روايات

رواية عشق الأدهم الفصل الثاني 2 بقلم إنجي محمود

رواية عشق الأدهم الفصل الثاني 2 بقلم إنجي محمود

رواية عشق الأدهم الجزء الثاني

رواية عشق الأدهم البارت الثاني

رواية عشق الأدهم
رواية عشق الأدهم

رواية عشق الأدهم الحلقة الثانية

فيروز كانت تمشي غاضبه وتلعن في أدهم إلا أنا توفقت امامها سياره سوداء ونزل منها رجال كبيره الحجم وجذبتها إلى الداخل
فيروز.اعاالحقوني ابعد عني انت وهو
قام رجل برش مخدر عليها فأغمي عليها

عند أدهم
أدهم.كل حاجه تمام سيبوها في الاوضه ولو فاقت ماحدش يرد عليها أبدأ
أحمد.عايز أعرف إيه اللى بتعمله ده إن شاء الله البنت مالهاش ذنب ليه كده
أدهم.اتحدتني وانت عارف أنا مين
أحمد.سيب البنت انت عند اخت بلاش
أدهم.ومين ده اللى يقدر يلمس أخت أدهم المنشاوي انت اتجننت يا أحمد
احمد.عالعموم شكراً وهتشوف كلامي ده كويس

 

 

عند منزل فيروز
فاطمه.استر يارب البت حصلها ايه احنا بقينا داخلين عالفجر ومادخلتش
فريده ببكاء.يا ماما اهدي هي هتبقي كويسه ماتخافيش
فاطمه.كويسه إزاي أنا هنزل أبلغ في القسم أختك هتروح مني
فريده.طب كلمي هنا يمكن تكون فتحت موبايلها
فاطمه رنت على هنا
هنا بنعاس.اوف ايه العيله دي بقي
هنا.الو يا طنط في حاجه
فاطمه بلهفه.هنا يابنتي فيروز فين أنا بكلمها من وقت ماخرجت ومابتردش عليا
هنا.لا ماعرفش عنها حاجه بس تلاقيها سهرانه بره يعني
فاطمه.انتي بتقولى ايه بنتي عمرها ما تعمل حاجه غير أما تستأذن
هنا.طب أنا هستني للصبح واسال هاشم بيه يمكن يعرف حاجه
فاطمه.ماشي سلام
هنا بتفكير.ياتري راحت فين يمكن عمر يكون نفذ تهديده
ثم قامت بالاتصال به
عمر.ايوه يا نونو محتاجه حاجه يا بيبي
هنا.فيروز فين يا عمر
عمر بإستغراب.فيروز وأنا أعرف ليه في إيه
هنا.مامتها رنت عليا وقالت ما رجعتش من وقتها
عمر.وهي كانت فين أصلا
هنا.مع أدهم المنشاوي
عمر.المنشاوي وياتري لو هي عنده اتاخرت ليه
هنا.تلاقيها طمعت شويه وقالت لما افرح نفسي يومين أنا عارفها
عمر.هنا أنا عارف وانتي عارفه إن فيروز مش كده من أيام الجامعة بس لو أدهم عملها حاجه وربنا ماهرحمه
هنا بغيظ.هتعمل ايه يعني
عمر.اقفلى دلوقتى وهكلمك بعدين

 

 

فاطمه.ماتعرفش حاجه يا حبيبتي يا بنتي إيه اللى حصلك
فريده.يا ماما كفايه بقي هترجع وأنا عارفه هي قويه ومش هيحصلها حاجه وخلى ظنك بربنا كبير
فاطمه.يارب

عند فيروز
فيروز بتعب.اه أنا فين وايه اللى حصلى
ثم تذكرت كل شئ وقامت بالصراخ والخبط على الباب
فيروز.افتحولى أنا عايزه اطلع من هنا افتحوا يلا
ثم اخذت تبحث في الغرفه عن مخرج ولم تجد ثم نظرت من النافذه فوجدت عدد كبير من الحرس
فيروز.يارب أنا أعمل إيه دلوقتى طب وماما وفريده إيه اللى هيحصلهم أنا لازم اطلع من هنا بسرعه
ثم أحست بصوت في الخارج
ثم فتح الباب
فيروز. أنا عايزه اطلع من هنا وحالا انت سامع
أدهم.ههه انتي فاكره إن طلوع الحمام زي خروجه يا حلوه أبدا وبعدين أنا عايز اعرفك من هو أدهم المنشاوي كويس
فيروز.بص واسمعني كويس انت عارف إن عمري ما هسمع كلامك ولا هتنازل عن حقي وسيبني اطلع من هنا احسن مااقتلك
أدهم.مغروره أوي بس مصيري اكسر غرورك ده ولو ماتعرفنيش أنا هعرفك كويس
فيروز. اعمل اللى تعمله بس وأنا بره مش حابسني علشان تبين ضعفك انت واحد جبان ولو مش خايف مني ماكنتش ادريت في الرجاله بتوعك يا منشاوي
أدهم بعصبيه.انتي عارفه انتي بتقولى إيه بس أنا مش مسامحك على كلامك ده أبدا ثم اخذ يتقرب منها
فيروز.اه سيبني يا حيوان وأخذت تضرب به انت واحد مريض ومش أنا اللى هتنجن عليها
لم يستحمل أدهم كلامها
ثم اخذ يضرب بها بشده ويجذبها من شعرها
وفيروز تستغيث وتصرخ
فيروز بتعب.ابعد عني بقي حرام عليك
أدهم.علشان تعرفي مين اللى اتحدتيه ثم تركها وخرج

 

 

فيروز ببكاء.يارب ساعدني واخذت تمسح الدماء من وجها ثم جلست على الأرض وأخذت تصرخ
خرج أدهم من الفيلا بعد أن طلب من الخدم عدم تقديم طعام أو أي شيء ليها
بقلمي إنچي محمود
في الصباح
فاطمه.انا هنزل يا فريده ويلا تعالى معايا
فريده.يلا يا ماما
ثم ذهبا إلى قسم الشرطة
فاطمه.لو سمحت يا بني أنا عايزه اقدم عن حاله إختفاء
العسكري.من امتي يا حاجه
فاطمه.من باليل
العسكري.للاسف لازم يعدي ٢٤ساعه عالاقل
فريده بعصبيه.لا والله دي تكون انقتلت بقي وخلاص واحنا مستنين لسه اليوم علشان نكمل المفروض تروحوا تشوفوا ايه اللى حصلها وتلحقوها قبل ما يحصل حاجه
العسكري.انتي يا بت وطي صوتك ده لعلمك الادب
فريده.الادب ده تعلمه لامثالك مش ليا
العسكري.طب مش هتمشي من هنا إلا لما تروحي ليله الحجز يمكن تتأدبي
مروان.ايه الصوت ده في ايه يا منصور
منصور.البت دي عايزه تتأدب يا بيه
فريده.بت اما تبتك احترم نفسك
مروان بهيام.اهدي حضرتك وقولى محتاجه حاجه
فاطمه.بنتي مش لاقياها من امبارح باليل وهموت عليها
فريده.يلا يا ماما نمشي شكلهم كده مش هيعملوا حاجه
مروان.استنوا تعالوا جوه اتفضلوا
ثم دخلوا معه
مروان.قوليلى ايه اللى حصل
فاطمه.بنتي صحفيه وخرجت امبارح في شغل ومارجعتش
مروان.خرجت مع مين
فاطمه مش فاكره الاسم مين يا فريده
مروان بإعجاب.مين يا أنسه فريده
فريده بعصبيه.أدهم المنشاوي كانت راحه تعمل مقابله معاه
مروان.تمام سيبوا ارقامكوا وانا هعمل اللى اقدر عليه وهكلمكوا
فريده.بجد ولا ندور احنا
مروان بضحك.ماتخافيش هنعمل اللى نقدر عليه يا ستي
فريده.متشكره يلا يا ماما
ثم خرجوا من عنده
مروان
ده أنا اكيد امي داعيالى
بس أدهم يمكن يكون عملها
ثم رن على أحدهم.الو تعرف واحده اسمها فيروز حماد خرجت مع أدهم امبارح
أحمد.ايوه يا سيدي أعرفها ليه اهلها بلغوا عنها
مروان.ده انت بقي عارف كل حاجه فين البنت

 

 

احمد بندم.ادهم خاطفها
مروان بصدمه.انت بتقول ايه لازم تحكيلى
اخذ احمد يروي عليه ماحدث
مروان.مسكينه بس لازم نساعدها منه انت عارفه
احمد.عارفه وده اللى بفكر فيه
مروان.خلاص أنا جايلك ونتفق سوا سلام
عند أدهم
بقلمي إنچي محمود
صباح الخير يا ماما ازيك يا نيره
ناديه ونيره.صباح الخير
ناديه.يلا تعالى افطر
أدهم.ده أنا جعان موت
ناديه.بالهنا والشفا يا حبيبي
أدهم.مالك يا نيره زعلانه ليه
ناديه بضحك.ابدا قال البطله في الروايه اللى بتقرائها البطل حابسها ومانع عنها كل حاجه
ادهم.كلام فارغ ده مش في الحقيقة أصلا كلام روايات
نيره.حتي بردوا لازم يكون في ذره رحمه مش من حقه أنه يضربها أو يعذبها ويمنع وضع عنها كل حاجه هي بني ادمه زينا
أدهم بتفكير في كلام أحمد ونيره
ثم قام
ادهم.انا خارج محتاجين حاجه
ناديه.سلامتك يا حبيبي
ثم ركب سيارته وخرج وقبل أن يذهب للشركه طلع على الفيلا
أدهم وكان ينظر في شاشه موبايله على فيروز الجالسه في الغرفه
أدهم.اعلمك الادب الأول وبعدين اسيبك ثم انصدم مما حدث
قامت فيروز بتعب ناحيه المراه ثم كسرتها واخذت قطعه منها
أدهم.لا اوعي تعملى كده ثم سار بأقصي سرعه إلا أن وصل وطلع على الدرج في ثواني ودخل عليها
أدهم.فيروز اوعي تعملى كده سامعاني
فيروز.مش أنا اللى يتعمل فيا كده يا أدهم مش أنا اللى اتذل
أدهم.ابعدي دي عن إيديك بس وأنا هعمل اللى عايزاه

 

 

فيروز بعدم سماع وصراع في داخلها على تصديقه او تكذيبه ثم مسكت القطعه وقطعت عروق يديها
أدهم.فيروز وامسكها قبل أن تقع على الأرض
قومي يا فيروز انتي الوحيده اللى قلبي دق لها قومي وأنا هسيبك واخذ يحبس دم يديها
فيروز بدوخه.انا تعبت وبكرهك ثم اغشي عليها
أدهم.فيروز

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الأدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى