روايات

رواية عهد الادهم الفصل الثاني 2 بقلم نورا فريد

رواية عهد الادهم الفصل الثاني 2 بقلم نورا فريد

رواية عهد الادهم الجزء الثاني

رواية عهد الادهم البارت الثاني

رواية عهد الادهم الحلقة الثانية

ادهم بعصبية.. اتجوز واحدة مش عايزها و بعدين دى بنت مراتو
الاب.. بس انا مش بتكلم على بنت مراتو انا بقول على بنتو
الام بشهقة.. عهد…. دى مجنونة و مفتش تربية دى تبقا ام ازاي
الاب.. تعال نتكلم في مكتبي
و في مكتب
الاب.. انا عارف ان الموضوع صعب عليك بس مش معقول ها توقف حياتك انتوا الاتنين محتاجين بعض و بعدين البنت مش وحشه لدرجة هى ملقتش اللى يكون جانبها ابوها متجوز و امها كمان
ادهم.. اتجوز و احبها و تموت ده لو لحقت اتجوزها و بعدين انا في مهمة صعبة مش عايز اللى حصل لى مليكه يحصل لى غيرها
الاب.. و انت بقا دخلت في قضاء ربنا مليكة ماتت علشان ده عمرها و خلص
ادهم.. بس انا معرفش اللى بتتكلم عنها دى و بعدين ما يربيه هو انا مالى بكل ده
الاب.. لانك ادهم السيوفي اللى مفيش حاجة تصعب عليها
ادهم بعصبية.. هووو يعني صاحبككك معرفش يربيه ف ألبسها اناا
الاب.. صوتككك يا ادهم و بعدين البنت بجد في خطر و لازم تنقذها
ادهم.. خطر من مين و أنقذها من ايه
الاب.. تنقذها من نفسها عرفت دلوقتي ما تحبهش بس بجد البت محتاجة مساعدتك …. قولت ايه
ادهم.. ماشى يا حاج بس مساعده مش اكتر لكن حب و رسمي ف انسوا عن اذنك
و ذهب ادهم بغضب
الاب بابتسامة.. ها تحبها يا ادهم ها تحبها اوى كمان
أما في ڤيلا بابا عهد
ميس بعصبية.. يعني ايه يا مامييي بعد ده كله يجيلها هى عهد عهد دى دى واحدة ضايعة دى دى فاشلة فاشلة
الام .. خليها تتجوز و تغور عننا
ميس .. يقوم يجي ليها ادهم السيوفي ادهم …. يعني ظابط اد الدنيا يتجوز واحدة زى دىىىىى ليه كتير كتير عليها
الام.. تصدقي معاكي حق و انا مستحيل اسمح لي الجوازة دى تتم
ميس.. بجد يا مامى
الام.. بجد يا قلبي يلا روقي و خليه يشوفك البنت الهادئة العاقلة
ميس.. شور
و يضحكوا الاتنين أما عند عهد
عهد بعصبية.. نو وى ده يحصلللللل انتوا اتجننتووووو
الام.. اخرسييييي بنت ااايه فاكرة أن محدش قادر عليكى لا فوقي و اللى عايزينو هو اللى ها يحصل سمعةةةة
عهد.. لا مش سمعة و اتفضلوا اطالعو بره بيتىىى
الاب.. ما هو مبقش بيتك يا عهد احنا سحبنا منك كل حاجة و برضو ها تتجوزي ادهم
عهد.. و يا تري مصلحتك ايه في جوازى من ادهم
الام .. انى ها خلص منك و من كلامك السم تعرفى اول مرة اشوف ام تتمناه ان بنتها ت**موت
عهد نظرة لى ابوها بابتسامة.. و انا موافقة يا بابى بس ياريت في اسرع وقت
الام.. طب و حمزة
الاب.. انا اديد لى الرجل كلمة انا ابوها و عارف مصلحتها فين و مع مين
عهد.. البيت بيتكم عن اذنكم لانى مستعجلة و لازم انزل باى باى
و ذهبت عهد من المنزل و ذهبت لى النايلاكلاب و قعدت ترقص و تغني بى منتهى الحزن أما عند ادهم فهو مش طيق نفسه ولا طيق حد
و في اليوم التالى ذهب ادهم و اهله لى طلب عهد طبعا كان في منزلها لانها لا طيقة امها ولا طيقة ابوها ولا طيقة العريس نفسه
عهد ببرود.. اتفضلى يا طنط
مامت ادهم.. شكرا يا حبيبتي
عهد.. اتفضل يا انكل
بابا ادهم.. شكرا يا بنتى
عهد و هي نفسها دتلق الصينية عليه .. اتفضل
ادهم بارف.. شكرا
و شرب ادهم القهوة.. كحح كحح
بابا ادهم.. انت كويس
ادهم.. ايه ده
عهد.. ملح و شطة في القهوة انا شوفت في المسلسلات التركيه بيعملوا كده قولت اجرب 😂
بابا.. هههههه محصلش حاجه انتى خوفتي ليه هو كويس اهو مش كده يا ادهم
مامت عهد .. بس مش قليل شهرين
عهد.. بس انا عايزة فرحي يبقا بعد اسبوع
مامت عهد بغضب.. اااانتى
بابا ادهم.. اللى انتى عايزاه تحت امرك يا بنتى
مامت ادهم.. مبروك يا حبيبتي
عهد تنظر لي امها بابتسامة.. الله يبارك فيكى يا مامي
و تمت الخطوبة على خير و بعد مرور أسبوع
و بعد مرور أسبوع اخيرا تم زواج ادهم و عهد و طبعا كانت زى القمر الفستان الابيض و تسريحة هادية و التاج كانت قمر اوى
و في قصر السيوفي في المكتب
الاب.. صدقيني اللى عملته ده الصح يا ادهم
ادهم.. اتجوز عن رغبتى وحدة بلا عقل زى عهد و صح صح في ايه يا حاج
الاب.. مع العشرة و الايام ها تفهم ان دى انسب وحدة ليك و ها تحبها
ادهم.. بعد اللى شفتو في الفرح مستحيل
الاب.. و انا بقولك ها تحبها و بكرا تشوف
ادهم.. تصبح على خير يا حاج
الاب.. و انت من اهلو
و ذهب ادهم لى غرفته
ادهم بصدمة

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عهد الادهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى