روايات

رواية قلبي المتيم بها الفصل الثاني 2 بقلم دنيا محمد

رواية قلبي المتيم بها الفصل الثاني 2 بقلم دنيا محمد

رواية قلبي المتيم بها الجزء الثاني

رواية قلبي المتيم بها البارت الثاني

قلبي المتيم بها
قلبي المتيم بها

رواية قلبي المتيم بها الحلقة الثانية

سليم اتعصب جدا من كلامها وقام ضر”بها قلم علي وشها وشد’ها من شعرها
سليم بصوت كفحيح الافعي: هتسمعي الكلام احسنلك بدل ما اخدك غصب عنك
ليليان برفض وبتهز راسها بعنف: لا مش عايزاك ابعد عني وسبني انت مش اتجوزتني وحققت رغبة ابويا يبقي خلاص عايز تلم’سني لي
سليم بسخرية.. للاسف انتي مكتوبة عليا وهلم’سك عشان ابويا الي مستني ولي العهد مش اكتر لاطن من ناحيتي انا مش عاوز اقرب منك ولا من صنفكم
ليليان بغضب وصوت عالي.. يبقي خلاص ابعد عني بقا وغور فداهية
سليم بعصبية مفرطة وعروقه بارزة قرب منها وقط’ع من عليها الفستان الي هي كانت لابساه
ليليان حاولت تشد الفستان عشان يداري جسمها
سليم بغضب.. كده انتي الي اطردتيني اعمل حاجة كنت هعملها برضاكي بس دلوقتي غصب عنك
وقرب منها سليم وزقها علي السرير وانق’ض عليها وهو بيبو’سها في كل مكان في وشها
ليليان بعياط. ورعشة.. ونبي انا اسفة سبني عشان خاطري ونبي
سليم ولا كأنو هنا ومكمل ف الي بيعملو وبعدها فاق من غضبه ولما لقاها بترتعش وتعيط كده قام من عليها وطلع سجارة وولعها
سليم ببرود: غوري غيري القرف الي عليكي ده وتنامي مش عايز اشوف وشك وخدي بالك انا مش هصبر عليكي كتير انا سبتك انهاردة لأجل ان اول يوم تشوفيني فيه بس ياريت تعرفي طبعي كويس
ليليان قامت وهي بتعيط بشهقات ودخلت الحمام وقفلت الباب بعنف
حطت نفسها تحت الماية وهي بتمسح علاماته بقرف من جسمها
ليليان خرجت بعد ما لبست بيجامة كويسة ولقته قاعد ع سرير لابس شورت بس وبصتله بضيق وكسوف
_ انا هنام فين؟
سليم بزهق.. ما تتخمدي علي السرير اهو
ليليان بكسوف.. انا مش هعرف انام جنبك
قام سليم من علي السرير وقرب منها وهي بتبعد لحد لزقت ف الحيطة وهو حاوطها من وسطها وقرب من ودانها
_ لا هتعرفي عشان انا جوزك ونتي مراتي ولسه فيه دخ’لة متمتش هتتم لما يبقا ليا مزاج
ليليان بخوف.. ط طب ممكن تبعد شوية
سليم بصلها من تحت لفوق وبعد وشالها وحطها ع سرير ولف من الناحية التانية ونام
ليليان فضلت صاحية شوية لحد ما راحت في النوم
تاني يوم الصبح
صحي سليم ولقي ليليان في حضنه بصلها بقرف وبعد عنها
ودخل الحمام وبعدين خرج
لقاها لسه نايمة راح. بضيق عندها وصحاها: انتي يلا قومي عشان تجهزي عشان يطمنو عليكي تحت
ليليان بضيق.. اوف انا عايزة انام ويطمنو عليا ليه مش شافوني امبارح
سليم بحدة.. عندنا عادات الصعيد ان الست لما تتچوز في صباحية اهل العريس واهلها بيطمنو عليها
ليليان بحزن.. اه بس دلوقتي اهلك انت الي هيطمنو لان انا معنديش اهل وحتي ابويا مش بعتبره اهل
سليم بضيق.. تمام اخلصي بقا متكليش دماغي ع صبح
قامت ليليان بزعل ودخلت الحمام تغسل وشها ولبست عباية استقبال جميلة وطلعت
سليم بتحذير: واحنا تحت نكون زي اي اتنين متجوزين فاهمة؟
ليليان هزت راسها بتعب ونزلت مع سليم
ثريا بحب.. صباحية مباركة ي ولاد
سليم راح باس ايد امه.. ربنا يخليكي يا اما
ليليان راحت تعمل زي ما سليم عمل
ثريا بطيبة وطبطبت علي راسها.. نورتي البيت يبنتي ونورتي الصعيد كمان
ليليان بابتسامة.. بنورك ي ماما
ثريا بحب.. كلمة ماما طالعة من بوقك زي العسل ي حبيبتي يلا عشان الفطور چهز
ليليان.. حضرتك لو عايزاني اجي مع حضرتك عشان اساعدك
ثريا بحب.. لا ي حبيبتي معاايا سعدية بتساعدني وبعدين انتي عروسة اقعدي
سليم راح قعد سلمي الي كانت علي كرسي تاني قعدت جانبه
سليم بضيق.. قومي اقعدي مكانك لان ده مكان ليليان
سلمي بضيق.. بس انا علطول بقعد هنا جنبك
سليم بحدة.. دي كانت ايام زمان دلوقتي انا متچوز ويلا قومي
سلمي قامت بغيظ وليليان جت وقعدت جنبه بهدوء وبصت ل سلمي الي بتبصلها بحقد كبير ف عينيها.
سلمي بضيق.. بس علي فكرة ي ليليان انتي مش حلوة اوي زي منا تخيلت
ليليان بضيق.. معلش اصل حلاوتك الي مقوية قلبك
سليم مقدرش يكتم ضحكتو وضحك بصوت عالي سلمي الي اتغاظت جدا منها وهي بتبصلها بتوعد
نزلت سماح وبصت ل ليليان بخبث
وقعدت
سماح بخبث.. بقولك ي حبيبتي هاتي كده كوباية الشاي دي كده
ليليان جابتهلها وادتهللها بهدوء
وبسرعه سماح قامت دلقاها علي ايد ليليان
ليليان بوجع شديد: ااه
سليم بص بغضب لخالته لانه عارف ان هي بتاعت مشاكل
سماح بضيق.. كده يابنتي خليتي ايدي توجعني من السخنية اخص شكلك مبتعرفيش تعملي حاجة
سليم قام ومسك ايد ليليان الي احمرت من شدة سخونة الشاي وقال: ده علي اساس ان الكوباية اتدلقت لوحدها وبعدين روحي علمي بنتك الاول تعرف تعمل بيض حتي وبصلها بسخرية واخد ليليان وداها الحمام
نزل محمد والد سليم من علي السلم. وقال بستغراب: اومال سليم وليليان فين ي ثريا
ثريا بضيق من اختها: كانو موجودين بس يظهر سماح مخدتش بالها وكبت الكوباية الشاي السخنة علي ايد ليليان ووجعتها جدا ف سليم راح يهديهالها
محمد بص ل سماح بضيق وقال: ياريت تبقي تاخدي بالك بعد كده
سماح بضحك.. معلش بقا ماهي الي بتدهالي بدلع
ثريا بحدة.. لا ي سماح انتي الي قصدتي تعملي كده بس ما علينا حصل خير وباذن الله تلاقي عريس ل سلمي عشان تهدي كده
سماح بصتلها بصدمة وسكتت
عند سليم وليليان
سليم بتساؤول.. لسه بتوجعك؟
ليليان بوجع.. شوية بس خلاص عادي اتفضل عشان نفطر
سليم اخدها وطلعو وقعد هو وليليان تاني
محمد بابتسامة.. صباحية مباركة ي حبايبي
ليليان وسليم بابتسامة.. الله يبارك فيك
محمد بابتسامة.. اخبارك ي ليليان
ليليان بهدوء والابتسامة علي وشها.. بخير ي عمي الحمد لله
محمد بضحك.. لا بقا متقوليش عمي انا بابا فاهمة
ليليان بحب.. طبعا ده شرف ليا ي بابا
سليم ابتسم علي الموقف وفطرو
وليليان طلعت اوضتها
سليم لابوه.. كنت ناوي انزل الشغل انهاردة واشوف الاحوال
محمد بصدمة.. تنزل يوم صباحيتك يا حبيبي العريس اهنا بياخد ب الشهر اجازة
سليم بضيق.. لا يا حج مش هينفع مبحبش قعدة البيت
محمد بتعب.. خلاص الي تشوفو ي ولدي بس تاخدلك حتي سبوع اجازة
سليم هز راسو بهدوء.. تمام ي حج
طلع سليم ل ليليان كانت ليليان في الحمام بتاخد دش
قعد سليم علي الاب توب يتابع شوية شغل بس اتفاجأ ب ليليان خرجت وهي لافة فوطة عليها
ليليان بصدمة من وجوده: يلهوي انت جيت وطلعت تجري علي الحمام بكسوف لولا يد سليم الي ساحبتها ليه
سليم بتوهان في جمالها قال وهو بيبوسها من راسها: اي الحلاوة دي
ليليان تاهت في عنيه شوية
سليم كان بيبوسها من رقبتها وهي كانت مش في وعيها وفي الاخر فاقت وبعدته بخجل: لو سمحت سبني عشان اروح البس
سليم بخبث.. لي ما كده احلي بكتير
ليليان بكسوف.. ابعد
سليم قرب من ودانها وهمس بصوت ارعشها: هبعد دلوقتي انما اوعي تفتكري اني هسيبك كتير
بعدت ليليان بضيق ودخلت الحمام بحزن ولبست
في الوقت ده سلمي جت خبطت علي باب اوضة سليم
سليم فتح ليها: خير
سلمي بحزن مصطنع.. مش عيب الكلام الي انت قولتهولي انت عارف اني بحبك من زمان لي تسبني وتروح تتجوز
سليم بحدة.. اقفي عدل واعرفي انتي بتقولي اي احسنلك بدل ما اوريكي وش سليم التاني الي عمرك ما هتنسيه ونا مبحبكيش انا شايفك اختي وبلعافية انا مش متقبلك ايحاجة في حياتي ف ياريت تغوري علي اوضتك وتبطلي تلزقي فيا عشان انا دلوقت متجوز
سلمي عيطت من كلامو واول ما شافت ليليان طالعة من الحمام اترمت في حضنه وقالت: بحبك ي سليم
ليليان بصدمة:؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلبي المتيم بها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى