روايات

رواية علمتيني ازاي احب الفصل الرابع عشر 14 بقلم أمل شعبان

رواية علمتيني ازاي احب الفصل الرابع عشر 14 بقلم أمل شعبان

رواية علمتيني ازاي احب الجزء الرابع عشر

رواية علمتيني ازاي احب البارت الرابع عشر

رواية علمتيني ازاي احب الحلقة الرابعة عشر

وقفنا عند حنان وفرح هم مكملين طريقهم للشغل
فرح وهي عماله تجري ميته عن نفسها من الضحك😂😂😂 وبدل ما يبقى اسمك حنان سيد هيبقى اسمك حنان خازوق تصدقي يا حنان لايق عليك الاسم ده
نسيب حنان وفرح وناخد لفه عند احمد
احمد كان لسه داخل الشركه
متجه الى المكتب بينما هو كان متجه الى المكتب نظر الى مكتب فرح ولم يجدها ونظر الى الساعه كانت 8:10 هي مش جايه النهارده ولا ايه
بينما هو كان شارد في افكاره لمح شيماء جايه
بقلم امل شعبان
شيماء صباح الخير يا استاذ احمد
احمد نظر اليها صباح الخير
شيماء رسمه على وجهها ابتسامه بسيطه تمام يا استاذ احمد الملف اللي كنت حضرتك طالبه امبارح هخلصه واجيبلك تراجعه
احمد تمام اه صحيح هي مش جايه النهارده
شيماء نظرت ليه باستغراب هي مين
احمد فرح
شيماء لا جايه النهارده
نظر اليها احمد ولم ينطق باي كلمه فقط اكتفى بهز راسي ودخل على مكتبه
نسيب احمد ناخد لفه عند فرح وحنان
وصلوا كانوا نازلين من الاتوبيس التوبيس كان زحمه موت
نزلت فرح ونزلت وراها حنان
حنان استني يا فرح ارفع البنطلون
فرح بصيتلها ايه اللي انتي بتعمليه ده بذمتك يا حنان
وحده زيك ف جمالك ف دلالك ف شقاوتك ف حلاوتك
ترفع البنطلون ف نص الشارع.!!
نظرت اليها حنان وهي عم تضحك ما انا اللي ما رفعتش البنطلون يا حاجه فرح هيقع مني في الشارع وهتبقى فضحتنا بجلاجل
فرح وهي عم تنظر الى حنان مرسوم على وشها الضحكه 😂خلاص يا حنان ما كانش كلمه قلتها يلا عشان نعدي الطريق
عدوا الطريق ومتجهين الى الشركه وبينا ما هم سايرين الى الطريق اتت سياره سوداء من خلفهم مسرعه وقفت امامهم
وقفت حنان وفرح وهمت في دهشه من وقوف السياره امامهم بهذا الشكل
تقدمت حنان الى السياره وهي عم تشتم بصوت عالي انت يا حيوان لسه ما كملتش الجمله خرج من السياره ثلاث رجاله لابسين بدل سوداء ونظاره كان شكلهم مثل المافيا
مسكو حنان بدا يدخلوها الى السياره بقوه وهي عماله تصرخ ابعدي ايدك يا حيوان عني ايه اللي انت بتعمله ده
فرح طلعت تجري عليها وهي ماسكه شنطتها عماله تضرب في الرجاله وتصرخ بصوت عالي الحقوني يا ناس
دخلوا حنان بقوه في السياره
فرح ماسكه في باب السياره وهي عم تصرخ سيبوها عاوزين منها ايه
واحد من الرجاله اللي خرج من السياره قالهم هاتوا البنت التانيه دي مش عايزين شوشره دخلوا فرح وقفلوا باب السياره ومشيوا بيهم
فرح وحنان بصوت واحد انتم عاوزين مننا ايه وخاطفيننا ليه ما فيش حد من الرجاله اللي قاعده رد عليهم
فرح هي تنظر الى الرجاله مرسوم على وجهها تعبير خوف وبنبره صوت هاديه على فكره احنا مش حيلتنا حاجه لو كنت خاطفيننا بسبب فديه ولا حاجه احنا شحاتين مش لاقيين ناكل ما يغركش لبسنا ومنظرنا ده احنا شحاتين بس شيك
قطعتها صوت حنان وهي بتزعق ايه اللي انتي بتقوليه ده يا فرح هم مفكرين الدنيا سائبه
قربت منها فرح وبصوت واطي اهدي ياحنان على نفسك متفتحيش صدرك اوي يخبطوك بحاجه تروحي فيها
حنان نظره الى الرجل من اللي جالسين في السياره وبنبره صوت سهوكه شكلك ابن ناس ومحترم انا حنان ودي صاحبتي فرح
رد عليها الرجل ما احنا عارفين ان انتي حنان اما صاحبتك فرح دي ما نعرفهاش خدناها بالغلط
قطعوا صوت الرجل اللي بيسوق السيارات بصوت عالي رامي
فرح طيب يا اخ رامي انتوا خدتوني بالغلط خلوني اروح وانا والله والله كاني لا شفت حاجه ولا سمعت حاجه
حنان بصت لفرح بغضب اه يا خاينه عاوزه تسيبيني
قربت منها فرح وبصوت واطي اسكتي يا غبيه لو نزلوني انا حافظه رقم العربيه اروح ابلغ البوليس
حنان معلش يا فروحه ظلمتك
قطعهم صوت الرجل السائق السياره بشخيط اخرسي منك ليها لو سمعت نفس حد فيكم انتم الاتنين المسدس ده هفرغه في دماغكم فاهمين
نظرت اليه حنان وفرح بخوف ورعب ولم ينطقوا باي كلمه فقط اكتفى بهذا راسهم
وفضلت ماشيه بيهم السياره في الطريق حوالي نص ساعه
نسيب فرح وحنان وناخد لفه عند كريم
كريم كان راكب سيارته متجه الى منزل امجد
بنا ما هو كان في الطريق
كان امجد جالس في الصالون يشرب فنجان القهوه
وبدا هاتفه يرن كان المتصل واحد من رجالته
امجد ايه الاخبار
المتصل كله تمام يا امجد بيه والبنت وديناها المخزن زي ما حضرتك قلت بس في مشكله
امجد مشكله ايه
المتصل واحنا بنحاول نخطف البنت كان معاها واحده تانيه اضطرينا ناخدها هي التانيه
بينما كان امجد يتحدث في الهاتف كان يقف في الخلف اياد ابن امجد يستنط للحديث
امجد بنرفزه اغبياء اقفل دلوقتي استنى مني مكالمه هقول لك تعملوا ايه
كان واقف امجد وهو متعصب جدا وفي يده فنجان القهوه ثم رمى فنجان القهوه على الارض بقوه
قطعوا صوت اياد اللي اتى من خلفه
ايه اللي حصل لكل ده
امجد التفت لاياد ما تحطش في بالك حاجه مش مستاهله
اياد نظرله باستغراب طيب ما بدل ما هي حاجه مش مستاهله اللي بيعصبك كده
امجد حكى لاياد ابنه كل حاجه
اياد نظر ليه باستغراب هو ده السبب اللي معصبك
لو عاوزني اروح انا بنفسي اخلص عليهم عادي دي حاجه مش جديده علينا
امجد لا ما تدخلش نفسك انت في الامور دي سيب الموضوع ده عليا
اياد تمام زي ما انت عاوز
اياد ندى على الشغاله تيجي تنظف مكان القهوه
بينام كريم وصل الى منزل امجد وبدا بركن السياره بتاعته واتجه ناحيه المنزل
كان ينظر الى المنزل بدهشه كان المنزل كبير جدا مثل القصر
بدا يطق الباب فتحتله الشغاله وبدا بالدخول
الشغاله اتفضل يا استاذ كريم استنى استاذ امجد في الصالون
دخل كريم لغرفه الصالون وبدا بالجلوس
اتت الشغاله حضرتك تشرب ايه
كريم نظر اليها فنجان قهوه ساده
الشغاله تمام بدات بالخروج
كريم وقف وعمال يتمشى في انحاء المنزل وينظر الى المنزل بدهشه وهو شارد في افكاره افاقه صوت اياد اللذي اتى من الخلف التفت خلفه وهو متصنع ابتسامه على وجهه
اياد كان واقف ويضع يده في جيب بنطاله ويتحدث بغرار اظن انك ما شفتش منزل قبل كده بهذا الشكل
كريم نظر اليه باحراج عندك حق والمنزل جميل جدا
بس مش هيجي جنب منزل زين ابو احمد ما علينا امال فين امجد بيه
اياد هيخلص المكالمه وسياتي
نسيب كريم وناخد لفه عند احمد
احمد كان جالس في مكتبه يراجع الملفات الباب خبط دخلت شيماء
شيماء ده اخر ملف حضرتك طلبته والساعه 5:00 في اجتماع مع السيد نبيل في الفندق ابعتلك اللوكيشن على الوتساب
احمد تمام وابعتيلي فرح
شيماء فرح ما جتش النهارده مع اني كنت متوقعه اللي هي جايه عشان ما اخذتش اذن اللي هي هتغيب النهارده
لو في اي حاجه يا استاذ احمد انا ممكن اساعدك
احمد نظر اليها ونظر الى الساعه كانت الساعه 1:30 تمام لو احتاجت حاجه هقولك
خرجت شيماء من المكتب بنا مكان احمد جالس شارد في افكاره
ليكون صار شيء معاها رن عليها اسالها ما جتش ليه النهارده خد تليفوني وكان لسه راح يرن بعد كده تراجع في رايه ارن عليها بصفتي ايه حط التليفون على المكتب
نسيب احمد وناخد لفه عند الفرح وحنان
فرح وحنان كانوا داخل مخزن كبير والمخزن محطوط فيه عباره عن كراتين وصناديق من الخشب وفرح وحنان كانوا مربوطين في الكراسي ظهرهم في ضهر بعض وحنان كانت عماله تندب حظها
حنان شكل طموحاتنا واحلامنا انتهت
فرح واضح أن احلامنا الورديه ياحنان اتغسلت مع كلوت اسود مطين ب 60 نيله
حنان هاتك يا ضحك،😂😂😂😂
فرح بنرفزه وانتي ليكي نفسي تضحكي يا حنان في اللي احنا فيه ده
بقلم امل شعبان
حنان وانتي سبت كل حاجه وشبهت حياتنا بكلوت اسود مش عاوزه انا اضحك اكيد هضحك على خيبتنا اللي ما وردتش على حد
فرح بس غريبه يا حنان هم تخطفين ليه وعاوزين ايه مننا
حنان بس هم قصدياني انا مش انتي يافرح
اكيد ليا اعداء وانا ما اعرفش يا فرح
فرح اتنيلي بستين نيله يا حنان اعداء ايه هم شكلهم خطفونا بالغلط
حنان بنرفزه ليه يا فرح هو انا مشبهش ولا ايه
فرح بمسخره لا يا حبيبتي ده انتي تشبهي بلد بتصرفات اللي انت بتعمليها دي ولو كانت امك ده عيالك وعرفتي تخرجي من النصيبه اللي احنا فيها دي يا حنان مش بعيد على طول هياخدوك اداب وهتجريني وراكي
حنان باستغراب اداب ايه يا فرح وايه اللي انتي بتقوليه ده
فرح استعبطي يا حنان انتي ما شفتيش نفسك وانتي بتتكلمي مع اللي اسمه رامي في العربيه ازاي
ده كان فاضل شويه كنت هتقومي تحضني
حنان بضحكه مايصه اتنيلي يا بنت يا هبله انا كنت بعمل كده عشان نقدر نخرج من النصيبه اللي احنا فيها دي استني بس واتفرجي حاولي تشغلي مخك ده شويه
فرح بنبره صوت نرفزه عارفه يا زفته يا حنان
‏كل ما أجمع شويه حسنات
يطلعلى حد يجبرنى أوزعها على شجرة عيلته بالتساوي وشكلهم هيكونوا من نصيبك
لسه كانت حنان هتتكلم اتفتح باب المخزن دخلوا ثلاث رجاله من ضمنهم رمي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية علمتيني ازاي احب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى