رواية قلبي لك وحدك الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم مريم محمد
رواية قلبي لك وحدك الجزء الخامس والعشرون
رواية قلبي لك وحدك البارت الخامس والعشرون
رواية قلبي لك وحدك الحلقة الخامسة والعشرون
ملك بغضب:وبعدين معاك بقى هو انت مش هتحترم نفسك ولا إيه؟!
جاسر:وأنا عملت حاجة؟!
ملك:عمال تبص لدى وتضحك لدى
ولا كأني كيس جوافة.. مليش لأزمة أنا صح!
جاسر:طب اهدي الأول عشان اعرف اتكلم معاكي
ملك:مش هتزفت وامشي من وشي عشان انا عفاريت الدنيا بتتنطط ف وشي دلوقتي
جاسر:ما أنا لو سبتك اكيد هتعملي مصــ ــيبة هو أنا مش عارفك يعني
ملك:طب استنى بقى.. انت اللي جبته لنفسك يا جاسر
مشيت شوية وراحت عند فاظة ورد
وامسكت بها
جاسر بصدمة:يخربيتك يا مجنونة
وطلع يجري على السلم
ملك وهي بتجري وراه على السلم
استنى يا بتاع البنات والله ما هسيبك غير لما افتـ ـح دماغك يا جاسر
(اعذروها يا جماعة الراجل مُز 😂😂😂)
جاسر وهو بيستخبي منها في غرفة
في الدور الأرضي
ملك بصوت عالي:اطلع يا جاسر
مش هسيبك إلا لما اعملك حاجة
تخليهم ميبصوش في خلقتك
الحلوة دي
جاسر كان بيكتم ضحكه بالعافية
وهو مستخبي في الغرفة
ملك وهي تشم عطره المميز
ملك وهي تقترب من باب الغرفة
ملك بهدوء:جاسر….. انت هنا يا جاسر
لم يرد عليها جاسر
ف قررت ملك الدخول إلى الغرفة
ولكن النور كان مطفي
ملك وهي تشغل فلاش الموبايل بتاعها
ملك:في حد هنا؟!
جاسر وهو يقترب منها من الخلف
وكان يتحرك بهدوء شديد.. واقترب بسرعة وضمها من الخلف بقوة
وافلت الفاظة من إيدها
ملك بخضة:اوعي يا زفت
جاسر وهو يقترب من وجهها ويقبلها في خدودها بحب:بحبك يا مجنونة
ملك بصدمة:ده انت ليلتك سودة على اللي عملته ده..
وعضته ف إيده
وجريت عشان تجيب اي حاجة تضر’به بيها من الأرض
جاسر وهو ينظر إلى مكان ينفع يستخبي فيه
ملقاش غير تحت السرير
وفعلاً نزل بسرعة تحت السرير
ملك وهي تلتفت إليه حتى تضر’به بفاظة جديدة غير اللي ان
اتكسرت
ملك وهي تنظر في الغرفة كلها بإستغراب
ملك:روحت فين… فاكر إنك هتقدر تفلت مني ده بعدك يا جاسر
يا أنا يا انت النهاردة
جاسر:اتهدي بقى يا شيخة.. هو أنا هفضل كدة لحد امتى
ملك:خليك يا جاسر… انا مش ورايا حاجة…خلينا نتسلي شوية
ولا انت رأيك إيه يا بتاع البنات
جاسر بضحك:يا ست والله أنا مش بتاع بنات هما اللي بيكلموني
ملك:مليش دعوة انت مش ضحكتلها
جاسر بضحك:انا؟؟!!
ملك:ضحكتلها ولا لأ يا عنيا؟!
جاسر:لأ عيب كدة إحنا ف مكان محترم والردح بتاعك ده مينفعش
يا لوكا
ملك:بلا لوكا بلا زفت… رد على قد السؤال ضحكتلها ولا لأ
جاسر:وبعدين معاكي يا ملك.. انا فعلاً ضحكت بس مش ليها هي أنا ضحكت لبنتها عشان دي طفلة
الممرضة:الدكتور بيبلغ حضراتكم أن
العملية نجحت الحمدلله
ملك وجاسر:الحمدلله
وطلعت ملك وهي بتجري على السلم بفرحة أن والدة جاسر عملت العملية وهتقدر تمشي
في الغرفة التي بها والدة جاسر
ملك بإبتسامة:حمدالله على سلامتك يا حنون
أنا فرحانة أوي يا حبيبتي
ماما جاسر:الله يسلمك يا روح قلبي
جاسر بفرحة وهو يقبل إيدين مامته:حمدالله على سلامتك يا ست الكل
ماما جاسر:الله يسلمك يا حبيبي
روز بفرحة:حمدالله على سلامتك يا ماما… مش قادرة اوصفلك أنا فرحانة قد إيه
ماما روز:الله يسلمك يا نن عيني من جوه
روز:نقول الف مبروك لملك وجاسر
بمناسبة ان الفرح قرب ان شاء الله
ملك وهي تنظر إلى جاسر بغيظ:لأ طبعاً هنستني شوية عشان الدراسة وكدة يا قلبي… ولا انت رأيك إيه يا جاسر؟!
جاسر بإبتسامة:اه طبعاً يا حبيبتي
دراستك أهم
ماما جاسر:ربنا يفرحكم يا حبايب قلبي.. ويكون فرحكم انتوا الإتنين في يوم واحد
روز:يارب يا ماما
عند عمر واسيل
اسيل بزعيق:نعم… نعم يا عمر؟؟!!
عمر:هو انتي كدة بترد’حيلي ولا بتندهيلي؟!
اسيل:برد’حلك طبعاً
عمر:ليه بس يا حبيبتي
اسيل:حبك بر’ص وعشرة خرس
عمر:شكلها كدة رجعتلها الحالة تاني
ربنا يستر ومطلعش مسد”س من الشنطة بتاعتها
اسيل:انت بتخو’ني يا عمر… ومع مين مع عيلة.. طب حب واحدة ف التلاتين الأربعين لكن تنزلي تحت كدة اسمحلي اقولك ان ذوقك بلح
عمر:بلح!!…. إيه الكلام اللي بتقوليه ده؟!
اسيل:إيه مش عاجبك يا حبيبي
طب اكلمك ازاي.. اروح البسلك لبس
مدرسة واعملك شعري قطتين والبسلك شنطة واقولك يا عمو
عمر بإستغراب:هو انتي شربتي حاجة قبل ما تيجي يا اسيل؟
اسيل:انت بتشك فيا يا عمر أن انا بشر’ب….استغفر الله العظيم
أنا مستحيل اعمل كدة.. وصلت لدرجة ان انت تشك فيا
عمر:لأ مقصدش اللي انتي فهمتيه ده
اسيل:اومال تقصد إيه؟!
عمر:يعني انتي كلتي أو شربتي حاجة قبل ما نتقابل
اسيل :اه… أنا شربت عصير بس مكنش ليا كان لهيثم اخويا.. ماما كانت مدايقة منه عشان خرج بوسي من الأوضة بتاعته.. عشان كدة قالتلي خدي أدى العصير ده لهيثم وخليه يشربه وكله.. ف انا روحت عند هيثم ملقتهوش.. ف بصيت على العصير عجبني ف روحت شرباه
ومن ساعة ما شربته وأنا حاسة بحاجة غريبة.
بس انت بتسألني ليه؟!
عمر:لأ يا حبيبتي كنت بطمن عليكي
ما انتي عارفة بخاف عليكي من الهوا الطاير
اسيل بعدم وعي:ما تيجي نطير في الهوا الطاير
عمر بضحك:الله يسامحك يا خالتو ليلي هي ناقصة لعب في عقلها هي تعبانة لوحدها 😂😂
اسيل:يلا بسرعة يا عمر احسن الهوا يجري وميرجعش تاني
عمر:حاضر يا حبيبتي
اسيل:عموري
عمر:نعم
اسيل:عايزة اسافر الصين
عمر بإستغراب:ليه
اسيل:عشان في هناك مش عارفة بحر ولا نهر بيجوا بليل ويمسكوا
وردة بس على شكل بسكوتة مدورة
وبيو’لعوا شمعة في قلبها ويتمنوا أمنية ويرموها براحة.. والله أعلم بتتحقق بس أنا مش بصدق الحاجات دي خالص
عمر بضحك:اومال عايزة تروحي ازاي.. وف نفس الوقت مش مقتنعة بالحاجات دي؟!
اسيل:عادي مجرد فُسحة ورفاهية يا عموري
عمر:مش عايزة تروحي حتة تانية؟
اسيل:اه نفسي اروح الهند
ونعمل تمثيلية هناك ونعذب بعض
وانت تكرهني وانا اكرهك ونتجوز ونتطلق وانت تقع من أعلى جبل
وبعدين تطلع ويقولوا
ده واحد تاني وتكون انت اصلاً
وانا البس ابيض والم التراب بتاعك وارميه في الماية بعد ما بتتحر”ق واقابلك الاقيك بتغني ومتعرفنيش وتبقى فاقد الذاكرة … إيه رأيك يا حبيبي
أنا كمريم هموت من الضحك😂😂😂😂)
عمر بضحك:أنا لازم اطلع أجرى حالاً
احسن اروح الهند وارمي نفسي من أعلى جبل عشان اخلص من الجنان ده
اسيل:استنى انا جاية معاك عشان انت تسوق العربية بسرعة وانا أفضل اصو’ت عشان هتموت
استنى يا عموري… بس فكر معايا
انت اسمك إيه وأنا اسمي إيه
عمر بضحك:ايه رايك في كارينا ورانفير
اسيل:إيه ده يا عمر انت بتتفرج على هندي من ورايا؟!
عمر:لأ والله بس أنا ماما مرة كانت بتتفرج على فيلم وسمعت الإسم بالصدفة
اسيل:تمام يا رانفير… يلا بقى احجزنا طيارة عشان اروح ازور كل اللي هناك… استنى ده أنا نسيت طقس مهم… أن انت بيحصلك حاجة وأنا بقطع حتة من الساري بتاعي ازاي راحت عن بالي
😂😂😂
عمر:خليها عليكي انتي بقى
اسيل:بس إحنا لازم نكون باردين يعني اول لقاء لينا… هيبقى انت معدي وأنا هشتــ ـمك أو تكون راكب عربية وتخبــ ـطني وتمشي عادي ولا كأن حصل حاجة
عمر:تمام يا كارينا
اسيل بضحك:أيوة كدة اتأقلم من دلوقتي
عند مراد وعشق
عشق وهي تتحدث مع مراد بالهاتف :الو… دكتور مراد معايا
مراد بضحك:أيوة يا حبيبتي.. دي تاسع مرة تكلميني فيها
عشق:قربت تيجي يا حبيبي؟
مراد:اه يا حبيبتي مفيش غير حالة واحدة بس.. هقفل معاكي وهخلص معاها وهاجي على طول
عشق:ماشي يا حبيبي
مراد وهو يتحدث مع السكرتيرة:دخلي الحالة يا شرين
السكرتيرة:حاضر يا دكتور
السكرتيرة وهي تتحدث مع الحالة:اتفضلي يا فندم
دخلت الحالة إلى غرفة مراد
مراد بصدمة وهو يتحرك من مكانه
حتى يستوعب وجودها في المستشفى :انتي كويسة يا حبيبتي إيه اللي جابك هنا… ممكن حد يشوفك يقولوا علينا إيه دلوقتي؟!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلبي لك وحدك)