روايات

رواية عهد الاسود الفصل الأول 1 بقلم زهرة الربيع

رواية عهد الاسود الفصل الأول 1 بقلم زهرة الربيع

رواية عهد الاسود الجزء الأول

رواية عهد الاسود البارت الأول

رواية عهد الاسود الحلقة الأولى

قلعهم كل هدومهم عايز اختار حاجه حلوه المرادي قالها ببرود وهو بيدور حوالين صف بنات سنهم ميعديش ٢٠سنه
راجل شكلو بشع ومخيف قرب من البنات بضحكه مقرفه وقال…انت تؤمر يا ضرغام باشا وبص للبنات بغضب وقال..يلا يا بت انتي وهيه مسمعتوش يلا اقلعو
البنات كلهم ابتدو يقلعو ملابسهم قطعه ورا قطعه ماعادا واحده بس كانت صغيره قوي اقل من ١٧ سنة واقفه بتوتر وهيه بتفرك اديها بخوف
الراجل قال بزعيق..مش بقول اقلعي يا بت وضربها قلم قوي وقعت على الارض
البنت نزلت دموعها وقالت بتوتر وتلعثم….اا. ان .انا…انامش..مش.ممكن..اع..اعمل كك..ككده..لا
الراجل اتنرفز ولسه هيضربها وقف مكانو لما ضرغام قال بحزم..انتهي العرض ..اخترت خلاص.. هاتلي البنت دي ..عايزها
بقلم…زهرةالربيع
البنت اترعبت وبصتلو بزهول والراجل قال باستغراب انت متأكد يا باشا..دي على بال ما تقول كلمتين تكون انت زهقت ومشيت… وضحك بسماجه
ضرغام بصلو بحده وقال..وانا مالي بكلامها..مين قال انها هتنطق اصلا…وبعدين من امتي بتناقشني يا عزام..انا حر
عزام قال بخوف..اكيد حر ..وبراحتك يا باشا
ضرغام قرب للبنت ونزل لمستواها وبصلها بنظره مرعبه وقال..مبروك يا عروسه… اليله ليلتك..
البنت رفعت عنيها فيه برعب وكانت بتترعش ولسه هتتكلم قاطعها صرغام وقال بتحذير..اشششش..وفري طاقتك..هتحتاجيها في حجات اهم من الكلام ..وشدها من ايدها هيطلع بيها
بنت من البنات الي واقفه جريت عليه وقالت بدموع…وانبي يا بيه تسبها البنت دي غلبانه جات هنا بالغلط اصلا…خدني بدالها…ابوس ايدك سبها وانا هعملك الي انت عايزه كلو
ضرغام بصلها بسخريه وقال..للاسف..دخلت مزاجي…والي تدخل مزاجي لازم تدخل سريري…وبصلها بتقيم وقال…اشتغلي على نفسك يمكن اخدك المره الجايه
ضرغام قال كده وطلع وهو شادد البنت بقوه وهيه بتبكي ومرعوبه وبتحاول تفك ايده وبتضربو عليها بس من غير فايده
البنت الي كلمت ضرغام بصت لعزام بغضب ودموع وقالت..ارتحت كده..حرام عليك انا قولتلك متطلعهاش العرض ..قولتلي مش هيختارها اهو اخدها مبسوط
عزام قال …طبعا مبسوط..هيه من بقيه اهلي…وبعدين انتي زعلانه ليه يا حلوه كنتي عايزه تروحي معاه ولا ايه..شوفي يا شوق..الي زي ضرغام ده بيدفع كويس في البنات الخيبه الي زيها …ده رزق اتحدف علينا نقوله ل…ا وبعدين مالك ومالها هيه قريبتك
شوق قالت بدموع..مش قريبتي..بس هيه ملهاش في السكه دي..دي اتحدفت غصب…حرام عليك بقى مش كفايه انا ….ومشيت بحزن
عند ضرغام نزل من العربيه عند فيلا على البحر فخمه جدا وبص لواحد من الجارد في الجنينه بطرف عينه
الجارد اتقدم على طول شال البنت الي في العربيه بايد واحده بالنسبالو فراشه رغم انها كانت بتقاومو وبتضربو وبتزقو بكل قوتها
الجارد طلع بيها وعلى السلم كان فيه شاب صغير في عمر ال٢٥ سنه وسيم وشيك جدا… نازل من على السلم وبيلبس ساعتو واول ما شاف البنت والجارد شايلها وطالع بيها وبتصرخ وتضربو قال باستغراب…الله في ايه مين دي يا عواد…وبتصرخ ليه
عواد قال…مش عارف يا اسد باشا مش بتقول حاجه وبتصرخ وبس
اسد قال بزعيق…نزلها سبها حالا
عواد قال..بس يا باشا دي تبع..
بس قاطعو اسد وقال بزعيق…بقولك سبها ..نزلها يا عواد
عواد نزل البنت واسد بصلها وقال ..انتي مين يا شاطره
البنت رفعت عنيها ليه وكانت عيونها رمادي فاتحه تخطف القلب اسد اتجمد قدامها ملامحها كانت طفوليه رقيقه وجذابه جدا
اسد قال بزهول…يخربيت جمال امك.. انتي مين
البنت بصتلو بخوف وزقت الجارد ونزلت جري بسرعه البرق على باب الفيلا عايزه تطلع
عواد واسد اتفاجأو وجريو وراها بس قبل ما يوصلو للباب دخل ضرغام وهو شايل البنت ورماها بقوه وغضب على الارض وقال بزعيق وعصبيه..انا قولتلك ايه يا حيو،ان انت
البنت مسكت ضهرها وبقت تتألم من الخبطه وعواد خاف وقال…يا باشا انا اسف ده اسد بيه هو الي..
قاطعو ضرغام وقال بغضب…وانت بتاخد اوامرك مني ولا من زفت بيه
اسد اتسعت عنيه وقال..زفت..انا زفت
ضرغام قال بغضب…انا مش فاضي للعب العيال ده خد البنت وطلعها الاوضه واربطها في السرير… وبص للبنت بنظره ترعب وقال..علشان شكلها مش شطوره خالص وهتتعبني
البنت زحفت لورا برعب وعواد شال البنت غصب عنها وطلع بيها وهيه بتصرخ وبتزقو بس مش قادره عليه
اسد بص لطيفهم بزهول وقال…انا مش فاهم حاجه ..يا خدها على اوضتك يعني ايه..انت اكيد مش جايب الطفله دي للي في بالي اكيد مش زي البنات الي بتجبهم
ضرغام قعد على الكرسي بلامبالاه وقال..هتفرق ايه يعني عن غيرها
اسد قال باستغراب..تفرق ايه..ههه…دي طفله..انا بجد مش مستوعب..انت اكيد بتهزر
ضرغام قال..مش مهم تستوعب المهم تركذ وتنام بدري انهارده علشان معانا عمليه بكره الصبح ومحتاجك فيها
ضرغام لسه هيمشي اسد مسك ايده بسرعه وقال برجاء…ضرغام..سيب البنت حرام عليك دي صغيره..صغيره اوي ممكن تموت في ايدك و
ضرغام قاطعو وقال..وافرض ماتت يعني..هنزعل عليها مثلا…يلا زي ما قولتلك بكره هحتاجك بكره هنقابل اسامه…وانت عارف مين اسامه
ضرغام قال كده وطلع على اوضتو واسد كان بيبص لطيفه بزهول
في مكان تاني في اوضه نوم من الطراز القديم يشبه اوض الملوك قاعد شاب في التلاتينات وسيم جميل بملامح رجوليه جذابه بيدخن سيجار غالي على سرير مدهب
قاعده في حضنو بنت جميله في العشرينات لافه نفسها بملايه حرير رقيقه قالت…اسامه ممكن اسألك سؤال
اسام كان مغمض عينه وقال بلامبالاه..اممممم
البنت قالت …هو انت بتحبني ولا بتعمل كده علشان الي بينك وبين ضرغام
اسامه بصلها بابتسامه جانبيه وقال…اكيد لا يا عمري…طبعا…لازم تكوني متأكده..ان كل ده علشان ضرغام طبعا
بقلمي…زهرة الربيع
قال كده وبقي يضحك ويلبس هدومه باستهزاء
البنت اتنهدت وقالت..تمام يا اسامه براحتك ..العب بمشاعري قد ما تقدر..كل ده لانك عارف قد ايه بحبك
اسامه اتنهد وقال..ومين قال اني مش بحبك يا سيلا اكيد بحبك انتي عندي زي رافيل بالظبط ..بس طبعا هو اوفى…. وشاور بايده لكلبه الاليف فجري عليه
سيلا قامت بضيق من سخريتو المتكرره وقالت..ماشي يا اسامه انا الغلطانه اني بجيلك اصلا
لسه هتمشي مسك ايدها وقال بجديه ..المهم..بكره هقابلو هو واسد….علشان معاد التسليم..الليله دي تكوني معاه..عايز اعرف اذا ناوي على غدر انا مش بأمنلو ابدا
سيلا بصتلو وقالت باستغراب ..هو انت كده خلاص نسيت كل الي كان بينكم وهتشتغل معاه
اسامه وقف وبص من اطلاله القصر وقال بغضب ..مستحيييل…لو نسيت اسمي ..مش هنسي الي عملو ومجهزلهم مفاجأه هتعجبهم اوي
في اوضه ضرغام كانت البنت مربوطه على السرير من الاربع زوايا ودخل ضرغام وبصلها بسخريه وقال…مش كنا نسمع الكلام احسن من الربطه دي
البنت بقت تبكي زي الاطفال وضرغام قرب منها وقال بغضب..اششش انا بكره العياط ..وبكره الدموع…تمام اهدى وخليكي عسوله كده علشان نتفاهم
البنت هزت راسها بالموافقه بخوف وضرغام ابتسم بطريقه مخيفه وقال..برافو عليكي..ودلوقتي بقى
هتقلعي الي مرضتيش تقلعيه هناك
البنت بصتلو برعب وضرغام بدون مقدمات قطع هدومها بعن،ف ووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عهد الاسود)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى