روايات

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم ريتاج محمد

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الفصل الأول 1 بقلم ريتاج محمد

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الجزء الأول

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني البارت الأول

رواية قسوة الحياة الجزء الثاني الحلقة الأولى

لااااا ي سجدة صحي يزن وتعالوا عشان تفطروا انا حاطة الفطار عالسفرة
قالتها سيدرا الي كانت لابسة هدوم خروج ونازلة عالسلم في نفس الوقت الي خرج فية تيم من اوضتة وهو لابس بدلة
سيدرا بحب :صباح الخير ياحبيبي
تيم:صباح النور يماما
رايحة فين ؟؟
سيدرا بحب:عليا عملية يحبيبي دلوقتي
تيم بهدوء:ربنا معاكي يارب ..
سمعوا صوت بيصفر من فوق
يزن بصفير:اوعااااا بقى ….امي الجامدة ..كل مرة بتبهريني والله بجمالك
سيدرا بكسوف:ولد عيب كدة
تيم بحدة :يزننن….!
يزن برهبة:اي ياعم في أي…
تيم:انت عارف ان انا مبحبش الهزار دة. فكتم ….
يزن:انا مش عارف اي دة …دا بابا مش بيعل ال انت بتعملة دة
تيم بحدة:عشان مبيشوفكش ….
سجدة وهي نازلة عالسلم وبتلبس الكوتشي:صح يا ابية والله بيستنهز الوقت الي بابا مش بيبقى موجود فية عشان يعاكسها الا صحيح بابا فين من امبارح
تيم بحب وهو بيقبلها من راسها:صباح الخير ياحببتي …بايت في الشغل وزمانة جاي
يزن :انا نفسي تحبني زي ما بتحبها كدة يخي
سجدة وهي بتحضن تيم بغيظ:ملكش فية …انا و ابية حالة خاصة
سيدرا باستعجال:طب بصوا بقى اتكلموا زي مانتوا عايزين انا ماشية عشان مستعجلة
تيم:تعالى اوصلك
سيدرا بحب:تسلم ياحبيبي انا معايا السواق
تيم :انا قولت هوصلك وخلاص يلا ..وانتي كمان ياسيدرا تعالى اوصلك الجامعة
سيدرا بقلة حيلة:طيب انا عارفة دماغك ناشفة مش هتهدا غير لما تعمل الي في دماغك يلا
وقبل ماتروح معاة راحت عند يزن وباستة من خدة وقالت:سلام ياحبيبي …رايح الشغل انهاردة
يزن بحب:لا مش قادر تعبان
عدي وهو داخل :طبعا والبية هيبقى فاضي لية انة يروح الشغل ما سهران مع صحابة طول اليل عالعب والقرف
يزن :صباح الخير يبابا
عدي مردش علية وراح ناية سجدة وحضنها وقال بحب:صباح الخير ياقلبي
سجدة بصت بحزن على يزن وقال:صباح النور
عدي :صباح الخير ياتيمو
تيم بجدية:صباح النور يبابا
عدي راح لسيدرا وباسها على راسها:صباح الخير ياحياتي
سيدرا بحب:صباح النور
تيم :مش هنخلص من السلامات دي عايزين ننجز
عدي:طاب يلا روحوا ربنا معاكوا
يزن كان لسة هيطلع اوضتة
عدي وقفة بحدة:استني عندك
يزن باحترام:نعم يابابا
عدي:تطلع تلبس وتروح على شغلك حالا
يزن:بس انا تعبان يبابا
عدي:مفيش عندي الكلام دة تطلع وتلبس وتروح شغلك يلااا
يزن:حاضر يبابا وطلع
سيدرا وهي بتطبطب علي كتف عدي:خف على يزن شوية
عدي:سيدرا لو سمحتي متدخليش في تربيتي لة
عشان هو مش مظبوط وانا عايز اظبطة
سيدرا بحنان ام:طب حتي سيبة النهاردة ومتخليهوش يروح الشغل
عدي:وعايزة وشة يفضل ف وشي طول اليوم..!!
دنا مبطقهوش
سيدرا:عدي انت طريقتك مش حلوة
عدي:يلا ياسيدرا انا عارف انا بعمل اي يلا روحي الشغل
سيدرا بيأس:ربنا يهديك …
وخرجوا ومشيوا
……..
تيم وصل سيدرا للمستشفى الي شغالة فيها
وبعدين ودا سجدة الجامعة
تيم:خلي بالك من نفسك
سجدة باستة من خدة ذ:حاضر ياحبيبي
ونزلت تيم استني لما دخلت وبعدين مشي
سجدة دخلت الجامعة لقت نور بنت هنا(هنا بنت ميادة
اتجوزت سراج بعد مدة وبعد خناقات وي وي …)
نور:اهلا وسلا يختي
سجدة:اي في اي
نور:على اساس متعرفيش ان انهاردة هناخد المحاضرة مع إياد وحضرتك اتأخرتي
سجدة :اوووف بقى مش نقصاة هي والله
انا مش بطيقة شوفي ابن خالتك وابن بنت خالت بابا بس مش بطيقة حرفيا
انا مش عارفة عمتو سمر وعمو تميم جابوة ازاي دة
دة ميشبهمش خالص
نور:دا غتت يفضل يبرد علينا من هنا ويجي عندنا في البيت ويضحك ويهزر
سجدة :طب يلا بقى عشان زمانة دخل ومش هيدخلتا
نور:احسن عنة ما دخلنا
سجدة :طب يلا يختي ونتي اصلا لو مرضاش يدخلك هتفضلي تعيطي من هنا
نور :ابدا
سجدة:طب يلا وراحوا خبطوا وقبل ما يسمعوا الرد فتحوا الباب ….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قسوة الحياة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى