روايات

رواية غدر القاسم الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم صابرينا

رواية غدر القاسم الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم صابرينا

رواية غدر القاسم البارت الحادي والثلاثون

رواية غدر القاسم الجزء الحادي والثلاثون

رواية غدر القاسم
رواية غدر القاسم

رواية غدر القاسم الحلقة الحادية والثلاثون

:::::بعد عده ساااعات ::::
افاق مراد من المخدر ووجد الجميع ينظرون له مبتسمين له
اخذه قااسم بااحضانه يقبله
قاسم:حمدلله علي سلامتك ي اابني
مراد:الله يسلمك ي بابا
صقر:يالا ي ابني مستقبلي واقف عليك عايز اتجوز بقي
نظر مراد لاقسمت وتحدث
مراد:ربنا يهنيكي ي حبيبتي
امته الفرح
صقر :اول ماااتقوم بالسلامه علي طووول حانعمله
قاسم:بس لازم نستني عده سدره
سدره :بس انا ‘حسام جوازنا كان ع الورق
انا ماليش عده لان ماتمش الجواز
صقر:ومراد اتجوز اقسمت جواز صوري ومااكتملش بردو
سدره:اتجوز اخته
قاااسم:لاااا دي حكايه طويله حااحكيهالك بعدين
دلوقتي يالا بينا نرتاح
ذهبوا جميعا الي منزل نبيله ####
…….في المستشفي…….
دق دق
مراد:ادخل
دخلت الممرضه نوال الديب
نوال:حمد لله علي سلامتك
كان مراد ينظر الي جمال تلك الصغيره الفاتنه
شعرت نوال بالحرج من نظرات مراد فتحمحمت قليلا
نوال:احم احم
انتبه مراد لها وكاد ان يتحدث لكن منعه دق الباب
دق دق
مراد:ادخل
دخلت اقسمت الي مراد
اقسمت كانت تحمل سلاح مراد
اقسمت:وقع منك وانا احتفظت بيه عشلن اديهولك
نوال:هو حضرتك ظابط
اقسمت:دا اشجع ظابط في الدنيا كلها
همس لها مراد بااذن اقسمت كليمات مفهومه
اقسمت:هو انتي متجوزه
نوال:نعم
اقسمت:اصلك صغنونه قووي فبسال
نوال: لاء
مراد:ولا مرتبطه
اقسمت بنصف عين وتحدثت : مدلوق قوووي
مراد:احم
اعطت نوال المحلول وذهبت
مراد: احم
اقسمت:طيب طيب حااضر
ذهبت اقسمت وراء نوال وتحدثت
اقسمت:ممكن تشرفيني في فرحي
نوال:الف مبروك بس
اقسمت:مبسش حااستناكي
اعطت نوال رقم هاتفها لاقسمت كي تدعوه لزفافها
**********************
*****في منزل نبيله ***
واعطت نبيله غرفه لنوال كي تقيم بهاااا واعطتها اقسمت بعضا من ثيابها لترتديها
وعملت نوال خادمه في المنزل
في غرفه المكتب.
كانت سدره تقف امام قاااسم
قااسم :انااااا
اقتربت منه سدره تقبله وتحتضن رقبته
بادلها قاااسم العناق والقبلات
فصلت سدره قبلاتها متحدثه
سدره:انا مش الشخصيه الي بتعرف تسامح الناس
بس لما بشوفك بضعف
قااسم:ب ح ب ك
سدره:بعدي عنك زود محبتي ااكبر من الاول
قااسم:سااامحيني
سدره:انا مش الشخصيه الي بتعرف تسامح الناس
بس انا عارفه كل حاجه حصلتلك واتعرضت ليها وعارفه كمان ان مراد مش ابنك
قاااسم:ازاي
سدره:خلي الماضي ينتهي بموت حسااام خلينا نبدا حياتنا تاني
#############################
بعد مرور خمسه ايام
كانت الفتيات تتجهز في الغرفه
لولولولولولولولولولولولي
اتت ريهام الي الغرفه تطلق الزغاريط المصريه الاصيله
استقبلتها سدره بالاحضااان
ريهاام :قمررررر ي مرات اخويا
اتت لها اقسمت ترتدي نفس فستان الزفاف
فقد جلبوا الاثنين نفس النقش والخااامه
ريهام بدهشه:نسخه منك ي سدره
تعالي في حضن عمتو ي قلب عمتو
استقبلت ريهااام اقسمت باااحضانها واخذت تقبلها بوجهها فرحه باابنه اخاها
دق دق دق دق
ريهاام :ادخل
دخل قااسم بهيبته ومعه ثلاث علب قطيفه كحليه اللون
اخرج منها ثلاث قلادات مااسيه قد صنعها بنفسه
علي شكل قلب يلتف حوله ورده حمراء ذات اشواك ولكن الورده كانت ذهبيه والاشواك سوداء بها احجار كريمه سوداء
ريهااام:ااي داا ي قاااسم
البس قااسم قلاده لريهام واخبرها
دوول لحريم ال قاااسم
ابتسمت له سدره واقسمت والبسهم قلادتهم
وتحدث قاااسم
قااسم:ربنااا يديمكم في حياتي نعمه
اتي صقر الي الغرفه وذهل من جمال زوجته
اتي صقر لاقسمت وحملها
اقسمت:صقر رايح فينا
صقر:في اعمال متاجله من شهوررر
اقسمت:والفرح
صقر :فرح ااي ي شيخا دوول للعيال السوسو
لا مواخذه ي حمايا حااخد مراتي في كلمه
كان قااسم سيلكمه
سدره:ااي ي قااسم بطل غيره
بقت مراته دلوقتي
قااسم:ماشي ي ابن شااهين وديني
لم يكمل كلامه بسبب كلام نبيله
نبيله:مااالو اابن شاااهين بقي انا ساكتالك من الصبح
قاسم:مالوش عيل رزل
تصدقي عنده حق الولا دااا بردو
حملها قااسم بين يديه
سدره:انت بتعمل اااي
قااسم:لا دااحنا ورانا اعمل مااجلينها من 20سنه دااحنا ماعديناش ليفيل البوس حتي
اخذهااااا قاااسم وذهب بهاااا الي غرفه الفندق
نبيله وريهام ظلوا يضحكوا علي ما فعلوه.
ريهام:بقولك ااي خلينا ننزل تحت نشوف البوفي
نبيله:فكره برضو
كانت نوال بالاسفل تنتظر مع مراد قدوم العرسان
لكن مراد كان ينظر لنوال نظرات اعجاب
ونوال ايضا تبادله نفس الشعور لكنها لا تريد خداع نفسها
كانت تحدث نفسها
نوال:ابعد عيونك عني ي مراد خايفه اقع في حبك تاذيني مشاعري
كان مراد ينظر لهااا ويحدث نفسه
مراد: اقسمت كان حبها وهم جمالها شدني بس فيكي حاجه عايزها قوووي
مش جمال وبس ارضي بيه غرور رجولتي قد مااحب ودفي شايفه ف عيونك
من امته القلوب بتعمل الصح
*ومحدش فينا معصوم عن الغلط*
*ماابليس كان من اهل الجنه *
اتت ريهام ونبيله لهم
مراد:فين العرسان
نبيله وريهام:مشوا مش عايزين فرح
اخذوا يضحكوا عليهم
***********************
في غرفه صقر بالفندق
دخل صقر بااقسمت الغرفه حاملا اياها بين يديه
ووضعها علي الفراش بحب
صقر وهو يلتقط يداها ويقبلها بشوق بااالغ
صقر:مبروك
اقسمت بخجل :الله يبارك فيك
اراد صقر مساعده اقسمت في خلع ثيابها لكنها شهقت بصوت عالي
صقر:ااي في ااي
اقسمت:ابعد عني
صقر:انا جوزك ي بت الهبله حد يقول لجوزه في زي دا ابعد عني
ي شماته ابله طازا فيا
اقسمت:ابله طازا مين
صقر:واحده صحبتي
اقسمت:نعم ي ادلعدي بقي بتخوني كدا عيني عينك معاها
صقر:اخونك ااي هو انا عارف اتجوزك
ظلت اقسمت تركض في انحاء الجناح وصقر يركض وراها
الا ان وقعت علي الفراش
اقترب منها صقر يلتقط شفتاها في جوله طويله المدي مما جعلها تتخدر للمساته
وانحدرت يداها لسحاب الفستان
وانزلق عنها الستااار
ختمها بصق ملكيته رافعا اعلام مملكته عليها هي الان ليست ضمن حريم ال قاااسم هي الان اصبحت اولي ممتلكاته
زوجته امام الله والقانون والبشر
***********************
في غرفه قااسم
مازال قااسم يحمل سدره بااحضانها ويقبلها بشوق بااالغ يعلمها حروف عشقه علي طريقته الخاااصه
فصل قبلاته يتحدث
قااسم:بحبك
سدره:وانا حاافضل لاخر ثانيه في عمري
ملك لل القاسم
سدره :وبعدين تعالا هنا اانت عجزت ولااااي.
صدرت ضحكات رجوليه جذابه من ثغر قاااسم وتحدث
قااسم:😉 ماتيجي
سدره:نجيب مليجي
قاسم:لا نتعشي وننام انا تعبان.
سدره:نعم ي اخويا
اقتربت سدره منه تقبله بشوق باالغ ويدها تحتضن رقبتها وتقربها لها
حملهاااا قاااسم ااالي الفراش
بادئ حياتهم سوياااا
*****************
بعد عده سنوااات
في احدي الحدائق العامه
كانت اقسمت تجلس بجوار صقر محتضنه يده
وتتطلع بعيناه
فقد صقر السيطره علي حواسه واخذ ينظر لعيني اقسمت بعشق وحب
ولم يتمالك نفسه الا وهو امامها مباشره ليقبلها
اتي الصغير فجأه
شاااهين :انتوا بتعملوا ااي
انفزع صقر واقسمت وتحدث
صقر:الله يخرب بيوتكم والبيوت الي جمب بيوتكم
عايز ااي مني ي مراد
شاااهين :مس عايز منك حاجه عايز من ماما
ابتسمت اقسمت لصغيرها وتحدثت
اقسمت:نعم ي قلب ماما
شااهين :ماما عايز ادوق الثيكولاته زي بابا
صقر وهو يحمل مراد من ملابسه من الخلف
صقر:شيكولاته ااي ولد
شاااهين :عايز ادوق ثيكولاته زيك
تاتا سدره وتاتا نبيله قالولي ادوق الثيكولاته
علت ضحكات اقسمت وهي تتمسك ببطنها المنتفخه امامها فقد قصت لها نبيله وسيدره مغامرات صقر وهو صغير وتحدثت بين ضحكاتها
اقسمت:سيب الولد ي صقر حايقع
صقر:نعم ي ختي دا عايز يبوسك
اقسمت:وفيها ااي ي حبيبي ماانا مامته
شاااهين :نزلني بقي
صقر:بس يالا
تعالا اجيبلك شيكولاته
شااهين :لاء تاتا سدره قالتلي ان ثيكولاته ماما احلا
صقر:امشي يالا ع السوبر ماركت يالا
قال شيكولاته قال😏😏
هو الي نعمله في الناس يطلع علينا ولا ااي.
كانت اقسمت تنظر الي زوجها وطفلها بحب
وتستشعر بطنها وجنينها
وتبتسم لسعادتها بعائلتها فا بيوم وليله اصبح لديها اب وام بعد ان كانت لقيطه
والان زوج محب واطفال
كانت تشكر الله كل يوم علي تلك النعمه وتتمني ان تدوم عليها
الا ان وجدت فتاه تبكي بصوت مقهور
حزنت اقسمت لتلك الفتاه واقتربت منها اقسمت بعده خطوات
جلست اقسمت بجوارها ووضعت يدها علي كتفها
وتحدثت اقسمت
اقسمت:مالك
نظرت لها الفتاه من بين دموعها وتحدثت
شجن:تعبت
اقسمت:شكلك مش غريب عليا حاسه اني شفتك قبل كدا
شجن:ايوا انا هي
المتهم الاول في قضيه محاوله قتل ابويا
اه انا هي نتيجه صفقه واحد مطلق مع بنت عذراء
انا شجن عاصم الشريف
الضلع الاول المدمر في حياه اختها
وقتل ابويا
اقسمت:سامحيه ي شجن
شجن:انا معرفش يعني ااي رحمه او بكاء بس انت متعرفيش قصتي كانت ازاي
او اتعرضت لاي
اخرجت شجن من جيبها علبه سجائر خاااصه بها واشعلت سيجارتها واخذت تنفث الدخان بملل
اقسمت:تعرفي ي شجن حكايتي مختلفه عنك كتير
بس انتي معاكي والدتك وهي بتحبك
علي عكسي تماما عشت عمري كله بعيده عني
شجن:حتي والدتي خانتني ي قسمت
اقسمت:مفيش ام بتخون
الام دايما تعمل المستحيل عشان ولادها
اقترب صقر من اقسمت
اقسمت:حاادعيلك ربنا يريح بالك ويرزقك الخير دايما
شجن:بتفكريني بااختي ي قسمت
اقسمت:لسه في وقت تكسبيها ي شجن
الامل مامتش
اقترب صقر من اقسمت وساااعدها للوقوف بسبب حملها
وذهبت حيث عائلتها
مراد يحتضن نوال الحامل بالشهر الرابع
قاسم ينظر لسدره بشوق
نبيله تائهه بصوره شاااهين
وشااهين الصغير يحتضنها بشوق وحب طفل لجدته
ذهبوا تلك العائله السعيده الي منزلهم بمزيد من السعاده والامل
كانت جالسه علي المقعد
لا تزال تنفث الدخان
اتي اليها شاااب يخاول الحديث معها
الشاب:ماتيجي ي حلووه عندي شقه هنا قريبه
انتهت شجن من شرب السيجاره وتحدثت
شجن:امشي يالا بدا ما تعزي في رجولتك
الشاب:ماتنعدلي ي بت
وقفت شجن وضربت الشاب بمنتصف قدميه واشهرت سلاحها وتحدثت
شجن:عند امك يالااااااا
ركض الشاب بصعوبه
كانت تسير بهداوه
انا الشجن الذي احتل قلوبكم فااخذروا
اناكاسم الافعي في يسري بعروقكم فااحذروا
اعتدت علي القتل فهي مهنتي
وليس لقلبي مكان لحبيب فاارحلوا
تمت بحمد الله
💔💔💔💔💔💔💔💔

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غدر القاسم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى