يشاء قدري الفصل الثامن 8 بقلم سها أحمد

رواية كما يشاء قدري الجزء الثامن

رواية كما يشاء قدري البارت الثامن

كما يشاء قدري
كما يشاء قدري

رواية كما يشاء قدري الحلقة الثامنة

البارت الثامن
– أوقات بنتنازل علي حقوقنا لحد ما الأخرين يفتكروها حق مكتسب ! ♥️👌🏻
………
بعد اسبوع
الوو ايوه يا مرام ماجتيش النهاردة لى
مرام / تعبانه شويه يا زينه فمقدرتش اجى خدتوا حاجه مهمه يعنى ؟
زينه / لا خدنا اليوم كله انشطه والعاب بس كان وقت حلو يعنى كان ناقصك
مرام بتعب / معلش با زينه تتعوض
زينه بقلق / مرام انتى تعبانه اوى يعنى
مرام / لا ماتقلقيش انا كويسه
بعد حديث طويل عن ماحدث ف المدرسه اغلقت مرام الهاتف وقررت النوم
فى صباح يوم جديد فى المدرسه
زياد / واقفه كده لى
زينه/ مستنيه مرام
زياد / ممكن ماتجيش
زينه / مين قالك
زياد/ انا كلمتها الصبح وقالت انها تعبانه شويه وممكن ماتعرفش تيجى وشكلها كده.مش هتيجى لانها اتأخرت لو كانت هاتيجى كانت جت من بدرى
زينه / فعلا عندك حق يالا نطلع الفصل مازن فين
زياد / مازن فى الفصل من بدرى
فى البيت
امجد / كريمه
كريمه / تحت امرك يا بيه
امجد / اومال فين مرام راحت المدرسه
كريمه / لا يا بيه مرام هانم تعبانه ومراحتش النهاردة
تتدخل سحر فى الكلام
تمام انا هطلع لها
كانت فى الوقت ذاته مرام بالحمام تاخذ حمام دافئ لتريح عضلات جسدها
دقت سحر باب الغرفه فلم تستجيب مرام
لتفتح سحر الباب فتعلم ان مرام بالحمام
: تدخل وتجلس ع السرير لحين خروجها من الحمام
تخرج مرام من الحمام لتنصدم بوجود خالتها بغرفتها بدون استأذان ليظهر ع ملامح وجها بعض علامات الانزعاج
سحر / ايه مالك يا حلوه شوفتى عفريت ولا اى
مرام في سرها / شوفت الاكتر من العفريت شوفتك انتى
سحر / انا مش بكلمك يا بنت انتى
مرام / نعم فى حاجه عايزة منى حاجه مهمه يعنى مخلياكى تتنازلى و تيجي اوضتى
سحر باستفزاز / اه ماروحتيش المدرسه النهاردة لى
نظرت لها مرام بحزن فهى تعلم ان هذه سحر لم تأتى إليها الا لتهينها او تسم بدنها بأى شىء لم ترد عليها مرام بل اكتفت ببعض النظر فقط
لتقترب منها سحر وتقول بصوت عالٍ بعض الشئ يسمعه من بالمنزل ايه يا حيوانه انتى انا بكلم نفسي ولا ايه لتمسك بشعرها ع العموم انا سمعت انك غيبتى النهاردة عشان بتقولى تعبانه انا هخليهم ليكى يومين لتقوم بصفعها مرات متتالية لتقع مرام ارضآ من شده الضرب تركلها سحر ببطنها وكأنها كرة قدم ليست بنى ادم من لحم ودم يشعر بأى شئ ظلت تضربها سحر حتى جاء امجد ورأى ابنته او من المفترض ذلك ليبعد عنها سحر ثم ينظر لها ويخرج من الغرفه
تبكى مرام دون توقف من الااام جسدها وقبل ذلك قلبها
اهذاا اب اما ماذا تبكى لتنام ع الارض بمكانها
فى مكان اخر وبالتحديد غرفه زينه
زينه ( اوووف بقا ماتردى بقا يا مرام
والدة زينه سارة / ايه يا حبيبتى صاحبتك لسه ماردتش
زينه / ايوة يا ماما انا خايفه عليها اوى انا بقالى مده بتصل بيها حتى اتصلت بمازن وبزياد وقالوا ماكلمتش حد خالص اخر مرة كلمت زياد الصبح. عشان كان بيسألها أذا هتروح المدرسة ولا لا انا خايفه عليها جدا
سارة / يا حبيبتى هى اكيد كويسه ويمكن ماشفتش الفون ولا حاجه ماتقلقيش
زينه / ماما النهاردة تالت يوم زينه ماتجيش المدرسه فيه وكمان انا كلمت عمو مراد قالى انها تعبانه ولما قلتله ممكن العنوان عشان ازورها قالى انه مش سامعنى والشبكه وحشه وقفل الخط كمان اتصلت بيه لاقيته قفل الموبيل
سارة بخوف ولكن لم تظهره لابنتها فابنتها خائفه لوحدها / ما يمكن يا حبيبتى تعبانه فعلا ونايمه وفعلا مافيش شبكه ولا حاجه حولى اتصلى بعمك مراد وانا بنفسي هتصل بباكى استأذن منه وهاجى معاكى نزورها
زينه ببكاء / انا بتصل بعمو مراد من الصبح قافل الموبيل بتاعه ومرام بتدى جرس بس مش بترد
سارة / خلاص اهدى بكرة هتروحى المدرسه لو هى. ماجتش برده اتصلى بيه وانا هاجى وناخد العنوان من المدرسه ونروحلها
زينه / حاضر
سارة / يالا نامى عشان الوقت اتأخر تصبحى ع خير يا حبيبتي
زينه/ وانتى من اهله يا ماما
[١٩/‏١ ١٢:١٤ ص] 22/7/2021🫂❤️: فى صباح يوم جديد فى الاتوبيس عندما ترى زينه كلا من زياد ومازن بالباص تجلس بجانبهم وعيناها متورمتان من اثار البكاء
مازن / مالك يا زينه فيه حاجه حصلت فى البيت ولا اى
زينه / لا لى
زياد / لا ابدا عينك تقريبا متروفه ماتقولى يا زينه فى اى حد مدايقك
زينه / حكت لهم كل شئ حدث وعن حديثها مع ولدتها بصوت منخفض حتى لا يسمعهم احد
زياد ومازن اتفق مع زينه بالذهاب معها لرؤيه مرام إذا لم تذهب للمدرسه اليوم
بعد قليل يصل الاتوبيس الى المدرسه محملا بالتلاميذ
فى الفصل يجلس الطلبه ولكن لم تأتى مرام لتتصل زينه بأمها وتخربها ان تأتى
اتت ولدت زينه ع الفور الى المدرسه واطلبت العنوان من المديره
المديرة/ انا اسفه جدا يا فندم دى اسرار طلبه وماينفعش اطلعها
والده زينه / انا مش طالبه من حضرتك حاجه غير العنوان البنت تعبانه وبقالها كام يوم ماجتش والولاد قلقين عليها وبيتصلوا بيها بس موبيلها مقفول وكمان مافيش حد عارفين يوصلوا ليه عشان يطمنهم عليها
المديرة/ انا بقدر خوفهم عليها بس انا اسفه انا ماينفعش اطلع حاجه تخص الطلبه
بعد الحاح من والده زينه اخيرا تقرر المديرة بأن تعطيها العنوان واخيرا
خارج غرفه المديرة
والده سارة / واخيرا جبت العنوان وكمان استأذنت لكم من المديرها عشان اخدكم ووافقت
زياد / طيب مستنين اى بقا يالا بينا
مازن / ايوة هنروح نجيب شنطنا ويلا
والده زينه / ثوانى ثوانى لازم تتصلوا باهلكم وتقلولهم انتوا رايحين فين ماينفعش تسيبوا المدرسه كده وتمشوا
زياد / عندك حق يا طنط
اتصل زياد بوالدته ومازن بأبيه واخبروهم بانهم ذاهبين الى زيارة احد الأصدقاء برفقه زينه ووالدتها وافق اهل كلا من زياد ومازن
[١٩/‏١ ١٢:٤٦ ص] 22/7/2021🫂❤️: فى منزل مرام بعد خروج مراد مع والد مرام تصل اخيرا سيارة والده زينه الى بيت مرام
سارة/ يالا يا حبيبى انزلوا انتوا وانا هستناكوا هنا علشان تعرفوا تتكلموا معاها وتطمنوا عليها وما تكونش هى محروجه او قلقانه منى نزل زياد ومازن من السيارة وقبل نزول زينه اوقفتها والدتها
/ استنى يا زينه انا هستناكم هنا لحد ما تطلعوا وتيجوا لو فى اى حاجه حصلت ومارتحتوش اتصلى بيه وانا هاجى حالا تمام يا ماما
زينه تمسك يد والدتها وتقبلها / ربنا يخليكى ليا يا ست الكل وما يحرمنيش منك ابدا ثم تخرج لزياد ومازن
بعد دقائق قليله
زينه / السلامُ عليكُم
كريمه /وعليكم السلام تؤمروا باأيه
زياد / مش ده بردوا بيت مرام
كريمه / مظبوط
مازن / طيب احنا جايين نشوف مرام لو سمحتى ممكن تعرفيها
كريمه / طيب ا
تقاطعها سحر / انتوا مين
مازن / احنا اصحاب مرام وجينا عشان نطمن عليها
سحر فى سرها/ يعنى ايه اصحاب لا انا مش هقبل بالمهزله دى لتخطر ببالها فكرة / اه طبعا ده انتوا تنوروا اتفضلوا خديهم يا كريمه اوضه مرام
كريمه / بس يا ست هانم مرام هانم
لم تكمل كريمه كلامها لتقاطعها سحر / يالا يا كريمه طلعيهم اوضه مرام
لتنفذ كريمه كلام سحر فهى مهما تكن عامله بالمنزل لا يحق لها التدخل
…………………………….

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كما يشاء قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!