روايات

رواية عودة الماضي (دموع 2) الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا محمد

رواية عودة الماضي (دموع 2) الفصل الثالث عشر 13 بقلم يارا محمد

رواية عودة الماضي (دموع 2) الجزء الثالث عشر

رواية عودة الماضي (دموع 2) البارت الثالث عشر

رواية عودة الماضي (دموع 2) الحلقة الثالثة عشر

سما شافت نهي موج”هه المس”دس ناحيه اسد برقت وبعدت اسد.
سما: بخ”وف لا اسد حاسب ا”اه.
اسد: ببك”اء سما فوقي انتي ليه عملتي كده بس.
سما: بأل*م انقذت*ك زي ما انقذت*ني وكمان كان نفسي ام”وت ف حضنك.
نهي: ضحكت بجن”ون ههههه موت”ها وحرق”ت قلبك عليها موت”ها زي ما موت”ت اخويا هههه.
الشرطه اخدت نهي تحت جنون”ها وصراخ”ها والاسع”اف وصلت واخدت سما للمستشفي وأسد خايف عليها لتروح منه.
نهي وصلت النيابه وقعدت مع وكيل النيابه وهي كانت ف دنيا تانيه.
وكيل النيابه: انسه نهي الصواف حاولتي تموت*ي مدام سما عز الدين المصري ليه.
نهي: بصتله وقالت لأنها موت”ت اخويا ومحدش عاقب”ها ابدا ف جيت اخد حق”ه وبعدين مش اسمها سما المصري هي اسمها دموع عبد المجيد وواحدة قات”له مش تستاهل تعيش.
وكيل النيابه: أمرنا نحن وكيل النيابه طارق الوكيل بحب”س نهي الصواف 15 يوما.
ف المستش*في سما كانت ف العملي*ات وتحت التخدي*ر وكانت بتحلم ب امها.
دموع: ماما وحشتيني.

 

 

نوارة: وانتي كمان يا حبيبتي عامله ايه.
دموع: العالم وحش اوي برة بعد ما م*وت رائد جات أخته تكم*ل عل*يا بس احلي حاجه ف ده كله هو اسد بس مش قادرة اقعد تاني خدين*ي معاكي.
نوارة: بحب مش ينفع يا حبيبتي انتي ليكي ابنك وجوزك اللي قلق*ان عليكي وهيم*وت من الخوف ارجعيله وعيشي حياتك تمام.
دموع: يا ماما ارجوكي اسمعيني.
نوارة: بحب خلاص يا بنتي ارجعي لجوزك وابنك.
دموع: حاضر بس ابقي زوريني ممكن.
نوارة: حاضر يا حبيبتي.
العمليه خلصت ودموع طلعت من العملي”ات وأسد شافها.
اسد: دكتور طمني هي كويسه صح.
الدكتور: بابتسامه الحمد الله طلعنا الرص*اصه ومعجزة أنها عاشت ربنا يخليكو لبعض.
العيله جات واطمنت من اسد علي دموع وقلهم أنها كويسه بعد يوم دموع انتقلت اوضه عاديه وفاقت ولقت الكل حواليها وأسد كان أولهم.
اسد: بسعادة حمد الله علي سلامتك يا سما كنت خاي”ف عليكي قوي.
دموع بابتسامه وهزت راسها.
دموع: بوه”ن وانت كمان وحشتني.
مهران: حمد الله ع السلامه يا بنتي قلقتينا عليكي.
دموع: ابني ابني فين هو كويس.

 

 

اسد جابلها عامر وقعد جنبها.
اسد: لسه مصممه ع قرارك برده.
دموع: بابتسامه لا مش عايزة أط*لق وبعدين ماما وصتني عليك لما كنت معاها هي السبب اني ارجع وبعدين مش عايزة حاجه غيرك انت وابني والكل حوالينا.
كانوا مبسوطين وفجاه وكيل النيابه دخل عليهم وبطلوا ضحك.
طارق: أنا اس”ف اني جيت فجاه أنا طارق الوكيل وكيل النيابه وجاي للمدام دموع مش كده برضه.
اسد: لا دي سما مش دموع.
دموع: خلاص يا اسد كان لازم يحصل كده من زمان أيوة صح أنا دموع عبد المجيد مش سما المصري و عارفه حضرتك جاي ليه.
بعد اسبوع دموع خفت و راحت المحك”مه وكانت لابسه لبس السج”ن والقاضي سألها.
القاضي: دموع عبد المجيد ليه موت”ي المدعو رائد الصواف.
دموع بصت للقاضي ببك”اء واتكلمت وقالت كل حاجه.
دموع: لان ابويا باعن”ي ليه ابويا اللي من ساعه ما وعيت ع الدنيا وهو كان ض”رب واه”انه ومذل”ه فيا خلصت الثانويه وهو منعني اكمل وباعن”ي بالفلوس لرائد حاولت اه”رب بس هو جابني واتجوزن”ي تحت التهدي”د بامي هددن”ي بيها واتجوز”ته وحتي هو مش رحمني شغلني زي الخدام”ات عندة ونفس الض”رب والذ”ل كل يوم وحبس*ني مرة ف اوضه وكتف”ني ورمان”ي بالكرس”ي علي الأرض وخله امي تم”وت بحسرت”ها بعد كده قدرت اهر”ب منه وساعدني اسد الاسيوطي اغير اسمي وشكلي واتجوزته تاني وموت”ه ف نفس الليله ولو رجع بيا الزمن اكتر من مرة هموت”ه تفتكر بعد اللي حكيته ده كنت عايزني اخليه عايش ولا مي”ت أنا كنت بتع”رض للعن”ف ومفيش حد نجدن”ي ولا نصف”ني اخدت حقي بايدي وانا راضيه باللي تحكم ب”يه ومش هزع”ل.
الكل اللي كان قاعد ف المحكمه حتي اسد وعيلته صعب”ت عليهم دموع حتي القاضي شافها مظلوم”ه ومن حكايتها كان ليها داف”ع قوي تم”وت رائد الصواف.

 

 

القاضي: بتعاط”ف أنا عاذ”رك ف ده كله يا بنتي وحق”ك علي راسنا احنا كمان حكمت المحك”مه حضوريا علي دموع عبد المجيد بالبراءة الكامله بموجب الدفاع ع النفس وتعرضها للعن”ف المنزل”ي وعلي نهي الصواف بالح”بس بالمؤبد لمحاوله قتل”ها دموع.
نهي اتجن”نت اكتر واكتر واخدها الظابط لزنزانت”ها؛ ودموع كانت طايرة من الفرح لأنها اخدت البراءة وبعد فترة خرجت سما من السج”ن وأسد راح لها واخدها ف حضنها
اسد: حمد الله علي سلامتك يا حبه القلب رجعتيلنا تاني.
دموع: أنا طلعت بريئه يا اسد أنا خلاص خلصت منهم ومبقاش حد هينت”قم مني تاني.
الكل رجع البيت ومبسوطين وعمله حفله بمناسبه رجوع وبراءة سما واحتفلوا وعاشوا مبسوطين مع بعض.
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عودة الماضي (دموع 2))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى