روايات

رواية رساله الى أحدهم الفصل الثاني 2 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الفصل الثاني 2 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الجزء الثاني

رواية رساله الى أحدهم البارت الثاني

رساله الى أحدهم
رساله الى أحدهم

رواية رساله الى أحدهم الحلقة الثانية

فهد / عشرين ألف كمان و ملفك اتحرق استعجل العروسه
فرح / انتم أقذر بني ادمين على وجه الارض ربنا ينتقم منكم
كريمة / ليه هو احنا عملنا فيكى ايه دراجل معاه فلوس وعز ساوى نفسك و عيشى مكانك راح لولادى مع السلامه يا قطة اموووووه
فهد / اتفضلي اركبي عاوزك تسمعي الكلام لان لو اتعصبت هتشوفي وشي ثاني مني و انا مش ناسى القلم بتاعك
فرح / ركبت وهي ساكته
فهد / جه عند موال كبير وقال انزلي فنزلت ودخلت خلفه فقال للبنت اللي بتبيع عاوز ست عبايات استقبال وزيهم فساتين وزيهم داخلي وطرحهم طرح تكون كبيره وعاوز كمان لانجري وقمصان نوم نص طقم برده من كل شيء
البائعه / المدام هتقيس ولا ايه
فهد / عاوز الطول المناسب عليكى وعاوز كل شيء يكون واسع ربع ساعه تكون الحاجه جاهزه
البائعة / حاضر طب ممكن ممكن سؤال هي المدام مش هتختار اللون ولا اختار بدلها
فهد / عندك خديها تختار قومى معاها اختارى الوان لبسك بشرطه كل حاجه واسعه
فرح / اى حاجة انا حاسه ان حيلى مهدود قعدت على الكرسي حاطة وشها في الارض عوزة الموف و الرصاصى و الاسود و الجملى و البيج و التركواز وسكتت مش عارفه تقول ايه ولا تعمل ايه حست انها اتورطت في الجوازه دي منك لله يا بابا انت والعقربة مراتك
فهد / دخل جاب شويه اكياس وحطهم عند الكاشير وجد البائعة جابت المطلوب فاضل الطرح هاروح اجيبهم من المحل اللى فى الوش وخرجت و جت جايبه 9 طرح لف كبيرة
فهد / جاب شنطه سفر كبيرة حط فيها الحاجة بعد الحساب و خرج حطها في شنطه العربية اركبى
فرح / ركبت وقبل الشقة نزل جاب اكل كتير و وصل العمارة عمى صالح طلع الحاجه اللى فى العربية
صالح البواب / حاضر يا باشا و اخد المفتاح وجاب الحاجه وراهم
فهد/ اتفضلي نورتى بيتك
فرح / متشكره هو الحمام فين
فهد / الحمام الكبير في اخر الطريقة وفى واحد فى اوضة النوم اللى جنبك
فرح / راحت الحمام الكبير
فهد / اتوضئ علشان نصلى
فرح/ خرجت اتوضيت
فهد / عندك الهدوم جوه غيرى هدومك دى بسرعة الا انا جعان و هلكان
فرح / حاضر و دخلت لبست عبايه استقبال بيج بطرحتها كان ماشاء الله جميلة فيها
فهد / بصلها بصدمه تعالى نصلى الاول وبعدين نتعشى
فرح / حاضر
صباح جديد
فرح / فتحت عينيها وجدت نفسها جنب فهد وعليها ملابس داخلية فقط عطت وشها ناحية الحيطه و تركت لعيونها العنان بكت كتير لحد ما اغمى عليها
فهد / اومى يا فرح عاوز اتكلم معاكي بخصوص حياتنا مالك ما تردي وبيهزها لقاها مش بترد هزها جامد لقاها مغمى عليها جاري على المطبخ جاب ميه وقعد يفوق فيها الى ان فاقت فقال لها ادخلي خدى شور و انا هاحضر الفطار
فرح / هزت دماغها موافقه و دخلت اخدت شور و خرجت لابسه عباية استقبال تحت امرك
فهد / انا عارف ان زوجنا كان غصب عنك بس تأكدى انى عمرى ما كنت ظالم ولا هاكون
فرح / انت اتزوجتنى لية رغم انك متأكد أن رفضاك و لو كنت اتقدمت ليه مليون مرة كنت هارفضك
فهد / ابوكى و مرأته هم اللى عرضوكى عليه و مش كده وبس هم اللى حددوا تمنك كمان
فرح انا رافضة مجرد وجودى فى اى مكان انت فيه
فهد / انتى خلاص اتحدد مصيرك و بقيتى مرأتى
فرح / انت اتزوجتنى ليه انا متأكد انى مش موافقة
فهد / علشان عجبتينى و لاقيتك بنت محترمه
فرح / كل ده مش مبرر انك تتزوجنى غصب عني
فهد/ بس اللى شافته انك كنتى موافقة ساعة كتب الكتاب
فرح / انا وافقت علشان أبويه فهمنى أنه مختلس فلوس من الشركة و انك هتدخله السجن أو اوافق اتزوجك
فهد / ههههه ابوكى هيختلس منين وهو واقف على بوابة الأمن
فرح / هم فهمونى كده واتضح أنهم كدابين
فهد / بصى انا مليش فى الكلام المزوق كل اللى هاوعدك بيه انى هاراعى ربنا فيكى و هاعاملك بما يرضي الله ورسوله يوم الخميس هنروح البلد انتى تفضلى هناك علشان تاخدى بالك من ولادى مع امى
فرح / هو انت كمان معاك ولاد
فهد / أبويه تلات تو…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رساله الى أحدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى