روايات

رواية حطمت قلبي الفصل الأول 1 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الفصل الأول 1 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي البارت الأول

رواية حطمت قلبي الجزء الأول

رواية حطمت قلبي
رواية حطمت قلبي

رواية حطمت قلبي الحلقة الأولى

تبدا القصه عن بطلتنا عشق هي بنت ذات العيون الرماديه وبشره بيضا وشعرها سلاسل الدهب طويل جدا و ناعم وهي قصيره القامه وفي السنه الاخيره من كليه الطب ذات 24 عام يتيمه الاب والام توفي باباها وهي صغيره وولدتها من 7 سنين بمرض في القلب ولها اخ واحد وتعيش معاه في بيتهم
عشق ماازن مااازن اصحي يلا يا كسلان عندك كليه
استوووووب
مازن احمد اخو عشق الوحيد ويصغرها بعامين عمره 22 سنه اخر سنه كليه هندسه طويل وبشرته بيضا وعيونه عسلي وشعره مهندب
مازن بنوم سبيني شويه يا عشق بجد تعبان اوي انهارده
عشق يلا يا حبيبي وراك كليه وغمزت وبعدين ده الجو هترجع انهارده من السفر يعني
مازن بفرح قام من السرير تصدقي انا نسيت ان اسراء هترجع انهارده صح لازم اقوم اطير
عشق بضحك علشان اسراء تطير دلوقتي
مازن وهو بيغير التيشرت اه يلا بقي اطلعي عايز اغير
عشق طالعه بس مش ناوي تتقدملها بقي وتعرفني عليها يا شيخ ده انا اختك
مازن حبيبتي اكيد ناوي بس لما اتخرج انا في اخر سنه واكيد هتقدملها يعني بس مش تعرفني علي اهلها اصلا
عشق انت متعرفهومش
مازن لا للاسف كل اللي اعرفه انها اسمها اسراء علي نبيل
عشق بضحك لا كتر خيرك متعرفش من انهي عيله
و يلا البس ومتتاخرتش
مازن حبيبتي العيله مش بنحتاجها في الكليه ولابتتكتب في البطاقه دي شهره مش اكتر وهي لما اروح اتقدملها هتديني عنوانهم ومفيش حد خالص بيوصلها بتيجي لوحدها اعرف منين اهلها انا وصح هتروحي فين دلوقتي
عشق ربنا يجمعكم يا حبيبي وهروح الكليه هيكون فين يعني وبعدين هدور علي شغل بقي منتا عارف
مازن مسك ايديها واكمل عشق حبيبتي انا هشتغل ممكن تقعدي في البيت تذاكري دي اخر سنه ومهمه
عشق بحب متخافش يا حبيبي انا هشتغل في شركه ادويه محترمه
مازن انهي شركه دي
عشق شركه السيوفي
مازن بصدمه بتهزري انا سمعت ان المدير بتاعها مقفل اوي وهو دكتور نسا بردو وماسك مستشفيتين كمان ملكه وحاجه عاليه خالص
عشق اعمله ايه يعني انا هشتغل بس
مازن لالا خليكي احسن
عشق مازن انا هشتغل في مكان محترم ومليش دعوه بلمدير وبعدين انا دكتوره وطبيعي هشتغل
مازن بحزن ودراستك ?
عشق بحب انا لو حسيت اني ماثره في دراستي هقعد خالص ياسيدي خلاص
مازن طيب يا عشق
عشق طيب يلا نازله لحسن ندي بترن عليا انت عارف زنها
مازن بضحك ماشي يا حبيبتي ربنا معاكي
نزلت عشق
عشق ايه يا ندي كل ده رن
استوورووب
ندي صديقه عشق المقربه تعتبرها اختها جدا نفس سن عشق ومعاها في كليه الطب وشعرها قصير وعيونها عسلي وطويله عكس عشق
ندي بغضب كل ده يا دكتوره
عشق معلش عبال ماصحيت مازن بقي
ندي طب يلا اتاخرنا ودي محاضره ادهم مش ناقصه وش
عشق بضحك وش بردو يلا ياختي يلا
—————————————-
في مكان اخر يستيقظ بطلنا صاحب ال 26 سنه وهو مراد السيوفي صاحب والمالك الرسمي لشركه الادويه والمستشفيات عيونه زرقاء مثل البحر وجسده رياضي وشعره بني فاتح ومهندب وبدقن خفيفه تجعله جذاب اكتر. وهو دكتور نسا وجراح وبرغم شطارته وشهرته. كاسم بس الا انه مش بيحب الشهره وعمره ماطلع علي اي موقع تواصل ومش بيحب السوشيال ميديا
وصحي وفطر ونزل راح علي شركته
————————–
في الشركه
السكرتيره عزه استاذ حضرتك في معاد مع الوفد الاجنبي
مراد اه اه ماشي يا عزه قبل معاده علطول ابقي فكريني
عزه اوامرك يا دكتور اي حاجه تاني
مراد وهو بيتكلم في الموبايل اه قهوه معلش وبعدها روحي علي شغلك
عزه تمام
مراد ايه يا باشا فينك صحيت ملقتكش في البيت يعني
ادهم معلش يا مراد اضريطت انهارده اروح الكليه انا اه بشتغل معاك بس عندي شغلي بردو دكتور جامعي
استووووووب
ادهم الرفاعي صاحب مراد من الطفوله وادهم يتيم الاب والام ومامته كانت صاحبه ام مراد فا مامت مراد ربته معاهم وبينادلها ماما يتميز بشعره المهندب وطويل وجسميه رياضي وعيونه العسلي وبشرته البيضا
مراد وعلشان كده مختارك تشتغل معايا انا مش بثق في حد انت الوحيد اللي اقدر اثق فيه يا ادهم
ادهم بحب حاضر ياخويا هاجي بس اخلص المحاضرات
مراد ماشي سلام وانا هنزل اروح المستشفي وهرجع الشركه
ادهم سلام
———————————
في الكليه
ادهم دخل وشرح المحاضره
ادهم بس كده خلصنا انهارده واتمني تركزو كويس دي اخر سنه ليكم وعايزين تطلعوا بتقدير يلا اتفضلوا
عشق هستناكي برا ها
ندي ماشي بكتب اخر حاجه
وكله طلع معادا ندي
ادهم وهو بياخد حاجته من علي التربيزه اكمل خير مطلعتيش ليه
ندي بتتكلم وهي ماشيه معلش يا دكتور بكتب اخر حاجه وخبطت في ادهم نضرته وقعت من ايده اتكسرت
ادهم بعصبيه مش تخلي بااالك
ندي بعصبيه ايه مخدتش باالي حصل ايه يعني
دخلت عشق علي الصوت
عشق ايه حصل ايه يا ندي
ندي بعصبيه بيزعق علشان خبطت فيه وقعت النضاره قال ورايحه تمشي
ادهم بعصبيه هو انا قولتلك امشي يا ندي
ندي هستني منك تقولي ليه معاد محاضرتك خلص عن اذنك يا دكتور
وطلعت هي وعشق تحت انظار ادهم الغاضبه
عند عشق وندي
عشق بضحك مش ناويين تعقلوا بقي
ندي بحزن كبري دماغك يا عشق بقي
عشق والله عاملين زي القط والفار. براحه شويه مش هيحبك وانتي كده
ندي بعصبيه وانا مش عايزاه يحبني انا مش بطيقه اصلا
عشق بسخريه. ااكلام ده علي عشق يا ندي عموما بكره نشوف
ندي قصري كلام في الموضوع ده احسن
في مكان اخر في الجامعه وتحديدا كليه الهندسه
مازن بحب واضح واحشتيني اوي يا اسراء
اسراء بحب وانت كمان يا مازن بجد
مازن طب ايه مش ناويه تعرفيني علي اهلك عايز اجي اتقدملك بعد مانتخرج بقي اانا عارف اني لسه ببدا حياتي. بس هشتغل في شركه ومتقلقيش هامن مستقبلنا
اسراء بتوتر ايه اه بص يا حبيبي انا مش فارق معايا كل ده بس بلاش دلوقتي انا اخويا اصلا لو عرف اني مرتبطه ممكن اتبهدل
مازن يا حبيبتي انا هقوله اني زميل ليكي عادي وانك عمرك ماكلمتيني وانا اللي عايز اتقدملك
اسراء بتوتر بعدين يا مازن بعدين لما نتخرج ابقي اشوف انا بردو لسه متعرفتش علي اختك
مازن بيأس تنهد ماشي يا اسراء
في المستشفي
مراد بقلق مالك يا ادهم
ادهم بسرح ايه لا مفيش عادي
مراد ياراجل مش عليا في ايه
ادهم بعصبيه عادي يا مراد بقي
مراد انت شايف كده يعني
ادهم بحزن ندي
مراد مالها ندي
ادهم انا اتعصبت عليها انهارده جامد
مراد نعم وده ليه
حكاله ادهم اللي حصل
مراد بعصبيه انت مجنون يا ادهم نضاره ايه وزفت ايه اللي بتتخانقوا عليها هي كده هتحبك
ادهم بقولك ايه انا مش بقولك علشان تقولي انه غلط ندي مش هتحبني وعصبيتي دي علشان
قاطعه مراد بحده علشان تكره نفسك فيها وخلاص علشان توري نفسك انها مش فارقه مش كده
ادهم بحزن اه كده لانها مش هتحبني سيبك منها ماما رجعت من السفر
مراد بعصبيه اه رجعت هخلص شغل ونروح وبعدين وانت عرفت منين انها مش هتحبك بقولك ايه انا ماشي براحتك بقي وقام مراد خرج من المستشفي غاضب من تصرفات صديقه واخوه
مراد بستغراب وهو بيفتح باب العربيه ايه ده كوتش العربيه نام فاضيلك انا بصراحه وقفل الباب بغضب ومشي شويه لقدام وطلب اوبر واستناه
عند ندي وعشق
ندي طب كده انتي هتتاخري
عشق بخوف انشاء الله لا بطلب اوبر اهو وهيجي بسرعه بيقولي ربع ساعه ووقفت عشق في ااناحيه المقابله لمراد لاكنها مخدتش بالها وهو في الاصل لا احد يعرفه بسبب بعده عن الاعلام
ندي طب انا همشي ربنا معاكي ابقي طمنيني عملتي ايه في مقابله الشغل
عشق ماشي يا قلبي باي
وبعد خمس دقايق جات عربيه
عشق بستغراب انتوا لحقتوا بس عموما حلو حلو وهي في اتجاها للعربيه مراد دخل وحاسب السواق وااسواق استاذن يجيب حاجه ويجي بسرعه
فتحت عشق الباب ودخلت
ومع انهم انسحروا بجمال بعض وفضل مراد ينظر ليها لبعض الدقايق وهي نفس الشئ تسحرها عيونه الزرقاء ولكن فاقت مش شرودها
عشق بستغراب افندم
مراد خير عايزه ايه
عشق عايزه ايه ايه انت بجح ده انا طلبت الاوبر ده عندي مشوار مهم اتفضل انزل يلا
مراد عدل جاكت بدلته ولبس نضرته واكمل بحده صدقيني المفروض انا اللي اطردك فخليكي ساكته واقعدي بادبك انا اللي طلبته
عشق بعصبيه ليييه انت مين انت علشان تتطردني من العربيه اللي انا طلبتهااا اتفضل انزل هي ناقصه قرف علي الصبح واكملت بسخريه قال انا اللي طلبته قال
وهنا جيه السواق. ومشي وهما سكتوا وكل واحد فيهم شايف انه الصح ووصلوا شركه السيوفي وبردو كل واحد فيهم شايف ان هو اللي طلب الاوبر نزل مراد دون ان يهتم وهي اكملت بجح بصحيح اتفضل ياسطا
السواق جوزك دفع يابنتي
عشق جوزي مين يا عم الحج بس انا اهو بدفعلك محدش دفع
السواق يابنتي جوزك الباشا اللي نزل ده هو اللي طلبني ودفعلي اول مادخل
عشق بصدمه هو الجدع ده هو اللي طلبك
السواق اه يابنتي
عشق نزلت واكملت لنفسها يعني كان لازم تهزقي الراجل كده يا مصيبه انتي اهو طلع عنده حق وفضلت تدور عليه بس كان اختفي
عشق يلا ربنا يسامحني بقي
ودخلت الشركه
عشق حضرتك انا جايه بخصوص الوظيفه
عزه اه اه استني اعرف دكتور مراد
عشق بخوف تمام بس بقولك هو صح شخصيته صارمه شويه
عزه اه واظن كله عارف كده وبيحب النظام في شغله عموما انتي هتدخلي وهتشوفي
عشق بتوتر ماشي
بعد شويه
عزه اتفضلي ادخلي يا انسه
عشق خبطت ودخلت
عشق صباح النور يا دكتور ثم وقفت مصدومه ولم تستطيع التحدث
مراد بحده انتي !!!!!!

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى