روايات

رواية عشق الجراح الفصل الخامس 5 بقلم أفنان سعد

رواية عشق الجراح الفصل الخامس 5 بقلم أفنان سعد

رواية عشق الجراح الجزء الخامس

رواية عشق الجراح البارت الخامس

رواية عشق الجراح الحلقة الخامسة

***********في بيت سلوي*****************
ادهم:ايه يا تيتا امال فين لولو
سلوى :اسمها لارين يا ادهم انتو مبقتوش صغيرين خلاص ولارين في شغلها
ادهم:خلاص يا تيتا اسمها لارين
سلوى: وبعدين من امتي لولو وانتو الااتنين ناقر ونقير ايه الي في دماغك يا ادهم
ادهم:ولا ايه حاجه يا تيتا والله
سلوى:اتمني
بعد ما تمشي سلوي بيتكلم ادهم في التلفون
ادهم:……
****************في القصر**********
سالم :انا جاي عشان حاجه معينه يا زين حياتي
زين:ايه هي يا جدو
سالم:بكرا لاني تعبان من السفر ومحتاج انام تصبح علي خير
زين:وانت من اهله
وقبل ما يخرج سالم بتجري منه الي كانت بتسمع كل كلامهم من ورا الباب وبتخبط في نوال
نوال:كنتي بتعملي ايه يبت انتي هناك وجايه جري
منه:ابدا والله يست ولا حاجه
نوال:طيب امشي من قدامي

 

منه بتتكلم في التلفون وبتقول
منه:شكل البيه الكبير نازل عشان حاجه تقيله اوي
مجهول:ومعؤفتيش ايه الحاجه دي
منه:لا البيه طلع نام بس وانا بجري حصل حاجه
مجهول:حصل ايه
منه:ست نوال انا خبطت فيها
مجهول:عشان انتي غبيه غلطه كمان وهتتقفشي
منه:يعني اعمل ايه يباشا
مجهول:لو طلب الموضوع تخلصي عليها خلصي عليها
منه:بس……
مجهول:……
*************عند سلمي**************(afnansaad)
سلمي:امههه ياااامه ياااااناااااهد يااالي هناااا
ناهد: ايه يبت الجزمه الناس نايمه سلمي:مطمنتيش عليا ليه بنتك ولا مش بنتك هااااا هااااا
ناهد:نا قولت بغباءك دا قتلتي حد وحبسوكي
سلمي:طيبب مش تكلفي محامي بقووولك ايه انا عايشه خلاص الحمدلله فين بقي الاكل جعاااااااااانه
بترفع ناهد الشبشب وتجري وراها وتقول👡
ناهد:الناس نايمه دا انتي ليلتك طين
سلمي:صلي علي النبي يحجه مش كدا حقك عليا انا هقولك هقوولك
ناهد: اييه تااني
سلمى:هنام خلااث من غير اكل خلااص شبشب ايه بس يلا يلاااا هنااام
ناهد:لا تعالي كلي الاول

 

سلمي بصوت عالي:امي والله اميييييييي
ناهد:روحي نامي يحيوانه روووحي مفيش اكل
سلمى :طيب خللاص تصبح على خير
ناهد:كلي ونامي وانت من اهله وبتسيب سلمي وتمشي وبتقول سلمي ايه الوليه الغريبه دي وبتروح المطبخ تاكل
**********عند لارين***********
لارين:كويس انكوا تبقوا صحاب انت وسلمي وكل حاجة بس سلمي لو خدت عليك اوي هتشوف سلمي تاني
مازن: ما احنا لو ضغطنا نفسنا باللقاب واحنا اصلا مضغوطين شغل كدا هنفرقع 😂
لارين:عندك حق والله يمازن
مازن:طيب ايه
لارين:ايه
مازن:صحاب خلاص
لارين بصوت منخفض :انت الجاني علي نفسك وبتعلي صوتها تشويه وتقول صحاب
مازن:طيب كويس اهو كدا لو سلمي اتعصبت ولا حاجه ارجعلك
لارين:ماشي 😂😂😂❤
وبتقعد لارين ومازن يتكلموا كتير ويبقوا صحاب لحج ما بتستاذن تطمن علي جدتها

 

لارين:ايه يسسسلوووووي
سلوى:ايه يا سافله ولا سالتي عليا
لارين:بسال اهو يا سوسو يااجميل وحشتيني اووي
سلوي:وانتي كمان
لارين:البيت وحش من غيري صح
سلوى:خااالص خليكي عندك
لارين:حببتي والله مش هتاخر عليكي حاضر وبتقفل
وبتبص لارين ل مازن الي ميت من الضحك لان صوت تلفونها كان عالي وبتقول
لارين:عفكرة هي بتحبني جدددا
مازن:واضح جدا 😂😂
لارين:لا بجد بتحبني ومتقدرش تستغني عني بس في حي
مازن:سكتي ليه مش احنا صحاب
لارين:…..
مازن:……
*************في القصر*********(afnansaad)
بتطلع لياان لي زين اوضته متاخر جدا وبتقول بقلق باين في صوتها
ليان:زين بيه زين بيه

 

زين:اييه يغبيه انت حد يصحي حد في وقت زي كدا
ليان: الست نوال تعبانه جدا
زين:اييييه وبيقوم زين وينزل جري لنوال وبيقول للسواق يجهز العربيه وبياخدها ويروح المستشفى
زين:يا مازن الحقني يا مازن بس في الوقت دا بتخرج لارين جري وبتقوله يسيبها وهي هتتصرف بس زين بيزعق معاها انه مستحيل يسيبها بس بتاخدها لارين وبتبعد عنها وبتدخل الاوضه وتبدا تكشف عليها رغم ان دا مش تخصصها وبيجي مازن جري يلاقي زين برا ولارين في الاوضه وزين متعضب علي الاخر
زين:مين الي عين الغبيه الي جوا دي
مازن:بتتكلم عن مين بالظبط
نور:دكتورة لارين
مازن:انا يا زين هي ممتازة جدا حصل ايه
زين:بعدتني عن نوال وهي بتكشف
مازن:اكيد متعرفش انت مين وفجأه بتخرج لارين وبتروح جري علي صيدليه المستشفي تجيب دواء وترجع ليها بتلاقي فالاوضه مازن وزين وادم الي جاء لم عرف الي حصل مبتهمتش لارين بكل دا وبتديها الدواء وتخرج وقبل ما تخرج بتقول
هي شكلها فوتت معاد دواء الضغط بس الحمدلله كويس انك جبتها دلوقتي عن اذنكوا سيبوها ترتاح وبتخرج
***************عند ادهم*********
ادهم:الو
ميار(ام ادهم): عملت ايه

 

ادهم:اكيد م هلحق اعمل حاجه في يوم
ميار:طيب قولي ناوي على اي
ادهم:كدا هغير الخطه
ميار: ليه
ادهم:بتنزل شغل لا وكمان شفت بلليل
ميار ناوي تعمل ايه
ادهم:هقولك………
ميار:………
**************عند سالم***************(afnansaad)
بيتمشي سالم في القصر وفجأه بيسمع صوت حد بيتكلم في التلفون
منه:الو يابيه
مجهول:الو
منه:انا بدلت حبوب ضغط نوال وهي حاليا في المستشفى
مجهول:تمام دلوقتي طلبي لو ملقتهوش في المكان التاني انتي عارفه هتعملي ايه
منه:اكيد
************نرجع لزين*********(afnansaad)
زين:روح يا ادم انت عشان تروح الشركه بكرا لان عاوزه السكرتيرة تكون موجوده قبلي
ادم:اعتبره حصل بس خلينا جنبك شوية
مازن:لا روح انت يا ادم انا موجود ولو حصل حاجه هكلمك
ادم:متاكد
زين:ايوة متاكد روح
ادم:ماشي وبيخرج ادم بيلاقي لارين بتضحك مع طفل وبتديله شوكلاته وضحكتها حلوة بس يسيبها ويمشي
زين:مين دي بقي يا مازن

 

مازن:دكتورة لارين
زين:ايوة دكتورة ايه
مازن:اطفال
زين:نعمم وسيبتها تكشف علي نوال
مازن:متقلقش انا عارف اتا بعمل ايه
زين:بتجرب علي نوال يا مازن انت اتهبلت
مازن:مش هرد عليك بس بص كدا ناحيه الداده نوال
زين:بيلاقي نوال بداات تفوق وبيفرح جدا بس بيفتكر كلام لارين وبيسببها ترتاح
مازن:عشان تعرف
زين:ماشي يعم زين ابقي اشكرها
مازن:وانا مالي اشكرها انت
زين:ماشي وبيخرج زين يروح ليها وبيكون مازن وراه ولم يدخلوا بيلاقوا لارين بتكلم طفل صغير عشان ميخفش من الكشف
لارين: طيب تعالي نتعرف ولو حبتني اكشف من غير ما تخاف ومن غير اي حاجة
الطفل:لا انت هتعويين(هتعوريني)
لارين:هعورك ليه يا حبيبي انا بس هسمع قلبك واتكلم معاك شوية وممكن كمان أخليك تسمع معايا
الطفل:بجد
لارين:بجد اسمك ايه بقي
الطفل: زياد
لارين:اسمك حلو جداا يا زياد ممكن اقولك زيزو
زياد:اشاي(ماشي)
لارين:طيب يلا نكشف ولو عورتك اعمل الي انت عاوزه
زياد: هعتك واضربك (هعضك)

 

لارين بضحك:ماشي وبتبدا لارين تكشف وبيكون لازم يأخذ حقنه وعشان ميخفش بتديله شوكلاته وبتقوله
لارين:ممكن تلف وشك ناحيه بابا وتقوله عاوز تروح فين فالاجازة وخد البسكويته دي
زياد:حاضر وفي عز كلام زياد مع ابوه بياخد الحقنه من غير اي وجع
لارين:ياريت تنتظم بمعاد الدواء
ابو زياد:اكيد وبياخد زياد ويمشي
*******عند سالم*****
بيرجع اوضته وبيتوعد لمنه باشد انواع العذاب وبيححط خطه عشان يعرف هي بتساعد مين وعاوزه ايه
******عند زين*******(afnansaad)
بيبص ل لارين ويقول كنت جاي اقولك شكرا
لارين:علي ايه دا شغلي مش شغلي اوي بس مفيش شكرا علي وأجب
زين:تمام شكرا
مازن:روح يا زين عشان شركتك ونا هفضل مع داده نوال
لارين:ع فكرة هي كويسه ممكن تأخذها بس ممكن تركز معاها شوية علي مواعيد الدواء
زين:حاضر وبيمشي
مازن: لارين انتي انقذتي اغلي حد في دنيته
لارين:انت تعرفه
مازن:دا زين الجراح
لارين:يعني

 

مازن:صاحب المستشفى الي إحنا فيها
لارين:وبيشكرني ايه التواضع دا ولا اكمني مهمه وكدا هممم
مازن بضحك:انا هاكل تاكلي حاجه معايا
لارين:ايوة وحياة امك واقعه من الجوع وهنا بتدرك لارين هي قالت ايه وبتبص ل مازن وبتتمني ميكنش سمعها بس بتلاقي العكس
مازن:ونا واقع من الجوع هاكل برجر
لارين:واحده بيتزا واتنين بيج ماك
مازن بصدمه:كل دا يا لارين
لارين:بقووولك جعااانه
مازن خلاص خلااص 😂😂😂😂
*********ف قصر زين***********
سالم بصوت حاد:زين عاوزك دلوقتي حصلني علس المكتب
زين:حاضر ياجدي
سالم:………..
زين:……….
*************عند ادهم***********(afnansaad)
ادهم:بس دا كل الي هيحصل
ميار:يبن الايه ايه الدماغي دي وكل دا عشان تعرف بس الأوراق مع مين وباسم مين
ادهم:ايوة وحاجه كمان
ميار:ايه
ادهم:هتعرفي مع الوقت
ميار:بس انت ليه حااطط لارين فب دماغك اوي كدا

 

ادهم:مش عارف بس……
مياار:ايه……..
سألم قاله ايه بالظبط
ولارين ومازن علاقتهم هتوصل ل فين
وايه خطه ادهم وهتنجح ولا لا
الجاسوس هيتعرف دلوقتي ولا لسه بدري

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الروية كاملة اضغط على : (رواية عشق الجراح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى