روايات

رواية غرام الفصل التاسع 9 بقلم سلمى هاني

رواية غرام الفصل التاسع 9 بقلم سلمى هاني

رواية غرام الجزء التاسع

رواية غرام البارت التاسع

رواية غرام الحلقة التاسعة

كل شئ أمامها كان يُغلفه الحسرة والآلم .. آلم تعرف انها وحدها من اختارت الطريق اليه لقد وهبتها الحياه فرصة طالما تمنتها وحلمت بها وهاهو الحبيب قد احبها وصار عاشق لها وبعد ان كان ليس لديها رفاهية الحلم به أصبح هو من يخبرها انها صارت في أحادهم: بتقول ايييه
معاذ: انا شكيت ف الموضوع دا من وقت مقدمت ف الشركه شوفت اسمها وعرفت انها تبقا بنت عمك علشان كدا شغلتها ف الشركه دي
ادهم: وازاى مقولتليش لحد دلوقتى
معاذ: كنت هقولك بس وقتها جدك تعب وبعدين اتوفي ومقدرتش اقولك وانا نسيت الموضوع دا خالص
ادهم: يااربي يعني من بين بنات الدنيا دي كلها تطلع دي بنت عمي
معاذ: ناوي ع ايه يا ادهم
ادهم: كله ف وقته حلو انا لازم اقول لابويا الاول
معاذ: طيب وغرام هتقولها امتي
ادهم: بعد مقول لابويا هي ف الشركه مش كدا
معاذ: لا عندها محاضره ختحصرها وتيجي
ادهم: وخدت الاذن من مين ان شاء الله
معاذ: مني انا
ادهم: ومستنيتش ليه لحد ما اجي انا
معاذ: كان عندها محاضره بدري وانت اتأخرت
ادهم: تمام هروح اشوف بابا سلام
معاذ: سلام
ف فيلا عائله الزيات
ادهم: يابابا انت فين
والد ادهم: انا هنا يا ادهم ف حاجه
ادهم: عند ليك احبار مهمه
والد ادهم: ها عرفتك عمك فين طلع عايش مش كدا
ادهم: ايوا اتاكدت من خبر موت عمي
والد ادهم بامل: يعني طلع عايش هو فين يابني خلينا نروح نشوفه وحشني جدا
ادهم: بصراحه يابابا
والد ادهم بقلق: اخلص يابني وقعت قلبي
ادهم بحزن: بابا عمي اتوفي ف حادثه هو ومراته من فتره للاسف الخبر طلع صح
والد: ادهم لا إله إلا الله مات من غير م اشوفه ولا يشوفني ي حبيبي ياخويا الله يسامحك يابابا انت السبب ف دا كله كلهم ماتوا وسبوني لوحدي ربي ان لا اسئلك رد القضاء ولكني اسألك اللطف فيه
ادهم: ربنا يرحمهم بس عمي طلع عنده بنت اسمها غرام
والد ادهم: بتتكلم جدا يا ادهم الحمد والشكر ليك يارب اومال مبجبتهاش معاك ليه يابني
ادهم: هي متعرفش يابابا
والد ادهم: ومقولتلهاش ليه
ادهم: مش هتصدقني يابابا عاوز صور لعمي وليك سوا علشان تصدقني
والد ادهم: تصدق معاك حق انا هطلع اجبلك الصوره يابني
وبيروح يجبله الصور
والد ادهم: خد يابني الصوره اهي يبني مترجعش من غيرها غرام: هي ال بقيالى من ريحه أخويا
ادهم: حاضر يا بابا عن اذنك
عند غرام ونبدأ بيخلصوا المحاضره
ندا: اه دماغي هتنفجر منك لله ياشيخ مش مبطل رغي المحاضره كلها لحد مخرمت نفوخي
غرام بضحك ع صديقتها: ايه يابنتي ال بتقوليه دا
ندا: بقول ايه يعني بصي انا جعانه تعالى نروح ناكل
غرام: والشركه يابنتي وبعدين انتى لسه والله قبل المحاضرة
ندا: مش هيجري حاجه لو اكلنا وبعدين روحنا الشركه
واديكي قولتي كلنا من ساعتين يعني اكيد اتهضم من من الدكتور الرخم دا
غرام: اتهضم طب يلا ياختي ناكل علشان منتأخرش ع الشركه وبيروحوا ياكلوا
عند ادهم: بيطلع من الفيلا وبيروح الشركه وبيقول الموظفة لما تيجي غرام ابعتيها
الموظفة: حاضر يا فندم
ويدخل ادهم المكتب وبيتابع عمله بنشاط شديد حتي اقتحم معاذ مكتبه
ادهم ببرود وهو لا يرفع نظره عن الأوراق التي بيده:
انت مبتعرفش تخبط ع الباب
معاذ: وانا من امتى بخبط الباب يعني المهم عامل ايه
ادهم: لا والله هو انا مش كنت معاك من شويه يابني وبعدين انت تاعب نفسك وسايب الشغل وجاي علشان تقولى عامل ايه
معاذ باستفزاز: ايوة اصل انت الصراحه وحشتني وبعدين انت اهم من الشغل ياخدوني
ادهم: وحشتك متظبط يلا وبعدين وحشتك ايه دا انا لسه سيبك من شويه
معاذ: اخص عليك يادومي انت مش عاوز تشوفني ولا ايه
ادهم: اقسم بالله لو متظبط هظبك
معاذ: وعلى ايه الطيب احسن
ادهم: ايوا كدا اتعدل كنت عاوز ايه
معاذ: كنت جاي اسألك هتعمل اي ف موضوع غرام هتقولها ولا لا
ادهم: انا قولت ل بابا توصلني انى مرجعش من غيرها هقولها بس لما تيجي
معاذ: بس دي ممكن متصدقش
ادهم: ايوا منا عامل حسابي وجبت صور ابويا وعمي
معاذ: طب انا اروح اشوف شغلى انا
ادهم: سلام
عند غرام ونبدأ بيخلصوا اكل وبيروحوا ع الشركه واول م يدخلوا
الموظفه: انسه غرام مستر ادهم عايزك
ندا: عايزك ف دا
غرام: اكيد علشان اتاخرنا منك لله انتى وبطنك
ندا: وانا مالى يالمبي يلا روحي بدل ميتعصب عليك
غرام ببرطمه: هو كدا كدا متعصب ادعي
ندي: وهي بتضحك على منظرها ربنا معاكي ياحببتي وبتروح ندا تشوف شغلها وبيروح غرام الادهم وبتخبط الباب
ادهم: ادخل
بتدخل غرام بتوتر وخوف منه
غرام: حضرتك طلبتني
ادهم: كنتي فين من الصبح
غرام: حضرتك انا كان عندي محاضره واستاذن من مستر معاذ
ادهم: مين ال مديرك انا ولا معاذ
غرام: حضرتك مكنتش موجود علشان استئذن منك
ادهم: اول واخر مره دا يحصل مفهوم
غرام: مفهوم وانا اسفه
ادهم: انا كنت عايزك ف موضوع مهم
غرام: باستغراب وغباء انااا
ادهم: هو فيه غيرك هنا
غرام باستغراب اكبر: وحضرتك عايزني ف ايه
ادهم: وهو يقترب منها لحد ملزق فيها كنت عاوز اقولك حاجه هتقولي حياتك وهتغيرها
غرام: بتوتر وخوف من كلماته واقترابه منها حاه ايه
ادهم: وهو بيبعد عنها انا ادهم ابن عمك
غرام: انت اتجننت ايه ال انت بتقوله دا
ادهم: انتى اسمك غرام احمد الزيات
غرام بسخريه لا تصدق اول مره اعرف معلومه جديده عليا جبتها ازاى
ادهم بحده: انا مش بهزر يا انسه انا ابن عمك واسمي ادهم محمد الزيات
غرام: بس انا معنديش عم
ادهم: انا بقول الحقبقه وعقبالك صحه كلامي بس خلينا نقعد ونتفاهم الاول
غرام : بغضب نتفاهم ع ايه انت جاي تقولى ان عندي أهل بعد السنين دي كلها وعايزني اصدقك انت اهبل ولا مجنون
قبض ادهم ع ذراعها بقوه انا بقول نتفاهم بدل م افهمك بطريقه محبش انك تجربيها ابدا مفهوم
غرام: سيب ايدي انت ملكش حق تمسكني كدا اوعي كدا
نضفت يده بسرعه
غرام: اتفضل قول ال عندك بسرعه
بيحكي ادهم لغرام ال حصل وبعد ميخلص وانا معايا صور تثبت كلامي وبيوريها الصور
بتشوف غرام الصور وهي مصدومه ومش قادره تتكلم والدموع ماليه عنيها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى