روايات

رواية عشقت زير نساء الفصل التاسع عشر 19 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الفصل التاسع عشر 19 بقلم منة محمد

رواية عشقت زير نساء الجزء التاسع عشر

رواية عشقت زير نساء البارت التاسع عشر

رواية عشقت زير نساء
رواية عشقت زير نساء

رواية عشقت زير نساء الحلقة التاسعة عشر

منه اخدت الموبيل وشافته “الغندوره يتصل بك “عرفت انها واحده من حريمه منه بكل برود:الو
ريم :الو اسفه يا انسه شكلي غلطانه
منه :لا حبيبتي مش غلطانه مش انتي متصله على احمد
ريم :اه
منه كتمت غيظها “:اه يا حبيبتي ده موبيله يعني مش غلطانه امم ازيك مش بخير
ريم باستغراب :انتي منه
منه : اه انا منه ان شاءالله مبسوطه مع احمد شوفي حبيبتي لو زعلك في اي حاجه قوليلي وانا اخدلك حقك منه اوكي يلا خدي احمد معاكي
احمد “اختقها ياناس ايه البرود ده كله يعني معقوله مش مهتمه وكمان تقول لها لو زعلك معقوله ما بقتش اهمها” تستاهل يا حماده
منه تتصنع عدم المبالاة :احمد مراتك عاوزاك شكلك وحشتها يلا قوم روحلها
احمد اخد منها الموبيل بعنف :ايوه يا ريم هكلمك بعدين
منه ببتسامه :ليه كدا شكل البنت اشتقتلك اوي مش حرام ماتسمعلهاش
احمد :انتي ناوي تجننيني مش كدا
منه ببراءة :انا ليه
احمد :يعني عاوزه تفهميني انك مش مهتمه ان ريم اتصلت بيه وعاوزاني
منه :لا لاني قلت لك انت ماتهمنيش وبصراحه انا عاوزاك تروحلها نفسي ارتاح شوي
احمد :ترتاحي مني ليه انا سبب تعبك للدرجادي
منه :اه وجدا
احمد مسك ايدها :ليه يامنه ليه
منه :ليه ايه انت علقت ولا ايه
احمد :ليه القسوه ليه عدم الامبالاة الي بقيتي فيها بدرجه امتياز
منه بنظرات كره :تربيتك ومنكم اتعلمت القسوه استاذ احمد
احمد بحده :مش على كيفك وماتقدريش تمنعيني اني اخد حقوقي منك
منه ببرود: وريني هتقدر تعملها ازاي وتاخده بالغصب
احمد :ماتقدريش تمنعيني وغير كدا عاوزه الملايكة تلعنك
منه : لاء ربنا مطلع وشاهد وان شاء الله ميحصلش
احمد سحبها لحضنه :لا هيحصل واسمعي انا حقي مش هسيبه وهاخده منك و الليله
منه ببرود نرفزه اكتر :ما تقدرش
احمد بعصبيه :انا هوريك اقدر ولا ماقدرش
منه واقفه بثبات بدور حراك :ماتقدرش لاني محرمه عليك فهمت ولا افهمك ازيد بالعربي الفصيح مينفعش عندي عزر ههههههه
“ماتعرفش ازاي جاتلها كل الجراءة وقلت له هي اصلا بتخجل تقول كدا قدام امها ما بالك هو”
احمد بقهر اخد مفاتيحه وموبيله ولما جه يتحرك
منه ببرود:سلم لي على ريم و اوعي تنسي السلام
احمد من الغيظ قفل الباب باقوى ماعنده
………………
عند خالد وريهام
خالد :ريهام ..ريهام
ريهام :نعم
خالد : انا اسف تعالي ارضيكي
ريهام واقفه عند باب الصاله :خالد عاوز مني ايه انا وراي شغل
خالد :طيب تعالي
ريهام قربت منه:نعم
خالد :اقعدي
ريهام :يوو يا احمد شكلك مطول اخلص وراي شغل
خالد مسك ايدها بحنيه :تعالي ياقلبي زعلانه
ريهام بزعل :وانت يهمك يعني
خالد:طبعا يهمني
ريهام :باين سايبني من امبارح وانا زعلانه ولا حتى عبرتني
خالد مبتسم:وانا اقول العيون منفوخه
ريهام :اه اتريق علي ده الي انت فالح فيه
خالد بصدق:اظن انتي عارفه اان اي حاجه تهون عندي الا زعلك لا يمكن يهون عليا واظن عارفه اني ماقدرتش اجيلك واليوم يومها
ريهام بزعل:على الاقل كنت عبرني برساله مش تسبني كدا اضرب دماغي في الحيط
خالد حضنها :اسف ياعمري انا قليل الادب
ريهام :انت قهرتني اول مره تزعقلي كدا و قدامها كمان
خالد:غصب عني انتي مادقتيهاش وانا كنت ميت من الجوع
ريهام :ولو ماتزعقليش كدا وكاني متعمده والله انا دقتها وكان طعمها كويس
خالد:الله امال ازاي بقت مالحه
ريهام بحيره :معرفش وبعدين انا مش اول مرة اعملها بس معرفش ليه بقت مش كدا
خالد:على العموم حكايه وعدت وعشان نتحاشي المواقف كل واحده فيكم الغدا والعشا يكون معاها لوحدها لما يكون اليوم يومها
ريهام :موافقه مع انها كانت فرصه اني اقعد معاك في يومها بس يلا اتحمل
خالد بمكر:ياااه للدرجه مش قادره على بعدي
ريهام :خالد صدقني لو قلت لك اتمنى الموت قبل ما تسبني او ابعد عنك ثانيه
خالد شدها على صدره :بعيد الشر عنك ياروحي
ريهام :طيب ممكن تبعد لتلاقيها داخله علينا
خالد:مع انه مش عاوز بس عشان ابعد عن المشاكل
ريهام قامت :ثواني واجيب..
ماحستش بنفسها الا وهي بين ايدين خالد :حبيبتي مالك حصلك ايه
ريهام :…………..
خالد ضرب على خفيف خدها :ريهام ريهام
ريهام :همم
خالد بخضه:قلبي قومي اوديكي المستشفى ليه ماقلتيليش انك تعبانه
ريهام :لا مافيش حاجه بس يمكن لاني مااكلتش حاجه من امبارح ودوخت
خالد بزعل :وليه ياعمري
ريهام :لما بزعل نفسي بتتسد
خالد :طيب قومي البسي هدومك خليني اطمن عليكي
ريهام بتعب :صدقني مالوش داعي
خالد:حبيبتي عشان خاطري
راحوا المستشفى وبعد التحاليل
خالد بفرح :مبروك ياقلبي مبروك
ريهام :الله يبارك فيك حبيبي
خالد:ياالله ماتتصوريش قد ايه انا فرحان
ريهام :بجد يا خالد
خالد: بجد انا هبقي اب والي مفرحني اكتر انك هتكوني انتي ام عيالي
ريهام :ياعمري انا ..خالد
خالد :عيونه
ريهام :كنت عاوزه اطلب منك طلب
خالد :انتي تامري ياقلبي
ريهام :كنت عاوزه ائعد في بيت اهلي لحد مايثبت حملي
خالد :ليه متئعديش في بيتك انا اهتم بيكي وبكل طلباتك
ريهام “مش عاوزه اقولك اني خايفة من ردة فعل اسماء “: حبيبي لاني هتعبك معايا على الاقل خليني اسبوع بس عشان خاطري
خالد بعدم اقتناع :طيب رغم انه علي عيني بس امري لله
ريهام :صدقني مش عاوزه اسيبك ولا ابعد عنك ولا اسيبلها البيت بس لمصلحتي ومصلحة الي في بطني
خالد بتفهم:اهم حاجه راحتك ياريهام
ريهام :تسلم حبيبي
………………………..
منه :احمد
احمد :نعم
منه :امتى رايحه لعبود
احمد :يمكن النهارده ليه
منه :عاوزه اروح اشوفه
احمد :اوك علي العصر اخدك خليك جاهزة
منه :اوكي
على العصر راحو للمستشفى وكانت اول مرة تروح تشوفه قلبها انقبض من شكل الالات والاجهزة وهي مثبته
عليه راحت جنبه ومسكت ايده الصغيره :عبود حبيبي يلا قوم انت استحليت النومه يلا
احمد قعد بالكرسي المقابل للسرير :اه كلميه الدكتوربيقول انه سمعنا
منه شافت باحمد نظرة اول مرة تشوفها نظرة ماتوقعت تشوفها كان الحزن باين عليه :احمد
احمد:…………..
منه قربت منه وحطت ايدها على كتفه :احمد متخافش ان شاء الله يفوق ويكبر وتجوزه وتشوف ولاده ان شاء الله
احمد مسك ايدها وشد عليها :تفتكري انه هيفوق ويرجع زي الاول
منه :ان شاء الله
احمد جرها وبقت واقفه قدامه وهو قاعد وحضنها وحط راسه على صدرها :ااااااااه يامنه ماتتصوريش قد ايه حاسس بالذنب
منه اتعاطفت من منظره مسحت على راسه :ده شئ مقدر ومكتوب وبلاش تحمل نفسك فوق طاقتك و اتكل على الله وادعي ان ربنا يقومه بالسلامه
احمد شدها من وسطها :تعبان يامنه تعبان
منه في سرها “ياقلبي انت
احمد :منه انا ….
قطع عليهم دخول الممرضه عشان تشيك على عبود وبعد دقايق قليله انتهت الزيارة وطلعوا للبيت
……
في الشركه
احمد :مبروك
خالد :الله يبارك فيك وعقبالك ان شاءالله
احمد بتنهيده :منين يا حسره وهي رافضه اقرب منها
خالد :عاوز الحق مش بلومها بعد العمايل السوده الي عملتها فيها
احمد :اوكيه صدقني ندمت وحابب اصلح غلطي بس هي مش عطياني فرصه
خالد بعد تفكير :عندي ليك حته فكرة ايه رايك تاخدها وتسافروا كام يوم منها تغيير جو ومنها تحاول ترجعها مرة تانيه ويكون شهر عسل لان الي سمعته انك سودت عيشتها بشهر عسلكم الاول
احمد :تفتكر توافق
خالد :خليها مفاجأة جهز لها هدومها وكل حاجه وحطها قدام الامر والواقع
احمد عجبته الفكره :خلاص اعتبره تم
خالد:وهتقدر تغير طبعك يااحمد
احمد :ان شاءالله اقدر وارجع منه القديمه لحضني تاني
خالد :عاوزك تعرف يمكن تكون فرصتك الاخيره معاها
احمد :لا ان شاءالله اقدر اكسبها مرة تانيه
خالد:يعني افهم من كلامك انك حبيتها
احمد:لا تقدر تقول اتعلقت بيها وماقدرش اتخيلها برا حياتي
خالد في سره”عنيد وعمرك ماهتعترف ومرعوب لتضيعها من ايدك بغبائك” :طيب ماقلتليش ناوي تروح علي فين
احمد :مفاجاءة
……………
في بيت خالد
اسماء :فين الست ريهام
خالد :في بيت اهلها
اسماء بنظرات تعالي :كويس انك رجعتها اخيرا عرفت انها ماتنفعكش كويس انك فوقت وعرفتها حقيقتها
خالد متعجب منها :انتي بتقولي ايه
اسماء :الله مش انت طلقتها اكيد حسيت بغلطتك
خالد اتعصب :انا لا طلقتها ولا حطلقها ارتاحي
اسماء بقهر :ليه موديها بيت اهلها اومال ترفيه استجمام
خالد :لانها حامل وعاوزها ترتاح عرفتي ليه
اسماء “ان شاءالله تموت هي والي في بطنها ”
خالد راح ينام وسابها تغلي
اسماء بحقد :ان ماحرقت قلبك ياريهام مااكون اسماء
………………………..
في العربيه
منه:احمد احنا رايحين فين ده مش طريق بيت اهلي
احمد :عارف
منه :وطالما عارف طيب ماتروح للطريق الصح
احمد :لان ده الطريق الصح
منه بقلق :احمد انت موديني ع فين اوعي تكون ناوي تخلص عليا
احمد حس من نبرة صوتها بالخوف مسك ايدها :لامتخافيش ياقلبي
منه بقلق بسيط :طيب رايحين فين طيب
احمد:هنروح مكان حلو نغير فيه جو
منه “ربنا يستر منك “:بس انا مش عاوزه
احمد ببتسامه:بس انا عاوز
منه بلعت ريقها وسكتت
وقفو عند سوبر ماركت ونزلو وبعدها رجع ومعاه كيس كبير مليان شيبسات وعصير
احمد :امسكي وافتحي لي اي عصيرتفاح اشربه
منه :طيب احنا هنطول
احمد :اه هنقعد اسبوع
منه “يانهاري ده شكله هيطلع غضبه عليا اكيد ناوي ع نيه “:بس انا ماحضرتش نفسي ومعملتش حسابي في هدوم زياده
احمد ببتسامه :انا عملت حسابي وجبت
منه ضيقت عيونها”لا الاخ مخطط لكل حاجه كمان
احمد :ناوليني العصير وانتي خدي الي تحبيه
منه :بس انا عاوزه عصير تفاح
احمد رفع حاجبه :انتي بتشربي التفاح
منه :اوقات
احمد :ولا يهمك العصير وصاحب العصير تحت امرك
منه “لا اكيد ده مش احمد “:متاكد
احمد :متاكد الا قوليلي بتحبي تشربي ايه, وايه الي مش بتحبي تشربيه
منه استغربت كتير معقوله احمد يهتم بيها :غريبه
احمد :ايه الي غريب
منه :انك مهتم
احمد :لا غريبه ولاحاجه زوج وحابب يعرف مراته بتحب ايه وبتكره ايه عادي
منه بستهزاء :عدي على جوزنا خمس شهور وماعرفتش بحب ايه
احمد بنبرة ندم :معليش ماكنتش بنتبه
منه :ودلوقت
احمد مسك ايدها وباسها :دلوقت عاوز اعرف كل صغيرة وكبيره في حياتك
منه :اها كشف عن حياتي يعني مراقبة اتصالاتي وحركاتي مش كفايه
احمد للدرجه عقدتك يامنه ع العموم انا مش قاصد كدا انا بجد حابب نبدء صفحه جديده كل واحد يتعرف على التاني ويتقبله مهما كانت طباعه
منه “مش مصدقه ده احمد نفسه خايفه تكون بتلعب عليا ”
احمد :ااامم قوليلي ايه المشروبات الي بتحبيهم
منه :امم بحب البيبسي كتير اما الباقي من المشروبات الغازيه مش كتير بحب اشربهم والعصير مش بحب اشربه كتير ولو شربت اشرب بس برتقال وليمون
احمد ببتسامه :دي المشروبات البارده والدافيه
منه :بحب النسكافيه والكابتشينو والموكا اما القهوة والشاي اشربهم بس مش للدرجه مش كيف عندي يعني
احمد :وانا المشروبات الي بحبهم
منه قاطعته :السخن تحب القهوة التركيه السادة والشاي بعد الغدا اما الباردة بتحب عصير الكوكتيل والتفاح
احمد باستغراب : عرفتي ازاي
منه :ده شئ طبيعي ان الست لما تكون بتحب جوزها ب تعرف عنه كل حاجه بيحبها
احمد :يعني بتحبيني
منه ببرود :كنت يااحمد كنت
احمد كشر : يعني دلوقت بتكرهيني
منه سكتت
احمد :جاوبيني
منه “امر غريب انك تكون هادي للدرجه ايه الي حصلك ردت بجمود “:لا بكرهك ولا بحبك
احمد برجاء :طيب في مجال انك تحبيني مرة تانيه
منه :والله ده شئ متوقف عليك لما تتعلم ازاي تعاملني وتحترمني ممكن وقتها ارجع احبك
احمد ببتسامة رضا بص للطريق وسكت بعد فترة وصلو للشاليهات ووقف عند شاليه مل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت زير نساء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى