روايات

رواية قرار اجباري الفصل الثالث 3 بقلم سحر سمير نصار

رواية قرار اجباري الفصل الثالث 3 بقلم سحر سمير نصار

رواية قرار اجباري الجزء الثالث

رواية قرار اجباري البارت الثالث

رواية قرار اجباري الحلقة الثالثة

في مكان آخر
مريم : عملت اللي قولت لك عليه
يسري : ااه كله تمام الحاجه ادفنت في المقابر و محدش هيعرف حاجه
مريم : حلو اووي علشان تعرف اللي بتتحدي اسيادها بيتعمل فيها ايه
يسري : هنعمل إيه دلوقتى
مريم : اقولك
عند احمد
محمد بصدمه : ايييه
القائل : صاحبه التليفون دا العربيه اللي كانت فيها عملت حادثه دخلت في أتوبيس و مات السواق و البت اللي كانت معاه و هي دلوقتى فى مستشفى….
محمد بصدمه : ايييه احنا جايين حالا
أحمد بلهفه : سحرر سحررر مالها
محمد : سحر عملت حادثه يا احمد
أحمد بصدمه : ايييه
محمد : يالا نروح لها
في مكان آخر
– هتفضل على الحال دا كتير
في ايه يا ماما
– كفايه يا بني حرام عليك بتقطع قلبي و بتتعبني معاك
انا عملت حاجه
– هتعمل ايه اكتر من اللي انت عملته أتجوزت خلاص يا ابني سنه كامله و انت على الحال دا خلاص يا بني إنساها بقت متجوزه إنساها بقا و شوف حياتك
تاني كل يوم على الاسطوانة خلاص بقا يا ماما
– يا معتز انت دكتور قد الدنيا و ليك هبتك و مركزك هتفضل لغايه أمتي بتتفرج على صورها امسح يا بني صورها و قوم و استهدي بالله و انا ليك عليا هجوزك سيد سيدها
تاني يا ماما ماشي انا هروح الشغل سلام
– روح يا بني ربنا معاك
في مكان آخر
ام سحر : ااه زمان البت متهنيه و قاعده في حضن جوزها الحيله و مبسوطين و عال العال
اسلام : انا جت لي فكره
ام سحر : ايه
اسلام : اقتل أحمد
ام سحر بحده : يا شيخ اتنيل هو انت بتعرف تقتل فرخه
اسلام : تب اقولك انا عندي فكره احسن
ام سحر : قول يا وش المصايب
اسلام : احنا نعمل ل أحمد دا عمل نخليه يبعد عن سحر يموت بقا ينتحر يجي له مرض ياخد صحته هيخفي من على وش الدنيا.
أم سحر بخوف : لا لا ل يأثر على البت و لا حاجه و تتاذي معاه
مش هستحمل اي حاجه تحصلها دي بنتي الوحيده
اسلام : متخافيش و الله انا عارف و اقولك انا محضر كل حاجه تعالى بس
ام سحر : اما نشوف اخرتها
في المستشفى
الممرضه : حاله المريضه بتسوء عاوزين دكتور بسرعه
قاطعهم دخول الدكتور معتز
الممرضه : دكتور معتز تعالى بسرعه
معتز : في ايه
الممرضه : المريضه دي حالتها بتسوء و نزفت كتير
معتز : هي فين دي
الممرضه : اهي
معتز بصدمه : سحررررر
في مكان آخر
اسلام : تعالى بس دا مبروك أنا اعرفه دا اللي خلص على ابن فتحيه اللي كان السبب في إني اخسر شغلي
ام سحر : وانت جيت و عملت له هنا دا الواد مكملش اسبوع و المرض حط عليه و اخرتها انتحر كان صغير و في غر شبابه هو دا اللي عمل كدا فيه
اسلام : ااه و الله يا خالتي تعالى بس
ام سحر بخوف : لا انا مش هستني لغايه ما البت يحصل لها حاجه معاه
اسلام : متخافيش و الله تعالى بس.
قاطعهم : وحدووووووووووا
الكل : لا إله إلا الله
ام سحر بخوف : يالا نمشي
قاطعهم : تعالى يا سيده خشي و متخافيش
ام سحر بخوف : عرف اسمي ازاي
اسلام : مش بقولك مبروك
قاطعهم : تعالى يا سيده
أم سحر : نعم يا شيخنا انا كنت جايه و عاوزه
قاطعهم : عاوزه تعملي عمل لجوز بنتك علشان يبعد عنها و يسيبها مش كدا
ام سحر : دا مبروك بجد ااه ااه يا شيخنا
قاطعهم : حي حيييييييي
ام سحر بخوف : هو بيحضر أرواح
اسلام : لا عفاريت اسكتي يا خالتي
قاطعهم : طلبكم عندي بس احمد ابن نازلي معمول له عمل مدفون في المقابر بس مفعوله هينتهي اليومين اللي جايين تجددي العمل
ام سحر : ااه نجدده منجددوش ليه اتكل على الله بس البت ملكشي دعوه بيها
قاطعهم : متخافيش بنتك في الحفظ و الصون
في المستشفى
معتز بلهفه : سحررر حضروا أوضه العمليات بسرعه….. متخافيش يا سحر انا جانبك مش هيحصل لك حاجه متخافيش
ودخلها أوضه العمليات
عند احمد
أحمد بيسوق بأقصى سرعه : انا مش هسامح نفسي لو حصل لها حاجه
محمد : و انت ذنبك ايه
أحمد : مكنشي المفروض اسيبها تخرج بالحاله دي
محمد : المستشفى أهييه.
أحمد نزل بسرعه ودخل المستشفى
أحمد لموظفه الاستقبال : كان فيه واحده جت في حادثه أتوبيس وو..
قاطعتهم : جت من ساعه تقريبا
أحمد : اااه اااه
موظفه الاستقبال : اسفه جدا……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قرار اجباري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى