روايات

رواية عندما رأيتك أول مرة الفصل الثالث 3 بقلم منة أيمن

رواية عندما رأيتك أول مرة الفصل الثالث 3 بقلم منة أيمن

رواية عندما رأيتك أول مرة الجزء الثالث

رواية عندما رأيتك أول مرة البارت الثالث

رواية عندما رأيتك أول مرة
رواية عندما رأيتك أول مرة

رواية عندما رأيتك أول مرة الحلقة الثالثة

ادم :- شوفي انت دلوقتي اهلك مش عايزينك ومحتاجة رعايه فا اكيد مش هتقدري تشتغلي فا انا قولت نتجوز لغايه لما تقدري توقفي علي رجلك وتشتغلي ومتقلقيش هيبقي جواز علي ورق بس

غزل فضلت مصدومه فتره وبعدين قالت :- ينفع تسيبني شويه افكر

أدم :- أه طبعا … نص ساعه وهاجي

_____________________________________________

….نزل ادم ل وائل ….

وائل :- ايه اخدت قرار

أدم :- عرضت عليها اني اتجوزها

وائل :- نعم .. وده ليه

أدم :- هي محتاجه رعايه فا أنا هخدها علشان شهد وماما يهتموا بيها وعلشان متقعدش لوحدها

وائل :- ادم انت هتستعبط … ما أنت ممكن تجبلها شقه و خدامه تقعد معاها … ولا انت حبيتها

أدم بإرتباك :- حب ايه بس وبعدين انا قايم اشوف قرارها

وائل :- قوم يا صاحبي ربنا يستر ميبقاش قرارك ده سبب تعاستك مش فرحتك

_____________________________________________

… طلع أدم ل غزل …

أدم :- اخدتي قرار

غزل بإبتسامه كتبت :- ” انا بجد مش عارفه أشكرك ازاي …. انا موافقه علي اقتراحك “

أدم بسعاده :- لأ عادي ولا يهمك هخلص إجراءات خروجك وأجي

غزل :- تمام

….. نزل أدم وخلص كل الإجراءات ….

وائل :- لسه مصمم علي رأيك

أدم :- ايوا يا ؤائل

غزل كتبت :- شكرا ليكوا بجد

وائل :- ولا يهمك عادي

…. وأخدها أدم عند المأذون وبعد فتره ….

المأذون :- موافقه يا بنتي علي الجواز من ادم

غزل :- أيوا

… وبعد فتره …

المأذون :- بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

قام أدم وابتسم ل لغزل وقالها :- مبروك

غزل كتبت :- الله يبارك فيك

قام وائل وحضن أدم وقاله :- مكنتش متخيل انك تتجوز كده بس ارجع اقولك الف مبروك يا صاحبي

أدم :- الله يبارك فيك يا حبيبي

…. وأخدها ادم وراحوا البيت .. اول ما دخل البيت

الأم بقلق :- مين ديه يا بني

أدم بصرامه :- ديه مراتي يا ماما

الأم :- مراتك ازاي … انت حتي مخدتناش معاك

أدم :- أعتقد أني مش عيل علشان اخد ولي أمري معايا … بعدين هيبقي احكيلك

الأم :- ربنا يهديك

…. وفي الفتره ديه كانت نازله شهد اخت أدم ….

شهد :- مين القمر ديه يا جماعه

الأم:- مراته

شهد :- اده يا واد يا ادم انت متجوز البنت ديه ده انت وقعت واقف يا ولا

فضلت تضحك غزل

شهد قربت عليها :- انا ابقي شهد اخت أدم

غزل كتبت :- وانا غزل

شهد انصدمت وبعدين حضنتها وقالت :- انا مكنتش اعرف

غزل كتبت :- عادي ولا يهمك

…. وشويه طلع أدم ودخل غزل الاوضه بتاعته …

أدم :- بوصي انت هتنامي هنا وانا هيبقي انام في اوضه تاني ثواني بس هاخد بچامه

و اتحرك وبعدين لف وقال :- ابقي اقفلي علي نفسك با المفتاح علشان تحسي بخصوصية اكتر .. تصبحي على خير

أبتسمت غزل :- وانت من أهله

… بعد ما طلع قامت قفلت الباب با المفتاح وبعدين دخلت اخدت شاور ومن التعب دخلت تنام

 … وعلي الجانب الآخر ….

.أدم قاعد علي الكنبه وعمال يفكر في كلام ؤائل وبدأ يقول :- اكون حبيتها فعلا … ده انا مستحملتش اشوفها وهي بتعيط طب ده يكون ايه بس … ودخل ينام من كتر التفكير

_____________________________________________

في اليوم التاني قام أدم علشان يدي ل غزل الدوا خبط علي الباب لحد ما فتحت

أدم فضل يضحك :- ****

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية عندما رأيتك أول مرة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى