روايات

رواية عهد قاسم الفصل التاسع 9 بقلم فرح القصاص

رواية عهد قاسم الفصل التاسع 9 بقلم فرح القصاص

رواية عهد قاسم البارت التاسع

رواية عهد قاسم الجزء التاسع

رواية عهد قاسم الحلقة التاسعة

عهد بصدمه: ايييي؟؟؟
الكل بينظرلها بستغراب
ألين: هو اي الي ايي مالك مصدومه كدا لي؟؟
عهد بتلاحظ كرم بينظرلها من بعيد وبيغمزلها وهو مبتسم
عهد: انتي تعرفي منين؟
ألين بعصبيه: وانتي مالك اصلا
قاسم: هي مالها ازاي ياألين كرم بيكون ابن خالتها
ألين بتفاجا: ازاي وبتنظر لي كرم
كرم بإبتسامة: اي رايك في مفاجأتي قولتلك اني عاملك مفاجأ يعني مش بس بنحب بعض وكمان نسايب
ألين: بس كنت المفروض تقولي
كرم: هيبقا اسمها مفاجأه ازاي؟
قاسم: ألين تعالي معايا عايزك
ألين: حاضر وبتروح معاه
عهد بعصبيه: انت بتعمل اي؟؟ انت لو موقفتش لعبتك الحق*يره دي انا هقولهم كلهم علي حقيقتك
كرم: فكري اعمليها ومش انا بس الي هتأذي وانتي كمان
عهد: بجد والله؟؟ وده ازاي انت نسيت الفديوهات معايا؟
كرم: تؤ مش ناسي بس معايا كاميرات المرقبه اليوم الي جيتي في البيت واقدر افبركها عادي كدا زي معملت في التاني
عهد بنرفزه كانت راحه تضر*به بلقلم بيمسك ايدها
كرم بتحذير وعينه بتطلع شرار: لو فكرتي تعمليها تاني اول حاجه هكس*رلك ايدك تاني حاجه انتي عرفاها.. لولا البنت الي معاكي دي كنت كسر*تهالك
وبيلاحظ قاسم وألين دخلين
كرم بيسيب ايدها وبيضحك
ألين بغيره: بتضحكو علي اي ضحكونا معاكم
كرم: مفيش كنا بنستعيد زكريات زمان صح يعهد
عهد بتهز راسها بمعني ايوا وكانت مبتسمه نص ابتسامه
ألين: اممم وبتكلم كرم
قاسم بيلاحظها وهي بتمسح دموعها بيقرب ليها: مالك يعهد في حاجه
عهد: ها لا مفيش حاجه دخلت عيني مش اكتر
قاسم: متاكده
عهد: ايوا يقاسم هيكون في اي يعني
ألين بإبتسامة عريضه: كرم قاسم وافق تعيش معانا لحد مانعمل فرحنا وهنعمل خطوبتنا هنا
كرم بفرحه وبيروح يحضن قاسم: انا بجد مش عارف اقولك اي شكرا اويي ليك وبينظر لي عهد وهو مبتسم
قاسم: مفيش حاجه الين اختي الوحيده ومليش غيرها ومقدرش ازعلها
عهد: انا طلعه اغسل وشي يقاسم خد مني ميسان ثواني معلشي وبتطلع اوضتها
قاسم بشك: هي عهد من ساعت ماسمعت بالخبر مش علي بعضها لي اكيد في حاجه
***************************
قاسم بيدخل الاوضه وبيلاقي عهد قعده بتعيط
قاسم: عهد انتي بتعيطي
عهد بتسمع صوته بتمسح دموعها علي طول
قاسم: وانتي لمه تمسحي دموعك كدا مش هعرف؟
عهد: تعرف اي مفيش حاجه يقاسم
قاسم بيروح عندها ويلفها لي: في اي يعهد متقوليش حاجه دخلت عيني والكلام الفارغ ده عشان مش هياكل معايا قولي في اي
عهد: انا هقولك في اي بس مش دلوقتي
قاسم: يعني اي مش دلوقتي؟
عهد: يعني مينفعش دلوقتي يقاسم سبني كام يوم كدا
قاسم: عهد هو كان في حاجه بينك وبين كرم؟
عهد قلبها بيدق بسرعه بخوف: قاسم انت شاكك فيا؟
قاسم: تصرفاتك دي بدل علي كدا
عهد: يعني مش واثق فيا وممكن اي حد يخدعك بكلمتين وانت هتصدقه عادي
قاسم: اكيد لا طبعا بس.. وبتقاطعه
عهد: لو سمحت كفايه يقاسم انا مش عايزه اتخانق معاك ولا ليا مزاج انا هدخل اخد شاور وبتدخل الحمام
الباب بيخبط
قاسم: ادخل
الداده: استاذ قاسم ميسان بتعيط ومش راضيه تسكت خالص
قاسم: ليي من اي
الداده: مش عارفه عملت كل حاجه وبرضو مش راضيه تسكت
قاسم بضيق: اومال انتي لزمتك اي؟؟ وبيروح لي ميسان
***************************
عهد بتطلع من الحمام وميله رقبتها بتنشف شعرها وبتعدل رقبتها تاني بتلاقي كرم قاعد علي السرير وبيضحك
عهد بخضه وصدمه: وانت بتعمل اي هنا اطلع بره يحيو*ان
كرم: تؤ تؤ تؤ بدأنها شت*يمه؟
عهد: والله لو مطلعت بره هصو*ت
كرم: صوتي يلا انا مباخفش وانتي عارفه ده كويس
عهد: بس انا المرادي مش بهد*د
كرم بيقوم ويقرب ناحيتها
عهد بتوتر: لو قر*بت خطوا تاني هنادي لقاسم
كرم قر*ب منها اكتر وهو بينظرلها بسخريه
عهد بصو*يت: اعععااااا قااااااسمممممم… يقاااس.. كرم بيكتم صو*تها
عهد: امممممم.. وبتحاول تشيل ايدو
كرم كان مقر*ب منها جدا وضغط علي فمها بقوه
كرم: وريني هتصو*تي ازاي دلوقتي يحلوه وبيحرك ايدو علي شعر*ها… تعرفي ان شكلك وشعرك مُـبلل حلوه اويي ويعيونك الي شبه الغزاله وحشتني اويي
قاسم بيدخل الاوضه
قاسم بصدمه: عهد. كرم؟؟؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عهد قاسم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى