رواية قدري الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم حبيبة عيد
رواية قدري الجزء الثاني والعشرون
رواية قدري البارت الثاني والعشرون
رواية قدري الحلقة الثانية والعشرون
سليم.كنت عايز احدد معاد الفرح انا والبت بسمه اختك
عمر.مش موافق
سليم.ننننننننعمممممم
عمر .بس يلا وطي صوتك يا حيوان ودني
سليم.انا عايز احدد المعاد على طول
عمر.ما تهدي على نفسك شويه في أي
سليم.طبعا ما الباشا متجوز هنقول اي بقي
عمر .لما ارجع ابقي احدد المعاد وقفل في وشه
سليم بذهول.دا قفل اكيد قاعد هوا والمدام بيهيصوا واحنا هنا طالع عنينا
فريده بضحك.معلش يا حبيبي كلها يوم ولا يومين ويجي واعملوا الفرح براحتكم
سليم بص لبسمه .ينفع اللي اخوكي بيعمله فينا ده
بسمه ضحكت وسكتت
سليم اضحكي ياختي اضحكي متكتمهاش
بسمه ضحكت جامد عليه .
عند حبيبه وعمر
عمر وهوا حاضن حبيبه وبيلعب في شعرها . صباح الخير يا حبي
حبيبه ببسمه . صباح النور يا حبيبي هقوم احضر الفطار
عمر وهوا بيقوم ويشيلها تعالي نعمله مع بعض
حبيبه بابتسامة.اشطا يلا
عمر .بتقولي اي
حبيبه ببراءة.اشطا
عمر ضحك بصوت عالي.يالهوي على اشطا بتاعتك يا قمري
حبيبه ضحكت بكسوف وهي حاطه راسها في رقبته
عمر حطها على الرخامه وقعد يعمل الفطار
حبيبه وهي حطه اديها على بطنها
حبيبه.عمرر
عمر.نعم يا قلب عمر
حبيبه.مالك عايز فراوره (فراوله)سوري يا جماعه اللدغه دي عندي انا بس مش مهم بقي 😂
عمر كان بيقطع طماطم بطل تقطيع وبصلها .اسمها اي يا حبيبتي
حبيبه.فراوره
عمر بصلها شويه. بعيدا عن فراوره بتاعتك دي مين مالك
حبيبه وهي بتشاور على نفسها .ابني
عمر .ابنك ؟!
حبيبه وهي بتشاور على عمر .ابنك انت كمان
عمر.لا اله الا الله بدأت هرمونات الحمل تظهر
حبيبه بقمصه.بقي كده يا عمر مش عاوز حاجه خلاص
عمر .لاء يا روحي مقدرش بصي افطري وانا هنزل اجبلك الفراوله اللي عايزاها
حبيبه وهي بتحضنه . ربنا يخليك ليا يا حبيبي
عمر حط الفطار وهوا وحبيبه قاعدين يفطروا
حبيبه.عمر انا عايزه انزل البحر مش هينفع نيجي اسكندريه ومش انزل البحر
عمر .كحكح
حبيبه بخضه وهي بتناوله ميه
في أي مالك
عمر .هتنزلي كده
حبيبه.كده ازاي مش فهمه
عمر . يعني هتنزلي بالبطيخه دي
حبيبه زعلت وقامت دخلت وقفلت الباب
عمر.حبيبه .يا حبيبه طب افتحي طيب
حبيبه قعدت تعيط جوا الاوضه
عمر كان سامع صوت عيطها وكان بيلعن نفسه ميت مره على اللي عمله
بعد شويه سمعت صوت قفل الباب فخرجت
حبيبه بدموع بقي كده يا عمر انا بقيت بطيخه ماشي انا هوريك البطيخه
حبيبه دخلت جابت من الدولاب دريس لونه احمر شفاف من عند الذراع و طويل وواسع من تحت كان شكله يجنن عليها لبسته وراح وقفت قدام المرايا وحطت ميكب خفيف وحطت روچ احمر وفردت شعرها الطويل وحطت توكه لونها احمر كانت حرفيا قمر كأنها ملاك نازل وبرغم بطنها اللي بارزه إلا أنها كان شكلها جميل اوي
حبيبه.ما احنا قمرات اهو اي المشكله بقي .ماشي يا عمر يا ابن فريده
حبيبه دخلت عملت نسكافيه وجابت كتاب وقعدت في البلكونه تقرأ فيه
حبيبه وهي مندمجه في الكتاب مسمعتش صوت فتح الباب ودخول عمر
عمر كان متنح لما شفها .
حبيبه ببرود .اقفل بؤك عشان الدبان يا عسل
عمر فاق علي كلمها.اي الجمال ده .هوا انتي بجد كده
حبيبه ببرود . متنساش البطيخه يا خويا
عمر.اخوكي اي بس خدي.يا ستي حقك عليا
حبيبه.لاء انا زعلانه
عمر وهوا بيبوسها من خدها.وانا مقدرش ازعل حبي
حبيبه بدموع.طب ما انت زعلتها
عمر وهوا باصص لعيونها .هي عينك دي بجد ولا لينسيز
حبيبه.لاء عيني الحقيقة
عمر.سبحان الله تبارك الخالق.طب معلش سؤال كمان هي خضراء ولا زرقه
حبيبه.فيروزي خضره وزرقه الاتنين مع بعض
عمر.انتي جميله اوي يا حبي
حبيبه بدموع .و بطيخه صح
عمر بضحك . خلاص بقي ميبقاش قلبك اسود
حبيبه.انا اللي قلبي اسود
عمر . خلاص يا ستي انا اللي قلبي اسود.تعالي شوفي جبتلك اي
حبيبه.اي
عمر .طلع فراوله و دريس وطرحه كبيره مش خمار
حبيبه بنبهار .الله جميل اوي
عمر .وهيبقي عليكي اجمل
حبيبه قعدت تاكل فراوله لحد ما بهدلت نفسها بس كان شكلها جميل وطفولي أوي عمر قعد يصورها صور كتيره
حبيبه بتنهيده وهي بتحط اديها على بطنها.اه خلاص انا كلت
عمر.طب يلا ادخلي غيري عشان ننزل
حبيبه بنعاس.لاء انا عايزه انام
عمر .طيب تعالي واخدها حطها على السرير ونامت وهو قعد يخلص شغل
الحياه كانت حلوه بين حبيبه وعمر وحبيبه بقت في الشهر الخامس ويومها نزلوا من اسكندريه للقاهره
حبيبه بصوت عالي. يا اهل البيت ياللي هنااااااا
الكل خرج لما سمع صوتها
بسمه .راحت حضنتها .عمله اي يا حبيبتي واخبار البيبي
حبيبه كويسين والله يا قلبي
فريده من وراها.اوعي يا بت اما اشوف مرات ابني
فريده بدموع .اي دا دا انتي حامل
حبيبه بدموع وهي بتحضنها.مكنتيش هنا لما عرفت اني حامل والله يا ماما ومعرفتش اقولك
فريده بطيبه.حصل خير يا حبيبتي تعالي ارتاحي
حبيبه دخلت لقت كله العيله جوا حتي هبه مامتها وأخوها محمد وامل صحبتها وسليم ابن خالتها
حبيبه بضحك.مجمعين عند النبي انشاء الله
سليم بسرعه .امال فين عمر .
حبيبه بقرف .اهدي يا خويا هنجوزك البت متقلقش
سليم بأحراج.هوا لدرجه دي انا مكشوف
حبيبه.اووووي بصراحه
الجميع ضحك عليهم
حبيبه سلمت على مامتها وأخوها
وقعدوا يتريقوا شويه على حبيبه
محمد .نونو حامل في نونو 😂
امل .هتبقي هي والنونو في طول بعض 😂
حبيبه بصت لهم ببرود
حبيبه.بقولك يا حماتي
فريده.قولي يا حبيبتي
حبيبه.انا عايزه اكل عشان ابنك واكل اكلي
فريده.بجد حالا يا حبيبتي اجبلك اللي انتي عايزاه
حبيبه.عايزه جبنه قديمه مش يعني
فريده ضحكت .بس كده من عنيا
فريده.سعاد يا سعاد
سعاد.نعم يا هانم
حبيبه.ازيك يا بت يا سعاد عامله ايه
سعاد .الحمد لله يا حبيبه الف مبروك على الحمل
حبيبه بطيبه.الله يبارك فيكي يا حبيبتي
فريده.جهزي الغدا وهاتي طبق جبنه قديمه معاكي
سعاد .من عنيا يا هانم
فريده.طيب يا حبيبتي روحي
الجميع قعد يهزر مع بعض وعمر دخل عليهم وحددوا معاد الفرح
عمر.مش بدري شويه المعاد ده
سليم .بدري اي دا لسه يومين على الفرح
عمر.يابني اهدا على نفسك شويه في أي هوا اي هيصه وخلاص لسه في حاجات قد كده
سليم.حاجات اي القاعه جاهزه والهدوم جات وكل حاجه جهزه
عمر .ااااااه يعني كل حاجه مترتبلها
سليم.بالظبط كده
عمر.طيب على بركت الله
يوم الفرح
حبيبه بزهق .عمر اقفلي السسته بتاعت الفستان
عمر . حاضر تعالي
حبيبه بدموع .هوا انا تخنت يا عمر
عمر وهوا بيبص علي خدودها اللي احمرت .ابدا يا حبيبتي والله انتي بقيتي اجمل وشكلك عسل ويسهل من خدها
حبيبه.طيب يلا عشان احنا دائما كده اخر ناس
عمر .مين قال كده يلا
حبيبه.مسكت ايد عمر ونزلوا هما الاتنين كانوا قمرات
عمر كان واقف هوا وحبيبه وحبيبه كل ما تروح ترقص عمر يشدها جمبه
عمر وهوا بيهمس لحبيبه.اهدي شويه لتوليدي هنا وبطلي رقص اللي هحسبك عليه لما نطلع بعد ما الهيصه دي تخلص
حبيبه بصتله بخوف.وعمر ابتسم لها
بعد شويه عمر ساب حبيبه مع الستات وهوا راح وقف مع الرجاله
عند حبيبه.يخربيت الملل
_ازيك يا انسه حبيبه
حبيبه التفت له دكتور يوسف صح
يوسف بصدمه اول ما شفها.انتي متجوزه ؟!!!!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري)