روايات

رواية عشق الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الفصل الحادي عشر 11 بقلم منة أحمد

رواية عشق الفهد الجزء الحادي عشر

رواية عشق الفهد البارت الحادي عشر

رواية عشق الفهد الحلقة الحادية عشر

……: انا هعرفك انا مين
وضربو بالبكس وقعه علي الارض وفضل يضرب فيه
وزين وسيف وعشق وفريده جم
منه راحت حضنت عشق وفريده وهنا حضنوها
وزين والشخص ضربو خالد والامن بعدهم. عن بعض ورمو خالد في الشارع
منه خرجت من حضن عشق وفريده
منه: شكرا يا
……: مازن اسمي مازن
منه: شكرا يا استاذ مازن
سيف: اي ده مازن المنياوي
مازن: سيف وزين الاسيوطي
زين: ميزو
وراح حضنو هو وسيف بفرح
سيف بفرح: رجعت امتي
مازن: لسه راجع امبارح بليل وكنت لسه هكلمكم
زين: و الله وليك وحشه يا ميزو
مازن: وانتو والله وحشتوني
فريده: طب مش هناكل ولا اي

 

عشق: اه ونبي كفايه احضان وتعالو ناكل
سيف هو ينظر لمازن : تعاله كل معانا
وراحو يكلو
استوووووووب
مازن المنياوي: صديق سيف ومازن 30 سنه وسيم شعرو اسود وعيونه سوده و بشرته قمحه وله لحيه خفيف زادت من وسمتو وجسمه رياضي مش متجوز ( عريس لقته يعني)
عشق: وانت بتشتغل اي يا استاذ مازن
مازن: بلاش القاب ويا ستي دكتور و قدمت ورقي في جامعة الطب وهشتغل فيها دكتور
فريده: بجد
مازه: اه
فريده: واحنا بندرس هناك
مازن: طب حلو سنه كام
فريد: اولي
مازن: لسه في اول الطريق ربنا معاكم اختي قدكم بردو وفي طب
فريده: بجد ابق عرفنا عليها
مازن: تمام. اساميكم اي وتقربو اي لزين و سيف

 

منه: منه وبيدلعوني ب نونه وبنت عم الولدين دول قالتها وهي تشاور علي زين وسيف والبت دي وشورت علي عشق وختها في الرضاعه
مازن: ماشي يا نونه
عشق: معاك عشق وقولي يا اشا ابقا اخت الواد ده وشورت علي سيف و بنت عم الزفت دي وشورت علي منه وزفت ده وشورت علي زين
مازن ضحك عليها
منه: اهم حاجه حب الناس
مازن بضحك: حصل
فريده: انا فريده وشيل الالقاب وقلي يا ديدا واكملت ببعض الحزن: صحبت عشق ومنه
عشق لحظت ده وحضنتها: واكترر من اخت لينااا
مازين ببتسامه لفريده : يديمك لبعض يا رب
وفريده ابتسامتلو
سيف بضيق بعض الشئ: خلصتو فقرت التعارف دي
يلا بقا عشان ندفع الحساب وشوفو هتروحو فين

 

منه وعشق وفريده بصو لبعض وقالو بفرحه: الملاااهي
زين: اطفاال
منه: بس ياض
سيف دفع الحساب واخدهم وخرج
فريده: طبعا هتيجي معانا يا دكتور
مازن: لا انا مليش في الكلام ده
عشق : لا تعاله معانا يا مزميزو
مازن بصدمه: مزميزو
عشق: اه عندك مانع
مازن بضحكه : لا خالص
زين: تعاله معانا بقا ولا انت هتخلع وتسبنا
مازن: لا هو انا اقدر
فريده: خلصااا يلا بينا
سيف : تمام معاك عربيه
مازن: اه
سيف: خلاص امشي جنبنا عشان العربيه علي قدنا.
مازن: ماشي
ومشو وركبو العربيه
وراحو الملاهي وقعدو يلعبو

 

وفريده كانت هتقع بس مازن لحقها ومسكها من وسطه
فريده بعدت عنو بخجل
وكان فيه حد بيرقبهم بغضب
مازن: انتي كويسه
فريده: ايوا شكراا
عشق: انا تعبت
منه: وانا مش قادره
فريده وهي تمسك راسها : وانا ديخه ومش قادره
سيف: ديخه مالك انتي كويسه
فريده: اه كويسه ممكن السكر نزل شويه
مازن: هو انتي عندك السكر
فريده: اه
سيف: طب اخدتي حقنت الانسلين
فريده: اه
سيف: طب يلا نروح

 

منه: انتي طبعا بيتا معانا انهارده يا ديدا
فريده: تمام هقول لداده نعمه
عشق: اشطاا
سيف: طب يلا نروح بقا
مازن: وانا هورح ارتاح
زين: تعاله اتعشا معانا
ماون: لا انا هروح عشان هتعشي مع امي واختي واشفكو بقا بعدين
زين: تمام يا صحبي
وسلمو علي بعض ومشي
وهما روحو
عفاف: اتاخرتو كده لي قلقتوني عليكم
عشق: ما انتي عارفه يا فوفه ان احنا مع سيف وزين خرجي
عفاف بصت علي فريده لقتها بين عليها التعب: مالك يا قلبي
فريده بتعب : تعبانه شويه

 

عفاف: طب روحو ارتاحو وتعالو عشان تتعاشو
فريده بتعب: لا انا مش جعانه
منهزوعشق: وانا
وراحو ارتاحو عشق وفريده نامو مع منه في بتها
كل واحد في اوضه
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༺
وتاني يوم الصبح صحو ونزلو كلهم اتجمعو تحت عشان يفطرو
وكانو قعدين كلهم علي السفره
سيف: بقتي احسن يا ديدا دلوقتي
فريده: اه الحمد الله
عشق: طب الحمد الله
عفاف: معندكمش كليه انهارده ولا اي
منه: اه معندناش حاحه مهمه

 

وقعدو يكلو
و حد جه عليهم وهما بيكلو
سيف قام بغضب: اي الي جابك هنا
وفريده شفتو اتصدمت
…الفصل 11
عشق الفهد
……: انا هعرفك انا مين
وضربو بالبكس وقعه علي الارض وفضل يضرب فيه
وزين وسيف وعشق وفرده جم
منه راحت حضنت سيف
وزين والشخص ضربو خالد والامن بعدهم. عن بعض ورمو خالد في الشارع
منه خرجت من حضن سيف
منه: شكرا يا
……: مازن اسمي مازن
منه: شكرا يا استاذ مازن
سيف: مش انت مازن المنياوي

 

مازن: اه وانت سيف الاسيوطي وهو يشير لزين وانت زين الاسيوطي
زين: ميزو
وراح حضنو هو وسيف بفرح
سيف بفرح: رجعت امتي
مازن: لسه راجع امبارح بليل وكنت لسه هكلمكم
زين: و الله وليك وحشه يا ميزو
مازن: وانتو والله وحشتوني
فريده: طب مش هناكل ولا اي
عشق: اه ونبي كفايه احضان وتعالو ناكل
وراحو يكلو
استوووووووب
مازن المنياوي: صديق سيف ومازن 30 سنه وسيم شعرو اسود وعيونه سوده و بشرته قمحه وله لحيه خفيف زادت من وسمتو وجسمه رياضي مش متجوز ( عريس لقته يعني)
عشق: وانت بتشتغل اي يا استاذ مازن
مازن: بلاش القاب ويا ستي دكتور و قدمت ورقي في جامعة الطب وهشتغل فيها دكتور
فريده: بجد

 

مازه: اه
فريده: واحنا بندرس هناك
مازن: طب حلو سنه كام
فريد: اولي
مازن: لسه في اول الطريق ربنا معاكم اختي قدكم بردو وفي طب
فريده: بجد ابق عرفنا عليها
مازن: تمام. اساكم اي وتقربو اي لزين و سيف
منه: منه وبيدلعوني ب نونه وبنت عم الولدين دول قالتها وهي تشاور علي زين وسيف والبت دي وشورت علي عشق
مازن: ماشي يا نونه
عشق: معاك عشق وقولي يا اشا ابقا اخت الواد ده وشورت عل زين و بنت عم الزفت دي
مازن ضحك عليها
منه: اهم حاجه حب الناس
مازن بضحك: حصل
فريده: انا فريده وشيل الالقاب وقلي يا ديدا واكملت ببعض الحزن: صحبت عشق ومنه
عشق لحظت ده وحضنتها: واكترر من اخت لينااا

 

مازين ببتسامه لفريده : يديمك لبعض يا رب
وفريده ابتسامتلو
سيف بضيق بعض الشئ: خلصتو فقرت التعارف دي
يلا بقا عشان ندفع الحساب وشوفو هتروحو فين
منه وعشق وفريده بصو لبعض وقالو بفرحه: الملاااهي
زين: اطفاال
منه: بس ياض
سيف دفع الحساب واخدهم وخرج
فريده: طبعا هتيجي معانا يا دكتور
مازن: لا انا مليش في الكلام ده
عشق : لا تعاله معانا يا مزميزو
مازن بصدمه: مزميزو
عشق: اه عندك مانع
مازن بضحكه : لا خالص
زين: تعاله معانا بقا ولا انت هتخلع وتسبنا
مازن: لا هو انا اقدر
فريده: خلصااا يلا بينا

 

سيف : تمام معاك عربيه
مازن: اه
سيف: خلاص امشي جنبنا عشان العربيه علي قدنا.
مازن: ماشي
ومشو وركبو العربيه
وراحو الملاهي وقعدو يلعبو
وفريده كانت هتقع بس مازن لحقها ومسكها من وسطه
فريده بعدت عنو بخجل
وكان فيه حد بيرقبهم بغضب
مازن: انتي كويسه
فريده: ايوا شكراا
عشق: انا تعبت
منه: وانا مش قادره
فريده وهي تمسك راسها : وانا ديخه ومش قادره
سيف: ديخه مالك انتي كويسه
فريده: اه كويسه ممكن السكر نزل شويه
مازن: هو انتي عندك السكر

 

فريده: اه
سيف: طب اخدتي حقنت الانسلين
فريده: اه
سيف: طب يلا نروح
منه: انتي طبعا بيتا معانا انهارده يا ديدا
فريده: تمام هقول لداده نعمه
عشق: اشطاا
سيف: طب يلا نروح بقا
مازن: وانا هورح ارتاح
زين: تعاله اتعشا معانا
ماون: لا انا هروح عشان هتعشي مع امي واختي واشفكو بقا بعدين
زين: تمام يا صحبي

 

وسلمو علي بعض ومشي
وهما روحو
عفاف: اتاخرتو كده لي قلقتوني عليكم
عشق: ما انتي عارفه يا فوفه ان احنا مع سيف وزين خرجي
عفاف بصت علي فريده لقتها بين عليها التعب: مالك يا قلبي
فريده بتعب : تعبانه شويه
عفاف: طب روحو ارتاحو
وراحو ارتاحو عشق وفريده نامو مع منه في بتها
كل واحد في اوضه
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༺
وتاني يوم الصبح صحو ونزلو كلهم اتجمعو تحت عشان يفطرو
وكانو قعدين كلهم علي السفره
سيف: بقتي احسن يا ديدا دلوقتي
فريده: اه الحمد الله
عشق: طب الحمد الله
عفاف: معندكمش جماعه انهارده ولا اي
منه: اه معندناش حاحه مهمه

 

وقعدو يكلو
و حد جه عليهم وهما بيكلو
سيف قام بغضب: اي الي جابك هنا
…..: جاي اخد مرراتي
فريده شفتو اتصدمت
استوووووووووووووووووب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى