روايات

رواية عوضي الفصل الأول 1 بقلم ريم هاني

رواية عوضي الفصل الأول 1 بقلم ريم هاني

رواية عوضي الجزء الأول

رواية عوضي البارت الأول

عوضي
عوضي

رواية عوضي الحلقة الأولى

هو انا كل مرن عليك تكنسل مالك
= انا زهقت من تصرفاتك انتي كبيره وبتعملي تصرفات اطفال اكبري بقا
..* بصدمه* انت بتتكلم معايا كد ليه كل ده علشان اتعملت بطبعتي قدامك
= يوو انا زهقت مش هقدر اكمل معاكي
.. ياسين انت بتقول اي متهزرش معايا كد
.. ياسين استناا
^ ملك بتعيطي ليه اهدي بس
^ طب مالك اهدي يابنتي كده غلط عليكي طب فين ياسين سابك لوحدك في الكافيه ليه وانتي بالحاله دي
.. *بعياط*ياا منه سبني سبني وانا اكتر وقت كنت محتاجه فيه
^ متعيطيش بالله عليكي يغور في داهيه هو الخسران
^ استهدي بالله
.. لا الله الا الله اهو بطلت عياط انا كويسه يامنه
^ طب يلا نروح بس متعمليش حاجه في نفسك علشان خطري وخاطر مامتك
.. اكيد مش هعمل حاجه انا كويسه
^ يلا بينا يا حببتي
“في البيت”
~ اي ياملوكه يلا علشان نكول مع بعض
~ اي ده مالك يا ملك عيونك حمره كده ليه اي اللي حصل ياسين ديقك ف حاجه
~ ملك بنتي الحقوني ياناس ملك فوقي علشان اخطري ملك
~ الو يا احمد الحقني ملك اغمي عليها تعال بسرعه
/ اهدي ياماما انا جي بسرعه طب حولي تفوقيها لحد مااجي
~ ماشي يااحمد تعال بسرعه
~ *بعياط* ملك حببتي فتحي عيونك
/ انا جيت ياماما هاتي ملك بسرعه
~ يلا يااحمد نوديها المستشفى بسرعه
/*بقلق* يلا حببتي
“في مستشفى”
/*بقلق* هايدكتور ملك مالهاا بقيت كويسه طمني عليهاا
… هي كويسه دلوقتي ركبنالها محلول وهتفوق ان شاءالله كمان ساعه
/ طب اي سبب يا دكتور
… انهيار عصبي حاولوا تبعدواها عن ايه ضغوطات
/ طب ده حصل ازاي تمام شكرا يا دكتور
… الشكر لله وده وجبي
~* بقلق* ها يااحمد الدكتور قال اي
/ انهيار عصبي ياامي انتي متعفيش حصل اي معاها
~ *بصدق* والله يا ابني هي كانت في شارع معرفش حصل اي معاها هي اول ماجيت اغمي عليها
/ تمام ياامي هي هاتصحي وهنعرف حصل اي معاها
.. اه انا فين دماغي وجعني اوي
.. ماما حصل اي ومين جبني مستشفى
~ الحمدلله انك صحتي كد ي ملوكه تقلقيني عليكي واخوكي كان هيموت من قلق
~ اي اللي حصل معاكي ياملوكه
..* توتر* اه اصل صحبتي توفت انهارده في حدثه
~ يا حول الله يارب طب صحبتك مين انا عرفه كل صحابك
..* بخوف وتوتر* لا يا ماما دي وحده متعرفهاش
~* بشك* طيب ياحببتي
.. انا عوزه اطلع من المستشفى انا مش بحب المستشفيات
~ هاخلي اخوكي يشوف الدكتور
.. اه صح فين اخويه
~ بيدفع فلوس المستشفى وجي
~ هرن عليه وخليه يعدي علي دكتور
.. تمام ياامي
~ هاجي تاني يابنتي
..* بدموع* ليه كد ياياسين هونت عليك تعمل معايا كد
.. *بعياط*هو ده كلمك ليا لما تقولي انا بحبك زي مانتي اوعي تتغيري
* الباب بيخبط*
.. ثواني بسرعه امسح دموعي قبل محد يخد بالو مش نقصه تحقيق
.. ادخل
/ كده ياملوكه تخوفيني عليكي
.. معلش يا حمودي
/ فداكي قلقانة عليكي يااوزعه
.. انت اللي طول برج ايڤيل
/ وانتي شبه علبه الكنزي
.. *بضحك وهزار* احسن مكون برج ايڤل ده انت شويه وهتخبط دماغك في السقف
/ ننن ظريفه يبت قومي انتي بس بخير وانا هوريكي مين برج ايڤل
.. *بطريقه كومديه* سيد عيب انا اهل
/* بضحك* سيد في عينك انا احمد بلا فخر
.. ماشي ياسي احمد
~ *بي جديه مزيفه* ولد بنت بس بقا انتو كبرتو علي شغل عيال دي
.. هو اللي بارد ياماما شيفني تعبانه وهو مصمم يزولني ابو طويله ده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عوضي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى