روايات

رواية غرام تركي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم لؤلؤة محمد

رواية غرام تركي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم لؤلؤة محمد

رواية غرام تركي الجزء الثامن والعشرون

رواية غرام تركي البارت الثامن والعشرون

رواية غرام تركي الحلقة الثامنة والعشرون

ركان بص قدامه بصدمه / انت بتقول ايه انت فين وأنا هجيلك واتحرك وكان هيمشي بس سمع صوت خلاه وقف مكانه تاني
رسلان / ركان ركان انت مش بترد ليه
ركان / رسلان تقريباً عندي هنا متفجر’ات
رسلان حس للحظه إنه اتشل من الصدمه / طب فين
ركان / في جراچ مول
رسلان / استنى هرنلك على يوسف
قفل رسلان بسرعه ورن على يوسف مره واتنين وتلاته لحد ما رد بصوت نايم / ايه يا رسلان الإزعاج ده هو أنا مش عارف أنام
رسلان بغضب / تنام يا حيلتها الدنيا بتخرب من حواليك وانت مخمود
يوسف قزح من مكانه بسرعه / ليه حصل ايه
رسلان / ركان لقى متفجرات في جراچ مول عاوزك تروحله في خلال ثواني هو زمانه بعتلك اللوكيشن أصلاً
يوسف وهو بيتحرك وبيلبس بسرعه / حاضر ثواني بإذن الله وأكون عنده
رسلان / يوسف أنا لاقيت شنطه فيها حاجه غريبه
يوسف باستغراب وهو بيلبس الكوتش / حاجه غريبه ازاي يعني
رسلان / مش عارف كنت براقب الواد المبرمج ده وفجأه ساب شنطه ومشي حاسس إنه عرف اني براقبه فحب يضيعني
يوسف وهو بياخد مفاتيحه ومحفظته وبينزل بسرعه / ليه لاقيت فيها ايه
رسلان / لاقيت شوية بودره بيضه وحاجه كده زي آله حاسبه
يوسف بصدمه / الآله الحاسبه بتعد وواصلها سلوك يا رسلان ؟
رسلان / أيوه
يوسف / يخربيتك وبتتكلم بهدوء دي قنب’له يا متخلف
رسلان بصدمه / احلف
يوسف بغضب / هو أنا لسه هحلف وأستحلف يا رسلان القنب’له دي مش بتتفكك غير بكلمة سر يا رسلان
رسلان فكر شويه / ثواني تقريباً عارفها
يوسف / رسلان مفيش محاولات ومفيش تقريباً انت لو دخلت كلمة السر غلط هتنفجر في ايدك
رسلان بتوتر / خلاص يا يوسف بقولك عارفها استنى
بدأ رسلان يكتب كلمة السر اللي الشخص كان قال عليها ودلوقتي المفروض يأكد إنها دي وهو متوتر جدا مش عشان نفسه عشان الناس والأطفال اللي بتجري وبتلعب وتضحك هنا دي / يوسف كتبت كلمة السر أضغط فين
يوسف وهو سايق العربيه ومركز على الطريق / بتضغط على يساوي يا رسلان
بدأ رسلان يبص لزُرار يساوي وهو متوتر والوقت بيعدي تِك تُك تِك تُك غمض عيونه وضغط يساوي وهو مستني الإنفجا’ر بس لأ محصلش انفجا’ر والقنب’له وقفت زفر الهوا اللي كان كتمه جواه/ الحمدلله حمداً كثيراً طيباً مباركاً فيه
يوسف / ايه اللي حصل
رسلان / وقفت انت فين دلوقتي
يوسف / أنا خلاص شايف الجراچ هناك أهو
رسلان / طيب جايلكم في الطريق ومتنساش تتنكر قبل ما تنزل من العربيه
يوسف / تمام وقفل
يوسف وقف في جنب وبص في العربيه من ورا كان فيه كيسه سوده طلع منها سلوبت اسود وقناع اسود وجوانتي ونزل من العربيه بسرعه وراح عند الجراچ وشاف واحد لابس سلوبت وقناع وجوانتي عند عربيه وعرف إنه ركان راح عنده بسرعه وبص على العربيه / هي دي
ركان / أيوه تقريباً الشنطه فيها متفجر’ات
يوسف راح عند الشنطه وحط ودنه عليها وبدأ يسمع وفعلاً فيه صوت متفجر’ات بدأ يلف حوالين العربيه من هنا وهنا وبعدين نزل تحتها وبدأ يبص ويركز كويس وبعدين طلع بصدمه / ركان
ركان / نعم
يوسف / الشنطه لو اتفتحت هتنف’جر
ركان بصله بصدمه / طب وبعدين
يوسف / ثواني
ونزل تحت العربيه تاني وبدأ يطلع من جيبه بنسة كهربا وبدأ يركز في السلوك الموجوده كويس ويدقق عشان يعرف هيقطع أي سلك قدامه الأحمر والإسود والأزرق بدأ يدقق لدرجة إنه عرق جامد من كتر التوتر ومسك البنسه وسمى بسم الله وبدأ يقص السلك الأسود وهو مغمض عيونه ومحصلش انفجا’ر قام بسرعه يسمع الصوت وفعلاً الصوت وقف بدأ يفتح الشنطه وفعلاً كانت وقفت بدأ يتنطط مكانه ويسقف / هييييه هيييييه هيييييييه
ركان بصله بزهول / انت بتعمل ايه
يوسف وهو بيرقص / وقفتها وقفتها هيييييييه هييييييييييه هييييييييه لولولولولولولوليييييي
ركان بصله بصدمه وزهول وهو مش قادر يتكلم كان وصل رسلان بصلهم ركان واقف باصص ليوسف وفاتح عيونه وبؤه بصدمه ويوسف بيرقص
رسلان ضحك على شكلهم جامد
ركان / انتوا مجانين أقسم بالله وسابهم ومشي وطلعوا وراه رسلان بيضحك ويوسف بيرقص ويزغرط
يوسف / أنا جدع أيوه أنا جدع لا مره حد مني اتوجع ولا لساني نطق بكلمه ورجع
ركان ورسلان ويوسف بصوت واحد / واللي يقول غير كده غلطااااااااااااان
رسلان / أمال غرام فين يا جدعان
ركان هز كتفه بمعنى ميعرفش
يوسف / أنا لسه صاحي من النوم بفك متفجر’ات 🙂 معرفش حاجه
____________________
كانت غرام واقفه على شط بحر وهي باصه للبحر بدموع وانهيار / مبقتش عاوزه أعيش خلاص مبقاش فيه حاجه ينفع أعيشلها كل حاجه راحت وضاعت
وبعدين بصت للسما/ أنا أسفه يارب عارفه إن الإنتحا’ر حرام بس أنا مبقتش قادره أعيش ……. أصل هعيش ليه ولمين
وبدأت تبص للمايه وهي بتستعد انها ترمي نفسها في المايه ………؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام تركي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى