رواية قمر الصقر الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رانيا حمدان
رواية قمر الصقر الجزء الثامن والعشرون
رواية قمر الصقر البارت الثامن والعشرون
رواية قمر الصقر الحلقة الثامنة والعشرون
ادم. ملاكي حضر الفطار لحد ما اخد شور
مليكه. بقلك اي ياعم مش من اولها تحكم واعملي والجو ده انا متجوزه عشان ارتاح من جو امي وان اطلع واتفسح انا وقر عيني ونمشي تحت المطر والجو اللي بشوفه على التيك توك
ادم بصدمه. نعم ياختي اي اللي انا سمعتو ده
مليكه. زاي ما سمعت ياكوتش
ادم. هو انا متجوز عشان اسمع ياكوتش ولا اي بت انتي ادخلي خدي هدومك وعلى بيت امك عدل
مليكه بدموع مزيفه. يعني انت بعد ما خد اللي عايزو ترمني كده
ادم. ارميك اي ياروحي بس ده انا بهزر خلاص مش عايز افطر بلاش دموعك ده ياروحي
مليكه. خلاص صعبت عليه هنزل احضر فطار
ادم. يسلملي هذا المطيع
في الشركه
صقر. قمر بصي في ملفات عايزين يترجمه تعالي على مكتبي
قمر. هو انت جيبني عشان اترجم ليك ياكبير ولا اي
صقر. بعد ما تخلصي هعزمك على اكلي سمك مكنتش تحلمي بيه
قمر. بس انا مش بحب السمك
صقر. خلاص اي مكان انتي عايزها
قمر. اشطا ياكبير هاتي الملفات
قمر قامت وقلعت الجاكت وكانت بتشرت اسود
صقر قرب منه وقال بضحك. مش مطمن ليكي بتقلعي لي
قمر بضحك :علشان اخد رحتي يا حبيبي واحترم نفسك احنا في مكان اكل عيش
صقر باس شفايفها وهي قايمه. انا المدير ومحدش لي كلمه عليه وانتي مراتي وانا حر
قمر بخجل بمرح. طب ياصقري ابعد عشان ممكن حد يدخل ونتمسك في آداب
صقر. آداب اي يابومه انتي يابت هو انا واخدك من شقه غوري ياقمر
قمر بحب. طب نخلص بدري عشان نطلع ناكل في مطعم بقا
صقر بضحك. تحت امر مولاتي
قمر ضحكت وركزت علي الشغل وفضلت تترجم وكانت مركز جدا وكمل شغل وفعلا خلصو شغل كتير اووي كان ضغط عليه
صقر بص عليها وهي قعده علي الكنبه مربعه رجليها ولاب قدامها وعلي رجليها الملف ومركزه بجديه قال بحب. قمري كفايه على كده يلا بين
قمر. اشطا ياروحي
صقر قرب منه وباسه في خدها. ادخلي اظبط الطرحه وهدومك
قمر. حاضر
عند سليم كان متردد يرن على نريمان ومكنش عارف يقول اي
(سليم أعجب بنريمان من اول مره شافه بس الظروف كان صعب عليهم)
سليم. طب هي واحشني وعايز اسمع صوته هرن اللي يحصل يحصل
سليم. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا انسه نريمان
نريمان. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته يا سليم بيه
سليم. عامله اي حضرتك ومامتك عامله اي دلوقت
نريمان. الحمدلله احسن بكتير والفضل يرجع ليكم وشكرا جدا على وقفتكم معايا
سليم. احنا اللي مفروض نشكرك مش انتي
نريمان. ده أقل حاجه أقدمه ليكم ياسليم بيه
سليم. ممكن بلاش القاب وسليم بس
نريمان. ميصحش يابيه شوف انت فين وانا فين
سليم بدون مقدمه. نريمان بصراحه انا معجبه بيك جدا وعايزه اطلب ايدك وتكوني شريكت حياتي
نريمان. بس بس ياسليم بيه
سليم. انا هجي اشرب قهوه مع مامتك الساعه ٨ ياريت تقولي ليه وقفل
في المطعم
قمر. صقر
صقر. اممم
قمر. بصراحه كده
صقر. ارغي عملتي مصيبه اي
قمر. مش مصيبه بس انا عليه امتحانات الاسبوع الجاي وانا مش فاهمه اي حاجة في اي حاجة وحاسه ان هعيد السنه
صقر. خلصتي اكل
قمر. ايوه
صقر. طب يلا على البيت
في الفيلا
صقر قومي غير هدومك وهاتي الكتب بتاعتك وتعالي يلااا
قمر. مصدقت قامت غيرت هدومه جابت الكتب وايجة جري :اهووو
صقر. اهدي يابنتي قلبك هيقف يا حبيبي وفتح الكتب وبدء يشرح ليها
قمر مركزه معاه اووي ومع وحركات شفايفه وطريقة شرحة
صقر بص ليها . ركزييي في الشرح يا قمر مش فيااا
قمر بنتباه :معاااك والله بس انت موز اووي وانا بغير عليك من نظرات البنات في الكليه
صقر. اعمل اي طب مش ذنبي ان حلو
ثم كمل وبعد وقت كبير
صقر. والله العظيم لو مجبتي اقل حاجه جيد جدا لكون داخلك فيك السجن
قمر بثقه. عيب عليك ياكوتش وفضلو يذاكر ليه
عند آدم ومليكه
ادم قاعد علي الكنبه بيشرب عصير وبيتفرج علي مسلسل الحوت الأزرق
مليكه جابت النسكافيه قعدت جنب
مليكه. آدم ممكن تجيب حاجه غير الفليم ده علشان بتخنقني
ادم. اجيب اي طب
مليكه. هات كرتون
ادم متجوز بت اخت.ي انا
مليكه. ونبي ونبي
ادم هو بيقرب عليها . سيبك من التلفزيون وتعالى نتكلم
مليكه بخجل : انت بتقرب لي احترم نفسك بقا علشان انا تعبانه ومش قادره اتحرك اصلا
ادم باس خدها :ربنا ياطول الحياه بينا يا حببت قلبي
عند سليم
سليم. صقر انا عايز اتجوز نريمان
صقر…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قمر الصقر)