روايات

رواية قطتي الفصل الثاني 2 بقلم مروة مرزوق

رواية قطتي الفصل الثاني 2 بقلم مروة مرزوق

رواية قطتي البارت الثاني

رواية قطتي الجزء الثاني

رواية قطتي
رواية قطتي

رواية قطتي الحلقة الثانية

ريم :كمل يا باشا
عادل بضحك :انتي هتجوزي رجل أعمال علشان تحميه لان جاتلنا معلومات ان في ناس بتهد*ده بالق”تل
ريم :طب هو مفيش غيرنا هنا ما تبعتوله اي رجالة من اللي هنا لازم احنا يا عني
عادل : المهمة اللي فاتت انتي قدرتي تخلصيها بجدارة وعلشان كدا تم اختيارك للمهمة دي
ريم بغضب :ومين الباشا اللي هد”بس معاه ده
عادل :فهد الدسوقي
شيري بضحك :البس يا معلم
ريم بصدمة :دي مش مهمة دي ا*نتحار، انت عايزني اتجوز فهد الدسوقي ليه هو انا زعلتك في حاجة قبل كدا، لو زعلتك قولي وانا أصلحك إنما اتجوز عم الشبح ده ليه
عادل بضحك :طب اهدي بس هي دي شكل المهمات عندنا ولازم تستحملي بقي
ريم :انا مش بتاعة شغل انا هقدم استقالتي احسن والله، انا اروح البيت اشوف في ايه في التلاجة احسن والله، انا كان مالي بالشرطة دي انا كان مالي بالتعليم اساسا ربنا يسمحك ياللي في بالي، قال ايه ذاكري يا ريم علشان ترتاحي قدام
عادل بضحك :يا بنتي ابوس ايدك انا مش قادر أوقف ضحك اسكتي، طب ما شيري هتكون معاكي
شيري :شيري مين
عادل :ايوه ما انتي هتتجوزي اخوه طارق
شيري :ريم انا بقول نقوم نقدم الاستقاله احسن
ريم :وانا برده يلا
عادل :ريم شيري نكلم جد بقى
ريم :نكلم في ايه يا باشا، دا جواز جواز
عادل :ريم ممكن تعملي المهمة دي علشان
ريم :يا جدوا يا حبيبي انت لو عايز تجوزني جوزني بس بلاش فهد ده دا حتى الاسم يرعب
عادل :ريم ارجوكي
شيري :يا باشا احنا مش هنوافق ابدا اخر كلام عندنا
**********
محمود :اهلا اهلا عادل باشا
عادل :بلاش الرسميات دي يا صاحبي
محمود :وحشني يا خويا
عادل :وانت اكتر
محمود :امل العرايس فين
عادل :ريم شيري تعالوا سليموا على جدكم
دخلت ريم وشيري
ريم بهمس :قال احنا مش هنوافق ابدا يا باشا بوق انتي عالفاضي منك لله ادينا ا”دبسنا
شيري بضحك :طب وانا مالي ما الباشا قعد يقول دي اخر مهمة هكون المشرف عليها قبل ما اطلع على المعاش وكلام من اللي انتي عارفاه
ريم :ما انتي عارفة انه بيمثل
شيري :حصل خير يلا علشان انا همو”ت واشوف تعسا”ء الحظ دول اللي نها”يتهم هتيجي على ايدينا
ريم بضحك :عندك حق يلا، ودخلت ريم وشيري الي عادل ومحمود
محمود :بسم الله ماشاء الله، تعالوا يا بنات هنا تعالوا
ريم :لا شكرا احنا مرتاحين هنا، امل فين تعسا”ء الحظ قصد أزواجنا قرة عيننا
محمود بهمس لعادل :ههههه دول شكلهم جايين وشحنين على الآخر
عادل بضحك :انا هديك نصيحة انت كل يوم هتسمع ضرب نا*ر وخنا”قات علشان كدا اعمل حسابك
وعلى الناحية الأخرى كان فهد وطارق راجعين للقصر بأمر من محمود
طارق :فهد تفتكر هتكون حلوه
فهد بغضب :لو عجبتك خدها ياخويا
طارق :لا وعلى ايه السنجلة جنتله “مايعرفش ياللي مستنيه 😂😂”
فهد بغضب :طارق اسكت علشان انا على أخرى بجد
طارق :وعلى ايه اسكت انا خالص متزعلش
وصل فهد وطارق الي القصر ودخلوا
فهد :السلام عليكم
ليرد محمود و عادل :وعليكم السلام
محمود :فهد طارق تعالوا سليموا على جد زوجاتكم
طارق :تصحيح فهد اللي هيتجوز مش انا
محمود :هو انت متعرفش
طارق بخوف من اللي في باله صح
طارق :ايه
محمود :مانت كمان هتتجوز
طارق 😳😳:احيه
فهد بضحك رغم غضبة :احسن علشان تتريق كويس
طارق :اهدي بس انت يا عم، اتجوز ليه دا انا لسه وردة مفتحه عايزين تمو”توها ليه
_ليه يا خويا هتتجوز عفر”يته ولا ايه، كانت شيري من تحدثت
طارق بغضب :وانتي مالك ايش دخلك انتي
شيري بغضب :واله انا سكتا”لك بس علشان جدي غير كدا كنت كسر”ت الكو”باية دي على دما”غك والله
طارق بغضب :واله، دا انتي نهار ابو”كي اسو”د
شيري بغضب :لم نفسك احسن
ريم بغضب :هو الباشا متعل”مش انه لازم يحتر”م الكبار ولا ايه
فهد بغضب :انا اخويا محترم واحسن منكوا كمان
ريم بسخرية:واضح بصراحة الاحترام ده، دا انا من كتر الاحترام هروح ا”شحت شوية منه
فهد بسخرية :فعلا انتي محتاجة شوية احتر*ام
ريم بغضب :طب انا هوريك الاحترام على أصوله، وجهم”ت ريم على فهد وأخذت تشد في شعره و هو بيحاول يبعدها بس كل ميبعدها ترجع تشد في شعره تاني “جدعة يا ريم والله انا هعمل كدا مع اخويا 😂😂”
اما عن محمود وعادل فكانوا واقفين مصدومين من اللي بيحصل
محمود :باااااااااااااااس
ابتعدت ريم عند فهد
ريم بغضب :***ابو شكلك
فهد بغضب :قلتي ايه
ريم بسخرية :اللي سمعته ايه مبتس”معش
فهد بغضب :انا، ليقاطعة محمود
محمود :كفاية بقى خلاص ايه هو ده التعارف
شيري بسخرية :تعارف ايه يا باشا، احنا نتعرف على الأشكا”ل دي ليه من قلت الر”جالة في مصر “عجبتني يا شيري قصف جبه 😂😂”
طارق بغضب :في دي معاكي حق، احنا هنسيب العود الفرنسي والعود الأجنبي وغيره ونجي ليكوا على ايه يا حسر”ة على ايه “لا كدا كتير انا هجي اخد درس عندكوا والله 😂😂”
ريم بسخرية :على اساس انا احنا ممو”تين نفسنا عليكوا
فهد بغضب :انتوا اشكا”لكوا دي الواحد يستخدمها علشان بيعد العفا”ريت إنما جواز أشك
ريم بغضب :شكلك عايز باقي شعرك بيطلع فايدي يا عر”سة باشا
ليضحك محمود وعادل بشده على ما قلته ريم
طارق 😳😳:يا نهار اسو”د
شيري بسخرية :عندك حق يا ريم ودا سح”لية باشا
طارق بغضب :بت لمى لسا”نك احسنلك بدل ما اجي اقط”عة والله
فهد بغضب :انتي عايزه اللي ير”بيكي تاني من اول وجديد علشان كدا انا موافق اني اتجوزك
ريم بسخرية :تر”بى مين مش لما تر”بى نفسك الأول بس على العموم سيب الشغل دا عليا وانا موافقة اتجوزك
طارق بغضب :وانا موافق اتجوزك، دا انا هور”يكي النجوم في عز الضهر اصبري عليا
شيري بسخرية :نجوم ههه وفي عز الضهر طب قول كلام على قدك بس انا بقى هخليك تحلم بيا في عز نومك وراحة بالك، وانا موافقه اتجوزك
محمود بضحك :على بركة الله
عادل بضحك :تمام كدا
كان فهد وريم يتبادلون النظرات الحا”رقة فيما بينهم، وطارق وشيري يتو”عدون لبعضهم
محمود :طارق روح هات المأذون
طارق بغضب :حاضر
شيري :يا رب وانت ماشي كدا يجي ترو”لي يخب”طك يا بعيد
ريم بسخرية :لا يا شيري بلاش تدعي امال احنا روحنا فين، احنا بقى هنكون عملهم الأسو”د بس اهدي انتي
شيري بضحك :اشطا
ريم بضحك :اشطا
فهد :……………………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قطتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى