روايات

رواية عميله سريه الفصل التاسع عشر 19 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الفصل التاسع عشر 19 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء التاسع عشر

رواية عميله سريه البارت التاسع عشر

رواية عميله سريه الحلقة التاسعة عشر

دخل شريف عند عامر
عامر ضحك بستفزاز وقال ازي صحتك يا حضرة العميد
شريف قال هو أنت مفكر إنك تقدر تلوي دراعي بي بنتي ده مستحيل يحصل انا مش بتهدد ولا بضعف أنت فاهم
عامر براحتك روح بنتك قصد الأوراق اللي هي خدتها
وبعدين ضحك بسخريه وقال شوفت في الأخير اتقلب السحر على الساحر
_______فلاش باك __________
عامر خد شوف عملت ايه اللي انتي جايبها البيت
سراج بص علي الابتوب وشاف مقطع فيديو كان لي أسيا وهي بتخد الأوراق من المكتب
عامر أصرف بسرعه وانهي المهزله دي أنت عارف مين دي
سراج دي بنت من الطبقه الوسطه وانا شغالتها مساعدة ليا
عامر بغضب مكنتش اعرف انك غبي كده ياسراج أذي تخيل عليك اللعبه دي
سراج فعلا انا غلط عشان صدقتها وانا هشوف بتشتغل لي حساب مين
عامر ضحك بسخريه بتشتغل لي حساب مين
دي عميله سريه دي ظابط في الدخلية
انا مش فاهم متنسوش المتابعه لي الأميل ازي مبحثتش عنها أذي
سراج اتصدم زي ميكون دردل مياه ادلق عليه وقال ظابط بس أذي ده أنا شوفت وبعدين سكت وبعدين قال دلوقتي انا فهمت اللعبه
عامر اتصرف لو هتوصل لي القت^ل المهم الأوراق دي متوصلش لي النيبه هنروح في ستين داهيه أنت فاهم
سراج حاضر أنا هتصرف وهحل كل شي
_________عوده ____________
عامر لو انتوا اذكياء ف سراج أذكى منكم ومش هيسكت وروح حظابط بينتك العزيزه في ايده واحتمال يخلص عليها في اي وقت
شريف بغضب الورق هيوصل لي النيبه
وانا مش بتهدد وساب عامر وطلع
أسيا سراج بس اسمعني مره وحده مره وحده بس
سراج بص عليها بلوم وسكت يعني تتكلم
أسيا بدموع سراج أنا لما قعدنا نتكلم في قضية عامر الديب وشوفت صورتك قولت إنك ضحيه لي عامر الديب واصريت على العميد انو انا اللي رواية عميله سريه بقلم جنات بدر امسك القضية دي واكون انا العميلة
وفعلا اللي قولت عليه طلع صح أنت موجود في مكان غلط أنت لعبه في ايد عامر الديب وهو بيحركك زي ما هو عاوز
وكل شي ضد عامر الديب وانت ملكش دعوه غير إنك بتنفذ
مسكت ايده وقالت سراج أنت
شخص طيب اوي أنت مش وش إجرام
انا معاك وهساعدك ومش هسيبك وهحسن وضعك في القضية بس أنت اعترف على عامر الديب
وانا مش هسيبك وهقف جنبك
سراج سحب ايده جامد وقال مستحيل
أقف ضد بابا مستحيل أنا مستعد اقضي عمري كله في السجن
واشيل كل القضايا عنه مستحيل
اعض الايد اللي اتمدتلي مستحيل أنا مش
واطي عشان اخون بابا واقف ضده
أسيا بنفذ صبر أذي تقول بابا هو في اب يعرض أولاده لي الخطر ويخليهم يمشوا في طريق غلط ويدمر حياتهم قولي في اباء كده
اقنعني
سراج معنديش كلام غير اللي قولته وانا هرجعك بس مستحيل اعترف على بابا
أسيا سراج عشان خاطري أنت لازم..
سراج الكلام انتهى أصبح هرجعك
أسيا سابته وقعدت بحزن ليه مصر إنك مش تفهمني انا حابه اساعدك
سراج متتعبيش نفسك اللي زيي مفيش حد هيهتم بي حياته أذا كانت كويسه اولا مش هتفرق مع حد
أسيا بس انا تفرق معايا
سراج حاب ينسحب من الحديث انا هجهز اكل عشان جوعنا
وسابها ومشى
أسيا يارب يارب ساعدني ازي اخليه يفهم أنو هو غلط
سراج كان بيجهز اكل وكان بيفكر هيعمل ايه وياتره اللي هيعمله ده غلط ولا صح كان محتار ومش مستوعب ايه بيحصل
ليه الاومور بتتعقد بي الشكل ده ياربي انا مش فاهم حاجة
ومحتار أعمل إيه
أسيا وسمعت كلامه صلي صلاة استخاره وبعدها هترتاح
وربنا هيخترليك الصح
سراج حم حم بي احراج وقال أنا مش بعرف أصلي وعمري مصليتش(هتقولو مستحيل مفيش حد عمره ماصلي أقولكم لا في ناس كتير مش بتصلي ابدا ولهتهم الحياة الدنيا عن عبادة الله )
أسيا وحابت رواية عميله سريه بقلم جنات بدر متحسسوش بي احراج
قالت عادي وسهله انا هساعدك بس بعد كده تصلي كل الصلوات مش استخاره بس
سراج ابتسم
أسيا طيب يلاه ناكل وبعدين نبدأ
سراج يلاه
خلصوا اكل
أسيا شرحت ليه كيف يتوضأ
وبعدين شرحت ليه الصلاة
وبعدين صلاة سراج و ناده ربه
صباح يوم جديد
أسيا صحيت وكانت بتهجز فطار
سراج صحي وراح على المطبخ
صباح الخير
أسيا صباح النور اخبارك ايه دلوقتي
سراج الحمد لله حاسس براح نفسيه
أسيا ربنا يهديك لي الصراط المستقيم
سراج هو لو انا توبت عن كل الجرائم اللي ارتكبتها وسلمت نفسي ربنا هيقبل توبتي وسامحني ولا لا معقول ربنا يقبلني بعد كل اللي انا عملته ويغفر ليا
أسيا. {بسم الله الرحمن الرحيم }
قل ياعبادي الذين اسرفوا على أنفسهم
لا تقنطوا من رحمة الله إن الله يغفر الذنوب
جميعآ إنه هو الغفور الرحيم
سراج صدق الله العظيم
أسيا متقنطش من رحمة الله
سراج ابتسم
أسيا يلاه تعال افطر عشان نرجع سراج ابتسم بحزن يلاه
أسيا لحظة الحزن على وشه
سيبها على الله
سراج ونعم بالله
خلصوا فطار سراج قال يلاه
أسيا سراج مش هتعترف على عامر وتقول الحقيقة
سراج أسيا انا هسلم نفسي وبس عمري وهخون بابا ابدا
أسيا سكتت
سراج يلاه طلعت أسيا وراها على الموتوسيكل
في المركز كان يوم ترحيل عامر وعرضه على النيبه
ولسه عامر هيطلع العربيه والمركز كله بقي دخانووو”””

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عميله سريه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!