روايات

رواية غرام اولاد الديب الفصل العاشر 10 بقلم ريتال أحمد

رواية غرام اولاد الديب الفصل العاشر 10 بقلم ريتال أحمد

رواية غرام اولاد الديب الجزء العاشر

رواية غرام اولاد الديب البارت العاشر

غرام اولاد الديب
غرام اولاد الديب

رواية غرام اولاد الديب الحلقة العاشرة

اسر : اه يا حبيبي خلاص الشغل فل الفل ..
نور اخدت روز في حضنها وقالت بهدوء : متخافيش يا حبيبتي..
روز دمعت: انا بس عاوزه اعرف ليه خالتو بتكرهني اوي كده ده المفروض انها تكون امي التانيه ..
ضربتها نور : طب قومي يا جزمه انا ايه أن شاء الله..
قربت روز وحضنتها انت حياتي كلمها يا نور حياتي ..
سليم : اومال غسان ولين فين مش من عوايدهم يتاخروا اوي كده ؟
في الوقت ده نزل غسان ومعاه لين الي بقت افضل شويه وقال : احنا اهو يا جدعان ..
نور بقلق : ايه ده مالو وش لين مسفر كده ليه ؟!
لين بارهاق: تقريبا برد في معدتي يا ماما..
نور قامت و قربت منها تشوف حرارتها بخوف عليها : طب انت كويسه دلوقتي افطري يبنتي علشان تاخدي حاجه سخنه حتى ..
نور شدتها ودخلوا غرفه وشاورت للبنات وكلهم دخلوا الغرفه قالت نور .
نور بفرحه : عندي شعور كده انك حامل اه هوا حامل ..
لين بسعادة و بتحسس بطنها : مش عارفه طب اعمل اختبار ؟
نور مشت بخطوات سريعه جابت حاجه من الدرج و بعد وقت كانوا متجمعين في سعاده كبيرة كلهم بعد معرفتهم بحمل لين …
وبعد الفطار رن سليم على والدتوا وهوا بيتكلم صعيدي وقال : كيفك يما ؟ان شاء الله تكونين طيبه وبخير اني جاي اني والعيال على يوم الخميس كده ..
فتحه بسعاده : تنور ياقلب امك متوحشتك قوي قوي يا حبيبي ..
قفل معايا بس وقت بسيط علشان تقول نعمه بعصبيه في والدتها ودي تبقى اخت سليم و خالت روز ..
نعمه: يعني ايه جاي ها ؟ مش كفايه الي والدو سواه في ولدي ولا ايه يما كمان جاي يوجع قلبي و يجلس معانا هنه و ولدي هناك بعيد عني..
فتحيه : طب اهدي اهدي يبتي والله هرن على حفيدي على مدحت يا حبه عيني و كفايانا زعل بقى العمر في قد ايه يبتي و الجواز ده في الاول ولا الآخر نصيب ..
نعيمه بلين قلب و دموع : اني صعبان عليا مدحت بس والله واني يصعب عليا اخوي و ولادو الي مش بكلمهم دهم حاولي ياما ونبي جيبي مدحت..
نسيبهم ونرجع في القاهره كان قاعد مدحت ودخلت بنت وقال : اسطا اسطا شغلني معاك الاهي تتستر يارب ..
مدحت بصدمه : ايه الي بيحصل هنا ده وفين الحرص ..
البنت ضحكت : ايه يا مدحت نستني انا مايا الله ؟
مدحت ضحك جامد وكانوا مش كئيب وافتكرها فعلا وكانت صديقه في الجامعه ..
في بيت عيله الديب كان الكل متجمع بسعاده شديده بعد ما جابوا فيروز و جاد من المطار و فطروا مع بعض في جوي اسري وبعد كده استاذنوا علشان يمشوا..
تسريع احداث على يوم الخميس وبعد وقت السفر وصلوا لي بيت في الصعيد ودخلوا وبعد السلامات اتصدموا من مدحت الي طلع بضحكه وسلم عليهم وحضن أسر جامد واتكلم ..
مدحت : متزعلش مني كان شيطان يا ابن خالي ..
شدد أسر عليه بحب : اسكت بس دلوقتي ..
كان قاعد سليم مصدوم من كل حاجه ومن اختوا الي قالت .
حقكم عليا اني مكنتش فاهمه حاجه كده واصل والله و ضغط كده بقى 🙂..
اتكلمت الست الكبيره وقالت : يا ولاد العمر مفيهوش كتير واني رنين على مدحت و اختك اخي مفيش اطيب من قلبها وقولت نتلم من جديد كده ولا ايه ؟
مدحت رد : كده طبعا يا جدتي و عاوز اتجوز مايا بقااا يا ناس..
ضحك الكل على محدت اما صهيب ف همس في ودن سيليا: بحبك على فكره..
سيليا بصدمه : ايه ؟؟
صهيب: لا سلامتك ..

يتبع…

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام اولاد الديب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى