روايات

رواية عميله سريه الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم جنات بدر

رواية عميله سريه الجزء الثاني الجزء الخامس

رواية عميله سريه الجزء الثاني البارت الخامس

عميله سريه الجزء الثاني
عميله سريه الجزء الثاني

رواية عميله سريه الجزء الثاني الحلقة الخامسة

{لعل الابتلاء الذي لا تحبه يقودك إلي قدر جميل لم تحلم به}
صلو على الحبيب المصطفى
همست أسيا بتعب “سراج فين سراج
بكت هدي واي قلب أم يحمل ان يرء وجع طفله
عنقاتها بكل حب وحنان اهدي يا أسيا أنت كويسه يابنتي بلاش توجعي قلبي اكتر من كده
أسيا بنفس الهمس “ماما انا شوفت سراج هو اللي انقذني من العصابه
تحدثت هدي بحزن يابنتي اهدي أنت تعبانه
أسيا/ماما هو أنت مش مصدقه أنو سراج هو اللي انقذني
انا شوفته والله هو أنا مش بتخيل صدقيني
طيب وانا ايه كنت كيس جوافة مثلا ولا ايه
تحدث كامل بسخريه
ثم قال ده حتى انا اتعورت كمان في دراعي
تحدثت أسيا بغضب أنت كداب انا شوفت سراج
اردف كامل بنبره كلها غضب وحقد “سراج سراج هو مفيش غير سراج في حياتك ده مات وشبع موت أنت إيه بجد أنت حالتك ميؤوس منها أنت محتاجه دكتور نفسي عشان دي…مش تصرفات حد طبيعي ……
كآنت أسيا لا تستوعب كلام كامل القسى ولكن هو فعلا محق
وده اللي وجع قلبها وكانت الدموع كفيله تعبر عن حالتها
نظر لها كامل فتحصر قلبه من دموعها هو لا يقصد جراحها ولا يقصد أنو يقسى عليها
تنهد بحزن قائلا “أسيا انا آسف مش قصدي بس انا كنت…….
عايزه انام لو سمحتوا سبوني عايزه ارتاح “قالتها أسيا بحزن
خرج الكل بدون تعليق
هتفة هدي بعتاب “ليه ليه كده يابني تقسى عليها ووجعتها بي كلامك ليه عملت كده …….
وبعدين مين عطاك الحق تتكلم كده مع أسيا متنساش إنك مجرد صديق لي خالد تحدثت بتول بغضب موجهه كلامها لي كامل
بتول أنت ازي تتكلمي كده مع كامل يلاه اعتذري منه
تكلم خالد بغضب
تحدثت بتول قائله ياخالد بس
اعتذري بسرعه قال آخر كلمه بصوت مرتفع
اسفه” قالتها بتول بغضب ودخلت غرفتها
تحدثت هدي باسف معليش يابني بتول طيبه واللي في قلبها على لسانها متزعلش
تحدث كامل بمرح عادي ياطنط دي اختي الصغيره ومش هزعلمنها استأذن انا عندي شغل مهم عن ازنكم
إذنك معاك يابني /ذهب كامل
اتحدثت هدي بالوم/بتزعق في مراتك ازي واحرجتها مكنش مستاهل اللي حصل كل ده روح شوف مراتك وطيب بخاطرها
دخل خالد الغرفه وجدها تبكي “اقترب منها ومسد على شعرها
ثم تحدث بنبره تحمل الكثير من الحنان والحب قائلا ”
حببتي أنت زعلتي مني
تحدثت بنبره ساخره بعض الشي /لا بمثل اصلوا حلمي التمثيل وكمان بحب التهزيق أوي وبالاخص قدم واحد تافه ورخم زي اللي إسمه كامل
ابتسم لا ارديآ على ولادنتها ثم ضمها إلي بكل حب وهمس بعشق آسف ياقلبي متزعليش مني قلبك ابيض
أنت ما شفتوش كيف زعل أسيا وجرحه بالكلام وبعدين ده واحد مهزق واحده مش عايزها ميغور في ستين داهيه هو بي العافيه…..
وبعدين هو أنت كنت فين لما انقذ أسيا
اه صحيح أسيا أخبارها ايه انا هروح اشوفها وهرول الي غرفة أسيا/دخل الغرفه وجدها نايمه وأثر الدموع في عيونها
نظر لها بحزن ومسد على شعرها ثم هتف خلاص ياقلبي هانت أنا….مش عجبني حالك كده فين أسيا القويه المرحه اللي كانت مفيش منها ياريت لو ترجعي أسيا القديمه عشان أنت كده بتكسريني عليكي ياقلبي قبل جبينها وخرج
ذدخل الغرفه جلس ثم تنهد بحزن
حبيبي أنت كويس
مش عجبني وضع أسيا يا بتول أسيا بقيت هشه وأقل حاجه!! بتكسرها هي مكنتش كده خالص انا حاسس اني في حلم حلم ايه إحنا في كابوس نفسي ارجع اشوف أسيا زي زمان ………
سليم أسيا قال كانت مخطوفه انهارده/قالها ماندو بخوف
سليم بخوف مين طيب لقيوها ولا لسه مين اللي خاطفها
ماندو ايوه هي حاليا في البيت واللي خطفوها كانو أعداء في الشغل
ميدو خلاص بكره الجمعه ونروح كلنا نطمن عليها
كان الجميع موجود على مائدة الطعام “تحدث شريف قائلا/أسيا جهزي نفسك بكره ان شاء الله في عريس متقدملك
أسيا/قوله يوفر على نفسه وميجيش عشان أنا مش موافقه
تحدث شريف بحده وبعدين وبعدين لي امتى هترفضي
عايز اعرف ده نهاية ايه فهميني انا عايز نهاية لي ده
أسيا/بابا انا مش قد مسؤولية بيت وزوج واطفال انا حابه اكمل حياتي كده زي مانا وبعدين قالت بمرح ولا انتوا مش
طيقيني وسطيكم وعايزين تخلصو مني
تنهد شريف بتعب قائلا أسيا الشخص اللي متقدملك كويس وابن ناس ومحترم كفايه أنو بقله خمس سنين بيتقدملك وكل
مره يترفض ويرجع يتقدم تاني ده أكبر دليل أنو بيحبك
وبصراحه انا مش حابب إنك ترفضي المره دي أنا هسيبك تفكري ياريت تسمعيني قرار زي الناس
وافقي يا سو ده مش بيحبك ده مجنون بيكي عشان يتقدملك بقله خمس سنين ومفقدش الأمل من رفضك
تنهد أسيا بي ممل قائله/طيب إسمه ايه سي رميو ده
شريف إسمه “”

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عميله سريه الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى