روايات

رواية عشق الاسر الفصل الثالث 3 بقلم ندى ابراهيم

رواية عشق الاسر الفصل الثالث 3 بقلم ندى ابراهيم

رواية عشق الاسر الجزء الثالث

رواية عشق الاسر البارت الثالث

رواية عشق الاسر
رواية عشق الاسر

رواية عشق الاسر الحلقة الثالثة

 

ندى:هو حضرتك اسمك ايه🤔

لقيتها بتقولي اسمي امل الدمنهوري

(جماعه انا مكنتش اعرف اكتب ايه اسم عليتها فاكتبت اسم اللي كنت بشوفه في الرويات، 😂😂)

انا اتصدمت وفتحت عيني بصدمه وقولتلها:ايييه😳😳😳😳

قالتلي فيه حاجه يا بنتي🤔

قولتلها لا ولا حاجه ممكن اطلع انام

اسر لاحظ ان في حاجه راح قايلي اطلعي غيري وتعالي عايزك🤫

ندى:اتكسفت وقولتله بس انا مش معايا هدوم😔

اسر:اختي نفس مقاسك تقريبا وهي حطلك بجامه في اوضتك لحد ما اجيبلك هدوم😍

قولتله حاضر وطلعت غيرت ولقيته قاعد في الجنينه روحتله وقولتله حضرتك كنت عايزني🤔🤔

قالي اه تعالي اقعدي علي الكرسي ده

ندى:قولتله حاضر وروحت قعدت

اسر:اولا يا ستي مافيش حضرتك تاني اسمي اسر بس😄

ندى:ضحكت وقولته ماشي 😂

اسر:ثانيا بقي فيه ايه اتصدمتي لما ماما قالتك اسمها🤔😏

ندى:مامتك دي هي السبب في اني اعيش كل السنين دي في ظلم واهانه، مامتك دي تبقي مامتي اللي المفروض ميته من ٥سنين وسايباني في القهر ده وهي عايشه ومبسوطه ومرتاحه😏😏

اسر:احكيلك بقي يا ستي بما انك عرفتي كل حاجه، مامتك دي باباكي كان عايز يموتها طلقها وكان حاططلها سم في العصير وده كله ليه علشان مرات ابوكي😒😒 دي هي اللي لفت عليه وقالتله يعمل ايه وهو عادي ولا هان عليه انتي وسمع كلامها، بس مامتك سمعته وهو بيكلمها ومرضتش تشرب العصير وهربت وجات لبابا الله يرحمه. علشان هو ابن ععمها وبيته كان في نفس البلد اللي كنتوا عايشين فيهاوهو كان عنده اختي بس ومراته ميته واتجوزها علشان بنته وعلشان تربيها وبعد سنتين راحوا اتبنوني من الملجأ وباباكي افتكرها ماتت وراح اتجوز مرات ابوكي دي وهي كان معاها بنتها شهد😒😒😒😒😒

(مرات ابوها دي حربايه)

ندى بدموع :وهي هان عليها تسيبني 😭😢

اسر:لا والله هي كانت مضطره والا كان باباكي هايعرف انها ماماتتش وبعدين دي بتحكيلنا عنك علطول وصورتك وانتي صغيره علطول معاها😄

ندى:وانا ايه يضمنلي كل الكلام ده

اسر :والله مافيش دليل غير انك تشوفي صورتك وانتي صغيره وهي معاها وبعدين هاتعرفي ان هي بتحبك🤫

ندى:بس انا مش مصدقه ان بابا يعمل كده ده كان طيب

اسر:لا صدقي

ندى:وانت بقي عامل كل الحوار ده علشان عايزني اعيش مع ماما😔

اسر:لا والله انا لسه عارف منك يعني زي زيك

طب ممكن ادخل اشوف ماما

اسر:طبعا بس ماتقوليلهاش حاجه علشان هي عندها القلب وممكن تتعب لما نحكيلها كل الكلام ده

ندى :حاضر خلاص هاروح انام ونبقي نتكلم بكره

اسر:اوك تصبحي علي خير

ندى:وانت من اهل الخير

طلعت الاول وانا هموت وانام بس مكنتس عارفه انام خالص مش عارفه هاكمل حياتي ازاي، شغلي واترفدت منه بيتي وانطردت منه مافيش قدامي حاجه متاحه حتي كتبي اللي المفروض اذاكر منها مش معايا، فكرت اكلم نور احكيلها بس مكلمتهاش ونمت وانا مش عارفه هاعمل ايه😑😑

صحيت تاني يوم كنا الساعه ١٢ وربع مش عارفه نمت كتير كده ازاي غسلت وشي والتوضيت وصليت ونزلت لقيتهم قاعدين تحت

ماما اللي هي امل:صباح الخير يا بنتي

قولتلها صباح الخير يا ماما عامله ايه

لقيت اخت اسر اللي اسمها ساره :بتقولي عامله ايه

قولتلها الحمد لله كويسه انتي عامله ايه

قالتلي انا كويسه

لقيت اسر بيقولي ندى افطري وتعالي عايزك

قولتله حاضر وانا جوايا قررت اني خلاص هامشي واروح اجر شقه او اي حاجه وادور علي شغل واروح دروسي واكمل حياتي

فطرت وروحتله لقيته بيقولي انا عارف انك اترفدتي من شغلك بس مش مشكله عادي تعالي اشتغلي عندي في الشركه

ندى :انا من جوايا فرحت لاني كده لقيت حاجه من اللي بدرو عليها، وقولتله بس هشتغل ايه

اسر:انا عايز سكيرتيره وانتي مناسبه للشغلانه الصراحه

ندى:خلاص موافقه

اسر:خلاص هاتيجي معايا من بكره الساعه ٧ الصبح

قولتله بس انا عندي دروس وممكن امشي

اسر:عادي يا ستي

ندى:قولته ماشي

قالي اسيبك انا بقي وكان هايمشي بس قولتله ممكن اقولك حاجه

اسر:قعد تاني وقالي اتفضلي

ندى : انا هدور علي شقه إيجار اسكن فيها

اسر:ليه

ندى:مش عايزه اتقل عليكوا

اسر :يعني بذمتك تبقي انتي الوحيده اللي بنت ماما واحنا اللي عايشين معاها وانتي برضو اللي عايزه تمشي ولا انتي بتطردينا بقي🤔🤔

ندى:لا والله بس مش هاينفع

قالي لا هاينفع ويلا علشان نروح نجيبلك لبس وعلي فكره ساره هي كمان جايه معانا علشان عايزه تشتري هدوم هيا كمان

ندى:حاضر هاقوم البس

روحت لبست وجيبنا الحاجه بس بعد طبعا ما حيرتهم

اسر:يلا

ساره:يلا

ندى:اخدت ساره علي جنب وقولتلها انا عايزه اجيب حاجات برضو

ساره :فهمتني وقالتلي ماشي انا هاقول لاسر ينزل هو

ساره :اسر معلش ممكن تستنانا تحت

اسر:ليه في حاجه

ساره :لا عايزن نشتري حاجات بس

اسر :خلاص هاجي معاكوا

ساره :لا مش هاينفع

اسر :مش هاينفع ليه

ساره :علشان هاجيب حاجات بنات

اسر: فهم وقالها ماشي خدي الفيزا وانا تحت في العربيه

ساره :ماشي باي

ساره راحت لندى وجابوا الحاجات ونزلوا وروحوا

اسر :ندي عايزك

ندى:حاضر

اسر:ندى تتجوزيني

ندى:…………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الاسر)   

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى