روايات

رواية عندما يعشق سليم الفصل الأول 1 بقلم بسملة طارق

رواية عندما يعشق سليم الفصل الأول 1 بقلم بسملة طارق

رواية عندما يعشق سليم الجزء الأول

رواية عندما يعشق سليم البارت الأول

رواية عندما يعشق سليم الحلقة الأولى

..: اااااه حرام عليكي لي بتعملي معايا كده انا عملتلك حاجه
الست: انتي لسه شوفتي حاجه بقي قيمالي الساعه 8وتقولي عملت حاجه نوم العوافي يحلتها
البنت بتحاول تطلع من تحت ايدها بس هيا كانت اقوي منها
البت بدموع وآلالام: معلش والله كان ورايا مذاكره واوعدك هقوم من الفجر وهروح اوق حاضر
الست بسخريه: محسسناني هتطلعي حاجه يعني انتي فاشله انا قولت لي ابوكي يدخلك فنيه ولا يجوزك وتريحينت قال عشان دي وصيه المروحه وضحكت بسخريه
البت بدموع وحزن: ربنا يرحمك ي ماما
الست وهيا بتزوقها وتقول يلا يختي انجزي عاوزين نطفح روحي روقي عقبال ما اصحي سي سيد ابوكي
البت قعدت تعيط علي حالها بس افتكرت انها لو مقمتش مرات ابوها مش هترضي توديها المدرسه قامت مسحت دموعها وبدات تعمل الفطار
استووووووووب سدره بنت بسيطه جداا ولدتها متوفيه عايشه مع مرات ابوها وابوها طولها متوسط شعرها اسود طويل عنيها خضرا ذو بشره بيضاء سدره في تالته ثانوي وشاطره في دراستها بس كل بيحبط فيها..
كانت سدره واقفه سرحانه في المطبخ سمعت صوت من وراها بصت لقتها منه بنت مرات ابوها
منه: اساعدك في حاجه
سدره: لا قربت اخلص روحي عشان امك متزعقش
منه زقتها وتقول بي هزار؛: يستي وسعي كده بس يلا عشان تنزلي المدرسه ومتتاخريش
سدره بصتلها وقالتلها بتساؤل: مش انتي عندك. مدرسه بردوا
منه ردت عليها بستهزاء: يستي انتي تعرفي عني الكلام ده
سدره ضحكت عليها وعلي هزارها معها وانت مش شبه امها واخوها
استتتووووووب منه بنت مرات ابو سدره😂مرحه جدا وبتحب الهزار وطيبه وبتعامل سدره زي اختها وبتعتبرها صحبتها الوحيده منه قصيره شعرها اسود قصير وعنيها بني وبشرتها قمحاوي في تانيه ثانوي
كانت منه وسدره بيجهزوا الاكل
منه: انا هطلع اطلع الاكل واصحي المدعوق اخويا
سدره بضحك: ماشي
منه راحت تصحي اخوها وسدره خلصت الباقي وطلعت عشان تاكل ومنه جات هيا وكريم اخوها
مروه مرات ابوها: محدش يمد ايدوا علي الاكل عقبال ما ابوكوا يجي
كريم وهوا بيقعد صباح الخير ي ست الكل
مروه صباح الخير ي قلبي
منه بهمس لي سدره فقره المح. ن بدات
سدره: يخربيتك اسكتي
مروه بصت لي منه بعصبيه وغيظ من هذه البت التي لا تشبهها بالمره
محمد: احممم.. صباح الخير ي ولاد (محمد يبقي ابو سدره)
ردوا عليه الصباح ومروه ردت عليه من تحت الدرس خلصوا اكل وسدره بدات تلم الاطباق ومنه جات تشيل معاها
مروه: اقعدي انتي. يقلب امك وهيا هتتزفت تشيل سدره سكتت ومتكلمتش يعني هتعمل اي
منه ردت علي مروه وتقول: عادي ي ماما كده كده انا داخله
مروه بهمس وغيظ: كتك مووو مش عارفه هبله زي مين سدره خلصت شيل ودخلت عشان تلبس عشان تنزل للمدرسه
~~~~~~~~~~~~~~~~~في مكان اخر في الصعيد كان شخص بيزعق للسكرتيه بخضب جحيمي
الشخص: اي الاهمال اللي في اهلكوا ده يعني لازم الواحد يجي كل فتره عشان يراجع امال انتو بتشتغلو بتهببو اي
السكرتيره بخوف من هذا الغاضب: والله حضرتك طلبت مننا الملفات فجاه مكنش لسه كملو
الشخص بغضب اكتر: مفيش حد متنيل مروح النهارده غير لما تخلصو
السكرتيه بخوف: حاضر
الشخص: غوري من وشي
السكرتيه اخذت نفسها وحمدت ربها انها مازالت علي قيد الحياه ولسه هتخرج بيدخل شخص اخر يدعي احمد
احمد بغمزه للسكرتيره بس الاحمر عامل شغله بردوا
السكرتيره بتخرج بسرعه خوفا من هذا التور الثائر
احمد: اي ي عم سليم صوتك جايب اخر الشركه
سليم بغضب: الموظفين مش شيفين شغلهم عاوزك تظبطهم
احمد: اعتبره حصل ي باشا
سليم جهز نفسك عشان راجعين القاهره الصبح
احمد: حاضر ي كبير
استوووووب سليم الاسيوطي رجل اعمال في المعمار شاطر جداا في شغله بيلقب بي وحش السوق مع صغر سنه الا انه بينافس اكبر رجال الاعمال في الشرق الاوسط والعالم طويل عريض العكتفين ذو عضلات بارزه ذو عيون عسليه شعره بني كثيف وبشرته قمحويه عنده 27سنه
احمد العمراني صديق سليم المقرب ضابط شرطه شاطر جدااا لدرجه بيلقبوه بي فهد المخابرات ذو شعر اسود كثيف وعيونه زرقاء وبشره قمحويه عمره 26سنه
~~~~~~~/~/عند سدره سدره خلصت لبس وخرجت كان محمد ومروه قاعدين في الصاله
سدره: انا ماشيه ي بابا كنت عاوزه الاجره
محمد: خدي خمسين جنيه وهاتي الباقي
مروه: خليك انت اديها موصلات وتعليم وزفت واحنا مش لاقيين ناكل
محمد: معلش دي وصيه زينب
مروه في نفسها: يحرقك ويحرق زينب
سدره: عاوز حاجه ي بابا سلام
محمد: سلام
مروح بهمس: اياكي ما ترجعي ي شيخه
سدره نزلت من العماره وتلفونها رن وهيا بتعدي الطريق فا لسه بتطلعه وبتبص بي صدمه…

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عندما يعشق سليم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى