روايات

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم ريتاج محمد

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم ريتاج محمد

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الجزء السابع والثلاثون

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني البارت السابع والثلاثون

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الحلقة السابعة والعشرون

بدر :طب بقولك انا آسفة طب ..
يزن بصلها بتكشيرة كدة وقال:يانعم
بدر:آسفة
يزن:اعمل اي باسفك يعني
بدر:متعملش حاجة …بس اقبلة !!
يزن :شوفي انتي رايحة فين
يابدر
بدر عينيها دمعت وقالتلة:انت لية بتعاملني كدة
يزن ببرود:بعاملك ازاي يعني
بدر :بتجاهل وبرود.
يزن ببرود:والله بقى دا الي عندي اذا كان عاجب
بدر ببراءة :يعني مش هنتصالح ؟!!
يزن:احم …لا
بدر :طب انا زعلانة منك ومش هكلمك تاني
وكانت بتدمع
ولسة هتقوم يزن شدها من ايدها من غير ما يبصلها وقعدها جنبة
بدر:يانعم ؟!!
يزن:ينفع الي عنلتية دا !؟؟
بدر:..!!!! لا
يزن : يبقى ميتكررش تاني
بدر بتذمر :طيببب…!…وقالت وهي بتدوس على كل حرب بدرسها :ا نا اسسسفففة
يزن ضحك عليها وضربها منة وخدها فحضنة وباس خدها وقال بحب:حبيبت بابا المطيعة
بدر اتكسفت منة
يزن لف دراعو حوالين رقبتها وقالها بجوع:بقولك اي مش انتي عايزة تصالحيني
بدر :لا منا خلاص صالحتك
يزن:لا يماما دا جزء من الصلاح ..لكن انا حوايا لسة زعلان
بدر:طب وابة الي يرضيك ؟!!
يزن :نفسي فكيكة من ايدك ويكون عليها شوكولاتة
بدر بحماس:احللللف
يزن:وحيات ابو زحلف
بدر بانشكاح:دنت جيت فملعبي يامعلم
ولسة هتقوم
يزن مسكها من ايدها وباس خدها تاني وقال بحنية:متزعليش !!
بدر:مش زعلانة يعم النحنوح..وبعدين اي الي انت عملتة دا …قالتها بزعيق
يزن بحدة: في حاجة
بدر بتوتر وبسمة:ها لا ابدا يباشا انت تعمل الي انت عايزة
يزن بتكبر مصتنع:اة بحسب
يلا بقى روحي اعملي الكيكة
بدر:طيب وفعلا راحت عملت الكيكة
وقطعتها وغرفتها ف اطباق
وخرجتلة لقتة بيجهز الصالة لفيلم
بدر بحماس:والعة يمعلممم
وراحت بسرعة معاة تساعدة فحطت الصينية الي فيها الأطباق على التربيزة
وفرحت معاة الكنبة
وراحت جابت تسألي من المطبخ
وعملت عصير
يزن باستغراب:ايدا جبتي التسالي دي منين انتي خرجتي
بدر:لا …كانوا متبقيين من المرة الي فاتت
يزن:لا موفرة يابت
بدر:طب يلا بقى روح هات اللحاف والخوداديتين
عبال ما اجيب فيلم
يزن:طيب وراح جاب اللحاف
وقعدوا وعملوا سهرة حلوة واتفرج على فيلم scream
وطبعا بدر ف نص الفيلم نامت
ويزن خدها فحضنة ونام هو كمان بعد ما طفى التي في
وعدى اليوم عالكل فسلام …
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆
تاني يوم الصبح بدري
حصل نفس الي حصل المرة الي فاتت
بدر جت تتحرك لقت حاجة مقيداها فتحت عنيها لقت يزن فوشها
راحتك صوتت فوشة وزقتة عالارض جامد
يزن وهو ماسك ضهرة يوجع:ااااة. منك لله ياشيخة على الي بتعملية فيا كل مرة دة
بدر:احسن تستاهل عشان انت مبتحرمش
يزن:مبحرمش ايي ياعبيطة انتي هو انا جايبك من الشارع ..انتي مراتي
بدر:بلا مراتك بلا زفت …الي حصل دا لو اتكرر تاني صدقني هدشملك
انت امبارح بوستني مرتين فخدي وانا معارضتش
لكن تحضني وانا نايمة
لااااااا دنا اكسر عضمك
يزن:يماما يعني هو الكلام بيوصلك بالمشقلب طب ولا اي عشان ابقى عارف بس …والله بيقولوا جوزك
بدر :غور يلا شوف انت رايح فين
يزن :اغور
بدر:اة
يزن:انا داخل عشان بجد مش عارف هعرف اتحكم فنفسي ازاي …انا لو سبتني عليكي مش هحلك وربي
بدر:اسكت ونت اصلا بُق
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆▪︎▪︎▪︎
عند نور
كانت نايمة لقت
سراج داخل عليها
سراج وهو بيصحيها:نوري حبيبي
نور بنوم:امم يبابا
سراج:اصحي كدة وفوقي عشان عايزك فموضوع مهم قبل ما تروحي الجامعة ..؟؟!
نور اتعدل وقالت وهي بتفرك عنيها:خير اللهم اجعله خير يابابا في أي
سراج:متقدملك عريس
نور:من غير مقدمات كدة
بتدي الصدمة لحمار
سراج:اسكتي يابت المهم
نور وهي منتبهه:اة المهم ..؟
سراج:مين بقى العريس دوت
نور بحماس:مين ؟!!!
سراج:اياد ؟!!
نور رمشت كذا مرة ورا بعض
وحطت صوباعها فودنها تفركها وقالت :معلش بديبابا قول كدة تاني مين الي متقدملي
سراج:اياد
نور فضلت تضحك :هههههههههه لا والله ههههه لا متقولش ….ههههههه اياد الي هو ههههه لا متهزرش
سراج:ايوة هو في أي بقى
نور بطلت ضحك فجاءة وقال:يبابا دنا وهو مش بنطيق نبص فخلقة بعض
سراج:يحببتي ما على رأي المثل القط ميحبش الا خناقة
نزر:طب دي تبقى معقولة لو في تفاهم بنسبة واحد ف المية حتى
اما انا واياد بقولك مش بنطيق نبص فوش بعض
سراج:يعني مش هتوافقي
نور

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قسوة الحياة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى