روايات

رواية عشق الحور الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نسمة مالك

رواية عشق الحور الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نسمة مالك

رواية عشق الحور الجزء السابع والعشرون

رواية عشق الحور البارت السابع والعشرون

رواية عشق الحور الحلقة السابعة والعشرون

..لن يكون شئ مستحيل بوجود رب المستحيل..
فكونو على يقين بقدره خالقكم..
فأن الله قادر على جعل جميع أحلامكم حقيقه..
فما بالكم عندما يكون لعائله كامله حلم واحد يدعون الله بتوسل شديد ان يحقق حلمهم..
❤حلم أدم عبد الله❤
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
بعد فتره ليست بقليله..
وأخيرا..
أول يوم بشهرها التاسع..
جوهرته العذراء ببدايه شهرها الأخير بالحمل..
أصبحت شهيه للغايه بأنتفاخ بطنها وملامحها ذادت أشراق ونضاره..
ولكن ويحك أدم من تقلبات مزاجها أعانك الله..
جميعهم يقيمون بشقه حور بالأسكندريه بعدما أصرت حور ان تقضى شهر رمضان المبارك مع عائلتها بمصر..
ولم تترك رحيل ورحوم ايضا..
فجميعهم ينتظرون تحقيق الحلم برؤيه حفيدتهم..
فأن نجمته تحمل فى أحشاءها نجمه صغيره من صلبه هو فقط..
وكانت مفاجأه ولا أروع عندما علمو بقدوم❤بنوته❤..
نجدهم..
على قدما وساق جميع من فى المنزل من رجال ونساء فقد أقترب موعد الأفطار..
أدم..غيث..محمد..حتى رحوم..يحضرون العصائر والسلطات..
حور..سيلا..عائشه..عليه..حلا..هنا..و رحيل ايضا..يطهون كميات كبيره جدا جدا من الطعام..
فأنهم منذ بدايه الشهر الكريم يقيمون مائده رحمن كبيره جدا بمعظم مساجد المنطقه..
ويقومو بتوزيع الطعام بأنفسهم بنفس راضيه وفرحه عارمه بطاعه الله..
من بين جميع الحضور عينه عليها هى فقط جوهرته المهلكه..
تتحرك برشاقه ومرونه كبيره رغم ثقل وزنها نتيجه حملها.. تعبئ الطعام بهمه وفرحه ووجه مضيئ وبين كل لحظه وأخرى تنظر وتبتسم ببراءه شديده لنبض قلبه..
يبادلها هو الابتسامه والنظره بعشق خالص..
ليقترب منها ويتحدث مصتنع الصرامه والحزم بعدما أصبح يتقن اللغه العربيه بطلاقه..
أدم: وهو يهمس بجوار أذنها..
اممممم شوفى يا قلب أدم كل اللى بتعمليه دا وبرضو بعون الله هولدك طبيعى..
ليغمز لها بعينه وهو يساعدها على وضع الطعام داخل علب مغلقه..
لتهمس له حور من بين اسنانها..
حور:مش هولد طبيعى يعنى مش هولد طبيعى يا واد يا جوزى..
علشان انت عارف لو ولدت طبيعى مش هبقى عذراء..
لتصمت قليلا وتكمل بعدم تصديق..
مش قادره اصدق بجد انك عايز تفقدنى عذريتى..
ليضحك أدم بشده حتى أدمعت عينه ويجاهد ليتوقف عن الضحك أمام انظار حور الحارقه لتكمل هى بغيظ..
عاااااااا متضحكش.. ويكون فى علمك هولد قيصرى ولو أعترضت يا دقدقى هحلف ما أولد خالص ها بس خليها بقى جوه لما نشوف عندك دا هيخليها تتولد عندها كام سنه.. ليتحدث أدم من بين ضحكاته..
أدم:انا مش هعرف أرد عليكى دلوقتى اللهم انى صايم هفطر وعنيا حاضر هقولك كل اللى نفسك فيه يا مهلكتى الصغيره..
ليوجه حديثه للجميع..
يله ياشباب الهمه شويه..
عمى محمد بعد أذن حضرتك انت ووالدى مش هتنزلو انهارده كفايه عليكم كده فى شباب عاملين جمعيه كبيره هيوصلو بعربيات دلوقتى يحملو كل حاجه ويوزعوها على الأماكن اللى قولتلهم عليها وأطمنو انا تأكدت من مصادرهم بنفسى..
محمد:تمام يا ابنى كده كل حاجه جاهزه نسبكو احنا بقى يله يا عائشه هاتى عليه والبنات..
يله يا دكتور رحوم يا صديقى هنفطر تحت علشان هقبلك دور شطرنج بعد الفطار..
حور:تنزلو ليه يا بابى احنا هنفطر سوا زى كل يوم..
رحيل:وهى تمسك بيد عائشه وتتجه بها للخارج..
هيا عائشه اقترب موعد برنامج رامز أريد رؤيته من البدايه.. لينفجر الجميع بالضحك ويتجهون للخارج برفقتهم..
ليقابلو مجموعه من شباب متطوعين للخير يحملون علب الطعام يضعونها بالمصاعد ويملؤها أكثر من مره لكثره عدد العلب حتى انتهو..
حور:حتى انتى ياسيلا اقعدى يا زفته هنفطر سوا..
ما تتكلم يا أدم انت ساكت ليه..
لينظر أدم لغيث ويضحكو سويا وتقترب سيلا من حور وتهمس لها..
سيلا:يا زفته انتى خلاص دخلتى التاسع ومامتك قالتلى لازم يحصل علاقه مع جوزك الفتره دى اكتر من مره علشان تسهل الولاده فهمتى يابت..
يله احنا هنروح شقتنا ولو احتاجتى حاجه رنيلى وكلى طبق الفاكهه اللى عملتهولك انا حطالك عليه عصير كيوى بالهنا والشفا ياحبيبتى..
يله يا غيثو فاضل 10 دقايق..
غيث:بعد اذنكم يا جماعه صوما مقبولا وافطارا شهيا ان شاء الله..
يللا يا حبيبتى..
ويقترب يهمس لسيلا..
مش هسيبك انهارده يا حبيبه غيثو انا عايز بيبى يعنى عايز بيبى..
سيلا:اممممم دا انت مصمم بقى..
الليله يا عمده..
لتقاطعها حور وهى تحتضنها بحب شديد..
حور:حبيبتى يا سيلا ربنا مايحرمنى منك ابدا تعالى عيزاكى ثوانى..
لتتجه بها لأحدى الغرف وتترك غيث وأدم يضعون الطعام.. لتتحدث حور بحب وشكر..
سيلا كفايه كده أخرتى حملك علشان تقدرى تساعدينى وتحضرى المحاضرات وتلخصهالى وساعدتينى كتير اوى دلوقتى دورى يا حبيبتى..
وقفى الوسيله اللى مانعه بيها الحمل وانا بأمر الله معاكى يا حبيبتى متخفيش مش هسيبك..
لتلتمس سيلا بطنها المنتفخ بفرحه وحب أخوى حقيقى..
سيلا:أطمن عليكى واشوف قلب خالتو على ايدك وتبقى كويسه وتقفى على رجلك وبعد كده ان شاء الله اتكل على ربنا ونركز على البيبى بقى..
ويله احنا هناخد اكلنا ونروح شقتنا..
غيثو واحشنى اوى اوى هييييييح هفترسو بعد الفطار
وانتى كمان افترسى دقدقك قبل ما الفجر يأذن الوقت قصير اوى سبينى بقى ألحق اشبع من غيوثتى شويه..
لتقبلها سيلا من وجنتيها..
حبيبتى يا حور يارب تقومى بالف سلامه انتى والبنوته يا حبيبتى..
لسه محتاره تسميها ايه قولتلك سميها سيلا علشان تطلع مجنونه زى كده هههههه لا ولا اقولك كفايه عليكى سيلا واحده..
الحق اشبع من غيوثتى شويه الأذان أذن اهو صوما مقبولا يا حورى..
لتقبلها حور بوجنتيها وتسرع سيلا بالخروج وبلحظه كانت تمسك بيد غيث وتجرى به بتجاه شقتهم بسرعه شديده وتتحدث بستعجال..
يلا بسرعه يا غيوثتى
أدم:بعبث..هههههههههه افطر الاول يا غيوثتها..
ليغلق الباب خلفهم ويستدير بهدوء فهد يستعد للأنفضاض على فريسته..
يقترب من حوريته.. جوهرته..
ويتحدث بمكر وخبث شديد وهو يحمل بيده كوب من الحليب به سبع حبات تمر رطب..
وبلحظه كانت حور تجلس على قدمه داخل حضنه ويطعمها بين سيل قبلاته على كافه وجهها ويهمس بأذنها..
يله يا عشق أدم علشان نصلى المغرب..
لتطعمه حور هى أيضا وتتوجه معه لتتوضئ..
فأدم لا يدعها بمفردها أطلاقا حتى بالحمام يساعدها على الوضوء وترتدى حور اسدال للصلاه وتقف خلف زوجها بقلب خاشع لوجه الله تعالى..
لينتهو من فرضهم ويحملها أدم بعدما خلع عنها أسدالها ويتجه بها نحو الطعام وحور هادئه ولكنه هدوء ما قبل العاصفه..
ليتحدث ادم.. اممممم عارف انا النظره دى..
حور:وهى تطعم أدم وتتحدث بغضب..
أدم يا نبض قلب حور انسى انى اولد طبيعى..
لتكمل بخجل وتتورد وجنتيها بشده..
انت عارف انى مبسوطه اوى معاك وانا كده ومعنديش استعداد اخسرك كل المتعه اللى بشوفها فى عيونك واللى بنحس بيها مع بعض وقدمنا طريقه تانيه اقدر أولد بيها وافضل زى ما انا..
بلييييز يا دقدقى وحياتى عندك خلينى اولد قيصرى..
أدم:وهو يقبل يدها التى تطعمه..
حبيبتى الولاده القيصرى مضره جدا انا خايف عليكى واهم حاجه عندى صحتك وانتى بكل حالاتك هتفضلى مهلكتى وجوهرتى ونجمتى العاليه..
ليقبل شفتيها بعشق وهو يتزوق الطعام من بينهم بنهم شديد ويتحدث بلهفه..
متفكريش فى اى حاجه تضايقك حبيبتى فوضى أمرك لله واللى فى مصلحتك ومصلحه البيبى هنعمله..
ويله خلينى أاكلك علشان انا مشتاقلك بجنون..
لتقبله حور بلهفه شديده وهى تتنقل بين شفاتيه وتتأوه بمتعه..
حور:اممممم مشتقالك أكتر يا أدم وحشتنى اوى اوى..
نهت حديثها وجذبته نحو غرفتهم..
أدم:وهو يقبلها بعنف محبب لقلب حور ويده تسير بلهفه شديده على منحنيتها حتى توقفت عند بروز بطنها ليشعر بحركه الجنين تحت يده ويتحدث بفرحه عارمه..
اممممم بنتك بتعترض على اللى هعمله فيكى..
لتضحك حور بدلع وهى تلتصق بجسدها به أكثر
وتتحدث بهمس من بين قبلاتهم ويدها تلتف حول عنقه تجذبه اليها أكثر..
ليزيد من عمق قبلاتهم اكثر وتردد أسم زوجها نبض قلبها وتنظر بعينه بعشق شديد..
حور:أدم اممممم بحبك اوى..
لتفصل قبلاتهم وتبتعد براسها قليلا تحاول تهدأه أدم من ثوره مشاعره معها وتتحدث بدلع زائد محبب لقلب معشوقها فتزيد من جنونه بها اكثر..
دقدقى قولى بقى هتسمى بنوتتنا ايه..
ليجاوبها أدم وهو يتراجع بها على سريرهم ويقبل عنقها بنهم شديد..
أدم:هسميها❤حلم❤حلم أدم عبد الله❤..
لينهى حديثه ويغرق معها ببحر من اللذه يشعر بها مع زوجته العذراء فقط..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى