روايات

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم محمد طه

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني الجزء الرابع

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني البارت الرابع

عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني
عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني

رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني الحلقة الرابعة

__(المقر الرئيسي للباشا الكبير)__
_الباشا الكبير_
حمدلله على السلامه يا نور
_نور فاقت من المخدر ومش قادره
تحدد الصوت اللي بيكلمها
لأن الباشا بيكلمها من خلال جهاز بيغير الصوت الحقيقي
وأتأكدت إنها ف مشكله كبيره
_نور بهدوء_
مين اللي بيتكلم.. وأنا فين.. وسمير فين
_الباشا_
قدامي يا نور مفيش حد بيسأل
قدامي يا نور مفيش غير حاجتين السمع والطاعة
قدامي يا نور لو عايزه تعيشي واللي حواليلكي يعيشوا
تنفذي اللي هأمرك بيه
_(نور تبدأ تجاريه)_
_نور بهدوء_
هوه حضرتك شايف إني أقدر أمشي خطوتين لوحدي
عشان أنفذ اللي هتأمرني بيه
_الباشا_
هتقدري..بس بعد ما نعملك العمليه والنور يرجع لعنيكي
_نور_
هوه أنته الدكتور اللي هيعملي العمليه
_الباشا_
عالفكره يا نور تضييع الوقت مش ف صالحك
ولا ف صالح الفريق اللي معاكي
لأن ف اللحظه اللي بكلمك فيها دي
أنا عاطي أمر بق،تل شخص من الفريق بتاعك
ولو إتعاونتي معايا بسرعه يمكن تقدري تنقذيه من الم،وت
_نور باستعجال_
أنا موافقه هنفذ كل اللي هتأمرني بيه
بس إلغي المهمه..إلغي المهمه وأنا تحت أمرك
_(الباشا يرسل رساله على التلفون لميري)_
_(محتواها)__( الهدف يتأذي بس ما يمو،تش)__
_نور_
حضرتك رحت فين..أنا هنفذ اللي هتأمرني بيه
بس إلغي المهمه
_الباشا_
خلاص يا نور المهمه إتلغت
_نور بخوف ورعشه ف جسمها كله_
وأنا تحت أمرك
_الباشا_
أول حاجه يا نور أنا مش عايزك تسألي كتير
وتنفذي اللي هينطلب منك ف هدوء
_نور بخوف_
حاضر
_الباشا_
وعشان تثبتيلي إنك هتنفذي كل اللي هينطلب منك
لازم تضحي بحاجه عشان تثبتيلي ولائك
_نور بخوف ودهشه_
أضحي..أضحي بأيه
_الباشا_
وأنتي تحت تأثير المخدر كشفنا عليكي
وأحب أبشرك إن رجوع النور لعنيكي
مضمون بنسبه 100%
ودا هيكون الأختيار الأول
وهوا إن هنعملك عمليه عشان نقضي على أي أمل
ف إن النور يرجع لعنيكي من تاني
والاختيار التاني هوا إنك هتسلميلنا جسمك
نستعمله ف تجارتنا الجن،سيه
والاختيار التالت هوا إنك تختاري واحد
من الفريق بتاعك إنو يم،وت
هسيبك تفكري وتشوفي هتختاري إيه
____________________________
__(سجن النساء)__
_الشاويش نوره_
البلوه اللي ربنا إبتلانا بيها اللي إسمها هبه إصحي يا زفته
_هبه وهيا بتتاوب_
عايزه إيه يا شاويش نوره ف نص الليل كده
أنا ما صدقت إني نمت
_الشاويش نوره_
يكونش نايمه ف بيت أبوكي..قومي المدير عايزك
_هبه بفرحه_
بتقولي إيه يا شاويش نوره يا عسل..
المدير عايزني..علبه المكياج بسرعه يا بت يا تيحا
_بقلم…محمد طه عبد المجيد
_الشاويش نوره_
علبه مكياج إيه يا مفضو،حه..هوا إنتي رايحه
تقابلي خطيبك..قومي قدامي المدير عايزك بسرعه
_هبه بفرحه_
طيب أغسل وشي طيب
_الشاويش نوره_
لأ هوا عايزك كده
_وتدخل هبه مكتب المدير والشاويش نوره تخرج
وتقفل الباب وراها والمدير يقوم من على مكتبه
ويقرب من هبه وقام حاضنها
وأنقض على شفايفها وبدأ يقلعها هدومها
_تيحا_
بت يا هبه إصحي..إصحي يا بت فيه مصيبه
_(وتعلي صوتها)_ يا بت يا هبه إصحي فيه مصيبه
_هبه تقوم من النوم مفزوعه_
مصيبه لما تاخدك يا بعيده..
يعني لا هيبقي ف الحقيقه ولا ف الحلم
_(وتقوم تجيب تيحا ع الأرض وتقعد فوقيها)_
_هبه بغضب_
إيه يا تيحا..مصيبه حصلت..صحياني من النوم..
هيرجع المصيبه وهيخليها ما تحصلش..
سيبيني أحلم الحلم بتاعي براحتي دا أنا ما صدقت
_(وفضلت تضرب فيها بالقلم)_
_تيحا_
وربنا ما اعرف إنك كنتي بتحلمي..
دا أنا لو كنت اعرف كنت نمت جمبك..
ودخلت معاكي ف الحلم
_هبه وهيا بتضربها_
تدخلي معايا فين يا موكو،سه..حتي الحلم هتشاركيني فيه..
إنطقي يا بت مصيبه إيه اللي حصلت
_____________________________
__(في المستشفى)__
_الدكتوره تخرج هيا وشاكر من المستشفي
على المطار عشان يسافروا على ألمانيا
للبحث عن نور وسمير وبعد ما يخرجو
ب نص ساعه سمر توصل المستشفي
وأول ما تدخل من باب المستشفي
تقع على الأرض وتفقد الوعي تماماً
لأنها نزفت د،م كتير وبسرعه
يدخلوها على غرفه العمليات
_وف الوقت دا أم محمد هيا اللي
إستلمت الإدارة مكان الدكتوره لحد ما ترجع
_الممرضه_
أم محمد فيه بنت مجهوله الهويه متصابه
وحالتها خطيره وإحنا دخلناها على غرفه العمليات
_أم محمد_
ما لقيتوش معاها أي حاجه
_الممرضه_
ما كنش معاها غير التلفون ده
_أم محمد_
طيب هاتيه..ولما العمليه تخلص..
عرفيني عشان آجي أشوفها..
وما تقصروش معاها ف حاجه..
أعملولها كل اللازم
_________________________
__(المقر الرئيسي للباشا الكبير)__
_(نور بتفكر ف الإختيار اللي هتضحي بيه)_
_نور ف سرها_
هتختاري إيه يا نور..تفضلي طول عمرك عميا..
ولا تبيعيلهم جسمك..ولااااااا
لأ..لأ..الإختيار التالت دا مستحيل..
مستحيل أسمحلهم يق،تلوا حد من إصحابي
_مع دخول الباشا الكبير_
ها يا نور إخترتي هتضحي بإيه
_نور بخوف ودموع_
إ.إ.إ.إخ.إخ.إخترت..بس أنا عايزه أعرف الأول فين سمير
_الباشا_
سمير أخد حقنه..وحاجه من الاتنين..
يا إما هيم،وت..يا إما هيعيش اللي باقي من عمره..
عبيط..مجنون يعني………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عمياء وسط الذئاب الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى