روايات

رواية عميله سريه الفصل السابع 7 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الفصل السابع 7 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء السابع

رواية عميله سريه البارت السابع

رواية عميله سريه الحلقة السابعة

سراج فتح عينيه
أسيا ابتسمت سراج أنت كويس
سراج رجع غمض عينه تاني
أسيا سراج أنت كويس سراج رد عليا
دخل الشباب الغرفه
أسيا بخوف سليم هو فتح ورجع غمض تاني
سليم شاف حرارته ونبضه
هو كويس ده مع تأثير البنج ويمكن يقول كلام مش مفهوم
ميدو أسيا روحي نامي انتي واحنا مع سراج
أسيا انا موجوده روحوا انتوا ارتاحوا
ماشوا الشباب وقعدت أسيا تقراء قرآن
وبعدين جات رساله ليها فتحت الرساله
غيرت ملامح وشها وبعدين بلعت ريقها
على جنب الآخر
كان غضبان البنت دي تافه ومش نافعه لي حاجه
الشخص التاني وهي تافه ليه هي جيبلك معلومات صحيحة
وانت اللي فشلت ف متعلقش فاشلك على غيرك ياخالد
انت كان في ايدك تمسكه بس هو قدر يهرب منك
سكت خالد ومعرفش يرد
خالد وبعدين قال بس لسه مخلصتش انا مش هسكت ولا يهدلي بال غير لما اشوف عامر وسراج الديب في السجن
حط ايده على كتفه الشخص وقال أنت وشطارتك ياخالد
سراج الديب مش سهل ومحدش قادر يمسك عليه حاجه
صباح يوم جديد
سراج فتح عينيه بألم وحول يجيب كوبية المياه من على الكمودينه ف وقع الكوبيه وهوا نصه نزل من على سرير
أسيا قامت مفزوعه وجريت سندته سراج
سراج كان بيتوه اه اه
أسيا حضنته ورفعته على سرير وقالت
انت ليه مقولتليش وانا كنت ساعدتك
سراج فتح عينيه وبص عليها بيعمق وسرح في بحر عيونها البريئه اللي بتشبه الملاك
أسيا شاورت على عينيها هاي انا بكلمك أنت سمعني
سراج بص بدهشه وقال انتي ازي كده
أسيا بعدم فهم كيف يعني
سراج انتي جميله جدا
أسيا بحده افندم
سراج مسك دراعه وقال اه
أسيا أنت كويس
سراج فين الشباب وانا ازي وصلت لي هنا
أسيا قالت بنبرة فيها شك أنت ازي اصوبت
سراج بتهرب منها بقولك فين الشباب
أسيا أنت شغال شغل مش قانوني صح
سراج مردش عاليها متنسوش المتابعه عشان يوصلكم باقي الأجزاء
أسيا وعلى كده حضرتك شغال في الس^لاح ولا الآث^ار ولا يكونش في المم^نوعات ولا….
قطع كلامها سراج بغضب وقال
انتي مين عشان تقولي كده ومين عطاكي الحق تدخلي في شغلي
اختي حبيبتي زوجتي أنت مين عشان تتكلمي
انا شكلي غلط لما جبتك هنا وانا معرفكيش وانتي في الآخر وبعدين سكت ادرك كان هيقول ايه رواية عميله سريه بقلم جنات بدر
أسيا وكانت الدموع ماله عيونها انا ايه قول حضرتك وصوت شهقتها طلع انا حتتي خدامه ولا راحت ولا جات هو ده قصد حضرتك بس احب اقول لي حضرتك انو الخدامه دي بتنام وبالها مرتاح انو مضرتش حد ولا ظلمت حد ولا باكل لقمه حرام
ولا عايش بفلوس حرام خدامه بس على القليل بالي مرتاح
ومسحت دموعها وقالت أنا همشي وشكرا لي حضرتك
أسيا كانت طالعه شافت الشباب دخلين مشت بدون كلام
سراج خبط ايد على الحيطه
ماندو ليه كده ياسراج جرحتها وجرحت كبريائها
سراج ماندو روح شوفها متخلهاش تمشي روح طيب خاطرها
ماندو راح وراء أسيا
سليم ايه يا سراج أنت كويس حصل ايه لي كل ده
سراج بغضب مفيش
أسيا كانت بتعيط جامد
ماندو دخل ايه ياسو انتي بتعيطي اهدي مفيش حاجه تستاهل كل ده سراج مش قاصد يقول كده سراج قلبه ابيض
ومش بيحب يجرح حد رواية عميله سريه بقلم جنات بدر
أسيا وهي بتشهلق انا ذنبي ايه أنو بشتغل والشغل مش عيب
بس هو بيشوف نفسه بي فلوسه اللي شكلها حرام
ماندو أسيا غلط اللي بتقوليه ده سراج عمره مشاف نفسه على حد سراج يمكن قال كده من تأثير البنج عليه
أسيا مسحت دموعها وقالت أنا همشي ومش هتفرق يقصد ولا لا
ماندو انتي هتقعدي معنا ومش هتمشي وده اخر كلام
ولا هتعرضي كلام اخوكي
أسيا سكتت
ماندو شطوره انا هروح اشوف سراج
عند سراج
عامر دخل بطلي فاق قرب منه وقبل جبينه عامل ايه دلوقتي يا اسد
سراج ابتسم أنا كويس يابابا
الشباب طلعوا
عامر سراج ازي حصل ده
سراج مش عارف بس اخف وانا هعرف مين عمل كده وخليه يكره اليوم اللي اتولد فيه
عامر عارف انك قدها
سراج ومتقلقش على البضاعه في الحفظ والصون
عامر طول مانت معايا مش هقلق ابد
يلاه عشان هنرجع البيت
وصلوا القصر وسراج طلعوه في غرفته
اهوب ودخل خالد
عامر اظاهر كده بنوحشك بسرعه يا خالد بيه
خالدانا””””

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عميله سريه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى