روايات

رواية قتل عمد الفصل الثاني 2 بقلم رحمة العواني

موقع كتابك في سطور

رواية قتل عمد الفصل الثاني 2 بقلم رحمة العواني

رواية قتل عمد الجزء الثاني

رواية قتل عمد البارت الثاني

قتل عمد
قتل عمد

رواية قتل عمد الحلقة الثانية

اول ما فتحت الباب لقت الاوضه فاضيه تماما والفستان ع السرير نرمين بدور ع اختها زي المجنونه وبتحاول تكدب نفسها
نرمين بخضه……زهره زهره انتي فين
وهي بتلف ف الاوضه و ع امل تلقيها وكأنها بتكدب نفسها ومش مصدقه اللي بتفكر في
نرمين بعدم تصديق……..لا لا اكيد اللي ف دماغي مش صح اكيد مهربتش لا لا يا نرمين اكيد نزلت تجيب حاجه من تحت وجيه لا اكيد لا
قعدت ع الارض وهي مش مستوعبه اللي بيحصل وبتسال نفسها سوال واحد ليه اختها تعمل كده مع انها هي اللي مختاره فارس بعد حب تلات سنين شافت ورقه محطوطه ع السرير قامت من ع الارض وقعدت ع السرير ع امل تكون الورقه دي فيها اي حاجه تخص اختها او عنوان او اي حاجه ومسكت الورقه ولسه هتقرائها فاجه دخل عليها ابوها اتخضت نرمين وقامت تقف وخبت الورقه ورا ضهرها بخوف
سالم…… هي فين اختك
نرمين بتوتر……ها
سالم بعصبيه…… هو ايه اللي ها فين اختك
بتبصله برعب واديها بترتعش من الخوف قرب منها سالم خافت اكتر ورجعت لورا
سالم بعصبيه… ردي عليا فين اختك
نرمين بخضه…… مش عارفه
سالم بصوت عالي…… يعني ايه مش عارفه
نرمين بخوف ونزلت دموعها…… وطي صوتك يا بابا علشان الناس
سالم سند ع الحيطه بتحب ومسك دماغه نرمين جريت عليه بخضه
نرمين بخوف…….. بابا بابا
سندته نرمين وقربتله اقرب كرسي وقعدته قعد سالم وحط ايده ع دماغه بتعب
نرمين قعده جنب ببها ومش عارفه تعمل ايه ف الكارثه اللي اختها حطتهم فيها ولا حالت ابوها اللي مش عارفه تعمله حاجه والناس اللي تحت دي
سالم بتحب……. اختك حطت رسنا كلنا ف الطين
نرمين بخوف ع ابوها……. اهدي يا بابا انا اكيد شويه وهعرف اوصلها استريح انت
سبته وطلعت من الاوضه ورنت ع اختها ع امل انها ترد عليها ويعرفه يوصلولها بس خطها مقفول مفيش امل توصلها وقررت تدخل الاوضه لببابها اول ما دخلت لقت فارس وببها قاعدين وفارس باين علي وشه ملامح الغضب وعلي دخلتها كان بيقول
فارس بعصبيه….. يعني ايه هربت حد يفهمني
سالم بتعب…….اهدي يا فارس محدش عارف ايه السبب ولا ايه اللي حصل
فارس بعصبيه……..ازاي تهرب بعد كل ده
نرمين بتبصله بخوف وخضه من عصبيته وفاجه دخلت عمتها وام فارس
ام فارس………. في ايه يا جماعه كل ده الناس مستنيه بقالها كتير
لحظت الوضع وشكل ابنها ومعالم وشه ووشهم كلهم وزهره مش موجوده
ام فارس بخضه…… هو في ايه يابني وفين زهره
لحظت عمتها التوتر اللي عليهم قربت من نرمين بهدوء علشان تفهم الوضع لقت نرمين بتعيط ف صمت
عمتها…….هو في ايه يا جماعه ليه سكتين حد يرد
فارس بصلهم بعصبيه و كسر الفازه اللي ع التسربحه من العصببه
اتفزعت نرمين ورجعت لورا من الخوف والكل باين ع ملامحه القلق
فارس بعصبيه……بنتكم المصونه هربت
شهقت عمتها وضربت ع صدرها من الخضه…… يا مصبتي
ام فارس بخضه……. يا نهار اسود
كل ده وسالم قاعد ف حيره ومش عارف يعمل اي حاجه ولا عارف يتصرف
عمتها قعدت ع اقرب كرسي بحسره…… هربت ازاي ومع مين وليه
فارس والالم واضح ع معالم وشه …… هو انا عملتلها ايه علشان تعمل كده يوم فرحنا اليوم اللي كنا بنتمناه تهرب في
قربت منه امه بقلق عليه……. ايه حصل بنكم يابني ما يمكن زعلت منك ف حاجه
الكل انتبها لكلام الام ع امل يكون حصل حاجه زعلتها فعلا
فارس بعصبيه…….. محصلش حاجه ومزعلتهاش هي كلمتني انهارده وقالت انها مش عايزه تكمل قولت يمكن توتر قبل الفرح وده عادي ممكن يحصل بس ف الاول والاخر هي بتحبني وهنتجوز وكل القلق ده هيعدي
ابوها بحسره…… امال عملتي كده ليه يا بنتي
قربت عمتها من سالم وحطت اديها ع كتفه…… اهدي يا سالم اكيد هترجع
سالم بحسره ودمه نزلت منه بدون قصد مسحها سالم بتحب …..حتي لو رجعت هيكون بعد ايه يا سميه يكون اتفضحنا وسرتنا بقت ع كل لسان
فارس بص لسالم بشفقه وهو بيغلي وزعل جدا علي الموقف اللي هي خطتهم كلهم في خصوصا انه بيعزه وشايفه زي ابوه ورغم النار اللي في قلبه ورغم كل اللي حاسس بي الا انه قرب منه ونزل قعد قدام سالم ع الارض
فارس مسك ايد سالم بشفقه……عمي انا مستعد اعمل اي حاجه علشان انقز الموقف قولي بس وانا هنفذ
حط سالم ايده ع ضهر فارس وطبطب عليه بحنان….. راجل يبني والله وابن راجل
بصله فارس بحنان رغم النار اللي ف قلبه بسبب اللي حصل وعم السكوت ف المكان وكل واحد بيفكر ف حل علشان الفضيحه قطع الصمت صوت سالم
سالم……..انا بس طالب منك طلب واحد يا فارس علشان الفضيقه
فارس بقلق……. امر يا عمي
سالم……. اتجوز نرمين علشان الفضيحه
كل اللي ف الاوضه شهقه ف نفس واحد
فارس قام بصدمه …… نعم انت بتقول ايه يا عمي دي طفله

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قتل عمد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى