روايات

رواية غرام الريان الفصل الخامس 5بقلم ملك مؤمن

رواية غرام الريان الفصل الخامس 5بقلم ملك مؤمن

رواية غرام الريان الجزء الخامس

رواية غرام الريان البارت الخامس

رواية غرام الريان الحلقة الخامسة

روجينا وهي تبتلع ريقها/ممكن تخرج ع م أغير لبسي..
ريان بهدوء/لا..
روجينا بصدمة/هاا
ريان بخبث/أصلا انتي مراتي ومن حقي أشوفك عادي..
روجينا برعب/بس انتا وعدتني انه هيبقا جواز ع الورق بس يبقا حرام لو شوفتني وانتا نيتك أنه ورق..
ريان ببسمة مرعبة/وأنا قد وعدي معاكي..ثم أكمل بهدوء/وفي حمام ع فكره تقدري تغيري هدومك فيه..
روجينا/ماشي..
جاء له هاتف..
ريان/ألو…اممم خير…اييييي..أقفللل بسرعه أمنوو…متخلهوووش يتقت*لل..لو اتقتللل هطيرر رقبتك..
خرج مسرعا دق الباب ع غرفة بدر..
بدر بمرح/أي لحقت اوحشك ي زعيم..
ريان بغضب جحيمي/يلاااا مفيش وقت لاازمن نسافر..
بدر بقلق/في أي..
ريان/عبد الرحمن اخويا توفيق وبقيت الأعضاء حجزينو في ايطاليا هيق*تلوا..
بدر بشهقه/ينهار ازرق..
ريان/لازم نسافر..
بدر/لا يا زعيم هما عملوا كدا عشان يصطادونا ويقتلونا..الحل اننا نبلغ القوات الأمنية بتاعته يأمنو..
ريان/غبي غبي لو بلغنا أحنا مطلوبين دوليا أصلا..
بدر/يا زعيم نبلغهم وبعدين نتصرف..
☆☆☆☆☆
في مديرية أمن القاهره..
اللواء/غبي غبي هيق*تلو في ايطاليا..الازم يتأمن كويس ي عدي..
عدي/ازاي بلغوكو..
اللواء/اخوه رن عليا..
عدي باستفهام/يا سيادة اللواء ازاي اخوه خبركم وأخوه مطلوب دوليا ودا عضو من أعضاء المافيا المطلوبه..
اللواء/لحد دلوقتي مسبتناش أنه من أعضاء المافيا دا مش بتسيب وراه أي أصر اللي مطلوب دلوقتي راجح..
عدي/طب واي الحل؟..
اللواء/الحل مش اننا نفضل قاعدين لحد م يكون لازم نلحقه وبعدين نستفصر بعدين..
عدي/خلاص ي باشا انا مسافر وهاخد القوة معايا.
اللواء/يلا بسرعة مفيش وقت..الطياره هتبقا موجوده خلال ساعتين..
ادي عدي التحيه العسكرية..وخرج خارج المديريه وهو يدعي أن ربنا يعودوا سالما مره أخري..
☆☆☆☆☆
أما في ايطاليا كان مقيد في غرفة ضلمه..ويدعي الله أن ينجو من هذا العالم الذي لا يعرفه..
أما في أمريكا كان يدور حول نفسه مرعوب ع شقيقه من هذه الناس فهم لا يعلمون طريق الرحمه…
أما في مصر تحديدا سوهاج كان يدعي ربه أن أولاده يعودو سالمين..
أما هي كانت تبكي ع حظها فهذا الطريق ليس طريقها..
☆☆☆☆☆
ذهب عدي ونزلت طائره خاصة بالجيش..وصعد بها هو وزملائه..
☆☆☆☆☆
بعد مرور 4 ساعات..
وصلت الطائره مطار ايطاليا..
نزل كلا من عدي وأصدقائه.. وصلو الي مكان ما..
أما ما بالداخل..
دخل رجل يبدو عليه ٣٨عام..يتحدث بالأيطاليه..
عبد الرحمن يتحدث بلأيطاليه هو الأخر..
مترجم..
عبد الرحمن/أتركني ايها الوغد..
الرجل بضحكة شر/وقعت بالغلط ي ولد..أنتا امانه هنا حين يظهر شقيقك..وأخذ حق أبنتي منك..أمام عيونه..
عبد الرحمن بصدمة/ عما ماذا تتحدث..أي شقيق تتحدث عنه..
الرجل/شقيقك دون…(ريان معروف بالمافيا دون)
عبد الرحمن/هذا ليس شقيقي انا ليس لدي شقيق انا وحيد..
الرجل بضحك سخرية/يارجل قل كلام أخر..انا سأقتل*ه…
خرج الرجل بينما عبد الرحمن فك قيد يداه وأخذ يبحث ع مكان أخر يهرب منه..
☆☆☆☆☆
بدر بتوتر/طب ي زعيم أحنا هنفضل قاعدين هنا ومش عارفين هنعمل أي كدا..
ريان بعصبية/يعني انا لو عارف كنت هسكت…لو رجعنا مصر هنتحبس…ولو روحنا ايطاليا هنتق*تل..ومش عارف أفكر عبد الرحمن لو م*ات انا هم*وت بعدو..
أدخلت روجينا في الحوار..
روجينا بتوتر/احم ممكن أقول حاجة..
ريان بنرفزه وصوت عالي/مش وقتك انتي..
بدر/سيبها ي زعيم يمكن يكون عندها حل..
ريان/هاا انجزي…
روجينا/انا محدش يعرفني ولا يعرف شكلي..ولا حتي يعرف أسمي ولو كنت جيت معاكو كانو هيفكروني داليدا واصلا محدش شافني ممكن أسافر انا ايطاليا وأبلغ القوات الأمنية تبع اخو حضرتك مش هو ظابط برضو..
ريان بتفكير وهو يضيق عينه/طب وأقدر عملتي كل دا عشان تهربي مني ساعتها عارفه هعمل فيكي اي…
روجينا بعصبية/مفيش وقت للكلام دا أخوك هي*موت وانتا بتقول أي..
بدر بسرعة/طب يلا نلحق مفيش أي وقت..
ريان بهدوء/الأول لازم نعرف هتسافري ازاي وهتعملي أي هناك..
روجينا/أي أول خطوه…
ريان/أول خطوه……
☆☆☆☆☆
وصلت القوات الأمنية أيطاليا…
وصلت إلي مكان ما..حتي سمعوا صوت أتصدمو بشدة..
أحدهم بهمس/عبد الرحمن…
عبد الرحمن بسرعة/يلاااا بسرعة انا هربت بالعافيه..
وبالفعل ذهبوا مسرعين..إلي طريقهم..
☆☆☆☆☆
كانت روجينا تتنكر ع هيئه بنت بشعة الشكل هكذا قال لهم ريان حتي لا أحد ينظر لها بشهوه..قطع شغلهم رنت هاتفه..
ريان/ألو…هرب..كويس اووي…لا مش هنزل مصر اليومين دول..ماشي سلام…
ريان بخبث وهو ينظر لهم..
بدر/فهمت ي زعيم خيرر…
ريان/عبد الرحمن هرب بس لازم أخد حقي منه..
بدر بتساؤل/الي هو..
ريان/هنسافر روسيا عشان هما عرفوا مكانه دلوقتي لازم نسافر..
روجينا/طب وانا هعمل أي..
ريان بخبث وهو ينظر لها/انتي اصلا الي هتعملي كل حاجة..
بدر باستغراب/أي قصدك هو ي زعيم..
ريان بخبث/….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غرام الريان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى