روايات

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ريتاج محمد

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ريتاج محمد

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الجزء الحادي والعشرون

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني البارت الحادي والعشرون

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الحلقة الحادية والعشرون

مفيش منة الكلام دة ..هتيجي معايا ونتي عايشة ولا ونتي مايتة
“بسخرية”_طب مينفعش انا اجي معاك ونشوف الموضوع دا هناك..؟؟!!
لف وشة لقى يزن بصلها وقال بسخرية:ودا مين دا كمان واحد ماشية معاه؟؟؟!
يزن وهو دايس على ايدة جامد وعروق دراعة برزت
جامد قال ببسمة استفزاز وهو بيلعب بلسانة حوالين بقة:سيبك انت من حكاية انا مين …كلمني بس في الموضوع الي كنت جايلها عشانة
عشان برفعة حاجب:موضوع ايي ..؟؟؟!
يزن:موضوع انك ياتيجي برضاها وتكتب عليها يإما
تيجي وهي ميتة
عصام وهي بينكزة في كتفة بسخرية:اة يعني والبعيد لية شوق في حاجة مثلا
يزن بضحك :لا يحبيب قلبي خالص مليش
عصام:بحس…….ااااااااه
قالها لما لقى بوكس في وشة …
حط ايدة على وشة وقالة بحدة:انت قد الحركة ال******** دي …؟؟!
يزن ببسمة مستفزة:اها
عضام وهو بيخبط على كتفة جامد:طب امشي من هنا بقى بالذوق كدة بدل متمشي مفيكش حتة سليمة
يزن :تؤ
عصام:انت الي اخترت
شاور للرجالة ااي كانوا معاة انهم يضربوة
يزن وهو مبتسملهم:علفكرة انتوا مش حملي
الرجالة تجاهلوة وقربوا منة عشان يضربوة
وعصام قرب من بدر يمسكها
واحد من الرجالة قرب من يزن يزن ضربة برجلة في بطنة جامد راح الواد مديلة بوكس
يزن:كدة انت جامد يعني طب خد وراح ضربة ووقعة عالارض ونزل فية ضرب جامد وبوقة ووشة كلة جاب دم وسابة مش قادر يتحرك
وقال لعصام الي كان هيمسك بدر الي عمالة تزعق فية وتزقة :لو راجل جاي من ضهر راجل المسها وانا اطلع **** امك
وبعدين مسك الواد التاني الي كان عايز يضربة واداله بوكسين تلاتة محترمين في وشة وشلوط في بطنة
والواد مبقاش قادر يتحرك
نزل للواد الي كان مطحون عالارض وخد منة المسدس الي كان ماسكة
وراح من ورا عصام وحط المسدس على راسة وقال بسخرية: انت لية مُصر من ساعة مشوفت خلقة امك تعصبني وتحرق دمي
عصام:اهو انا كدة بقى
يزن ببسمة مستفزة:الكلام دة مش عليا ياروح امك وراح ضاربة بظهر المسدس على راسة
وبعدين طلع موبايلة واتصل على تيم
يزن:الو
تيم بنوم:اي عايز اي مستكتر تيجي اوضتي يعني لازم تتصل
يزن:انا مش في البيت
بقولك
تيم بانتباة:ها
يزن:ابعتلي كام كام واحد كدة يسدو
تيم وهو بيقوم من النوم:نهار ابوك اسود يسدو ف اي
انت هببت اي
يزن:يعم مفيش حاجة ابعت بس على فندق (*****)
تيم :انا جايلك يروح امك جايلك
اقفل ….سلام سلام
قفل وقام لبس وخرج خد كام راجل معاة وراحوا ليزن
_________________________^^^
عند العقربة (اقصد جودي يعني )
جودي :يلا ياتاليا اصحي بقى عشان الطيارة
تاليا بنوم:يماما انا عمري ماشوفت حد بيحجز طيارة بدري كدة دنتي مكنتيش مستعجلة على خطوبتي
قد ما مستعجلة على السفرية دي
جودي بقرف:ونبي اتنيلي. هي دي كانت خطوبة دا اسمة ارتباط يماما وبعدين الواد كان ملزق اصلا وشبة البرص ..متخلينيش افتح بقى تاني مصدقت قفلت
تاليا بتذمر:ماميي بليززززز متقولي علية كدة بجد بتدايق
جودي:حببتي اتفلقي ..وقومي بقى انجزي بدل ما استخدم الماية
تاليا :لا قايمة خلاص اهو
وقامت لبست وخرجوا راحوا المطار. واستنوا النداء بالاقلاع وبعدين ركبوا
____________________
عند فارس ولُبنى
ليان طلعت لحازم اوضتة وخبطت ودخلت
ليان بضيق:حازم هو حوار البت الملزقة دي لسة مخلصش
حازم شاورلها بايدة على بوقة بمعني اسكتي وقفل المايك الي زينة كانت حطاة لية وقالها:اي في اي
ليان:هو حوار زينة دا مخلصش لسة
حاز*:انتي شايفة اي …لسة
ليان:طب هيخلص على امتى انت امك مبقتش طايقاك
انا بفكر اقولها
حازم بتحذير:اوعى …والنعمة افرمك….امك لو عرفت هتعميها
ليان:لي بس كدة
حازم:اسكتي يا ليان انتي هبلة امك لو عرفت مش بعيد من كتر طيبتها تروح تقول لزينة وتكشفنا
على اساس انها كدة بتكيدها
ليان:طب عالاقل هيبقى احسن من الي انت بتعملو دة
حازم:انتي بيتهيألك بس مش اكتر
ليان:طب انا نازلة
حازم:ماشي اقفلي الباب وراكي
ليان :ماشي ياخويا
_______________________
عند نور صحيت هي وسجدة عشات يروحوا الجامعة
ولبسوا ومشيوا بالعربية ووصلوا الجامعة
سجدة بخبث:جاهزة يانوري للي اتفقنا علية
نور وهي بتزيح خصلة وهمية من على وشها قالت بتناكة:البرود شعارنا والتناكة افعالنا
سجدة:لا لا شكلك حفظتي
يلا بسم الله علينا اول محاضرة دكتور مختار
نور:ييييييي
سجدة وهي بتشدها :يلاااا يماما يلاا
وشدتها ودخلوا المحاضرة وخلصوها ونزلوا قعدوا في الكافتيريا شوية. وكلوا
نور:تصدقي يابت من ساعت ماجينا الجامعة المعفنة ديي اول مرة استطعم الاكل
سجدة:يمكن عشان مكنتيش بتاكلي من هنا اصلا
نور بنصف عين:تصدقي صح
المهم يلا بقى عشان نروح محاضرة الزفت
سجدة:على مبدئك اشطة ؟؟؟
نور:اشطة
راحوا المدرج واستنوا لما
اياد دخل و..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قسوة الحياة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى