رواية عندما يعشق الصخر الفصل الرابع 4 بقلم نور محمد
رواية عندما يعشق الصخر الجزء الرابع
رواية عندما يعشق الصخر البارت الرابع
رواية عندما يعشق الصخر الحلقة الرابعة
سمع مازن ماقلته ليصدم بشده ويقول:انتي بتقولي ايه؟!!
تالين بعد ان افاقت من شرودها وتزكرها تهديد صخر: احم لا قصدي ان بابا تعبان ومحجوز في مستشفي اسمه القصر
تهند مازن براحه قليلا: اه الحمد لله المهم لو احتجتي اي مساعده انا موجود ياتالين
تالين باخجل منه: شكرا يامازن
مازن ببتسامه: طيب ممكن نكون اصدقاء هنا لو مش حيزعجك طبعا
تالين بخجل اكبر: اكيد ياما.. ثم قاطعها صوت صخر الصارخ
صخر بغضب: تااااليين
نهضت تالين بفزع من صوته: معليش يامازن حروح اشوف صخر بيه عاوز ايه
مازن بضيق من صخر وتصرفاته: تمام بس ممكن قهوه من ايدك الجميله بعد ماتخلصي انا حكون في غرفتي ماشي
تالين بطاعه: حاضر يامازن من عنيا
ثم انصرفت سريعا من امامه لمقابله زالك الصخر الغاضب
***************بقلمي نور محمد ***************
عند صخر كان يقف في رواق المطبخ بغضب في انتظارها ثم حضرت له سريعا
تالين بخوف منه: نعم ياصخر بيه
نظر لها صخر بغضب ثم جزبها الي المطبخ سريعا واحاطها بزاعيه بين الحائط
صخر بغضب: كونتي فين؟!
تالين بتوتر من قربه منها: انا انا كونت بشوف مازن بيه بس
صخر بغيره واضحه: واتكلمتو في ايه؟!
تالين بقلق من سؤاله: مفيش بس كان عاوز يعترف عليا بس
صخر بغضب جامح وهو يضرب الخائط بيده: ويتعرف عليكي بتاع ايه انا مش قولتلك تبعدي عن اي حد فيهم خصوصا مازن اخويا
تالين بقوه حاولت اظهارها رغب خوفها منه الان: وفيها ايه ده اخوك وكمان محترم اوي وانا ارتحتله بصراحه
صخر بغضب وغيره كبيره وامسك يدها بقوه: نعم ياروح امك ارتحتي لمين انتي نسيتي انك مراتي انا ديلوقتي
تالين بضحكه سخريه على كلماته تلك: قصدك الي غصبتها تتجوزك وبعدين انت نسيت ان بينا اتفاق بعد الشهر مايخلص انت حتطلقني وانا حمشي من هنا وارتاح منك ومن قرفك كمان
صخر بضيق وغضب من كلماتها تلك: لا مش نسيت بس لو فكرتي تقربي من مازن تاني انا حنسي الاتفاق وحتفضلي عمرك كله هنا
بلعت تالين ريقها بخوف بمجرد التفكير في هذا الامر: تمام وممكن تبعد عني بقي قبل ماحد يشوفنا هنا
بعد صخر بضيق ثم قال: عاوز قهوه وتجيبها على غرفتي فوق فورا تمام
تالين بزهق منه: حاضر
خرج صخر ليجد من يجزبه من زراعه بقوه الي مكان اخر
**************بقلمي نور محمد ************
عند صخر وجد من يجزبه هو مازن بغضب الي الغرفه المجاوره
صخر بضيق من حركه اخيه: في ايه يامازن انت سحبتني كده ليه
مازن بضيق وغضب منه: انت كونت بتعمل ايه في المطبخ ياصخر انت عمرك مادخلته كونت بتعمل ايه بقى
صخر بتوتر من السؤاله: مفيش يامازن عادي كونت بطلب قهوه بس
مازن بشك وقلق منه: صخر انت في بيك وبين تالين علاقه
صخر بتفاجئ وتوتر: انت بتقول ايه لا طبعا دي مجرد خدامه هنا مش اكتر
مازن بعدم تصديق لكلامه من توتره الظاهر عليه: صخر انا اكتر واحد فاهمك كويس ابعد عن تالين احسن اقول لبابا يتصرف هو
صخر بغضب من طريقه حديث مازن معه: انت بتهددني يامازن بتهدد اخوك الكبير علشان خدامه
مازن ببرود: انا بحزرك بس مش بهدد مش عاوزين الي حصل زمان يتكرر تاني فاهم ياصخر
صخر بتوتر وخوف: تمام ماشي انا حروح ارتاح بقى
مازن اشار له بيده: تمام بس متنساش اني مراقبك اوي كمان
ثم تركه مازن لذهاب لغرفته وصخر يشيط غضب خلفه من فعلت الماضي تلك النقطه السوداء في حياته
صخر بتعب وتفكير: مش كان زنبي كله فاكر انه زنبي انا بس مش قتلت’ها مش انا
************بقلمي نور محمد ************
عند تالين كانت تقف لتحضير القهوه التي طلبت منها حتي دخلت هي
حور بمرح: ايه الجميل سرحان في ايه
التفت لها تالين ببتسامه: بحضر القهوه لصخر بيه ومازن بيه
وما ان زكرت اسمه حتي تبدلت ملامح حور لحب على الفور: انتي بتعملي قهوه لمازن بيه طيب هاتي انا حاخدها ليه
نظرت لها تالين بترقب حتي اكملت حور بتوتر: قصدي علشان متتأخريش على صخر بيه بس
امالت لها تالين بتفهم وشك ثم اعطتها الكوب القهوه لمازن لتنصرف حور سريعا به
***********بقلمي نور محمد ***************
عند مازن كان يجلس يفكر في تلك التي شغلت عقله من وقت رأيته لها حتي سمع صوت الباب يقرع ليسمح لها بدخول
حور بخجل منه: اتفضل يامازن بيه القهوه
نظر لها مازن بضيق لانه اعتقد انها تالين: انا طلبت القهوه من تالين هي مجبتهاش بنفسها ليه
تبدلت ملامح حور لحزن وضيق عند زكره اسم تالين لانها هي من تحبه من زمن بعيد: هي بس مشغوله وقالت ليا ان اجيب القهوه لحضرتك
مازن بتفهم وابتسامه: تمام حطيها هنا ياحور
ثم اكمل باهتمام: وانتي عامله ايه في دراسك ديلوقتي ياحور انتي كبيرتي وبقيتي احلا واشطر اكيد
سعدت حور باهتمامه وسؤاله عليها لترد بحماسه: الحمد لله يامازن بيه كله تمام وان شاء الله حبقى مهندسه قد الدنيا
مازن بسعاده لاجلها: ان شاء الله ياحور انتي طيبه وتستاهلي كل خير والله
حور بخجل وحب: شكرا يامازن بيه ده من زوقك حضرتك
مازن بعد راحه من طريقه حديثها معه: ممكن بلاش رسميات انا مش بحبها ناديني باسمي احسن
حور ببتسامه: حاضر يامازن عن ازنك عندي شغل
مازن بتفهم:تمام اتفضلي
خرجت حور وهي سعيده باحديث معه كتير فكل يوم يزداد حبه في قلبها اكتر فاكتر
*********بقلمي نور محمد *******************
عند تالين اخدت القهوه لصخر مثل ماطلب لتدق الباب حتي يفتح ولكن لم يكن هناك رد ففتحت الباب بحظر ودخلت منه
تالين بصوت عالي نسبيا:ياصخر بيه القهوه
وقفت فلم يأتيها الرد فوضعتها جانبا لتخرج مجددا ليوقفها صوته هو
صخر ببرود:استني ياتالين عندك
التفلت تالين لمصدر صوته لتصدم هي بشده من مظهره فكان يرتدي تيشرت نصف كم يظهر عضلاته البارزه وبنطال قماشي جميل
فاقترب منها صخر وهي على حالها ثم قال:عجبتك مش كده
افاقت تالين لتنظر له بتوتر:ايه هي دي؟؟
ضحك صخر على شكلها ثم قال:عضلاتي عجبتك مش كده
شعرت تالين باخجل من كلماته تلك ليحمر وجهها كتير:احم انا لازم امشي عن ازنك
صخر بخبث:طيب فين القهوه بتاعتي الاول
اشارت له على القهوه ليبتعد هو الي المكتب متجاهل اشارتها تلك:هاتي القهوه هنا على مكتبي
زهبت وهي تزفر بضيق منه وحمت القهوه لزهاب بها لتتعثر وهي تمشي وتسكب القهوه على يدها
تالين بألم فاقهوه ساخنه للغايه:اااااااه
التفت صخر لها ليجد انها احرقت يدها ركض سريعا بتجاهها وامسك يدها بخوف:انتي انتي كويسه متخافيش انا هنا استني بس دقيقه وحرجع
خرج بسرعه وليجلب لها الثلج ليدها ثم عاد ليمسك يدها ويضع الثلج عليها يتتألم هي
تالين بألم:لا براحه دي بتوجع اوي
صخر بألم وخوف عليها:انا اسف حاخد بالي اكتر اهدي حجيب علبه الاسعاف الاوليه فورا
زهب واحضرها سريعا ليضع لها الكريم الحروق وعلى يدها بحزر شديد وهو ينفخ في الحرق حتي لاتتألمها
صخر بقلق عليها:ليسا بتوجعك اوي اتصل على الدكتور
اماله له تالين بدموع:لا بقيت احسن شويه شكرا
صخر براحه:طيب استني هنا حجبلك عصير من تحت
خرج ليجلب لها العصير لتنظر له تالين بصدمه وندهاش اهذا هو نفسه صخر القاسي الذي تكرهه لما تحول لشخص اخر عطوف على الفور هذا الرجل غريب حقا ولكن هي لن تنسي ماحدث معها بسببه هو وستنتقم منه بعد ان تجعله يحبها ويتعلق بها ثم تتركه وحيد ليزق نفس كأس فراقها عن والدها الذي تحبه هي كتير ايضا
***********بقلمي نور محمد ***************
بعد دقائق عاد صخر وفي يده كوب عصير لها ثم اعطاه لها وجلس بجانبها
صخر بندم:تالين ممكن اطلب منك طلب
تالين بتوتر من طريقه حديثه معها:اتفضل
تابع صخر بنفس النبره والحزن:ممكن تسامحني على الي حصل معاكي بسببي
تفاجئه كتير هي من طلبه ولم تستطيع الرد عليه
ليتابع هو بحزن:صدقيني انا مش وحش زي ماانتي فاكره كل الناس فاكره اني وحش بس انا مش كده
نظرت للحزن هي في عينيه وكانت كلماته تخرج من قلبه حقا لتقول:انا اسفه ياصخر بس مش حقدر انسي الي حصل معايا بسببك
نظر لها بألم وحزن ولكن هي معها حق فما فعله معها ليس بهين:طيب ممكن تديني فرصه بس تشوفي حقيقتي ايه عاوزك تشوفي حقيقه صخر مش الي الناس كلها شايفها فيا
تهندت تالين فكلماته تلك تضعفها امامه حقا ولكن إن استسلمت له الأن فلن تجد والدها مجدد لها نهضت بغضب:كفايه بقي ياصخر كل ده تمثيل عليا انا مستحيل اثق في واحد زيك زلني واجوزني غصب وهو السبب في بعدي عن بابا مش حقدر اسامحك على كسرت قلبي منك بعد الي حصل مش حقدر
خرجت سريعا من امامه ليتهند صخر بندم وألم في قلبه فاجميع يرآه مثلها ايضا
صخر بحزن شديد: حتي انتي زيهم.. كلكم ظالميني.. كلكم كده محدش فيكم في يوم حبني كل الناس شايفه اني وحش ومحدش فكر انه يديني فرصه يفهمني ابدا..هبطت دمعه من عينه وهو يتزكر ماحدث في الماضي معه
*********بقلمي نور محمد **************
في الخارج هبطت دموع تالين وهي تتزكر ماحدث معها منه حتي وجدت من يجزبها من يدها بقوه ثم…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على 🙁رواية عندما يعشق الصخر)