رواية قسوة الحياة الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم ريتاج محمد
رواية قسوة الحياة الجزء السادس والثلاثون
رواية قسوة الحياة البارت السادس والثلاثون
رواية قسوة الحياة الحلقة السادسة والعشرون
جوري بزعيق من غباء تميم :يبني ماتشيلها خلينا نوديها المستشفى بقى
البت هتولدلنا هنا
سيدرا بتعب وصراخ:ااااةةة ..لا متخليش حد يشيلني اااااااااااااة
جوري :معلش استحملي معلش.. الضرورات تبيح المحظورات
سيدرا:ااااااااااة
جوري بزهق:انا مش عارفة كان لازم يعني ابنك يجي دلوقتي ما كان لسة فاضل كام اسبوع
دا اي الهم دة ياربي
ماتشيلها ياتميم
تميم وطى شالها بسرعة وحطها في العربية
وجوري قعدت جمبها مستحملة عض سيدرا ليها
جوري بوجع:طب اي مش كفاية عض كدا ولا اي
سيدرا بالم وصراخ:اسككتتيييي خالصص ااااااااااةة
جوري بحسرة:عضي عضي دا ولا كأنة دراع الي خلفوني اااااة قالتها لما سيدرا عضتها جامد
جوري بصراخ:اااااة احنا هنوصل امتى يااازفتتت
تميمم وهو بيسرع:اهو اهو قربنا نوصل
بأس خلاص
ركن بسرعة وجري جوة طلب ممرضات وترولي وجم بسرعة
وحطوها على الترولي
وخدوها جوا
وتميم قفل العربية وخد جوري ودخلوا وراها
وهما لبسوا سيدرا لبس العمليات
وخدوها بالترولي ووهي ماشية جوري قالتلها بحب:متخافيش
سيدرا بالم:يستي والله ماخايفة اااة
جوري بقرف :دنتي فصيلة امفروض تقوليلي خايفة
وهموت وخلى بالك من ابني بعدي و..
سيدرا مقاطعة اياها:ياشيخه تفي من بقك ااااااة
الدكاترة خدوها بسرعة على اوضة العمليات
وقفلوا الباب
وتميم وجوري قعدوا على الكراسي وهما قلقانين
وبيدعولها
_________________________
عند العيلة
كانوا وصلوا نفس المستشفى الي سيدرا وجوري وتميم (دا القدر يجماعة مش انا لا😉😂😂)
وخدوها بردك على ترولي
وودوها طوارئ وعملوا معاها اللازم
وبعد ما خلصوا الدكتور خرجلهم وقال لأيمن
:دكتور ايمن لو سمحت دقتين
ايمن اماء له
وراحلة على جنب
الدكتور:المريضة محتاجة عملية في القلب ضروري جدا حالتها بتسوء
ايمن:للأسف عارف
تقدر تعملهالها امتى
الدكتور:دلوقتي لو حابب
ايمن:تمام انا هنزل ادفع المصاريف وانت ادخل واقنعها باي حاجة تانية غير انك هتعملها العملية
الدكتور باستغراب:لية
ايمن:بتخاف من العمليات
الدكتور:امممم طيب ..المهم المبلغ ٢٠٠ الف جنية
ايمن:تمام
ونزل عشان يدفع الفلوس
الدكتور للممرضة الي كانت معاة :جهزيها عشان نبنجها بس متحسسيهاش انها داخلة عمليات
الممرضة:تمام يافندم.
الممرضة دخلت لمنيرة بابتسامة وقالتلها:ازيك ياقمر
منيرة بابتسامة تعب وشالت جهاز الأكسجين:الحمد لله يابنتي
الممرضة بابتسامة بشوشة:اسمك اي ياقمر
منيرة:اسمي منيرة ناديني تيتا منيرة
الممرضة بضحك:ههه حاضر ياتيتة منيرة ممكن انا ونتي نقوم نغير ونلبس اللبس دة
منيرة بخضة:لبس اي دة
الممرضة وتدعى لؤى (جماعة لؤى مش لؤي)
وهي بتطمنها بابتسامة:اي مالك اتخضيتي كدة لية
دا بس عشان هندخل العناية فلازم نتعقم وكدة
منيرة بشك:وهو دة لبس تعقيم؟؟؟
لؤى:اة اطبعا لنتي مش واثقة فيا ولا اي
منيرة باستسلام:واثقة يابنتي
وقامت معاها براحة خااالص عشان تعبانة وغيرت هدومها
وقعدت على السرير
وخرجت للدكتور وقالت:دلوقتي يادكتور انا لبستها
وقولتلها هندخل العناية
الدكتور بتفكير:طب بصي احنا هندخلها اوضة العمليات
وانتي حاولي تلهيها ودكتور ماجدة تبنجها
الممرضة :طيب يادكتور
وخدتها وقعدتها على كرسي متحرك عشان متتعبش
وخرجت بيها
عشان توديها اوضة العمليات
خالد باستغراب:انتوا واخدينها على فين
ايمن بسرعة قبل ما الممرضة تقول قدامها انها داخلة عمليات:تعالى ياخالي هقولك
وخدوا وفهمو وهو فهم بقيت العيلة بقى وكانوا قاعدين قلقانين عليها
….
دخلوا اوضة العمليات وطلعتها على السرير
منيرة بشك:هي اوضة العناية
لؤى بكذب:اة اوضة العناية بس لسة شوية والدكتور هيجي وفتحت معاها موضوع
وشاورت لدكتور ماجدة تيجي تديها البنج
وشوية ونامت
والدكتور دخل والممرضات
وبداوا العملية
______________
عند ايمن اتصل على عدي
عدي :الو يابني انتوا فين مجيتوش لية؟؟؟
ايمن:ستك تعبت واحنا دلوقتي في المستشفى
عدي بخضة:مستشفى لية
ايمن حكتلة انها محتاجة عملية
وكدة
عدي:طيب طيب مسافة السكة ونكون عندكم
ايمن بفرحة:انت وفجر
عدي بحدة:افندم
ايمن باحراج:احمم اقصد يعني هتيجي انت وفجر
عدي:اةة سلام.
ايمن:سلام
قام وقال لفجر وفجر لبست بسرعة وهو كذلك.
ونزلوا وخرجوا وركبوا العربية ووهما ماشيين
عدو على سوبر ماركت وجابوا أكل وعصاير عشان شكلها مطوله
وبعد مدة وصلوا
….
(اة صح .. لما عدي يعني يحاول يصالح سيدرا
شاوروني نظبتة ازاي بحيث لما نخلص الرواية نبقى مرتاحين نفسيا منة😂😂❤️ )
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قسوة الحياة)