روايات

رواية قلوب قاسية الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم هبة أحمد

موقع كتابك في سطور

رواية قلوب قاسية الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم هبة أحمد

رواية قلوب قاسية الجزء التاسع والعشرون

رواية قلوب قاسية البارت التاسع والعشرون

قلوب قاسية
قلوب قاسية

رواية قلوب قاسية الحلقة التاسعة والعشرون

خديجة / هو انا اطول انا اقل من انك تبصلى انا واحدة لا جمال ولا حتى واخذت تبكى
عاصم / جلس بجوارها وقعد يبكى انا كنت ضايع لحد ما اختى مرفت فوقتنى ووجهتنى وكمان هانى وفاضل هم اللى اخدو بايدى تصدقى انا عمرى ما ضحكت الا لما فاضل وهانى قعدوا يلعبوا معايا حاسيت بانى ريكم مش منبوز
خديجة / احنا كنا بنخاف منك علشان كنت بتنقل اخبارنا لشهيرة واللى معاها
عاصم / انا فعلا كنت كدة واقذر كمان ودلوقت عوز افضل معاكم
خديجة / هامشى نرجس بتبص علبنا ارجوك بطل تاخد حاجة
عاصم / الحمد لله النهاردة تالت يوم مبختش بس تعبان اوى
مرفت/ هتقدر انت جدع قاللت الجرعة بالتدريج يومين تلاتة هتبقى كويس
دمنهورى / انتم عاملين مظاهرة ولا اية النظام
ثروت / طلما محدش فيهم بيعمل مشاكل سابهم فى حالهم
دمنهورى / ياحنين هو دة اللى قدرك عليه ربنا
مرفت /تركتهم ومشت
دمنهورى / اموت انا فى التقل دة امتى هانوال الرضا ياقطة
عاصم / عمى دمنهورى فين التموين بتاعى انا تعبان
خديجة / دموعها نزلت وهى ساكتة
صباح / اختى مرفت بتقولك تعالى عوزاكى
خديجة / حاضرة جاية اخواتك فين
صباح / مع اختى مرفت واخوية فاضل
عاصم / والله انا ما هاخد حاجة تانى انا بقولله كدة علشان لو عرف انى بطلت هيخلينى اخد الجرعة قدامة ومش هيخلينى ابطل صدقينى
خديجة /شاورت بدماغها حاضر ومشيت وتركتة
فريد / بصوت ضعيف هنا يااسطى متشكر
سائق التاكسى / خد دول وخلى حد يغيرلك على جرحك شكلك حكايتك حكاية
فريد / ربنا يكفيك شر الظلم و غدر الناس
سائق التاكسى / ربنا معاك سلام ياحاج
فريد / خبط على البوابة بيد ضعيفة ونادى بصوت واهن ثروت دمنهورى
ثروت / هاشوف مين برة البوابة بينادى علينا
دمنهورى / ومين اللى هيعرفنا هنا انا مسمعتش حاجة
ثروت / هات التموين بتاعى الا انت حوت مش بترحم حد
دمنهورى / خد اكسير الحياه وحدف تذكرة فالتقطها ثروت
ثروت/تشكر ياغالى وخرج بيبص من خلف البوابة وجد فريد بيشاور بيدة
فريد / افتح البوابة عوز ادخل
ثروت / نهار اسود مين عمل فيك كدة
فريد / محدش دخلنى واغمى عليه
ثروت / تعالى معايا ندخل فريد شكله متبهدل
دمنهورى / هو شرف كويس علشان نتسلى عليه
ثروت / تعالى معايا ندخلة دة شكله مات
دمنهورى / متخفش هو انسرقت كليتة وعينة وكان هينسرق فص كبد كمان بس مع الاسف كبدة من الهباب اللى بيتعطاة ادمرت. سايبة برة البوابة لحد مايفوق وتعالى اقعد
ثروت / تركة وخرج قال عاصم تعالى بسرعة
مرفت / محدش يطلع هاروح اشوف فى اية وهاجى بسرعة
خديجة / شكلهم عوزين عاصم علشان يتعاطى معاهم
مرفت / معتقدش انا سمعت ثروت بيقول مالك يافريد شكل فريد تعبان
خديجة / انا خايفة متغبيش علينا
مرفت / حاضر وانتم محدش يخرج وتركتهم وخرجت تجرى وراء عاصم
ثروت / انتى جاية لية انا قولت ياعاصم
مرفت / انا قولت طلما انت ناديت على عاصم فاكيد محتاجة يعمل حاجة فلو امكن ممكن اساعد
ثروت / تعالوا ندخل فريد شكله تعبان
مرفت / بصوت عالى يا نهار اسود مين عمل فية كدة دشكله انسرقت عينة وكمان جنبة بينزف يبقى انسرقت كليتة كمان فعلا ان ربك لبمرصاد الزمن دوار شيل ندخله وحد يغير هدومة وانا هاجيب مية اغسل له جرحة والنبى ياعمى ثروت ممكن تجيب مطهر علشان الجرح
ثروت / اننى اللى بتقولى كدة دانتى اكتر واحدة اتأزت منة
مرفت / انا اول واحدة قدرت احمى نفسى
دمنهورى / تعالى ياقطة دلعينى شوية
مرفت / دلعك عشماوى على حبل المشنقة غور خلينا نشوف الراجل اللى بيموت دة
دمنهورى / متخفيش الصنف دة بيعمل دماغ بس ههههه انما ضد الستات
ثروت / ممكن نغيرله هدومة ولا انسطلت زى دمنهورى
عاصم / لا انا لسة كنت هادلع نفسى واخد الجرعة هات حاجة يلبسها تكون واسعة علشان الجرح دفعلا كليتة وعينة اتسرقوا
ثروت / عادى ما هو يام دمر ولاد وبنات دة اقل عقاب من ربنا
عاصم / اللى يسمعك يقول انك مش منهم
ثروت / انا لية دماغ غيرهم
عاصم / فعلا انت شكلك غيرهم انت الوحيد اللى بتتعامل مع الولاد بشوية رحمة
ثروت / خد يادمنهورى اشرب الشاى بتاعك
دمنهورى/ خلى القطة اللى جنبك هى اللى تعطينى الكوباية
ثروت / ارجوكى اعطية الكوباية متخفيش منة دمتهول مش هيقدر يتحرك
مرفت / حاضر علشان خاطرك انت بس واخذت الكوباية خد بالسم الهارى
دمنهورى / مش هانوال راضاكى لية عاصية علية
مرفت / مش لما تكون راجل الاول بلا وكسة
دمنهورى / خدى ابت الصنف دة هيخليكى طايرة فى السما
مرفت / يخرببيتك ربنا ياخدك
دمنهورى / تعالى نفسى اموت وانا فى حضنك تعالى ابت هاموت من الشوق
مرفت / يارب تموت محروق ومشنوق وغرقان كمان
ثروت / ههههه شكلك بتحبى دمنهورى اوى
عاصم /دشكلة مش مركز روحى انتى يامرفت
ثروت / هو شكله فى الضياع سبكم منة عوز حد منكم يطهر جرح فريد وامشوا
مرفت / انا اللى هاطهر جرح فريد عوزة اقدر اقوام كل الغضب والتعب اللى جوايا
ثروت / انتم بجد ناس غلابة محتاجين بس شوية رحمة وحنية
مرفت / احنا محتاجين انكم تسبوانا فى حالنا واحنا مستعدين ندواى جروح بعض وهنحن على بعض لاننا كلنا مجبورين على العيش هنا لا مش العيش هنا وبس بل وكمان نتجرع من الزل والخزى وهتك اعراضنا وتشغيل اخوانتا فى التسول والسرقة وتوزيع الممنوعات كل دة لية علشان احنا مجبورين نعيش هنا علشان هو دة المأوئ الوحيد لينا
ثروت / انتم انظلمتوا كتير بكرة ربنا يرفع الكرب عنكم
عاصم / انتى كلامك صح يااختى مرفت
مرفت / على فكرة انت بقلبك الطيب دة مش هتقدر تتعامل مع العقربة شهيرة والتعبان دمنهورى والغلوية نرجس دة غير ناس يامة محدش يعرفهم زى الضابط طة ودكتور الغبرة اللى جة اجد اخونا محمد وسرق كليتة ولما مات جت نفس العربية اخدتة ونفس الدكتور الظاهر كان محتاج ياخد باقى اعضائة وغيرهم كتير منهم لله عالم ظلمة ومفترية
عاصم / يلا روحى نامى
نرجس / انتم عالمين حفلة على البتاعة دى امال هى عاملة شريفة لية ما انتى ليكى فى الدلع و السرمحة اهو
مرفت / انتى فاكرة ان كل الناس زباله زيك انا اشرف منك ومن عشرة زيك
نرجس / بئى انتى يابنت ال:::::::: بتردى علية. وحيات امك اللى محدش يعرف هى مين لا خلى الضابط طة يعمل حفله عليكى وطاااااااخ على وشها ومسكت تليفونها وطلبت عدة ارقام
ثروت / علشان خاطرى السماح انا اللى جبتها بالغصب تدخل معانا فريد وجت طهرت جرحة ادى كل الحكاية اتاسفى يابنت لستك
عاصم / اسف يا ست الكل قلبك ابيض
نرجس / هى تتأسف وتبوس ايدى كمان يا اسفرها دلوقت لطة وانت عارف اللى بيوصل لايد طة
عاصم / وطئ باس ايدها مرضية دى بنت غلبانة
مرفت / اسفة ياست الكل
ثروت / يلا غورى وابقى تعالى الصبح علشان تغيرى على جرح فريد
مرفت / لا مليش دعوة انا مش هاجى هنا تانى
نرجس / لا هتاجى وهتفضلى هنا تلبى طلباتهم غورى اتخمدى دلوقت من الساعة ستة تكونى هنا
شهيرة/ افتح يازفت
ثروت / اتفضلى حضرتك اتاخرتى
شهيرة/ هو فريد وصل
ثروت / ايوه وشكله متبهدل جامد
شهيرة / يغور فى داهية عل٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلوب قاسية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى