روايات

رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2 الفصل العاشر 10 بقلم سوو

موقع كتابك في سطور

رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2 الفصل العاشر 10 بقلم سوو

رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2 الجزء العاشر

رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2 البارت العاشر

عندما يقع الوحوش في العشق 2
عندما يقع الوحوش في العشق 2

رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2 الحلقة العاشرة

مراد:كان فى حاجه كدا عايزة اقولها ليكى
نور بفرحه:اتفضل انا كلى اذان صاغيه
نور بعدت على العربيه ووفقت جمبه وكان جمبها طريق للعربيات
مراد:نور انا ب……… نوور حاسبي نوووووووووور
مراد لسه هيعترف بحبه شاف عربيه جايه بسرعه رهيبه وقريبه اوى من نور مراد شد نور لحضنه بسرعه وبص على العربيه بس مشافش مين اللى سايق مراد بص على نور اللى فى حضنه كانت بتترعش من الخوف
مراد بعدها من حضنه:نور انتى كويسخ
نور هزت راسها باه
هنا وفارس شافو المشهد من اوله وجم بسرعه عليهم
هنا:نور انتى كويسه ياحبيبتى
نور بعدت عن مراد:الحمدلله
فارس:لو حاسه بحاجه نروح المستشفى بسرعه
نور:لالا انا كويسه صدقونى..شكراا بجد يامراد
مراد:اهم حاجه انك كويسه
نور ابتسمت لمراد:الحمدلله
فارس:ياخسارة الايس كريم اللى وقع على الارض
نور:فين
هنا:لما شوفنا العربيه جايه عليكى جرينا بسرعه ووقع مننا الايس كريم
مراد:مش مشكله تعالو نجيب تانى
فارس:يلا
نور:لالا خلاص مش عايزة
مراد:لا هنروح انا وفارس نجيب وانتى وهنا ادخلو العربيه
البنات:حاضر
الشباب جابو الايس كريم وركبو العربيه وكلو سوا وبعد كدا مراد قال هيوصل نور وفارس هيوصل هنا
___________________
عند البنات فى المستشفى فيروز وكارما خلصو العمليه وكالعاده نجحو وراحو على المكتب
فيروز:ااااااااه رقبتى وجعتنى اوى
كارما:وانا رجلياااا
فيروز:تشربي ايس كوفى
كارما:ياريت ده وقته
فيروز:هطلب من المطعم اللى قدامنا
كارما:واطلبى لملاك ولين
فيروز:طبعااا انا اقدر انساهم
بعد شويا الباب اتفتح ودخلت ملاك ولين
ملاك:مش حاسه برجليا يابنات هموت
لين:وانا ضهرى
فيروز:وانا رقبتى
كارما:وانا رجليا
البنات بصو لبعض وضحكو بصوت عالى
ملاك:والله اللى يسمعنا يقول ايه
فيروز:عادى هيقولو شيخوخه مبكره
كارما:على رايك والله
ملاك:على رايك انا بشتكى من ضهرى اكتر من ملك والله
فيروز:ونبي لاقولها انك بتقرى عليها
لين:دى كانت علقتها على باب الفيلا
الباب خبط
فيروز:اتفضل
دخل الشاب اللى جايب الايس كوفى من المطعم وحطوه قدامهم وفيروز دفعت الحساب والشاب خرج
ملاك:ونبي جاى فى وقته
لين:تصدقى وانا بمر على الحالات كان نفسي فيه اوى
فيروز:يلا عدو الجمايل بقي
كارما:انتى حبيبتنا ياروزة
ملاك:مين اللى مشهيصنا مين
كارما ولين بصوت: فيروز
ملاك:مين اللى مدلعنا مين
كارما ولين:فيروز
فيروز:كفايا كفايا خلاص انا كدا هتغر
كارما:تعرفى ان دمدومه دايما كانت بتحكيلى ان حياه كان ام ليهم مش صاحبتهم وانتى زيها اوى ياروزة انا بموت فيكى
ملاك:وانا بعشقك انتى وحياه
لين:طب يلا حضن جماعى بقي
كلهم حضنو بعض
ملاك:يلا نوثق هذه اللحظه
طلعت الفون وفضلو يتصورو كتير
فيروز:يلا نروح بقي هموت وانام
ملاك:مش هنخرج بليل زى ماتفقنا
كارما:بس احنا تعبانين اوى النهارده
لين:احنا كل يوم تعبانين بس ننزل نتفرج على الفساتين
كارما:على رايك ده لسه اسبوع بس
ملاك:ايوا عشان نعرف هنجيب ايه
فيروز:ونجيب الحاجات اللى نقصانا
البنات:قشطاااااا
_________________
عند الشباب اتجمعو فى اوضه الاجتماعات مع اللوا شاكر وبدأ يشرحلهم المهمه الجديده وانا الشباب هيتقسمو قسمين قسم لازم يسافر فرنسا وقسم هيتابع هنا واتفقو ان فهد واسر هيسافر وعدى وكريم هيفضلو هنا
اللوا شاكر:تمام ياشباب ربنا معكو المهمه دى مش سهله
اسر:ان شاء الله خير ياسياده اللوا
شاكر:تقدرو الوقت تمشو عشان تحضرو نفسكو
كريم:يحضرو نفسهم لسفر
شاكر:لا لكتب كتابكو طبعاا السفر هيبقي بعد كتب الكتاب ان شاء الله
عدى:ان شاء الله
الشباب كل واحد راح على بيته
___________________
مراد وصل نور لحد البيت:نور انتى كويسه اكيد
نور:الحمدلله والله
مراد:طيب هتقولى للوحش
نور:لا مش هقول عشان ميقلقوش وانا كويسه يعنى
مراد:هو عمر بقي بيجى الكليه
نور خافت تقول لمراد على نظرات عمر ليها النهارده
نور:اه كان موجود النهارده
مراد:عملك حاجه
نور:لا لا بالعكس بقي مسالم جدااا بعد العلقه بتاعتك
مراد ضحك عليها
نور:احم صح انت كنت بتقولى حلجه ساعه العربيه
مراد:وقت تانى يانور
نور:مينفعش الوقت
مراد:لا مرة تانيه يلا روح ارتاحى
نور لسه هتنزل مراد نادى عليها
مراد:نور
نور:نعم
مراد:اجازتى هتخلص بكرة
نور بحزن:يعنى هترجع الكليه تانى
مراد:ان شاء الله بكرة
نور:ربنا معاك
مراد:ابقي خدى بالك من نفسك يانور وهابقي اطمن عليكى على طول
نور:حاضر
نور نزلت من العربيه ومشت شويا زلفت بصت على مراد اللى عينه عليها وابتسمت ليه ودخلت الفيلا ومراد مشي
_____________
لين وصلت بيتها ودخلت
حور:حمدلله على سلامتك ياحبيبتى
لين:الله يسلمك ياحورى
حور:اطلعى غيرى على ماالاكل يجهز
لين:انا هاكل وانام شويا وبليل هخرج مع البنات
حور:حاضر ياحبيبتى
________________
ملاك دخلت البيت:يااهل البيت ياناس ياللى هنا
ملك:انتى مينفعش تدخلى من غير دوشه
ملاك باستها:لاااا
ملك:يلا غيرى بابا وفارس جايين فى الطريق عشان نتغدا سوا
ملاك:حاضر وصح انا بليل هخرج مع البنات هننزل نتفرج على الفساتين
ملك:ربنا يفرحكو يارب
____________________
كارما وصلت البيت كان فارس وهنا واقفين بره
فارس:اهلا بالعروسه
كارما:ازيك يافارس
فارس:انا تمام انتى عاملة ايه
كارما:بخير الحمدلله.اومال انت واقف بره ليه تعال ادخل شويا
فارس:شايفه اختك ذوق ازاى انتى عبرتى تعزمى عليا
هنا:مانا عارفه انك هتقولى لا اعزم ليه بقي
فارس:ياشيخه حتى لو عزومه مركبيه عادى يعنى
كارما:انت هتسافى امته يافارس
فارس:بكرة وان شاء الله نيجى على كتب الكتاب ونرجع تانى
كارما:ربنا معاك
فارس ودعهم ومشى وهنا كانت زعلانه
كارما:خلاص ياهنونه بقي دى اخر سنه وبعدها هيفضل قدامك على طول
هنا:يلا ندخل
هنا وكارما دخلو
ديما:حمدلله على السلامه يابنات
البنات:الله يسلمك يادمدومه
ديما:غيروز يلا يكون بابا وصل وناكل سوا
البنات:حاضر
كارما:صح يامامى انا هخرج مع البنات نشوف الفساتين
ديما:ماشي ياحبيبتى
كارما:ماتيجى معانا ياهنون
هنا:لا انا هابقي انزل انا ونور سوا
كارما:تمام ياهنونه
____________________
فيروز وصلت البيت كانو كلهم موجودين
فيروز:السلام عليكم
كلهم:وعليكم السلام
حياه:يلا ياروزة غيرى بسرعه عشان ناكل سوا
فيروز:حاضر
فيروز غيرت ونزلت وقعدوا كلهم على السفره
فيروز:بابي انا هخرج مع البنات هننزل نشوف الفساتين
سيف:حاضر ياحبيبتى بس بلاش تاخير والحرس معاكو
فيروز:حاضر
سيف متابع نور اللى باين عليها الزعل وعارف سببه ان مراد هيسافر واسر اللى باين عليه الخوف والقلق لاول مرة
خلصو اكل وكل واحد راح على اوضته
_______________
فيروز نامت شويا قبل مايخرجو فونها رن برقم ملاك
فيروز:امممم
ملاك:انتى نايمه فوقى يافيروز يلا
فيروز:لسه بدرى يابنتى مش قولنا هنخرج ٦ الساعه لسه ٤
ملاك:مانتى لو نمتى مش هتقومى فوقى بقي
فيروز:ساعه واحده والله وانا كنت لمامى تصحينى
ملاك:حاضر يافيروز اياكى بقي تروح عليكى نومه
فيروز:متخافيش
فيروز قفلت معاها وكملت نوم فونها رن تانى ردت من غير ماتشوف الرقم
فيروز:يوووووه ياملاك مش هتبطلى زن يابنتى تعبانه والله قولتلك ساعه وهصحى وننزل على طول
فهد:احم احم
فيروز قامت قعدت بسرعه وبصت على الفون لقيته رقم مش متسجل
فيروز:مين معايا
فهد:معقول فى واحده تنسي تسجل رقم خطيبها بذمتك خلصت قبل كدا
فيروز هزت راسها بلا
فهد ضحك
فيروز:بتضحك على ايه
فهد:عليكى اكيد هزيتى راسك مش كدا
فيروز:انت عرفت ازاى
فهد:عيب عليكى خطيبك المقدم فهد مش اى حد
فيروز:ايه الغرور ده كله
فهد:لا ابداا مش غرور بس ثقه
فيروز:قولتى ثقة
فهد:قوليلى انت عامله ايه
فيروز:انا كويسه
فهد:كذابه
فيروز:نعم مين دى الكذابه
فهد:انتى مش لسه قايله انك تعبانه
فيروز:اااه لا ده شويا تعب كان عندى عمليه صعبه النهارده
فهد:سلامتك من التعب يافيروزتى
فيروز:احم انت عامل ايه
فهد:بقيت كويس اوى لما سمعت صوتك.صح انتى نازله راحه فين مع ملاك
فيروز:هننزل نشوف فساتين الكتب الكتاب
فهد:امته بقي يجى اليوم ده وتبقي على اسمى
فيروز:قريب ان شاء الله
فيروز جالها مكالمه من كارما
فيروز:احم فهد
فهد:ياعيون فهد
فيروز:كارما بترن عليا عشان نجهز
فهد:حاضر روحى اجهزى وخدى بالك من نفسك
فيروز:متقلقش بابا قايم بالواجب ومعانا الحراسه كمان
فهد:طبعا من بنت الوحش .يلا روحى عشان متتاخريش عليهم
فيروز:حاضر
فهد قفل مع فيروز وبعت للشباب ان البنات نازلين واتفقو انهم يقابلوهم فى المول وكلمو الوحوش واخدو منهم الاذن عشان يقابلو البنات
_______________
سيف واقف فى مكتبه قدام الشباك اللى قدام الجنينه وشاف اسر قاعد تحت شجرة وباين انه مضايق من حاجه راح يشوف ماله وهو خارج قابل فيروز نازله
سيف:خارجه ياروزة
فيروز:اه ياحبيبي
سيف:العربيه مستنياكى بره وفيها الحرس
فيروز:حاضر يابابي
فيروز خرجت وسيف راح قعد جمب اسر اللى اتفاجأ بسيف
اسر:ايه ياوحش غريبه سايب حياه وجاى تقعد معايا
سيف:قولت اجى اشوف ابنى اللى متغير وسرحان ومش عارف ماله
اسر:انا كويس يابابا متقلقش
سيف:بدام قولت بابا يبقي فيك حاجه مالك بقي ومتحاولش تخبي عنى عشان هعرف يعنى هعرف
اسر بتنهيده:خايف اوى
سيف:من ايه انت عمرك ماقولتها
اسر حكاله على المهمه وانه هيسافر تانى يوم كتب الكتاب
سيف:زيها زى اى مهمه طلعتها قلقان ليه بقي
اسر:ناس اللى رايحين ليهم دول مش بيرحمو يابابا انا خايف اكتب الكتاب واسافر يحصلى حاجه كدا كارما هت..
اسر حط ايده على وشه ومقدرش يكمل
سيف شده لحضنه وطبطب عليه
اسر:خايف على حياه و اخواتى وكارما
اسر بعد عن حضن سيف:خلينا ناجل كتب الكتاب لبعد ماارجع من السفر
سيف:مافيش حاجه هتتاجل وانت هتسافر وترجع بسلامه يلا قوم فهد كلمنى وقال انه هو والشباب هتقابلو البنات فى مول عشان تختارو سوا لبس كتب الكتاب
اسر:هو كلمنى بس مش عايز اروح
سيف:روح فرح كارما زى البنات الحاجات دى بتفرق معاهم بس كلم زين الاول
سيف:حاضر
اسر كلم زين واخد الاذن منه
____________
البنات وصلو المول واتفاجو بالشباب هناك وفرحو اوى واختارو الفساتين والبدل واتعشو كلهم سوا وقضو وقت جميل مع بعض وكل واحد وصل اميرته على بيتها….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يقع الوحوش في العشق 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى