روايات

رواية حكاية حب الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نسمة أحمد

رواية حكاية حب الجزء الخامس والعشرون

رواية حكاية حب البارت الخامس والعشرون

رواية حكاية حب الحلقة الخامسة والعشرون

في البرت الي فات وقفنا علي فرح مهاب ونسمة نكمل بقا لما يروحو 😊
فتح مهاب بابا الاوضه و دخل وبص لنسمة وكانت لسه مدخلتش بصلها مهاب
مهاب : بهدوء خشي يانسمة .
نسمة : بكسوف وكان باصه في الارض ووخدودها حمرا
حاضر ودخلت ووقفت علي اول الباب الاوضه .
مهاب : تعالي يانسمة قربي اكتر وقفه ليه علي الباب .
نسمة : حاضر ودخلت ووقفت في نص الاوضه قرب منها مهاب وباس راسها.
مهاب : بحب وهزار مالك انتي مكسوفه مني ده انا زي جوزك بردو متتكسفيش مني وبعدين انتي قصيرة كده ليه ها هههههههههههه😂😂 .
نسمة : بصتله وبي برائه قالت لا انت الي طويل اوي علي فكرها و انا مش قصيرة علي فكره بقا ها.
مهاب : بهزار وحب ههههههههههه اه فعلا انا طويل بس بردو انتي قصيرة اوي بنسبالي بس بحبك .
نسمة : بصت في الارض وخدودها احمرت جامد .
مهاب : اي يانسمة انتي مش بتحبيني .
نسمة : بصتله واتكلمت بي برائه مش عارفه بس انت لما بتكون قريب بيكون هنا بيدق جامد وكانت بتشاور علي قلبها .
مهاب : كان بصصلها بي حب نسمة انتي برائه اوي اوي بجد وخايف في يوم اجي عليكي عايز ان نكون اصحاب وتحكيلي كل حاجه بتحصل معاكي زي ما انا هعمل ونعود بعض ان احنا منبعدش عن بعض ابدا مهما يحصل اتفقنا .
نسمة: بادب حاضر .
مهاب : تعالي بقا نصلي ركعتين علشان نبداء حياتنا بي طاعه ربنا وعلشان كمان ربنا يكملنا حياتنا مع بعض علي خير ياله تعالي نتوضا .
نسمة : حاضر.
ودخلو اتوضو وصلو ركعتين علشان يبداو حياه جديده مع بعض وخلاصو صلاه وقرب مهاب منها وقراء الدعاء وبعد كده باس راسها.
مهاب : بحب ربنا يخليكي ليا وربنا ميحرمني منك ابدا نسمة احنا دلوقتي هنبداء حياه جديد انتي جاهزه .
نسمة : بكسوف ايوه .
مهاب : قرب منها وباسها من خدودها الاتنين وبعد كده باسها. نسمة: اتكسفت اوي وبعد كده بصتله واتكلمت بي برائه حببت مهاب فيها اكتر .
نسمة : بي فرحه انا كده هكون حامل واجيب بيبي صح وهكون ماما صح .
مهاب : بصدمه ها انتي بتقولي اي .
نسمة : بي فرحه انا كده هكون ماما صح ما انا كده بقيت مدام صح .
مهاب : لسه بردو مصدوم ها ماما اي يانسمة دي هي بوسه بس مش اكتر .
نسمة : بزعل وبرائه وبحركه تلقائي نزلت شفتها السفلي لتحت يعني انا كده مش هكون ماما .
مهاب : ماما اي يانسمة هو انا لسه عملت حاجه لسه ياحبيبت مش دلوقتي هتكوني ماما لانه لسه انتي مبقتيش مدام . نسمة : بي برائه وبنفس حركت الزعل بس انا بشوف في المسلسل كده البطل بي بيبوس البطله وبعد كده البطله بتكون حامل صح.
مهاب : هههههههههههههه😂😂 يعني انتي عايزه تقنعيني انو البطله هتحمل من بوسه بس لا يا حبيبتي مش كده خالص يانسمة لسه في حاجات تاني بتحصل علشان البطله تكون حامل فاهمتي يعني بيكون لسه في دخله وكده .
نسمة : علي نفس حركت الزعل
وبي برائه طيب ياله نروح الدخله دي علشان اكون حامل . مهاب : هههههههههههههههههه 😂يخرب عقلك دخلة اي الي هنروحها لا دي مش بيترحلها تعالي يانسمة انا هقولك وافهمك كل حاجه مش انتي عايزه تكوني ماما صح .
نسمة : بي برائه اه عايزه اكون ماما بس ازي مش هنروح الدخله مش مفروض بنروح بي عربيه ونعمل تزمير .
مهاب : بيضحك مش قادر يمسك نفسه من الضحك هو انتي ده مفهومك علي الدخله بنروحلها بي عربيه وبنعمل تزمير لا بردو مش كده تعالي يانسمة قربي مني .
وقرب منها باسها تاني وبعد كده سكتت شهرازات علي الكلام المباح وبقت نسمة مدام مهاب محمود راسمي 😂😂😂😂
( انا والله نسمة دي غلبانه وبيضحك عليها اوي بس مش مفروض بردو الدخله نروحها بي عربيات ونعمل زممير 😂😂)
طبعا فضل ابطلنا في سعاده سنه واية بقت حامل وجابت ولد قمور وشبه ابوه وسمه ( رعد مازن محمود ) .
نسمة ومهاب لسه فرحنين اوي مع بعض وغير كمان المشاكل الي وجهتهم مع بعض بس فضلو بيحبو بعض ونسمه مهاب علمها معاه في الشركه ووبقو يقدو وقتهم يرسمو مع بعض
واية ومازن كانه بيتخنوقه بسبب غيرت اية علي مازن من ندي وكمان كانه غافلين علي الي بيتخطط من وراهم خلينا نشوف ياترا ابطالنا هيفضلو مع بعض وله هيتفرقو خلينا نشوف ) .
عايزه توقعتكم اكمل وله اقف علي كده و عايزه تشجيع. واكيد الكل مستغرب برائه نسمه و هل في بنات كده هقولكم اه في كتير بس علشان الزمن التغير بقو البنات الي زي دي مختفين بس كل بنت بيكون جواها طيبه وحنيه بس ساعات بتتغير من تجربا مرت بيها وفي بنات مش بتعرف تعبر عن مشاعرها وفي بنات الي بتحب تكون منعزله عن الناس مش علشان هي وحشه بالعكس من الممكن تكون فقدت الامل في الناس من حواليها ،…. المهم نرجع بقا لي الروايه.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية حب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى