روايات

رواية عشق الحمزه الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاتن جمال

رواية عشق الحمزه الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاتن جمال

رواية عشق الحمزه الجزء التاسع عشر

رواية عشق الحمزه البارت التاسع عشر

رواية عشق الحمزه
رواية عشق الحمزه

رواية عشق الحمزه الحلقة التاسعة عشر

البارت التاسع عشر
حمزه ..المهم تاخد بالك من نفسك وتعملي الاي قولنا عليه
شروق ..حاضر
حمزه ..طب بقولك اي متيجي اقولك حاجه قبل ماتنزلي
شروق ضحكت وقالت..حمزه بطل رخامه
حمزه قرب منها وقال ..دانا بعشق الرخامه دي
عند ادهم
ليان من الصبح وهي بتلبس وتغير علشان ادهم جاي ياخدها
ادهم تحت البيت وبيرن علي ليان
ليان الفون بيرن ليان..ده الاي كنت خايفه منه أنه يجي وانا ليس ملبستش وقالت لنفسها ..ليان اهدي وقالت ..الو
ادهم ..صباح الجمال
ليان ابتسمت وقالت..صباح النور
ادهم ..هو في نور اكتر من كدا
ليان ضحكت وقالت..اممم ثواني ونازله
ادهم ..هنفطر مع بعض الاول
ليان بحماس ..ثواني واكون عندك
ادهم ..تمام
بعد وقت قصير نزلت وهي لابسه جيبه سمره وجميز كشمير وطرحه وشكلها حلو
ادهم نزل فتح باب العربيه
ادهم..اي الجمال ده
ليان ..شكرا
ادهم ضحك وقال..لا مش عايز اسمع كلمة شكرا دي
ليان ..طيب اقول اي
ادهم ..قولي وحشتني
ليان ابتسمت وبصت من الشباك
ادهم ..تحبي تفطري فين ؟
ليان ..امبارح انت اكلتني علي زوقك ممكن الفطار يبق علي زواقي انا
ادهم ..طبعا
بعد وقت وصلو مكان شعبي في وسط البلد بيعمل فول وطعميه وبطاطس محمره
ادهم استغرب انها بتحب الاماكن الشعبي وقال ..انتي بتحبي اكل الشارع
ليان ابتسمت وقالت..انا اكتر مكان بحب افطر فيه هنا عند عمو سعيد بتاع الفول
ادهم ابتسم علي طريقتها الاي تخطف القلب وقال ..بحبك
ليان ابتسمت وقالت..تحب نقعد جو والا في الشارع
ادهم ..مكان متحبي
ليان ..الله يا عم سعيد علي طعم الفول والطعميه
ادهم قاعد يتابع حركاتها
عم سعيد ..بالف هنا يا بنتي
ليان ..ادهم ياله كل
ادهم بد ياكل
ليان ..الله الاكل كان يجنن
ادهم ..فعلا كان جميل بس كدا لازم اروح الجيم
ليان ..ليه انت جسمك جميل
ادهم ..انتي بتعاكسي بق
ليان ..مش قصدي انا قصدي انك مش محتاج جيم
ادهم ضحك وقال..طيب اهدي بطلي توتر
ليان ضحكت وقالت..طيب ممكن توصلني علي الشغل علشان اتاخرت
ادهم ..من عيني
بعد وقت ادهم وصل ليان الشغل وراح للبيت علشان يجهز
في مستشفي الجيش
رامي ..دكتوره ليان
ليان ..نعم يا دكتور رامي
رامي .. انتي ليا سمعتي
ليان..انا قولتلك قبل كدا اني مخطوبه
رامي ..وانا هقتله
ليان بخوف ..انت بتقول اي
رامي ..انتي سمعتي انا قولت اي
ليان ..سبته ومشيت وهي الدموع في عينيها
ورنت علي ادهم
ادهم ..لحقت وحشتك
ليان بدموع ..انت كويس
ادهم حس انها بتعيط وخايفه وقال ..ليان انتي كويسه
ليان بدموع ..ايو كويسه بس انا كنت قلقانه عليك
ادهم حس انها شافت رامي وقال ..انا كويس متخافيش محدش يقدر يعملي حاجه ولا رامي ولا غيره
ليان استغربت وقالت ..انت عرفت منين أن ليس هتكمل كلامها ادهم قال ..أنه هو الاي قالك هقتله
ليان ..ايو
ادهم ..حببتي متشغليش بالك بحاجه وخدي بالك من نفسك كويس وخليكي عارفه انا جانبك في اي وقت متخافيش
ليان ابتسمت وقالت.. حاضر يا حبيبي
ادهم ..الله علي كلمة حبيبي منك يا روح حبيبك
ليان ابتسمت وقالت..طيب ممكن اقفل
ادهم ..ماشي يا روحي
ادهم قال ..شكلك بتلعب بعمرك معايا يا رامي
وليس هيدخل اوضته لق حمزه
ادهم ..حمزه عايزك
حمزه ..في اي
ادهم حكى كل الاي حصل لحمزه وحمزه قال ..استنا عليا فاضل تك واحده
ادهم ..عرفت رعد شغال مع مين ؟
حمزه ..بعد ما هدي قالت ليا الاي حصل في المستشفى وان ازاي رعد عرف الاي حصل وهو مع مراد اتاكدت أنه شغال مع شريف
ادهم بعصبية ..هو عمك ده اي
حمزه ..سيبه يلعب مع الخسران
عند مراد
يا جدي ياله عاوز البس
جد مراد..عايز اي ماتدخل تلبس هو حد ماسكك
مراد ..انت الاي مسكني
جد مراد..ماسكك فين
مراد ..خد العلاج وانا اروح البس ليس عايز اروح اجيب ورد
جدتة مراد..روح يا حبيبي البس وشوف هتعمل اي وانا هادى لجدك العلاج
مراد..انتي أعظم تيته
جد مراد بهزار ..وانا اي يا مراد باشا
مراد..انت الخير والبركه يا حج
في قصر الهادي
هدي ..كنتي فين يا شروق قلقتيني عليكي
شروق..انا كنت عايزه افضل لوحدي شويه انا جيت علشانك إنما أنا مليش مكان هنا
هدي الام كانت سامعه كلامها وقالت ..حببتي انتي حفيدة العيله والام يا حبيتي الاي ربت مش الاي جابت ونسيت
شروق ابتسمت وقالت..شكرا لحضرتك بس حتي دي كمان طلعت غلط
هدي الام..قصدك اي
شروق ..قصدي شريف باشا كل الاي كان همه أنه ينتقم لحبيبته إنما أنا مليش لازمه عنده يبق اي لازمتها اكون من العيله
دخلت مي الاي كانت سامعه كلامها وقالت..بس انتي بنتي انا الاي ربيتك وانا الاي سهرت بيكي وانتي تعبانه كنت جانبك وهفضل جانبك باقي العمر
شروق فضلت ساكته
مي قربت منها وقالت ..مش هتيجي فحضن ماما
شروق من غير متحس حضنت مي ومي قالت ليها ..وحشتيني يا حبيبت ماما
هدي الام..ربنا يحميكو لبعض
شروق وهي حضنه مي بصت علي الباب لقت حمزه واقف بيبتسم ليها
هدي ..ياله بق عايزه البس وانتي يا شروق ياله علشان تلبسي
هدي الام..ياله يا مي نسيب البنات
حمزه ..ماما
هدي الام..حبيبي تعال
شروق عملت نفسها متعصبه وقالت ..انت ليك عين تيجي هنا
الكل استغرب
مي ..في اي يا شروق
شروق ..ماما حمزه باشا هو الاي كان خطفنا وهو الاي كان هيموتك
مي ..شروق انتي اكيد غلطانه
شروق .. خلينا نعدي اليوم وانا هثبت ليكو انه هو الاي عمل كدا
هدي الام..لا يا حبيتي انتي غلطانه
هدي ..ماما شروق وحمزه يحلو مشاكلهم الخاصه مع بعض سبيهم
حمزه ..قال شروق انا مستحيل اعمل كدا
شروق ..مش عايزه اسمع صوتك
هدي الام..طيب ياله بينا ياله يا حمزه
كلهم خرجو وشروق فضلت تلبس هدي
بعد وقت هدي كانت خلصت
شروق ..هروح البس واجي
هدي ..تمام
شروق دخلت الاوضه بتاعته وليس بتخلع هدومها لقت حمزه قاعد علي السرير
شروق ..بتعمل اي هنا
حمزه قام وقرب منها ومسكها من وسطها وقال ..جاي اشوف مراتي
شروق ضحكت وقالت..ولو حد دخل علينا هتعمل اي
حمزه..متخافيش محدش هيدخل
شروق حست انها تعبانه وحمزه حس انها مش قدره تقف
حمزه..شروق مالك
شروق ..مش عارفه حاسه اني دايخه
حمزه ..خاف وقال ..ارن علي الدكتور
شروق ..لا يا حبيبي انا ممكن اكون تعبت علشان كنت بساعد هدي
حمزه ..طيب تعالي اقعدي
شروق قامت مره واحده ودخلت الحمام حمزه قام وراها وقال..شروق انتي كويسه
شروق كانت بترجع وقالت ..بكسوف حمزه ..
حمزه ..نعم يا حبيبتي
شروق ..حمزه انا
حمزه ..اوعي تقولي انك حامل
شروق ضحكت وقالت.. الاي انت كنت جاي علشانه مش هينفع يحصل
حمزه ..انتي بتهزري صح
شروق ..تؤ تؤ
حمزه ..وانا الاي كنت فاكرك هتقولي انك حامل
شروق ضحكت وقربت منه وقالت ..هو احنا لحقنا
حمزه ..طيب شفتي ملحقناش يعني مكنش ينفع أنها تيجي دلوقتي علي فكره احنا عرسان
شروق ..بكره تتعوض يا حبيبي
حمزه باستسلام..طايب
شروق..قربت منه وباست خده
حمزه ..طب مدام مفيش غير كدا يبق اخد بوس*ه حلوه من الشفاي*ف الحلوين دول وقرب منها وباسها
بعد وقت
وصل مراد لقصر الهادي
الكل كان قاعد شروق الاي كانت لابسه فستان بيبي بلو وهدي الاي كانت لابسه فستان رصاصي جميل عليها ولايق علي بشرتها
وحمزه الاي لابس طقم كلاسيك
وادهم الاي لابس بنطلون كلاسيك وقميص اسمر
والكل قاعد في الصالون
مراد .. شكلي حلو
جدتة مراد..ربنا يحميك قمر يا حبيبي
مراد ..طيب ياله ندخل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الحمزه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى