رواية عنيدة الادهم الفصل التاسع 9 بقلم هنا
رواية عنيدة الادهم الجزء التاسع
رواية عنيدة الادهم البارت التاسع
رواية عنيدة الادهم الحلقة التاسعة
أسيل بصدمه: عمرو!!!
معاذ: في حاجه ي اسيل
أسيل بارتباك: ها لا مفيش
ايه: مين عمرو
أسيل: عمرو مين
ايه: انت الي قولتي
أسيل: اااه ده بطل روايه كنت بقرأها الصبح
معاذ بسخرية: و ده وقت روايات
أسيل: معلش،بس افتكرته علشان كان بتاع مافيا و كده
ايه: اسمها ايه الروايه
أسيل بتوتر : مش فاكرة لما نروح ابقى اشوفه
ايه: و البطل عاوز ينتقم من البطله علشان عربياتهم خبطوا في بعض و ضربتوا بالقلم و هو طبعا لم يجرء مخلوق على لمسه و هي ضربته فيخطفها برده و ينتقم منها بعدين يحبها
أسيل بتفكير: لأ لأ كان عاوز ينتقم من بباها فيها فخطفها و عذبها و بعدين حبها
معاذ: انتوا اخدين بالكوا انكوا في مهمه و مكان مش آمن و ممكن نتمسك بسببكوا
( دول انا و صاحبتي في الدرس)
أسيل: و احنا كنا كلمناك
معاذ بغضب و همس: اسيييل ده مش وقت ولا مكان الهبل بتاعكوا فهمتي
آيه: خلاص ي عم انت هتأكلنا آسفين
معاذ: شايفين إلى هناك دول و الصناديق الي معاهم هي دي إلى فيها البضاعه اول م يجمعوا هنطلع و نمسكهم
ايه و أسيل: تمام
معاذ: نووور ساكته ليه م تردي
نور: الصناديق الي معاهم فاضيه ع فكرة
معاذ بسخرية: و عرفتي منين
نور: الصندوق حجمه كبير و المفروض اتنين على الأقل يشيلوا لو في حاجه بس واحد بس الي شايل الصندوق
معاذ بمقاطعة: مش يمكن الحاجة خفيفه ي ست فلحوسه
نور: سبني اكمل كلامي، البضاعه الحقيقة هتتسلم في مكان تاني علشان الصناديق الي هنا فاضيه
معاذ: عرفتي أنها فاضيه منين
نور: لو انت كنت ركزت كنت شوفت لما الصندوق وقع هو رفعه بإيد واحده و بعدين مسكه حلو
معاذ: مش يمكن الراجل قوي و الصندوق مش تقيل اوي
أسيل: كلامها صح انا شوفته بس مركزتش و احنا بنكلم
معاذ: طب دلوقتي احنا هنبلغهم بره ازاي و كمان طول م البضاعه مش هتتسلم هنا هما بيعملوا ايه
أسيل: معرفش بس اكيد حد عرفهم إن احنا عرفنا المكان
معاذ: يعني في خاين هنا
أسيل: اه،بس مين و مصلحتوا ايه
عند مازن راح لريماس بيتها
مازن: عامله ايه ي طنط و حضرتك ي عمو
والد و والده ريماس: بخير ي ابني الحمدلله
مازن: و انتي ي بطه عامله ايه
(بطه اخت ريماس الصغيرة)
بطه: الحمدلله ي ميرو
مازن : هي مش هتنطق ال ز و لا اي ي طنط
والده ريماس: شكلها مش هتنطها ابدا دي كل حروفها واقعه
مازن: هي ريماس فين مش هتطلع
والدها: مش راضيه تشوفك و بتقول مش عوزاك و مش قايله ليه
مازن: والله هي فهمت غلط ي عمي
والدها بصرامه: طب فهمنا انت
مازن: والله ي عمي دي زميلتي في الشغل و كانت عاوزة مساعده في ورق و انا ساعدتها
والدتها: و ايه الي يزعلها في كده
مازن: بصراحه انا غلطان و عارف انو مكنش المفروض اروح مع زميلتي كافيه بس برده مكنش ينفع اني اقولها لا و احرجها
والدها: مش عارف اقولك ايه
مازن بحزن: متقولش ي عمي انا هستأذن دلوقتي و هاجي مرة تانية إن شاءالله
والدها: إذنك معاك ي ابني
مازن: هي بطه فين
والدتها: شكلها دخلت استنى هناديها…دخلت جابتها و طلعت
مازن: عارفه جبتلك معايا ايه ي بطه
بطه بحماس: ايه
مازن: جبتلك شوكلاته و دبدوب
بطه: هاااااااااااااا
مازن: عجبوكي
بطه: اه اوي
مازن أخرج ورقه من جيبه : طب ادي دي لريماس من غير م حد يشوفك ماشي
بطه بهمس : اسطا بس عاوزة 50 جني الاول
مازن: ليه ي اختي مانا جايبلك شوكلاته و دبدوب
بطه: خلاص براحتك هادي الورقة لبابا
مازن طلع فلوس من جيبه: لا خلاص امسكي
بطه: كان من الأول صنف يخاف ميختسيس
مازن: انطقيها صح الاول ي اختي ،منك لله ي ريماس خليتي اختك تشمت فيا
بطه: اسكت بقا
مازن: حاضر و مشى
بطه دخلت لريماس
بطه: امسكي ي اختي بعتلك دي
ريماس: ايه دي و بعدين هو الي في ايدك ده منه؟!
بطه: اه جابهم علسان اديكي الورقة من غير م حد يسوف سكله هيصالحك
ريماس: طب هاتي الورقه و امشي
بطه: اوووف طيب امسكي و انا هروح آكل سوكلاتي
ريماس: روحي ي اختي
بطه: صالحيه الواد لقطه بيجيبلي سوكلاته ع طول
ريماس: انطقيها الاول صح قال صالحيه بيجيب شوكلاته قال غوري من وشي
بطه: انا ماشيه اصلا مترقيش و مشت
ريماس بتفتح الورقة و بتقرأ المكتوب{ زعلانه مني و مش عاوزة تشوفني أو تردي عليا و عملتي لي بلوك صح ازاي هان عليكي تنامي و انت زعلانه مني انت فهمتي غلط والله انا بحبك انت و مفيش غيرك في قلبي ي رموستي يعني في حد يسيب القمر و يبص للبت دي او الملزقه دي زي م أسيل بتقول عليها انا عارف انك هتصالحيني ده انا ميزو حبيبك ي قلبي انت على فكرة مفيش زيك في الوجود الطيبة و الجدعنه اتجمعوا فيكي انت……انت وردة و كون بيلمع و قلب فيه فراشات كتيرر……..ضحكتك عصافير بتغني……..بحبككك قد الكون كله ي رموستي انا اسف ❤️❤️❤️ } ريماس ضحكت جامد و قالت : و انا بحبككك اكتر ي ميزو و مصدقاك بس كان لازم ادايقك شويه علشان متعملش كده تاني
عند أسيل
نور: مس مهم دلوقتي نعرف مين قد م هو مهم نخرج من هنا علشان ده فخ و متخطط له
معاذ: قصدك انو دي خطه منهم علشان يمسكونا
نور: طلعت بتفهم
ايه: طب هنخرج ازاي و هما زي النمل كده في كل حته شكلنا هنتمسك
أسيل: متقوليش كده هنخرج إن شاءالله
معاذ: محدش فيكوا لاحظ حاجه
أسيل و ايه و نور: زي ايه
معاذ: زي أن الصور الي ادهم باشا وراها لينا مش زي دول و دول كتير و العصابه كانت صغيرة
ايه: صح
أسيل: يعني احنا في مكان غلط و لا دي خطه منهم علشان يوقعونا و يمسكوا ادهم باشا
نور: لا مظنش إن هدفهم ادهم باشا علشان اكيد هما عارفين أن ادهم باشا مش غبي علشان يدخل هو من ورا و يسيبا نراقب احنا من قدام
ايه: لا بالعكس كان المفروض يدخل هو و يسبنا بس شكله خايف على نفسه يتمسك
نور: لا بالعكس لما احنا هنطلعلهم هنا لو كان في بضاعه كانوا هيحاولوا يهربوها قبل م يفكروا يمسكونا ف ادهم باشا اختار انو يبقى هو بره علشان لو احنا مقدرناش هو يمسكهم
ايه : طب هنهرب ازاي
: و عاوزين تهربوا ليه هو دخول الحمام زي خروجوا
أسيل و ايه و نور صوتوا جامد
: لأ لأ لسه بدري بتصوتوا ليه دلوقتي
معاذ قام و طلع مسدس من جيبه: قوموا اقفوا و طلعوا اسلحتكم
قاموا و طلعوا اسلحتهم
: تؤ تؤ كنت فاكر إن الي بيشتغلوا في المخابرات اذكيه بس شكلي غلطت انت فاكر انك هتقدر على ثلاثين اربعين راجل انت و البتين الي معاك غبي
معاذ: احنا هنطلع من هنا و مش هنبلغ عنكم
: مش بقول اغبياء ، عموما احنا مش عاوزينك انت احنا عاوزين أسيل مين فيكوا أسيل
…………………
:ردوا ي إلا كلكوا هتموا
أسيل: انا اسيل
معاذ: ي غبيه
بيمد ايده علشان يشدها بس بيسمع
*: انت اتجننت علشان تلمسها
:اسف ي باشا
أسيل واقفه مش بتنطق من الصدمة
*: عينك في الأرض منك ليه
_______________________________
تفتكروا مين الي جه؟!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عنيدة الأدهم)