روايات

رواية غدر القاسم الفصل التاسع عشر 19 بقلم صابرينا

رواية غدر القاسم الفصل التاسع عشر 19 بقلم صابرينا

رواية غدر القاسم البارت التاسع عشر

رواية غدر القاسم الجزء التاسع عشر

رواية غدر القاسم
رواية غدر القاسم

رواية غدر القاسم الحلقة التاسعة عشر

بعد انتهاء الزفاف
اصر قااسم وريهام اصطحاب سدره وايصالها الي السكن
ذهبت سدره وجلست برفقه ريهام في الخلف
ريهام:انا مبسوطه قووي انك في الكليه معايا
دااحنا حانخربها
سدره:قولي يارب بس
ريهام:بس انتي اسمك سدره الكيلاني ونبيله اسمها نبيله الديب
ازاي اخوات
سدره:ماماتها تبقي مرات بابا وانا نبيله اتربينا سواا
ريهام:اهااا بس انا مبسوطه قووي نبيله وشااهين شكلهم بيحبوا بعض.
سدره:امممم
تدخل قااسم في الحوار وتحدث
قاسم:شكلك ي سدره مش مؤمنه بوجود الحب
تحدثت سدره
سدره: فعلا
قاسم:تجربه قديمه اثرت فيكي عشان كدا
سدره:لا دي خيابه
انا جيت هنا بس عشان احقق ليا مكانه في المجتمع وابني مستقبلي ولا عندي وقت لا للحب ولاي حاجه غير مستقبلي
قااسم:عشان كدا معتمده علي اسلوب الشرشحه عشان تبعدي الناس الي حواليكي
سدره:معلش ماليش في المياعه ومياصه البنات ومعنديش وقت اني اتعامل زي الباقي انا في بلد غير بلدي وناس غير ناسي والضعيف مبيعرفش يعيش في البلد. زي ما دلوقتي انا تعبانه وعايزه انام وبسواقتك الي ماشيها علي قشر البيض دي خايف ليتفقس
شد شويه روحني
صدرت ضحكات ريهاام عاليا
ريهام:يالا ي ااوسطي انجز مستعجلين
والنبي انتي عثل
انا حااصاحبك خلاص
دا كفايه انك عجنتي يااسمينا ماانساش لما وقعتي عليها العصير
بس انتي قصدها صح
سدره:حد قالها تتملم بتناكه مع اختي
ريهام:صريحه
كان قاسم ينظر لها بين الحين والاخر لعن اخته التي تعلقت للمجيء معهم
ولكن بفضل ثرثرتها قد علم الكثير عن تلك المدعيه الرجوله
وصل قاسم اما سكن الفتيات
هبطت سدره وشكرتهم لايصالها
تحدث قااسم بسره
قريبا حاتنضمي لحريم ال قاسم
…كانت هناك اعين حسوده تنظر لسدره
زينات:قاسم باشا ليه بيوصلها اه ي بت المحظوظه
انا سمعت انو قرر يعيش هنا ف مصر الفرصه دي لا يمكن اخليها تفوتني انا لازم اعمل اي حاجه واوصل ليه
اااي حاجه

################################
في غرفه العروسان
دخلت نبيله الغرفه وخلفها شااهين
كان شاهين يحتضن يدي نبيله بيديه وينظر لهابااعين عاشقه
شاهين وهو يقبل يدي نبيله ومازالت اعيونه علي نبيله التي تتهرب من عينيه وتنظر في الارض
تحدث شاهيين
شااهين:مبروك يااحلا بنوته شافتها عيني
نبيله بخجل :الله يبارك فيك
ابتعد شاهيين عنها وتحدث
شااهين:اسيبك تغيري هدومك وترتاحي
تركها شااهين وذهب الي الحمام الملحق بغرفتهماكي يغتسل
كانت نبيله تشعر بالخجل الشديد ولكنها تمالكت نفسها وذهبت كي
تبدل ملابسها ولكنها وجدت انه قد اشترا لها الكثير من الملابس
ووجدت رساله بجانب قميص نوم ابيض
كتب عليها
(حااكون اسعد واحد في الدنيا لو قبلتي تلبسيه) (النهارده شااهين)
كانت نبيله تشعر بالحرج الشديد من هذا القميص العاري
ولكنها ارادت ان تشعره بالسعاده
ارتدت القميص وكانت كالحوريه الهاربه من احدي الروايات
خرج شااهين من الحمام وقد تناسي وجود نبيله
خرج والمنشفه تلتف حول خصره والاخري يجفف بها بلل شعره
صرخت نبيله بصوت عااال
اعاااااا
ووضعت كلتا يديها علي وجهه
فزع شااهين من صوتها وذهب اليها كي يهدئها ولكن اقترابه منها قد زاد الوضع سوءاً
نبيله واضعه يدها علي وجهها
نبيله:استغفر الله العظيم
استغفر الله العظيم
هنا صدرت منه ضحكات رجوليه جذابه فهي خجله من هيئته
ابعد شاهيين يدها عن وجهها وتحدث
شاهين:متتكسفيش انتي مراتي يمكن الي بيحصل جديد عليكي بس دا امر طبيعي ي دكتوره
شعرت نبيله بالخجل الشديد
تتمني ان تنشق الارض وتبتلعها في تلك اللحظه
كان شااهين سعيدا
فلقد ارتدت قميص النوم الذي جلبه لها اذا هي لاتمانع الاقتراب منها وتريده كما يريدها
اقترب منها شاهين حتي تخدرت نبيله بنظراته لها
ثم اخذ يقبلها بشغف وحب وبخاصه من منظرها المثير هذا
كان يقبل عروسه بكل رقه
وقد تجرات يده للعبث بملابسها ومفاتنها هنااا صرخت نبيله للمره الثانيه
فلقد كشف امرها الان
كانت تنظر للارض بخجل وتبكي
علت ضحكات شااهين الرجوليه وتحدث
شااهين:ولما هو مينفعش النهارده لبستيه ليه ولا هو عايزه تعذبيني وخلاص
واخذ يضحك عليها وهي تنظر للارض باكيه
شااهين:ي بنتي انتي غاويه تعذبيني وخلاص
كانت نبيله تنظر للارض
جلس شااهين امامها
ونظر لها متحدثاً
شاهين: يمكن انا مش الراجل الي كنتي بتتمنيه ودا معاكي حق فيه 20سنه الفرق الي بينا مش صغير بالعكس دا فجوه مخلوقه بيني وبينك
كانت نبيله صامته تريد الحديث لكنها كانت تشعر بالخجل
اكمل شاهيين حديثه
شاهين:انا مش حااجبرك انك تبقي معايا لاخر العمر او تحبيني انا مستعد اطلقك لو حابه بس متعيشيش معايا غصب عنك او تعملي حاجه وانتي مجبوره عليها
انا حبيتك من اول يوم شفتك فيه
من اليوم دا وانتي لغبطي كياني لمجرد اني شفتك بتبتسمي لشخص غيري كنت شايف الجحيم
انا عارف انك ممكن متصدقيش الي بقوله دا لان كلامي مش مناسب لسني انا راجل عجوز ومستاهلش الحب ولا
لم يكمل حديثه وذلك بسبب قبله نبيله له
كانت نبيله تقبله بشغف تلك المره
قبلتها كاقبله المبتدئين
لم ترضي غرور هذا الاربعيني ولكنها كانت كافيه لاسعاده
فصلت قبلتها تلهث
نبيله :متقولش علي جوزي راجل عجوز لاني حبيته من اول نظره
شاهين:منك لله ي شيخا عشمتني النهارده وخليتي بيا يعني الظروف متجيش غير في يوم الفرح
كادت نبيله ان تحترق من الخجل فااختباءت بااحضان شااهين
شاهيبن:ضيفي علي الحساب ي ختي ضيفي مااهو انا وانتي مكتوبالنا نتقفش في ليفيل البوس بس مش مكتوبالنا نعديه ابدا
اخذها شااهين بااحضان وتحدث
شااهين:طب فاضل قد ااي ولا النهارده اول يوم
ضربته نبيله علي صدره
شاهين:كمان شكلها اول يوم
*************************
ااااااليوم التالي
في غرفه شااهين
كانت نبيله بااحضان زوجها
استيقظت من نومها مبكرا تشعر بتعب شديد بسبب مرض السكر الذي تعاني منه
ابتعدت عنه وذهبت الي المرحاض
خرجت من المرحاض تبحث عن دوائها ولكنها لم تجده
كانت تشعر بالتعب وتسير ولا تدري اتوقظه من النوم ام لاء
ولكن قبل ان توقظه
استيقظ شااهين من النوم وجدها غير قادره علي الوقوف وتتكيء علي الحائط
ذهب اليها سريعا
شاهين:مالك ي نبيله
نبيله بتعب :السكر واطي
و لم تكمل حديثها
وحملها شاهين الي الفراش وجلب لها دوائها والماء كي تاخذه
كان يشعر عليها بالقلق الشديد
شاهين:انتي كويسه
نبيله:الحمد لله
شاهين:هو انا قولتلك صباح الخير
نبيله تتحدث بطيب خاطر :لاء
شاهين:اخص عليا انا زوج مش مسئول
وبتهرب من واجيباتي
اقترب شاهين نحوها يقبلها بشغف وقد تناسي انها باايام حيضها وتجرات يده علي مفاتنها مره اخري
دفعته نبيله عنها وهي تصرخ
فسقط شاهين علي الارض
شاهين:خربيتكم والبيوت الي جمب بيوتكم
انا لو مموتش من الخضه حااموت من الوقعه ي شيخا قطعتي فيا الخلف
ابتسمت نبيله علي منظره المضحك
نبيله:احسن
شاهين:كلها يومين ونشوف ي جميل
اشتعلت نبيله من الخجل وذهبت الي المرحاض
وخرجت ترتدي فستان اسود اللون يصل لكاحيلها وتركت العنان لشعرها
كان شاهين يربط رابطه عنقه امام المرآه
ولكنها قد خطفت انظاره
اتت وجلبت له الجاكيت الخاص به وساعدته في ارتدائه
تحدث شااهين:اول ما نحضر مجلس التاديب اخر الاسبوع حااخدك ونروح نقضي شهر العسل في ااي مكان عاوزاه
نبيله:بس محاضراتي ودروسي
شاهين:حااساعدك فيهم
ابتسمت نبيله له واقتربت منه كي تكمل رابطه عنقه ولكنها كانت قصيره
احتضن خصرها بتملك رافعا اياها كي تكمل رابطه عنقه
كان يريد تقبيلها ولكنها ابعدته
نبيله:حانتاخر علي المحاضره
لعن شااهين بداخله
شااهين:مصممه تروحي المحاضره ي ختي يقولوا اي عليا لما يلاقونا خرجنا تاني يوم جواز دا يشكوا فيا والله
ويشكوا ليه هو انا عملت حاجه لسسه
اه ي بختي المايل ياانا ي اما
نبيله:بسس لاقولهم كلامهم صح
خرجت نبيله من الغرفه
شااهين:استني ي مجنونه
شرف الواد زي عود الكبريت استري عليا
ابتسمت له نبيله
واحتضن شاهين خصرها وهبطوا لاسفل
ووجدوا الكل بغرفه الطعام
استقبلهم قاسم وريهام بالتهاني
ولكن ياسمينا لم تتحدث باي شيء فقط جلست بالقرب من قاسم
تاكل
اثناء الطعام
تجرات ياسمينا وخلعت حذاء قدمها اسفل الطاوله واخذت تتلمس قدم قااسم كي تثيره نحوها
لكن قاسم ركل قدمها بعنف دون ان ينتبه له احد
لم تياس ياسمينا بل
تجرات ووضعت يدها علي قدم قااسم لتثيره نحوها واخذت تتلمس قدمه ذهابا وايابا
لكن قااسم امسك الشوكه الخاصه به وغرزها
بمنتصف يد ياسمينا
فتالمت بشده ولكنها كتمت آهاتها
تحدث قااسم قائلا
يالا ي ريهام اوصلك عشان حاتتاخري علي المحاضره.
استاذن قااسم منهم وذهب هو وريهام الي الجامعه
اوصل قااسم ريهام
وذهب بسيارته
علي الطريق
ظهرت امامه زينات وارتمت علي سياره قااسم قصدا
ضغط قااسم علي الفرامل عند اللحظه الاخيره
كانت زينات تبكي
قاسم:انتي كويسه ي انسه
زينات بتمثيل وببكاء تماسيح :ليه مموتنيش ليه انقذتني
اقتلني والنبي اقتلني
قاسم:عايزه تموتي ليه
زينات:عشان ابويا الله يرحمه اتجوز ست عايزه تشغلني في الحرام وتبعيني للرجاله
معنديش حد يحميني ولا يساعدني اقتلني
واخذت تبكي بكاء تماسيح
عطف قااسم علي زينات
قاسم:انا حااساعدك تعالي
اخذها قااسم معه الي منزل شااهين لتعمل به كخادمه
……في منزل شااهين….
قاسم:اولفت اولفت
اتت اولفت وتحدثت
اولفت :نعم ي بيه
قاسم :فين شااهين
اولفت:خرج هو والهانم راحوا الجامعه
قاسم:طب خودي الانسه ااه هو انتي اسمك ااي
تحدثت زينات بخجل مستطنع
زينات:اسمي زينات
قاسم:خدي الانسه زينات وفهميها الشغل هنا
اولفت :حاضر ي بيه
اخذت اولفت زينات الي الداخل
زينات تنظر لقاسم وهو يصعد الي اعلا
كدا وصلت لاول سلمه وقريبا حاادخل اوضتك وابقي علي ااسمك
******************
استقل شاهين ونبيله الي السياره وذهبوا للجامعه
هبطت نبيله من السياره واحتضن شاهين خصرها بتملك وساروا الي القاعه
كانت سدره تنتظرها وقد حجزت لها مكانا
جلست نبيله بجاوراها
سدره:عملتي اااي
نبيله:بسس عيب
سدره:قولي هاا قولي والنبي
تحدث شااهين: نبدا محاضرتنا
دق دق دق دق
شاهين:ادخل
دخلت ريهام الي القاعه تستاذن الحضور
شاهين:اتاخرتي ليه ي دكتوره
ريهام:محوله جديده ي دكتور وكنت بحضر المحاضرات القديمه
شاهين:اتفضلي .
دخلت ريهام وجلست بجوار نبيله وسدره
بعد 3ساااعات
مازال شااهين يشرح
سدره:قولي لجوزك يبطل عشان انا هنجت
ريهام:اه والنبي ي اوختي انا دماغي بقت بطاطس
سدره:يالا والنبي ي نبيله دا حايشرح المنهج كله. نبيله:اخاف
سدره:ي شماته الجيران فيا دا جوزك خايفه من ااي
ريهام:استرجلي كدا واغمزيله
هو حايفهم كل الرجاله بتفهم
نبيله:بجد
ريهام وسدره:ااه اغمزيله
كان شاهيين يشرح ثم فجأه وجد نبيله تغمز له بااعينها فتوقف قليلا ينظر لها
كم هي بريئه
سدره:شوفتي وقف اازاي دلوقتي بقي عضي شفايفك
ريهام تكتم ضحكاتها حتي لايفشي الامر وتحدثت
ريهام:اعملي كدا هما الرجاله كدا بيفهموا بسرعه
نبيله:انتوا متاكدين
سدره:اه متاكدين عضي شفايفك والعبي في خصلت شعرك
نبيله:خايفه
سدره:دا معناها ي غبيه ان دماغك وجعاكي وراسك كمان من كتر الشرح
نبيله:طل اعض شفايفي ليه
ريهام:دي معناه وقف كلام
نبيله:طيب
كانت نبيله تغمز لشاهين ثم تعض شفتاها السفليه وتلعب بشعرها
توقف شااهين عن الشرح
وتحدث
شاهين:المحاضره انتهت
كان الجميع يهم بالذهاب
نادي شاهين بصوته وتحدث
شاهين:دوكتوره نبيله تعالي مكتبي لو سمحتي
نبيله:هو في ااي ي بنات
سدره وريهام :منعرفش هو في ااي
نبيله:تعالوا معايا
سدره:انا رايحه احضر محاضره دوك حمدان ماانتي عارفه
نبيله:طب تعالي انتي ي ريهام
ريهام:لا يختي انا قاصر ماليش في جو المكتبات دا
هربت سدره وريهام تضحكان عاليا
ريهام:تفتكري حايعمل ااي
سدره:العميد حايقفشوهم تاني بس المره بفعل فاضح
ذهبت نبيله لشاهين في المكتب
كانت ستتحدث لكنها قربها وتحدث
شااهين:وحشتيني
ابتسمت له نبيله بخجل
اقترب شاهين منها يقبلها لكنها فصلت القبله متحدثه
نبيله:قفلت الباب
علت ضحكات شااهيين الرجوليه علي زوجته الصغيره
مرت الاحداث سريعاااا
سدره وريهام ونبيله قد نشاءت بينهم صداقه قوويه
زينات تستعطف قااسم
ياسمينا تحاول التقرب من قاااسم
الا ان مرت 3 ايام وجاء يوم مجلس التاديب في الجامعه
كانت نبيله خائفه لكن شاهيين قد طمئنها
في الجامعه
كان العميد ورؤساء الجامعه بغرفه الاجتماعات
وكانت نبيله وشاهيين متواجدين ايضااا
تحدث العميد :انتي ليه ي دكتوره مجبتيش معاكي ولي امرك
تحدث شاهين :انا ولي امرها
العميد:اسمعني كويس ي دكتور لعبه هي مراته والكلام دا مش مسموح بيه
تحدث احدي رؤساء الجامعه :صدر منك ي دكتور انك كنت في وضع مخجل في الجامعه مع الطالبه
شاهين:حصل
العميد:ي بجاحتك وبتعترف كمان
اخرج شااهين من جيبه وثيقه زواجه هو ونبيله لكن بتاريخ سابق لشهران
شاااهين:مراتي متجوزين بقالنا شهرين واي ذنبنا اذا كان العميد المبجل دخل مكتبي بدون ااي استئذان
كان العميد يشعر بالغل والحقد منه
فتحدث رؤساء الجامعه :احنا اسفين ي دكتور لحضرتك ولحرمك المصون
شااهين:عن اذنكم
خرج شااهين ونبيله من القاعه واخييرا استطاعوا التنفس الان
احتضنها شاااهين بقوه وتحدث
شاهين:مش ناويه نشرب الساقع بقي 😉
ااااااليوم التالي
دخل شاهين غرفته يبحث عن بعض الكتب لكن سمع صوت الماء من الحمام
ففرح شاااهين وابدل ملابسه بسرعه ووضع عطره المفضل
خرجت نبيله تلتف حول جسدها منشفه قصيره جدا تكاد لا تخفي ااي شيء
كانت تذهب ناحيه غرفه الملابس لكنها انصدمت بصدر شاااهين العاري
كانت ستهرب الي المرحاض لكنه قد احكم الامساك بها
شاهين:اقعدي كدا تقلي في الحساب.
نبيله:شاهين بس
ذاب شاهين من سماع اسمه من شفتيها
اقترب منها يحتضنها بحب وشوق وانفاسه تلفح عنقها الا ان تخدر جسدها بالكامل
تحدث شااهين بهمس في اذنها
شااهين:لو مش عايزاني انا حاابعد بس انا بحبك ومش حااذيك
كان يريد تركها لكنها امسكت ذراعه مانعه اياها
اقترب منها شااهين
وسقطت اخيرا تلك المنشفه اللعينه
وبدات عند سقوطها حياه جديده لثنائي خاص وفريد من نوعه
حملها الي الفراش
اخذ ماهو ملك له بكل حب ولين واخيرا ختمها بصك ملكيته واضعا اعلامه علي ارضه
********************
اليوم التالي
كانت زينات تتعامل مع قاسم بحميمه واسلوب مبالغ فيه
وقد ايقن قاسم ذلك من افعالها ولكنه لم يتحدث
الي ان اتي الظلام
كانت تصعد الي غرفه قاسم ترتدي قميص نوم اسود
دخلت الحجره بهدوء ثم……
اقتباس الفصل العشرون (كشف المستور)
في غرفه قااسم
تخلص قااسم من ثيابه وكذلك خلصها من هذا القميص اللعين الذي ترتديه
كان قاسم يقبلها بنهم وحب بالغ
كانت زينات تتاوه بين يديه
الي ان وضعها علي الفراش
واصبحت من حريم ال قاااسم
فجاه دق الباب وووووو…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية غدر القاسم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى