روايات

رواية عندما يعشق سليم الفصل الثالث 3 بقلم بسملة طارق

رواية عندما يعشق سليم الفصل الثالث 3 بقلم بسملة طارق

رواية عندما يعشق سليم الجزء الثالث

رواية عندما يعشق سليم البارت الثالث

رواية عندما يعشق سليم الحلقة الثالثة

نزلت سدره واحمد معاها وفي نفس اللحظه كان كريم واقف في البلكونه ضحك بي خبس و دخل همس لي مروه في اذنها مروه ضحكت بي خبس هيا الاخره
مروه بتمثيل: ما تيجي ي محمد ي اخويا نقف في البلكونه نشم هوا ونستني المحروسه
محمد وافق الانه حس انه فعلا محتاج لي هوا
محمد دخل هوا و مروه البلكونه ولصه بيبص ~~~~~~
في نفس اللحظه كانت سدره علي بابا العماره هيا و احمد
سدره: شكرا جدا ي استاذ احمد
احمد: لا شكر علي واجب احنا اللي متاسفين
سدره ودعت احمد ودخلت العماره ~~~~~~~~~/~~~~~محمد ي بنت ال🐶ولسه هيفتح الباب لقي سدره في وشه جبها من شعرها
مروه بتولع الجو: والا لسه بدريي ست الحسن والجمال
منه طلعت علي الصوت وشافت محمد ماسك سدره جرت وحاولت تفك
منه وهيا بتحوش محمد: اي اللي حصل بس ي بابا
كريم: الاستاذه ماشيه مع واحده وموصلها كمان شوفتي البجاحه
منه: سدره عمرها ما تعمل كده
محمدبتعب: واديها عملت ي خساره محمد مسك قلبه وقعد علي الكنبه سدره جرت عليه ومنه ومروه
سدره بدموع: والله ي بابا مش زي ما انت فاكر خالص
مروه: احنا اللي شوفناه ميقولش غير كده يشريفه
منه بدموع علي محمد الذي يعاملها كا ابوها
منه بصوت عالي: مش وقتههه يمااما هوا بابا قفل عينه ليي وبتعيط سدره ازدادت عياط
مروه لي كريم: اطلب الاسعاف بسرعه ي كريم
كريم راح يطلب الاسعاف بسرعه
الاسعاف جات ونقلت محمد للمستشفي وسدره فضلت ماسكه السرير ورفضت تسيبه
سدره بدموع وحزن علي ابوها: قوم ي بابا والله هقولك علي الحقيقه انا مظلومه
محمد دخل غرفه الاستقبال بسرعه والدكتور منع اي حد. يدخل كلهم وقفوا بره
سدره: يارب قومهولي بالسلامه انا ملوش غيره
منه فضلت جنب سدره ومسبتهاش خالص وطول الوقت ماسكه المصحف وبتدعي مره حوال ساعه ومحدش يعرف حاجه ولكن الدكتور خرج سدره وكلهم جروا عليه
سدره بدموع: اي ي دكتور بابا كويس صح هيقوم هاا
الدكتور: اهدي ي انسه وهوا والله المريض عنده ازمه قلبيه واحنا عملنا اللي نقدر عليه واحنا ملناش غير انه ندعيله يقوم بالسلامه
سدره قعدت تعيط ومنه جنبها ومروه ولا دمعه نزلت منها نقلو محمد العنايه ~~~~~~~~~~~~~~~~~~عند سليم كان في البسين داده سميه دخلت وادتله التلفون وطلعت سليم رد
المتصل: بقي كده يسليم تيجي الشركه ومتعديش علي جدك ي اخي
سليم: والله يجدي هوا انا جيت كام ساعه ورجعت القاهره تاني عشان كان فيه مشكله
جد سليم ويدعي حسين الاسيوطي): هعدهالك المرادي بس المره الجايه اتمني تيجي انت ومراتك بقي يبني
سليم: تاني ي جدو الموضوع ده
حسين: يبني انا عاوز افرحك بيك
سليم: انا مش بفكر في الموضوع ده خالص يجدو وانت عارف كده
سليم: نفسي اشيل عيالك قبل ما اموت ي سليم
سليم: بعد الشر عليك يجدو ربنا يديك طوله العمر
حسين: محدش ضامن عمره يبني اوعدي انك هتفكر في الموضوع ده
سليم: حاضر ي جدو
حسين قفل واطمن شويه الانه تعب من الكلام مع سليم في هذا الموضوع
وسليم قفل مع حسين وكمل سباحه وكان فيه موضوع شاغل باله ~~~~~~~~~~~~~~~~عند سدره نامت علي الكرسي خارج غرفه محمد ومنه جنبها ومروه وكريم روحوا عشان تجيب فلوس
سدره صحت علي صوت الممرضه بتقول بسرعه اندهي الدكتور احنا بنفقد المريض الدكتور جه بسرعه وسدره كانت انهمرت بكاء ومنه بتقولها ان شاء الله هيقوملنا بالسلامه
الدكتور بدا يعمل جلسات للقلب عشان يشغله وعينه علي الجهاز وسدره واقفه وباصه من الباب وفجاه الجهاز بدا يزمر والخطوط في خط مستقيم سدره برقت جامد ومنه حلت عليها الصدمه الدكتور غطي وش محمد وخرج لي سدره وهيا لسه مش مستوعبه
الدكتور: البقاء لله
نزل هذا الخبر علي سدره كالصاعقه و……

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يعشق سليم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى