روايات

رواية فهد المخابرات الفصل الأول 1 بقلم نور شريف

رواية فهد المخابرات الفصل الأول 1 بقلم نور شريف

رواية فهد المخابرات الجزء الأول

رواية فهد المخابرات البارت الأول

رواية فهد المخابرات الحلقة الأولى

مش تحاسبب يا اخ انت وقعت الكتب عدلت شنطتها بضيق ولسه هتتكلم قال بتسرعع :
اركبيي اركبيي الحكومة بتجري ورايا :_
يلهوي ركبت وراه بخوف : هيعملو فيك اي ولا انت وقعت في طريقي ليه الناس بيقع في طريقها واحد حلَو ونا يقع في طريقي بتمانن ”
وقف فهد بعصبية وبص في عنيها انا بين الحياة والموت يا اسيبك يا تيجي معايا اهو نعيش المغامره يا حلوه..
لا خلاص امشي وفي دقيقة كان صوت الحكومة قلبه الدنيا الا قولي انت شغال اي؟
ظابط مخابرات مصرية ‘
صرخت سيلياا بخوف : يلهوييي مخابرات امال دول مش مصرين امال دول اي……
ده شغل بعدين انتي مين عشان تسالي الكلام ده ولا انتي فاكره نفسك اي..
علفكره بقا انا بنت رجل اعمال مشهور اوي اسمه بدر الحفناوي صاحب شركة تصدير معدات…………
وقف فهد وبلع ريقه: انتي بنت الراجل ده؟
اه يا نن عين امك بنت الراجل ده
بس انتي شكلك زي ابوكي لسانك طويل انت خرجت بره المحافظه هروح بيتيي ازيي يجدع انت، بابا كان دايما يقول الي يقولك تعالي معايا متروحيش، بس بغباء مني ركبت معاك._
فهد بعصبية :هو انتي طفله الي يقولك تاخدي شوكولاته قوليله لا وسبيه وامشيي ده انا لو اعرف انك بنت الراجل ده كنت سبتك هناك، انا بدور علي المصايب بتجري ورايا؟
انت اصلا تعرف بابا منين
فهد بتوتر : مش بتقولي رجل اعمال مشهور ونا كمان ظابط مخابرات انتي نسيتي:_
لا منستش يا خفيف انا عايزه اروح لي ماما..
امك اسمها ايي.؟
ام سيليا.. اي ده هو بدر بيه معندوش غيرك ”
عنده ولد من مراته التانيه وبعدين انت مالكك ونا برد ليه اي الذكاء ده يلا يا قلبي عايزه اروح البيت..
اي ده انتي قولتي اي؟
يا قلبي ما تخلع الخوذه دي اشوف شكلك عشان لو اتقابلنا مره تانيه..
ضكك فهد بستهزاء :بقولك انا في المخابرات محدش بيشوف وشيي وفاجاة خبط في عربية ووقعت سيليا وهو علي الارض..
الناس جريت شالت سيليا وهو قام بوجع لاقهم عندها صرخ بفزع :هي ماتت ولا ايي عارفين بنت مين؟
رد واحد من الموجدين.. بنت مين شكلها معروفه وشها مألوف.
بنت بدر بيه الحفناوي؟؟
ممكن اسعاف بس عشان مش قادر امشي.. جت الاسعاف واخدوهم علي المستشفى..
فهد رجليه اتكسرت ورفعو رجليه علي السرير..
سيليا كان مغمي عليها وفاقت راحت الاوضة لي فهد بعصبية : قولتلك عايزه اروح بتفهم ازي يجدع انت؟
بصلها من فوقها لي تحتها وبص لي رجليه..
ضحكت سيليا بخباثه وضربته في رجليه جامد الا قولي يا فهد يا فهود رافعين رجليك كدا ليه؟؟
صرخ فهد بوجع :اصل في ممرضة كانت بتمسح؟
فاجاة دخل بدر الحفناوي الاوضة عليهم بخبث :
حمدلله علي السلامة يا دكتوره حمدلله على السلامه يا فهد بيه كويس ان بنتي قامت منها سليمة والا كنت فشلت في مهمتك!!
اي ده بابا انت تعرفه..ابتسمت بفرحة وشوفت شكلك كنت مخبيه علياا..
كزز فهد علي سنانه بتمثيل الضحك :
اه ازيك يا بدر بيه المستشفي منوره بيك ‘
اجهز يا فهد عشان عندك مهمه ومسؤليه كبيره اكيد قدها.
فهد بضيق :مهمة اي استناا..
هتتجوز بنتي سيليا..
استنااا يا بدر بيه اسمعنييي انا شغليي خطر علي بنتك يا بدررررررررررر بيهههه، بنت الكل*ب هي و ابوها هلبسسس كدا مع العالم دي لاع مستحيلل
يا حوستيي السوداء ياناا ياما ابنك رضا ياماا ابنكَ رضا..

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فهد المخابرات)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى