رواية عطر القلوب الفصل الثالث 3 بقلم نور شريف
رواية عطر القلوب الجزء الثالث
رواية عطر القلوب البارت الثالث
رواية عطر القلوب الحلقة الثالثة
البارت التالت
عطر القلوب
وقف زين وبص في عيونها بتوتر :
اه يا عطر انا زين ياريت تسمعيني انا محتاجك جمبي متمشيش انا عارف ان غلطان..
عطر بعصبية :اخرج بره انت عايز مني ايي بعد كل ده مشيت من المكان عشان تبقي قطعت خالص، انت نسيت كلامك عني لما قولت انا اصلا مش محتر*مة واكيد كنت بضحك عليك وبمثل عليك الحب..
زين بتوتر :كنت زعلان منك مكنش عندي مشاعر حتي انتي كنتي طفلة ازاي بتحبي..
عطر بصوت عالي :طفلة عندها 19 سنة مش هنتكلم في قديم عايز اي؟؟
زين بحزن :انا جاي عشان تعالجيني!!
اسفة العيادة مقفوله ومش هشتغل تقدر تاخد فلوسك وتخرج بره سبته عطر ونزلت لي عربيتها ورجعت علي البيت ودموعها نازله :_ راجع ليه ونا مش قادرة اتخطي الوجع والي حصل فيا اليوم ده!!
فلاش باك……
بتقف شمس وبترمي قدمها صورها مع زين والهدايا وكل حاجة بينهم :_
الحاجات دي جيبها منين المفروض الساعة و الصور دي بيني انا و زين ازايي بقت معاكي..
بتبتسم شمس بمكر :اصل انا وهو هنتجوز في دي حاجات ملهاش لازمة بضاعه رخيصة قولنا نرجعها ليكي وصحيح الدبلة الي في ايدك رجعيها ليه…
وقعت الحاجة منها بصت علي الدبلة بتوتر :-
زين الي بعت معاكي كل ده؟؟؟؟
شمس بدلع طبطبت علي ظهرها بخبث :قال انك بت مش محترمة وفي تعامل بينك وبين اسر صحبه حتي اسر قالي انك بعتله صور ليكي وانتو بتتضحكو علي زين قال انه نش عايز يعرفك تاني…
فجاة تلفوني رن وكان زين بيعيط :_
اتمني منتقبلش تاني في اي مكان يا عطر وكل حاجة بينا اعتبريها ماتت انا خلاص هخطب ومش عايز اي حاجة بينا..
عطر بكسره بتقفل في وشه وبتاخد الصور وحاجتهم وبتتدخل اوضتها وبتصرخخ بنهيار :
بس انا مستهلش منك كدا ياا زين بتجري علي المطبح وبتو*لع في صورهم مع بعض وبتكسر الساعه َو ترميها
بتجري عليها امها بخوف.. عطر يا بنتي مالك فيكي اي؟
احنا لازم نمشي من هنا يا ماما زين سبني بعد كل ده..
بتحضنها امها بحزن عليها :حاضر يا عطر هنمشي من هنا هنرجع لي خالك المنصورة..
بتدخل عطر اوضتها وبتفتح الوتس بتلاقي رسالة منه بتفتحها بحزن :
كنت فاكرك بتحبيني عملت معاكي اي عشان تكلمي صحبي وهو بينكر ان محصلش بينكم حاجة امبارح بعتتي ليه وقولتي ليه انك مش عايزه تكملي معايا
ونا كمان مش عايزه اكمل معاكي….
قفلت عطر تلفونها ونامت!!
عند اسر و شمس…..
سمعت انك عايز تشوفني كل حاجة بينا انتهت يا اسر مبقاش ينفع كلامنا عشان زين..
اسر بعصبية شدها من دراعها بقوة :_
انتي عايزه اي وكلام اي الي بتتكلمي عنه انتي عارفه كويس ان بحب هاجر ومستحيل اكون بحبك..
ابتسمت شمس بمكر :اسر انت عارف كويس ان بحبك انت وعمري ما فكرت احب زين وعمري ما حبيته كان لازم اعمل حاجة عشان انا ونت نتجوز…
عشان نتجوز :توقيني في صحبي وفي حبيبتي..
لو مبعدتش عن هاجر انا هقت*لها…
لو تقدري تعمليها اعمليها يا شمس..
شمس بعصبية فتحت تلفونها علي صورة هاجر وهي متربطه :اهي حبيبة قلبك يا نتجوز يا همو*تها قداك عينك سامععع..
بياخد منها التلفون برعب :انتي ازاي عملتي كدا زين لازم يعرف..
اقسم بالله لو زين عرف او الحكومه عرفت لا اكون ممو.. تها دلوقت بي كلمة مني بسس..
عايزه اي وتسبيها في حالها..
تروح لي بابا وتقوله انك بتحبي ونتجوز وهسبها تحضر فرحنا بعدها مش هتشوفها تاني لو معملتش كدا انا لسه عند كلامي يا اسر..
قصدك اكسر وعدي معاها وكلامي مع زين علشانك..
خلاص اعتبرها ما.. تت!!
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عطر القلوب)