روايات

رواية عشق الفصل الثامن 8 بقلم نورا فريد

رواية عشق الفصل الثامن 8 بقلم نورا فريد

رواية عشق الجزء الثامن

رواية عشق البارت الثامن

رواية عشق
رواية عشق

رواية عشق الحلقة الثامنة

مازن بصدمة.. ابن سليم هاا ما تتكلمي
فيروز بوجع و دموع .. لا مش هو والله ما ابن سليم سليم مجاش جانبي والله العظيم ما ابن سليم
مازن قعد جانبها و قال بهدوء.. اومال ابن مين طلامة مش ابن سليم
فيروز بدموع.. ايوة بس مش ابنه….. اه حب سليم و اوى كمان اه بيجي عندى اه بيتكلم معايا عن حياتو طول الوقت بس والله العظيم ما في اي حاجة بينا غير الصداقه
مازن ابتسم بسخرية.. والله ونعم الصداقة على العموم مفيش واحدة محترمة تبص لى اخو جوزها و الا مكنتش واحدة محترمة
فيروز بتعب.. ااه يعني ايه
مازن ببرود.. يعني بعد دقائق ها تكوني مدام مازن الجارحي
فيروز بصدمة.. انت اتجننت انت
مازن قام يدور في الغرفة و هو بيقول.. مممم يبقا اتصل بي اهلك و اقولهم بنتهم المحترمة بتعمل ايه في غيابهم و هوم بقا يعرفوا ده ابن مين
فيروز بدموع.. انت ها تستفيد ايه من جوازك مني انا مش بحبك و انت نفس الكلام
مازن قعد تانى .. هستفيد انى ها حفظ على بيت اخويا اللى ها يتخرب بسببك
فيروز.. انت مش بنادم
مازن .. انتى اخر واحدة تتكلم عن الإنسانية و الاحترام ياريت تجهزي لان مفيش وقت
و خرج مازن من الغرفة أما فيروز بتبكي و بقهره أما في قصر الجارحي
فى الصالون
عشق بصرخ… اااااااااه خفي ايدك يا زفته انتى
ندى .. سليم عمروا ما انفعل كده على حد
عشق.. قصدك غباء سليم كان يوم اسود يوم ما جيت هنا صحيح ايه اللي رمك على المر
ندى تمهدت بحزن .. حقك عليا انا عارفه انكى استحملتي ان مفيش واحدة استحملته بس سليم بيحبك
عشق بابتسامة.. ما هو بين على وشي
ندى .. و انتى تشتميه ليه و انتي عارفه ان زفت متعصب تقومي مزودها عليه
عشق.. ليش انى بحبك كنت قولت يارب ارزقها بواحد زيه علشان تحسي بى كلامي
ندى ضغطت على خد عشق بى التلج
عشق .. ااااه تتشلي في ايدك انتى و اخوكي و ارتاح منكم يا بعيدة
الام أتت ليهم.. اوعي يشيخة كده هاتي التلج
ندى .. بتبعني يا رضا اقصد بتبعني يا ماما ماشى يا عم ربنا يهنئ سعيد بى سعيدة
الام بحنية.. سلامتك يا نين عيني ان شاء الله انا و انتي لا يا حبيبتي
عشق.. بعد الشر عليكى يا امي بس ابنك انا مش عايزة اكمل معه والله ما عايزة لو ها يفضل يتعمل معايا بالطريقة دى
عشق دموعها نزلت من عينيها غصب عنها.. هو بيعمل كده علشان ضمني و عارف ان مهما يعمل فيا مش ها سيبهو بس انا تعبت
الام حضنت بحنيه.. بس يا حبيبتي بس يا عشق حاسه بيكي يا قلبي
عشق .. لا يا طنط محدش حاسس ولا ها يحس بيا لو كان عندي اهل مكنش سليم اتعمل معايا كده طلقني منو يا طنط لو بتحبني و بتعتبرني بنتك صحيح طلقني منو و انا ها شوف ليا مكان قريب من هنا و ها شتغل و
الا بعدتها عن حضنها.. اخص عليكي يا عشق ايه اللي بتقوليها ده طب يا ستي لو افترضنا انكي دفعتي لينا الهبل ده طب خوفنا عليكى سهري عليكي ايام تعبك و حرقت قلبي عليكى ها تعرفي تدفعيهم لينا الموضوع مش زى ما انتي شايفة الموضوع انكي بالنسبة لينا زى ندى بالظبط و يمكن اكتر امك لم دخلت البيت ده كانت شيلكي على ايديها اول مرة سلتيك فيها على ايدي كنتي صغيرة اوى مكنتش بتفرقي حضني ولا بتفرقي ابوكي و مازن و سليم لم كبرتي شوية انتي و ندى هههه كان الولاد مسؤالين عنكم الشجر اللى رسمتو عليه و البيت مليتو ضحك و لعب ( و تقول الام بدموع) بعد كل ده و تقولي تمشي طب تجي ازااى يا عشق انتي حته مننا مينفعش تمشي الا لم نموت انا و عمك
عشق قابلت جبينها.. ربنا يخليكم ليا يا ست الكل ….. يا امى سليم محبنيش ولا عمروا حبني و بصراحة بقا انا تعبت منو و مش فاهمة هو بيعمل كده ليه
فى مكتب الاب
سليم.. دى بترد عليا كلمة بى كلمة انا مش عايزك بكرهك انا يتقالي كده يرضيك كلامها ده يا حاج
الاب ضرب ايدو على المكتب.. تقوم تضربها مش كدهههه ااايه فاكر ان ملهاش اهل ولا حد يرد عليك
سليم.. انا بموت فيها بس ه
الاب.. و نعم الحب اننا ندوي اللى بنحبهم مش نجرح مشاعرهم يا ابن العبيطة و عقبن ليك انك ها تبات في الاسطبل ها تنضفو و تبات فيه اسبوع
سليم.. نعمممممم
الاب قعد على المكتب ببرود .. و ها تلبس لبس الشغلين و ها تلعم العربيات كل يوم و البدل ده و كل حاجة من النهاردة مفيش انا معرفتش اربيك زمان بس فاضيتلك دلوقتي يلا جهز نفسك يا بطل
سليم نظر لى بغضب و خرج و رزع الباب و بره المكتب اخيرا ات مازن و هو مسك ايد فيروز
سليم بغضب.. ايه اللي بيحصل ده
خرج الاب يشوف سليم بيزعق ليه .. ده في ايه
مازن ببرود .. باركولي يا جماعة انا اتجوزت
ندى و عشق فتحو بوقهم بصدمة
الاب.. تخريف ايه ده يا زفت ده وقت هزار معنا انت مش شايف الوضع
مازن بابتسامة باردة.. بس انا مش بهزر يا بابا انا اتجوزت فيروز على سنة الله ورسوله و تقدر تسال الماذون اللى جوازنا
الام حطت ايديها على رأسها و اغمو عليها من الخبار و بعد شوية فى غرفة علاء
الام حطة ايديها على رأسها.. ااااه يا دماغي غورهم من هنا يا علاء مش طيقة اشوف حد فيهم يخسارة تربيت فيكم يا خسارة تعبي و سهري طول السنين كل واحد دخل ليا و فى ايدو واحدة يا ما شاء الله على التربية الزبالة يخسارة و انتي يا ندى ياختي مفيش حد جيبها فى ايدك و تقولي جوزك انتي كمان
ندى .. ماما
الام بعصبية.. بلا ماما بلا زفت قلبي غضبان ع غورررر من وشىىىى مش طيقكم اخروجو من هنا و الا والله العظيم امشي و ما يعرفلي طريق و الا الواد سند ييجو يشوف المصيبتين اللى عندي
عشق قعدة جانبها.. ماما ممكن تهدي ارجوكي
الام .. اهد ازاي يا بنتي اهد ازاااى حد يفهمني
علاء و هو خارج من الغرفة.. لا حول ولاقوة الا بالله العلي العظيم تعبت و كبرت و في الاخر دى النتيجة ذنب مين ده ذنب مين و راح الاب على مكتبه و سليم وراه و مازن نفس الكلام أما عشق ف هى الوحيدة اللى قعدة مع مامت سليم بعد ما طردت عيالها
و في غرفة سليم عشق اخيرا طالعت غرفتها اتجهت لى التواليت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى