روايات

رواية غرام الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورا فريد

رواية غرام الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورا فريد

رواية غرام الزين البارت الثاني عشر

رواية غرام الزين الجزء الثاني عشر

رواية غرام الزين
رواية غرام الزين

رواية غرام الزين الحلقة الثانية عشر

وائل .. بتتكلم بجد يا ميرة
ميرة .. انا اول مرة اتكلم جد زى دلوقتي انا **ح** ا**م** ل يا وائل
وائل قام و شل ميرة و قعد يدوخ بيها بفرح .. ده احلى خبر سمعتو في حياتي
ميرة بدهشة .. وائل انت كويس
وائل بفرح .. انا مش مصدق نفسي حاسس اني بحلم الحمدلله يا رب الحمدلله
وائل ساب ميرة
ميرة بفرح.. يعني انت مش زعلان
وائل .. انا طير من الفرحة يا ميمي
ميرة .. انت كويس ………
وائل .. كويس جدا كمان و من دلوقتي مش ها تحطى ايدك في اي حاجة في البيت
ميرة .. اومال مين اللي ها يعمل يا وائل ( و تكمل بفرح ) ها تجبلي شغالة
وائل .. شغالة طبعا لا انا ها عمل كل حاجة بنفسي
ميرة اختفت ابتسامتها.. ا …… انت يابنى انت مش بتعرف تعمل كوبية شاي علشان تعمل شغل البيت و غير كل ده شغلك لازم شغالة
وائل .. شغالة ….. ميرة انا لم صدقت انى ارتاح لو ثانية ها نرجع لى القلق تانى و غير كل ده انا مش ها ينفع اسيبك لوحدك الاول كنتى بتسافري معايا بس دلوقتي مش ها ينفع
ميرة .. خلاص ها روح اقعد عند امى و استحمل
وائل .. ممممم و لم اجي القيكي مقتولة أو حاجة تانى بعد الشر
ميرة .. خلاص يا وائل خليها هى تقعد معايا
وائل .. اقولك على حاجة احسن انا ها خد إجازة عرضة
ميرة .. لا طبعا ما ينفعش و بعدين يا حبيبي انت مكبر الموضوع اوى ليه كدا انا مش صغيرة
وائل .. طب ما تكلمي الاخت غرام يمكن تكون عارفة شغالة أو يارا لو عايزة شغالة ها تكون من ناحية دول مش ها خلي حد غريب يدخل بيتى ل من طرف مدام غرام أو من طرف مدام يارا و لحد ما ده يحصل انا اللي ها عمل كل حاجة
ميرة بابتسامة .. اللى يريحك يا حبيبي اعملوا
ميرة .. روح شيل البس الشتوي و نزل الصيفي و بعدين نزل السجاد علشان يتغسل اروح انام شوية اصح القى الشقة بتلمع و السحور جاهز اوكي يا بيبي
و ذهبت ميرة تنام و دبست وائل في شغل البيت أما عند غرام
غرام .. ارفعى معايا يا ملك
ملك .. تقيل اوي بقولك ايه يا عمتى ما تفكك من تنضيف البيت و بعدين محدش غريب بي يجي احنا مش قادرين والله و بعدين احنا كان قصدنا خير والله
امينة و هي مسكة عصية و بتضرب ملك و غرام .. مانا خابرة عاد مش جادرين تشتغل في البيت بس جادرين تهددو الناس مش أكده يا مرت ولدى
غرام.. أيي متوجع والله يا ماما و بعدين انا فاعلت خير يعني عادى و بعدين ده بدل ما تشكروني البيه و الهانم عايشين حالة حب من وراكم و ده حرام بحبك يا فوزية
ملك .. و البت خجولة اوى
امينة .. اتلمي يا جزمة انتى و هي و شوفوا شغلكم
و في التواليت
چاسمين .. يعني هو اللى خاين و انا بدفع التمن ماشى يا ابن الجزمة
يزين.. امسحي بذمة و بطلي برتمة كتر خيري ان ما تكلمتش بعد المواقف السخيف ده
چاسمين ..
يزين .. حسه بى ايه دلوقتي موجوعة مش كده
چاسمين التفتت لى يزين .. مش انا اللي ازعل على واحد زيك لانك واحد خاين ( و تكمل بشر ) انا لو اطول اقتلك صدقيني مش ها تاخر لان اللى زيك يستحق القتل لم تجيب حبيبتك على هنا و تعرفها على مراتك و عيلتك و الجو الاسري ده تبقا خاين انت حتى معملتش حساب بنتك
يزين بسخرية.. والله مممم طب واللى تبقا السبب في موت ابن اختها قبل ما يتولد و اللى تبقا السبب في خرب بيت صاحبتها و حياتها تبقا ايه …….. اللى تتهم اختها بى الخيانة تبقا ايه و غيرهم
يزين بحزن .. مش دى چاسمين اللى حبيتها و اتجوزتها مش دى الانسانة البريئة اللى تخاف تقتل نمله يوم ما تذي تذي اختك يوم ما تستقوي تستقوى على غرام يا چاسي على اللى مدت اديها ليكى و سنتدك …… انا اول مرة احس اني مش عارفك اكن قدمى واحدة تانية غير اللى حبيتها هى دى چاسي
چاسمين .. ا …….. انت بتخرف الكلام ده كدب
يزين .. كان نفسي والله كان نفسي يبقا كدب بس نهال حكتلي على كل حاجة و سمعتنى اتفاقك معها انها ترجع زين ليها و يطلق غرام و على انكى بتحردى غرام على زين زمن كنت فرحان بيكى انكى جدعة و صاحبه بجد أما دلوقتي …….. بقيت حاسس اني جوازن كان أكبر غلطة
چاسمين .. هى نهال قالت ليك
يزين.. تصدقي اه جت من اسبوع و قالت لي كل حاجة ……. كانت فرحانة اوى و اكنها بتقولى مراتك متفرقش حاجة عني شوفت في عينيها نظرة الفرح مبروك يا چاسي انتى حقيقي نجاحتى انكى تكرهني فيكى انتى خسرتنى و خسرتى نفسك
چاسمين .. يزين ا
يزين.. انتى طلق يا چاسي
و ذهب يزين من الغرفة أما چاسي ف مش قادرة تتكلم أو تبكى من الصدمة برضو مهما كان يزين الوحيد اللى حبيتو في حياتها يعني حب عمرها أما غرام
غرام .. لا بقا كده كتير و انا تعبت
ملك .. على راي المثل خير تعمل ضرب تلقي
امينة.. لسانكم يا جزم
غرام جريت استخبت وراء زين
زين .. اه ….. براحة يا امى مش كده
امينة.. بعد انت يا زين خلينى اشوف شغلي مع المجانين دول
غرام و هى على نفس الوضع.. هو اللى يعمل خير في البيت ده يبقا مجنون يا عالم
ملك .. ده جزتى
خالد.. قدمى على البيت جيبلى الكلام حرام عليكى يا شيخه
ملك بدلال.. لو مش عجبك طلقني
خالد.. ده انا ها طلقك من الدنيا كلها مش بس من حياتى قدمى ستات هم
و مشى خالد و ملك
زين .. بعد اذنك يا امى يلا يا غرام
غرام .. يلا بعد اذنك يا مامي و جريت غرام قبل ما امينة تمسكها 😂
اما في غرفة يزين چاسمين اخيرا لمت حاجاتها
ريم.. طب احنا رايحين فين يا ماما
چاسمين .. رايحين على بيتنا بتاع تيته ريم اللى هى امي
ريم .. بابى ها يجي معنا
چاسمين .. لا يا حبيبتي بابى عندو شغل مش ها ينفع يجى معنا
ريم .. بس انا عايزة اقعد مع تيته و جدو و خالتى
چاسمين بعصبية.. يوه بقا اسمعي الكلام قولت ها نغور يعني ها نغور من هنا
ريم .. حاضر
اما تحت في الجنينه
العمدة .. اهلا يا قاسم اخيرا چيت الواحد بقا مش عارفة يقعد معاكم لانت و نوره
قاسم .. دائما ظلمني يا عمدة و بعدين فين مش بتسوفها دى راشأ عندكم من ساعة ما رجعنا اومال فين هى
العمدة .. قعدة مع فوزية و مفيدة
قاسم.. معها حكاية يعني
العمدة .. حاچة زى اكده
اما جوه
يزين.. رايحه فين
ريم.. مامى بتقول رايحين بيت تيته ريم بابى انا عايزة اقعد مع تيته امينة مش عايزة انزل مصر
چاسمين بقوة .. عرفت ابعد بقا عن طريقي
يزين مسك يد چاسي بغضب .. اتكلمي كويس و بعدين ايه الجبروت اللى فيكى ده غلطانة و بتتكلمى و بعدين رايحين فين ليكى مين فى مصر
چاسمين .. انت مالك بى هاااااا مالك اغور مطرح ما اغور انت يا دخلك اصلا هاااا
يزين بى زعيق.. اااااااايه و انا مالي و بالنسبة دخلي ف انا مش ها سماحلك تخدى بنتى معاكى انتى فاهمة
چاسمين .. دى بنتىىىىىىىىى انا انا اللى تعبت فيها دى بنتى انا سامععععع ابعد بقا عن طريق
يزين.. و انا قولت مش ها تروحي فى مكان
چاسمين .. سبنىىىىىىى بقااااا عايززززز ايه مني هااااا عايز ااااايه
و اخيرا ات الجميع على صوتهم
العمدة.. خبر ايه يا ولاد
يزين .. مش ها سيبك يعني مش ها تمشى
چاسمين .. ها مشى يعني ها مشى
امينة.. اهدى يا بنتى و كل حاچة تتحل بالهدوء
چاسمين .. و انا مش عايزكم انا بكرهكم
غرام .. متخليش الغضب يعمكي كل حاجة ها تتحل بس اهدى
چاسمين .. تمام انا بقا عايزة اغور من هنا
يزين.. و انا قولت مش ها تروحي فى مكان
چاسمين بوجع .. سبنىىىى بقا مش طلقتنىىى سبنىىىى لى حالىىىى كفااااااااااية بقا حرام عليك
العمدة .. كلام ده صح يا ولدي
يزين .. خليكى مينفعش تمشى من بيتك انا اللي ها مشي
و طالع يزين و زين وراه و اكن التاريخ بيعيد نفسو بس مع ريم مع تفاصيل مختلفة و ذهبت ريم لى غرفتها و جلسة على السرير و ضمة نفسها
اما في غرفة يزين
زين .. يابنى اهد و كل حاجة ها تتحل
يزين.. سبنى يا زين انا مش ناقص ……. تصدق كان معاك حق لم قولت بلاش الجوازة دى ………. ساعتها قولتلك چاسي مش زى نهال بس الحقيقة أنها غلبت نهال البت اللى حبيتها و اتجوزتها كانت السبب في موت ابنكم كانت قصدها …….. و هي برضو اللى قطعت فرامل عربية غرام چاسي اللى كلكم بدفعو عنها دلوقتي ……… كانت ها تموت غرام اكتر من مرة
زين و يزين بصدمة .. غرام
يا تري اللى عملوا يزين صح ولا غلط

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام الزين)

نرشح لك أيضا رواية جانا الهوى للكاتبة الشيماء محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى