روايات

رواية قتل قاصر الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد

موقع كتابك في سطور

رواية قتل قاصر الفصل الثالث 3 بقلم شهد أحمد

رواية قتل قاصر الجزء الثالث

رواية قتل قاصر البارت الثالث

رواية قتل قاصر الحلقة الثالثة

ولسه هيضرب عليها ويقت،لها حصل 😳😳
إن محمد رفع المسدس لفوق والضربه جات في السقف وحوريه كانت مغمضه عيونها وبعد شويه من الصدمه فتحت ولقت نفسها لسه عايشه ومتكلمتش ولا كلمه وكانت بتبص ل ابوها وأخوها وكل العائله بدموع وخذلان
محمد. انت اتجننت ي اخوي بقا عايز تق،تل بنيتك بجد انا مصدوم فيك وفي ابوي كيف ي ابوي معارضتش علي اللي بيعمله اخوي واي ذنبها طفله زي دي تتق،تل علشان لسه نصبها مجاش واتاخر شويه معنى أكده أن كل بنيه اهنه لسه متجوزتش أهلها يقت،لوها علشان مفكرين أنها هتجيب ليهم العا،ر اي التخلف ده انتوا عايشين فين بالضبط انا مصدوم فيكم بقا انتوا عائلتي بجد وقال معني أكده أن لما اختي كانت قدها وقولتوا أنها ما،تت انتوا قت،لتوها علشان نفس السبب ولا اي انا عايز افهم
ابو محمد. ايوه ي محمد اختك اتق،تلت لنفس السبب لانه مفيش حد جاء علشان يتجوزها وكانت هتجيب لينا العا،ر بس بعد ما ما،تت محدش قدر أنه يتكلم علينا وده اللي لازم يحصل في بت اخوك ي محمد وسع أكده لازم تم،وت

 

ولسه هيضرب عليها محمد وقف قدام حوريه وقال اقت،لني ي ابوي قبل ما تفكر انك تق،تلها انا مش هسمح لحاجه زي دي أنها تحصل تاني وحق اختي اللي انتوا قت،لتوها انا مش مسامح فيه ي ابوي
ابو محمد. ابعد ي ولدي حوريه لازم تت،قتل ونخلص منيها هتجبب لينا العا،ر وكل الناس هتتكلم علينا ي ولدي
مرات محمد. ابعد ي محمد انا خايفه عليك وكانت حاضنه ابنها مهران وبتقول يلا ي محمد نمشي من اهنه
محمد. مش همشي قبل ما اخد حوريه معايا مش هسبها اهنه
ابو حوريه. انت بتقول اي وتاخد اي ملكش دعوه بالموضوع ده ي اخوي وابعد عني أنا وبتي دي بتي وانا حر فيها
محمد. وانت عايز تقت،لها وانا مش هسمح ب كده أبدا وانا هاخدها معاي واعتبر نفسك انك قت،لتها ي اخوي واللي يسألك عليها قول دي مات،ت انا هاخدها هربيها بمعرفتي واجوزها لما ابقا ياجي الوقت المناسب أنها تتجوز
ابو حوريه. وانا مستحيل اخليها تروح معاك
محمد. بعصبيه حوريه هتروح معاي وخليني اشوف مين هيقدر يمنعني يلا ي مهران هات امك وتعال ورايا وشد حوريه معاه
ابو حوريه. وقف ي اخوي لو فكرت انك تاخد حوريه ه،قتلك ي اخوي انت عايز تاخدها دلوقتي ولما تكبر اكتر من أكده تجبها

 

عندي وتكون لسه متجوزتش وقتها اقول اي للناس والناس هتتكلم عننا ي اخوي احنا اللي قاعدين اهنه انت مش قاعد اهنه ومش بتسمع بيقولوا اي سبني ي اخوي اق،تلها واخلص بقا هفضل في الهم ده لحد امته عاد
محمد. لو عامل علي انها لما تكبر هجبها ليك متقلقش مش هتشوفها تاني في حياتك ي اخوي وانت ي مرات اخوي انا مستغربك بجد ولا كأنها بنيتك وانت ي يزن ليه واقف أكده هيا مش اختك ولا اي اسمع ي ابني انت لو اتجوزت وخلفت وجبت بنت مصيرها هيبقا زي اختك دافع عن اختك علشان تلاقي اللي يدافع عن بنيتك ي ولدي حاول تعمل اي حاجه تمنع القرارت المتخلفه دي بق،تل كل بنت لسه متجوزتش وحتي لو انت معملتش حاجه انا همنع التخلف ده وهقضي عليه وهرجع حق كل بنيه اتقت،لت بسبب التخلف ده انا هاخد حوريه وامشي بس هرجع تاني ليكم وانا جايب حق كل بنيه بيحصل معاها أكده وهمنع اي بنيه تتق،تل بسبب الموضوع ده
وابو حوريه. لسه بيمسك في محمد
زين. سبها ي ابوي تروح مع عمي خودها ي عمي وامشي وانا اسف ليكي ي حوريه وكان بيبص عليها بحزن وهيا كانت بتبص علي عائلتها بكل حزن وخدلان .

 

ام حوريه. لسه هتروح عند حوريه
محمد. عندك ي مرات اخوي دي بقت مش بنيتك خلاص دي بنيتي انا عن اذنك واخد مراته و حوريه ومشي رجع بيته.
مرات محمد. اتفضلي ي بنيتي البيت بيتك
حوريه. بحزن ودموع شكرا ي مرات عمي
مرات محمد. متعيطيش ي بنتي من هنا ورايح انا امك وانسي اي حاجه حصلت وكانك اتولدتي من جديد
حوريه. انا فعلا اتولدت من جديد شكرا ليك ي عمي انك مخلتش ابوي يق،تلني انا مش عرفه اقولك اي اهي اهي
محمد. مسح دموعها وقال أنا ابوكي ي حوريتي وانا وامل ابوكي وامك ي حبيبتي انسي انك ليكي أهل غيرنا ولا اي ي مهران.
مهران. اكيد ي ابوي وانا زي اخوكي ولو عوزتي اي حاجه انا موجود معاكي ومتخفيش انا غير زين مش هسيبك ابدا ولا هخلي حد يتعرض ليكي انا معرفتش اتكلم هناك لاني كنت مصدوم بس ولحد دلوقتي انا لسه مصدوم وعارف انك لسه مصدومه من اللي حصل بس هنتخطا اي حاجه حصلت
حوريه. إن شاء الله

 

امل. انتي اكيد تعبانه ي بنتي مهران وديها الاوضه اللي فوق ترتاح فيها ي ولدي
مهران. حاضر ي امي واخدها وطلعوا فوق حوريه دخلت الاوضه ومهران سبها ترتاح واول ما الباب اتقفل انهارت حوريه اعاااا اهي اهي اهلي اتخلوا عني بالسهوله دي هو انا كنت بنتهم بجد معقول كمان قت،لوا عمتي لنفس السبب انا مصدومه بجد 😳 وليه اتصدم ما كانوا هيقت،لوني انا كمان اهي اهي وبعد شويه مسحت دموعها وبقوه قالت انا من دلوقتي معنديش عائله غير عائله عمي
وحاولت أنها تنام.
امل. بدموع انا زعلانه علي حوريه اووي ي محمد
محمد. بحزن ومين سمعك ي امل والصدمه اللي اختها كمان هو ق،تل اختي ي امل اختي ما،تت بسبب اخوي وأبوي والعادات والتقاليد المتخلفه دي انا أنقذت حوريه بس فيه بنات كتير ي امل محتاجه اللي ينقذها
امل. معاك حق ي محمد.
مهران. ابوي انا قررت ادخل كليه الشرطه واذاكر واجتهد فيها وهعمل كل جهد لحد ما اوصل اني اخد قرارات بتوقف ومعاقبه كل حد يفكر أنه يعمل في بنته كده حوريه هنقدم ليها في المدرسه ي ابوي وتتعلم ونعمل ليها حياه جديده تنسيها اللي حصل معاها

 

محمد. معاك حق ي مهران وانا هروح اقدم ليها بنفسي من بكره هخليها حاجه كبيره في المجتمع وكل واحد يعمل ليها الف حساب واولهم عائلتها اللي اتخلت عنها
عند عائله ابو حوريه.
عجبك ي ابوي اللي عمله اخوي محمد ازاي ياخد بنتي قدامي وانت ي زين لي وقفتني ي ولدي هنتعاير بيها بعدين هنعمل ايه وقتها ي ابوي
زين. …………..
ابو حوريه. بصدمه 😳
ي ترا زين قال اي ل أبوه 🤔🤔 واي مصير حوريه ،🤔🙄🙄

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قتل قاصر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى